yeni proje

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
Flitetest in Explorer modelini yapmaya niyetliyim. Daha önce Storch modelini yapmıştım. Fakat pilotaj konusunda çok yetenekli olmadığım için kırım yaşadım. birsürü de pervane kırdım. bu modeli seçmemin sebebi pervanenin arkada olması ve daha kolay uçurabileceğimi düşünüyor olmam.
malzeme olarak Bauhaus da satılan bir köpük kullanıyorum. Yoğuşma önleyici levha diye geçiyor. 6 mm ve 3mm mevcut. hiç depron görmedim şimdiye kadar ama bu malzeme anladığım kadarıyla deprona yakın bir malzeme. Bir fikri olan var mıdır?
Bu modelle ilgili tecrübesi olan varsa duymak isterim. proje ilerledikçe paylaşırım .
Sevgiler
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
2,472
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
Flitetest in Explorer modelini yapmaya niyetliyim. Daha önce Storch modelini yapmıştım. Fakat pilotaj konusunda çok yetenekli olmadığım için kırım yaşadım. birsürü de pervane kırdım. bu modeli seçmemin sebebi pervanenin arkada olması ve daha kolay uçurabileceğimi düşünüyor olmam.
malzeme olarak Bauhaus da satılan bir köpük kullanıyorum. Yoğuşma önleyici levha diye geçiyor. 6 mm ve 3mm mevcut. hiç depron görmedim şimdiye kadar ama bu malzeme anladığım kadarıyla deprona yakın bir malzeme. Bir fikri olan var mıdır?
Bu modelle ilgili tecrübesi olan varsa duymak isterim. proje ilerledikçe paylaşırım .
Sevgiler
Bahsettiğin malzeme renk ve bazı anlamlarda DEPRON a benzer. Ancak depron gibi değildir.
Esneklik faklıdır, doku farklıdır (maket bıçağı ile keserken daha iyi anlaşılır).
Depron 6 veya 3 mm plakalar 120x80 cm aynı boyutlarda olsa da DEPRON plakanın her yeri 3 veya 6 mm dir. Bahsettiğin malzemede kalınlıklar levhanın farklı bölgelerinde rahatsız edici olmayacak kadar az da olsa farklılıklar gösterir.
Ancak fotoblok diye modelcilikte kullanılan malzemeden daha hafiftir dolayısıyla model ucak yapmaya daha uygundur.
İşlem yaparken bir yüzünü şeffaf koli bantı ile (2 mm kadar bindirmeli) kaplarsan kavis verip (silindirik formlar) farklı formlar elde edebilirsin.

Daha öncekki deneyimlerinde bol bol pervane kırdıysan istersen ortadan pervanelı bir model de deneyebilirsin.
 
Son düzenleme:

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
Bahsettiğin malzeme renk ve bazı anlamlarda DEPRON a benzer. Ancak depron gibi değildir.
Esneklik faklıdır, doku farklıdır (maket bıçağı ile keserken daha iyi anlaşılır).
Depron 6 veya 3 mm plakalar 120x80 cm aynı boyutlarda olsa da DEPRON plakanın her yeri 3 veya 6 mm dir. Bahsettiğin malzemede kalınlıklar levhanın farklı bölgelerinde rahatsız edici olmayacak kadar az da olsa farklılıklar gösterir.
Ancak fotoblok diye modelcilikte kullanılan malzemeden daha hafiftir dolayısıyla model ucak yapmaya daha uygundur.
İşlem yaparken bir yüzünü şeffaf koli bantı ile (2 mm kadar bindirmeli) kaplarsan kavis verip (silindirik formlar) farklı formlar elde edebilirsin.

Daha öncekki deneyimlerinde bol bol perane kırdıysan istersen ortadan pervanelı bir model de deneyebilirsin.
Cevap için teşekkür ederim.
kalınlık farklarını ben görmedim pek. Bana oldukça homojen geldi. Antalya da bu malzemeyi bulabildiğim ve de oldukça hesaplı olduğu için ( levhası 15 tl ) kullanıyorum.
arkadan pervane derken yanlış ifade ettim kendimi. Aslında ortadan pervane demek istedim. Explorer modeli zaten öyle bir model.
Videolarına baktım, uçurması kolay bir modele benziyor. İki farklı versiyonu vermişler. 3 be 4 kanallı.
Ben önce bi 3 kanallıyı yapayım diyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,394
Tepkime puanı
36,315
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
niyetim öyle.Forumu daha yeni çözmeye başladım.fot yükleme konusunu pek beceremedim henüz. onu halledersem söz.
Fotoğraf yükleme detaylarını şu konudan bakabilirsiniz. “resim yükle” şu an sorunsuz çalışıyor, onu kullanmanızı tavsiye ederim :saygilar:

 

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
FlitetestExplorer modeline başladım. Bakalım nasıl olacak. Flitetestin planlarında uyguladıkları A-fold B-fold yöntemi çok pratik ama hazır lazer kesim kit olmayınca iş zorlaşıyor. Ben de bununla ilgili ne yapabilirim diye düşündüm ve aradaki parçayı düzgün bir şekilde çıkarabilmak için iki adet falçata bıçağını uygun aralıkla birbirine monte ettim ve kesiğin arkasına bant yapıştırdıktan sonra aradaki parçayı kesip aldım. Sonra da sıcak silikonla yapıştırdım. Çok kolay ve hızlı oldu bu şekilde çalışmak..
 

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
yavaş yavaş şekilleniyor..Model 5 parçadan oluşuyor. Birbirine geçmeli olduğu için çok hassas çalışmak gerekiyor..
Kanat biraz gevrek duruyor, ama ağırlık fazla olamadığı için herhalde sorun olmaz. bakıp göreceğiz.iki üç gün sonra uçurum diye umuyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
30
Tepkime puanı
29
Yaş
51
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
FT Explorer ımı nihayet bitirdim.
Kafamda bazı sorular var. Danışmak isterim.
Motor gayet güçlü . 2212 -2200 kv motor taktım.
Elimde 2212-930 Kv motor da var. Onu mu taksam bilemedim. Neticede fazla kv nın zararı olur mu. Gazı az versem az Kv lı motorun devrini elde etmiş olmazmıyım. siz olsanız mu modele hangi motoru takardınız?
2. FT nin tavsiye ettiği pervane 9-6 benim elimde 8-6 pervane var. sıkıntı olurmu?
3. bendeki pervaneler normal çekiş pervanesi. itiş için kullandığımda göbeğin açılma ihtimalinin dışında başka bir sorun oluşur mu. Locktite kullanmayı düşünüyorum açılmasın diye.
4.kısa videoda görüldüğü gibi motor birkaç kere çalışmayıp takıldı ve ileri geri hareket yapıp dönmedi. sonra kendiliğinden düzeldi . bunu birkaç kez tekrarladı. son 8-10 denemede sorun gözükmedi.. sorun nereden kaynaklı olabilir.
5. Bu modelde motor ve pervane açısı hafif yukarıya bakıyor. Modeli elimde tuttuğumda ve gaz verdiğimde burnu aşağıya basıyor. Bu normal midir?daha önce hiç iten pervane tecrübem olmadı. Sanki ilk uçuşte burun üstü çakılır gibi geliyor bana. Ustalar ne der acep.
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
2,472
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
Elinize sağlık.:saygilar:
2200 kv motora mı 9x6 önermişler? Ve siz 8x6 taktınız... 3S pil ile mi kullanacaksınız?

Bağlantı konnektör lehimlerini kontrol edin bir yerde temassızlık nedenli motor öksürüyor. ;)
Pervane adaptörünün orijinal somunu yerine iki tane aynı diş somunu üst üste takarsanız kontra olur ve gevşemez.;)
 

Mustafa Koç

Çalışkan Uye
Katılım
8 Kas 2017
Mesajlar
246
Tepkime puanı
407
Yaş
26
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Uçak
FT Explorer ımı nihayet bitirdim.
Kafamda bazı sorular var. Danışmak isterim.
Motor gayet güçlü . 2212 -2200 kv motor taktım.
Elimde 2212-930 Kv motor da var. Onu mu taksam bilemedim. Neticede fazla kv nın zararı olur mu. Gazı az versem az Kv lı motorun devrini elde etmiş olmazmıyım. siz olsanız mu modele hangi motoru takardınız?
2. FT nin tavsiye ettiği pervane 9-6 benim elimde 8-6 pervane var. sıkıntı olurmu?
3. bendeki pervaneler normal çekiş pervanesi. itiş için kullandığımda göbeğin açılma ihtimalinin dışında başka bir sorun oluşur mu. Locktite kullanmayı düşünüyorum açılmasın diye.
4.kısa videoda görüldüğü gibi motor birkaç kere çalışmayıp takıldı ve ileri geri hareket yapıp dönmedi. sonra kendiliğinden düzeldi . bunu birkaç kez tekrarladı. son 8-10 denemede sorun gözükmedi.. sorun nereden kaynaklı olabilir.
5. Bu modelde motor ve pervane açısı hafif yukarıya bakıyor. Modeli elimde tuttuğumda ve gaz verdiğimde burnu aşağıya basıyor. Bu normal midir?daha önce hiç iten pervane tecrübem olmadı. Sanki ilk uçuşte burun üstü çakılır gibi geliyor bana. Ustalar ne der acep.
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Soruların hepsine yanıt verebilecek düzeyde bilgim yok malesef ama genel olarak güzel görünüyor:thumbup: bu uçak benim de listemde ön sıralarda konuyu takipteyim.

Pervaneler konusunda çok dikkat edin hatta mümkünse güvenli bir şekilde yerde tam gaz testi yapın derim. O motorlarla gelen aynı turuncu pervaneler ilk denemede kökünden kopup fırlayıp gitti. Diğerini de denedik aynı şekilde sonuçlandı. Belki bize hatalı bir seri denk gelmiş olabilir ama peş peşe ikisinde de aynı sorun olması düşündürücü.

9x6 pervaneyi Flite Test kendi önerdikleri motor için uygun bulmuştur. Siz kendi motorunuza göre pervane seçmelisiniz. Ben aynı model 2200 kv motora 6x4 kullanıyorum. Siz de motorları aldığınız sitedeki pervane önerilerine göre bir seçim yaparsınız.

Motor açısı konusunda da plana göre yaptıysanız büyük ihtimalle sorun yaşamazsınız. Flite test planları çokça denenmiş ve uçtuğu kanıtlanmış modeller. Umuyorum sizinki de güzel bir şekilde uçacaktır.%p
 

Benzer konular