XK K123 BIR SURE SONRA KENDİ ETRAFINDA DÖNÜP YERE ÇAKILIYOR

Görkem Tok

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
10
Yaş
25
Konum
Mersin
İlgi Alanı
Heli
Merhaba, XK K123 mikro model helikopter kullanıcısıyım. Helikopteri 2 yıl önce almıştım. Helikopterimle toplasanız 25 uçuş filan yapabildim. Üniversiteden dolayı vakit ayıramıyordum. Helikopterim de son 1 aydır 2-3 dakika arası sorunsuz uçuştan sonra kendi etrafından dönmeye başlayıp(anladığım kadarıyla kuyruk motoruna giden akım anlık olarak düşüyor) yere sert bir şekilde çakılıyor. Artık uçurmaya korkar oldum; helikopterin dış görüntüsünü oluşturan kepte bu saçma düşüşler yüzünden kırılmalar meydana geldi. Kepin yenisini getirtmeyi planlıyorum fakat bu arıza neden kaynaklanıyor anlamadan, bu arızayı çözmeden yeni kepi takmak mantıklı olmaz. Üniversiteden arkadaşım alıcıya ve esc ye baktı, görünürde sorun yok gibi dedi. Piller sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Mersin'de hava 33-40 derece arası seyir ediyor. Sizce bu sorun sıcaklıktan, havalardan kaynaklı olabilir mi ? Okuduğunuz için teşekkür ederim. -Yardıma muhtaç mühendis adayı
 
Havalardan kaynaklı değildir. İki-üç dakika sonrası bu olaylar yaşanıyorsa ilk şüphem batarya için olurdu. Eğer sorun elektronikteyse tamire yanaşmazdım bu tür bir heli için. Elektroniği bütünleşik olan bir heliden, arızayı tespit etmek baya zordur. Semer eşekten pahalıya gelebilir, vitrini süslesin bence :)
 
Semer eşekten pahalıya gelebilir, vitrini süslesin bence :)
Bu cümleye katılıyorum. Bende xk k110 kullanıcısıyım. Toplamda 100 pil falan uçmuşumdur ama bu 100 pilde heli parası harcamışsımdır. Bence bu hobiye devam etmek istiyorsanız. Bir 450 sınıfı model alırsanız daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Görkem Tok
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Inanın öğrenci olunca bu hobi çok ağır geliyor. Kaldıki şu an yaşadığım ilçe 450 sınıf bir helikopteri uçurabilmem için uygun ortam sunmuyor. Ülkemizde dolar kuru yüksek olduğu için mikro helikopteri tercih ediyorum. Biraz para biriktirip aynı helikopterin bnf versiyonunu tekrar alıcam. Şu an elimde bulunan helikopteri de yedek niyetine kullanırım. Ayrıca scale meraklısı bir insanım. Bütçeme en uygun scalede bu :D
 
Batarya artık yaşlanmış , arıza olsa daha kalkışta yapardı, uçup da kuyruk bırakıyorsa , demek ki , akım bir süre sonra düşüyor ve kuyruk bırakıyor:saygilar:
 
Batarya artık yaşlanmış , arıza olsa daha kalkışta yapardı, uçup da kuyruk bırakıyorsa , demek ki , akım bir süre sonra düşüyor ve kuyruk bırakıyor:saygilar:
3 bataryada da aynı problemi yaşıyorum fakat az önce bir şey dikkatimi çekti. Helikopterin pervanelerini söküp, elime alıp motoru %100 hızda çalıştırdım. Aynı hatayı tabii ki yine verdi. Hatayı verdiği sırada pili çıkarıp voltajı ölçtüm. Pil voltajı 3.80 di. Elimde bulunan diğer iki pilde de aynı şeyi yapıyor. Voltaj 3.80-3.81 e düştüğünde bu sorunla karşılaşıyorum. Fakat daha garibi aynı piller komşumun helikopterinde sorunsuz çalışıyor. Helikopterimin esc sini 3 ay önce değiştirmiştim. Esc yi kalibre etmem gerekiyor olabilir mi ? Gerçi bu model serisi helikopterler için üretilen esc olduğunda kalibrasyon mantıksız geldi. Diyelim ki akım anlık olarak düşüyor ki bende bu görüşteyim; fiziğin temel gerilim yasası v=i*r ye göre pilin iç direnci sabit, değişken olan akım değeri bir anda düştüğünde esc nin "voltage cut off" yapması gerekmez mi ?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Motor fırçalı mı ?
Motorda sorun olsa başından problem yapardı ama ...Yine batarya kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
3.80 zaten hücrenin düşeceği hemen hemen son voltaj.Daha fazla düşmesi , hücrenin şişmesi anlamına gelir.
 
Lipo pilleri zaten 3.70e kadar kullanıyoruz. Sizin pilleriniz eskimiş. Bu yüzden yükte değilken 3.80 voltaj veren pil; yükteyken belki 3.50 voltaj veriyor. Bu yüzden kuyruk kaçırıyor. Model 3. Dakika civarında sorun çıkarıyorsa bütün pilleri şarja takın. Her birini 1.5 dakika uçurun. 3. Pildede sorunsuz uçarsanız problem pilde demekki.
 
Lipo pilleri zaten 3.70e kadar kullanıyoruz. Sizin pilleriniz eskimiş. Bu yüzden yükte değilken 3.80 voltaj veren pil; yükteyken belki 3.50 voltaj veriyor. Bu yüzden kuyruk kaçırıyor. Model 3. Dakika civarında sorun çıkarıyorsa bütün pilleri şarja takın. Her birini 1.5 dakika uçurun. 3. Pildede sorunsuz uçarsanız problem pilde demekki.
Havalardan kaynaklı değildir. İki-üç dakika sonrası bu olaylar yaşanıyorsa ilk şüphem batarya için olurdu. Eğer sorun elektronikteyse tamire yanaşmazdım bu tür bir heli için. Elektroniği bütünleşik olan bir heliden, arızayı tespit etmek baya zordur. Semer eşekten pahalıya gelebilir, vitrini süslesin bence :)
Motor fırçalı mı ?
Motorda sorun olsa başından problem yapardı ama ...Yine batarya kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
3.80 zaten hücrenin düşeceği hemen hemen son voltaj.Daha fazla düşmesi , hücrenin şişmesi anlamına gelir.



Hepinize yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Sizin yazdığınızı uyguladım, sorunlar pildeymiş. 4.5 dakika sorunsuz uçuş yapabildim. Helikopteri bir süre böyle kullanmaya devam edeceğim fakat anlamadığım bu piller komşuda sorun çıkartmıyor. Ya da esc si daha iyi çalışıyor bilemedim. Bu durum gizemini koruyor :D Bu çözüm neden daha önce aklıma gelmedi onun içinde beynime kızıyorum, muhtemelen modelin bana yaşattığını sandığım sorundan dolayı.
 
Son düzenleme: