Yeni Modelim Phoenix Classic Sport 40

Mustafa Koç

Çalışkan Uye
Katılım
8 Kas 2017
Mesajlar
617
Tepkime puanı
1,276
Yaş
30
Konum
Düsseldorf
İlgi Alanı
Uçak
Herkese Merhaba,

Forumda Evren abi ve Sümer abiyle geçtiğimiz haftalarda konuşup nitrolu bir trainer inşaatı için çeşitli öneriler almıştım. Bu süreçte de motor servolar gibi diğer ekipmanı da yavaş yavaş toplayacaktım. Ama uygun fiyatlı bir komple set denk geldi ve başlıktaki uçağı OS 46ax motor, servolar, 4 litre yakıt, birkaç yedek buji, starter, yakıt pompası, buji ısıtıcı ile neredeyse uçuşa hazır şekilde aldım. Uçağın genel durumu fena değil. daha önceden kırım ve tamir görmüş. yolda gelirken de yatay stabın hücum kenarı çıtasından 4-5 cmlik bir parça kırılmış bir de kanat alt kaplamasında bir delik açılmış. Ufak tefek hallolacak şeyler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Forumda yakıt motor ayarları gibi konular hakkında indeks sayfalarındaki çoğu konuyu okudum ama yine de hem yeni modelimi paylaşmak hem de süreç içerisinde karşılaşacağım muhtemel problemlerde sizlere danışmak için bu konuyu açıyorum. Modelin uçuş videolarını da ilerleyen zamanlarda bu başlıktan paylaşmak niyetindeyim.

İlk eksiğim alıcı pili. Direkt 5 hücreli nimh pil mi almalıyım yoksa elimdeki lipoları kullanmak için bir ubec mi alsam? Kararsız kaldım. Bu boyutta bir uçak için çok fark etmez muhtemelen ama kullanışlılık olarak hangisi daha iyi olur bilemedim önerilerinize açığım. Esen kalın :saygilar:
 
Gördüğüm kadarıyla motor yeni gibi duruyor.Hayırlı olsun diğer ufak tefek şeyleri halledersiniz yavaş yavaş.
Batarya konusunda benim de tercihim Lipo+Ubec kombinasyonundan yana olurdu.Ancak kaliteli olmak kaydıyla 5xAA Nimh batarya da kullanılabilir.
 
Güzel bir seçim olmuş. Güle güle kullan. Ben LiPo UBEC taraftarıyım...
Teşekkür ederim Sümer abi :) ubec olarak kaç amper gerekir acaba? Ya da şöyle sorayım, bu ürün iş görür mü? Servolar 4 adet futaba 3004

Gördüğüm kadarıyla motor yeni gibi duruyor.Hayırlı olsun diğer ufak tefek şeyleri halledersiniz yavaş yavaş.
Batarya konusunda benim de tercihim Lipo+Ubec kombinasyonundan yana olurdu.Ancak kaliteli olmak kaydıyla 5xAA Nimh batarya da kullanılabilir.

Teşekkür ederim Tamer:) motor aslında baya eski uzun zamandır da uçmamış. Hatta ax ii değil ilk versiyon ax'lerden. Umarım iş görür ortak tanidiklarimiz olan birisinden aldım gerçi çok sorun çıkarmayacağını düşünüyorum. Ben de Lipolara daha aşina olduğum için ben de lipoya daha yakınım:)
 
Teşekkür ederim Tamer:) motor aslında baya eski uzun zamandır da uçmamış. Hatta ax ii değil ilk versiyon ax'lerden. Umarım iş görür ortak tanidiklarimiz olan birisinden aldım gerçi çok sorun çıkarmayacağını düşünüyorum. Ben de Lipolara daha aşina olduğum için ben de lipoya daha yakınım:)
Güvenilir birinden aldıysanız sorun olacağını sanmıyorum.Motoru çalıştırıp test etmenizi öneririm bilya sesi geliyorsa muhtemelen Rulmanlar değişme istiyordur.Gerçi motorun performansından da belli eder.Başka bir arkadaşımız 40 lık motoruyla 46 lık Trainer uçağını uçururken tam gaz dayalı uçuyordu güç olarak yetersiz kaldığını söylüyordu.Rulmanlar değiştikten sonra belirgin performans artışı olduğunu söylüyordu.Neyse, kırımsız uçuşlar diliyorum. ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Sanki 5 A bir UBEC daha güvenli olur gibi.
Tamamdır, o zaman en az 5a olacak şekilde bakacağım abi:saygilar:
Güvenilir birinden aldıysanız sorun olacağını sanmıyorum.Motoru çalıştırıp test etmenizi öneririm bilya sesi geliyorsa muhtemelen Rulmanlar değişme istiyordur.Gerçi motorun performansından da belli eder.Başka bir arkadaşımız 40 lık motoruyla 46 lık Trainer uçağını uçururken tam gaz dayalı uçuyordu güç olarak yetersiz kaldığını söylüyordu.Rulmanlar değiştikten sonra belirgin performans artışı olduğunu söylüyordu.Neyse, kırımsız uçuşlar diliyorum. ?
Motoru çalıştırmadan önce buradaki deneyimli bir hocamızla beraber bir inceleyeceğiz ilk çalıştırmayı da onla yapacağız muhtemelen. Hatırlatma için sağ ol Tamer dikkat edeceğim rulman seslerine:saygilar: iyi dilekler için de çok teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Güvenilir birinden aldıysanız sorun olacağını sanmıyorum.Motoru çalıştırıp test etmenizi öneririm bilya sesi geliyorsa muhtemelen Rulmanlar değişme istiyordur.Gerçi motorun performansından da belli eder.Başka bir arkadaşımız 40 lık motoruyla 46 lık Trainer uçağını uçururken tam gaz dayalı uçuyordu güç olarak yetersiz kaldığını söylüyordu.Rulmanlar değiştikten sonra belirgin performans artışı olduğunu söylüyordu.Neyse, kırımsız uçuşlar diliyorum. ?
Tamer, sence O-ring de değişmeli mi? :lollol:
 
  • Haha
Tepkiler: Tamer Öztürk
Hayırlı uğurlu olsun:)
Motorun durumu için çalıştırmadan bir fikir yürütmeye gerek bile yok. Yani şimdilik hiç dert etme bence. Bir sorunu var ise o zaman ortaya çıkar. Aldığın kişi güzel kullanmışsa zaten büyük ihtimal yoktur;)

Bu ürün ilerisi için de güzel yatırım olur diyecektim ama tam olarak diyemedim şimdi:laugh: Yakın zamanda zamlanmış, aslında daha uygundu fiyatı. Arayıp pazarlık yapmayı denemeni tavsiye ederim. (Bu aşamaya kadar masraf yaptığın ortada o açıdan) Güzel bir ürün...
Çok sevimli bir trainer, kazasız kırımsız...%p
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Hayırlı uğurlu olsun:)
Motorun durumu için çalıştırmadan bir fikir yürütmeye gerek bile yok. Yani şimdilik hiç dert etme bence. Bir sorunu var ise o zaman ortaya çıkar. Aldığın kişi güzel kullanmışsa zaten büyük ihtimal yoktur;)

Bu ürün ilerisi için de güzel yatırım olur diyecektim ama tam olarak diyemedim şimdi:laugh: Yakın zamanda zamlanmış, aslında daha uygundu fiyatı. Arayıp pazarlık yapmayı denemeni tavsiye ederim. (Bu aşamaya kadar masraf yaptığın ortada o açıdan) Güzel bir ürün...
Çok sevimli bir trainer, kazasız kırımsız...%p
Abi teşekkür ederim öneri için ama şöyle söyleyeyim o bec neredeyse uçağın fiyatına yakın :lol::lol: şimdilik maalesef bütçenin üstünde kalıyor:embarras:. Ben ürünü sipariş vermeyi düşünüyordum. Önceden kullanan varsa görüşleri de beklerim:saygilar: iyi dilekler için de ayrıca teşekkür ediyorum:)

Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle uçur.
Teşekkür ederim deniz abi:)
 
Ben ayarlanabilir voltaj regulatoru kullaniyorum 3ampere kadar calisiyor. 15 tl civariydi ,henuz sorun yasamadim , belki guvenli degildir bilmiyirum ama uzun suredir kullaniyorum .
Kirimsiz ucuslar dilerim .
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Ben ayarlanabilir voltaj regulatoru kullaniyorum 3ampere kadar calisiyor. 15 tl civariydi ,henuz sorun yasamadim , belki guvenli degildir bilmiyirum ama uzun suredir kullaniyorum .
Kirimsiz ucuslar dilerim .
Öyle bir regülatörü bir arkadaş aldı burada benden önce. Yük altında voltajı çok düştü. 6v vermesi gerekirken kumanda sürekli düşük voltaj uyarısı verdi ölçtüğümüzde de 4v altı gördük. Riskli bulup kullanmadı sonra :rolleyes: ben öyle bir regülatörü buji maşasında kullanmayı düşünüyorum 1.5 v ayarlayıp 1s lion ya da lipo ile.
 
Öyle bir regülatörü bir arkadaş aldı burada benden önce. Yük altında voltajı çok düştü. 6v vermesi gerekirken kumanda sürekli düşük voltaj uyarısı verdi ölçtüğümüzde de 4v altı gördük. Riskli bulup kullanmadı sonra :rolleyes: ben öyle bir regülatörü buji maşasında kullanmayı düşünüyorum 1.5 v ayarlayıp 1s lion ya da lipo ile.
Son yaptığım kontrollü sabit akım devresi ile elimdeki UBEC'leri test etmiştim ve çoğu gerçekten başarısızdı. 2-3 Amperden sonra çıkış yerlerde sürünüyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç