Yeni Piper için yeni ışıklandırma

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,769
Tepkime puanı
23,154
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Bildiğiniz gibi 3m Piper çalışmaları güç de olsa ilerliyor. Bu hafta ışıklandırma için kablolamayı tamamlayacağım ve kaplamayı bitireceğiz diye umuyorum.
Kablolamada kolaylık sağlayabilmek için tamamen yeni bir ışıklandırma devresi tasarlamam gerekti. Kanat uçlarında birer navigasyon ışığı birer de çakar beyaz ışık (strobe) olacak. Eski devreler kullanıldığında dört hatlı kablo gerekiyordu. Yeni sistemde bir uç ortak olarak üçlü kablo yetiyor ki bu da klasik servo kablosu demek oluyor. Daha da iyisi klasik servo konnektörleri ile her türlü esnekliği sağlamak mümkün.
Devrede klasik LED sürücüler yerine ışıklandırma pilini LED'lere doğrudan veren ama bunu saniyede bin kere kesik kesik yapan (PWM) sistemini tercih ettim. Normalde yaptığım araştırmalara göre bu yöntem önerilmeyen bir yöntem. Ama benim mantığıma göre gayet akıllıca bir yöntem olacaktı. Ben de bir test devresi hazırlayıp birkaç saat çalıştırdım. LED'ler herhangi bir zarar görmeyince aslı devreyi hazırlayıp oluşturdum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sistem üç konumlu bir butonla kontrol edilecek. Enerji verildiğinde kanat ucu navigasyon ışıkları yanıyor. Buton orta konumdayken kanat ucu strobe ve gövdedeki kırmızı beaconlar çakmaya başlıyor. Üçüncü konumda landing light da aktif oluyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2S LiPo ile beslenecek sistemde yüksek ve düşük voltaj uyarısı da mevcut.
 
Bana yaptığın devreyi niye kullanmadığını düşünüyorum. Hatlar aynı, kaldı ki hatlardan birini veya bir kaçını iptal etmek istediğim zaman yapmam gerektiğini de anlatmıştın. Yani fazlası var eksiği yok. Bence herşeyi ile zaten mükemmel olan bir devreyi neden yeniden tasarladın? Hem bu sistemde uçağı nasıl aydınlatacaksın (gece uçuşunda) ?
 
Bana yaptığın devreyi niye kullanmadığını düşünüyorum. Hatlar aynı, kaldı ki hatlardan birini veya bir kaçını iptal etmek istediğim zaman yapmam gerektiğini de anlatmıştın. Yani fazlası var eksiği yok. Bence herşeyi ile zaten mükemmel olan bir devreyi neden yeniden tasarladın? Hem bu sistemde uçağı nasıl aydınlatacaksın (gece uçuşunda) ?
Daima yenilik peşinde koşmak gerekir... Gece uçuşu planım yok. O iş için bir Piper var zaten. Bu scale olacak.
 
Eski devreler kullanıldığında dört hatlı kablo gerekiyordu. Yeni sistemde bir uç ortak olarak üçlü kablo yetiyor ki bu da klasik servo kablosu demek oluyor. Daha da iyisi klasik servo konnektörleri ile her türlü esnekliği sağlamak mümkün.
Harika bir uygulama olmuş abi, ellerine sağlık :thumbup::halay:
 
Gelinik organze kaplama ile ilgili biraz detay paylaşayım. Kanat kablolamalarını yaptım bugün.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda landing light için biraz sıradışı bir yer belirledim. İniş takımı çatalının tam ortasına 2 adet 3W power LED yerleştirilecek. Ya da iniş takımı köklerine birer adet konulacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hocam öncelikle elinize sağlık (Tabii ki sanayideki ustamız da dahil). Harika gidiyor%p
Bu bahsettiğiniz "organze kaplama" ile ilgili konu geçti mi daha önce bilemedim, benim gözüme çarpmadı açıkçası. Kaplamanın uygulaması hakkında kısaca bilgilendirebilir misiniz?
-Temas yerlerinden yapıştırılarak mı geriliyor?
-Neyle yapıştırmak gerekiyor?
-Malum, geçirgen (hava) bir kumaş. Üstüne bir astar atılması gerekir mantık olarak? Boyadan önce nasıl bir işlem görecek?
- Zımpara sevmediğiniz bilinir:) Bu kaplama ve astar zımpara atılmadan da boyanabiliyor mu yoksa?
- Hangi tip modellerde kullanılır?
gibi...:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Hocam öncelikle elinize sağlık (Tabii ki sanayideki ustamız da dahil). Harika gidiyor%p
Bu bahsettiğiniz "organze kaplama" ile ilgili konu geçti mi daha önce bilemedim, benim gözüme çarpmadı açıkçası. Kaplamanın uygulaması hakkında kısaca bilgilendirebilir misiniz?
-Temas yerlerinden yapıştırılarak mı geriliyor?
-Neyle yapıştırmak gerekiyor?
-Malum, geçirgen (hava) bir kumaş. Üstüne bir astar atılması gerekir mantık olarak? Boyadan önce nasıl bir işlem görecek?
- Zımpara sevmediğiniz bilinir:) Bu kaplama ve astar zımpara atılmadan da boyanabiliyor mu yoksa?
- Hangi tip modellerde kullanılır?
gibi...:saygilar:
Bunların tümü bu konu içinde yazıldı ama kısaca tekrar yazayım.
Organze bol suda bekletilerek apresi çıkarıldıktan sonra nemli olarak uygulanıyor. Yapıştırma bildiğimiz beyaz tutkalla oluyor. Tüm kaplama bittikten sonra sulandırılmış tutkal fırça ile bir ya da iki kat uygulanarak gözenekler dolduruluyor (biz henüz bu aşamaya gelmedik). Peşinden hafif bir zımpara sonrası astarlanıp boyanıyor. Boyamayı oto boyacısı arkadaşımız yapacak. Muhtemelen bir kat astar üzerine iki kat boya uygulayacak.
Hiçbir boyama işi zımparasız olmaz. Bunda da mutlaka zımpara yapılacak. Ayrıca kaplama öncesi de yüzeyler tam bir zımparalama ile hazırlandı.
Hangi tip modellerde kullanılır? Bence her modelde uygulanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Kanat ucuna sert ahşap takozlar hazırlandı, kenar çıtasında gerekli yer açılıp yapıştırıldı. Sonra ışıkların tabanına göre tesviye yapılarak ışıklar monte edildi.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol