Zagi Agırlık merkezi ve pervanesiz süzülme

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

murat gül

Yeni Uye
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
26
Tepkime puanı
9
Yaş
30
Konum
agrı
İlgi Alanı
Uçak
Agırlık merkezini ayarladıktan sonra pervanesiz deneme yaptım. Çimenlik bir yerde pervanesiz bir şekilde uçagı yatay bir pozisyonda fırlattım biraz gidip sonra burnu yere verip çakıldı. normal mi bu durum. agırlık merkezini resimlerde görebilirsiniz. mızıkanın üstünde durmakta

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

kanat açıklıgı 98 santimetre. birleşim yer göbek noktası yani 32 santim. agırlık merkezini 19. santime koyduk.

daha geri çekmek için pervaneyi bagladıgım plastigi kalın tahta ile değiştirmeyi düşünüyorum şu an. ama sizin fikirlerinizde degerli.
 
Son düzenleme:

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
919
Tepkime puanı
1,200
İlgi Alanı
Hepsi
sitesinde ağırlık merkezi hesaplanabilir. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari

murat gül

Yeni Uye
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
26
Tepkime puanı
9
Yaş
30
Konum
agrı
İlgi Alanı
Uçak
agırlık merkezini hesapladım. orada duruyor ama açık havada süzülmesi için bıraktıgımda süzülmüyor. öne çakılıyor hemen

salı günü pervanesini takıp uçurmayı deneyecegim :/ kısmet artık
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,783
Tepkime puanı
10,529
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
agırlık merkezini hesapladım. orada duruyor ama açık havada süzülmesi için bıraktıgımda süzülmüyor. öne çakılıyor hemen

salı günü pervanesini takıp uçurmayı deneyecegim :/ kısmet artık
Ağırlık merkezi doğru yerdeyse çok fazla takılmayın. Elevonları nötr pozisyonda 3-4 mm yukarı duracak şekilde trimleyin (buna reflex profil denir ve kuyruksuz uçakların dengeli uçabilmesi için gereklidir). Elden atılarak yapılan süzülüş testi bu model için çok uygun olmayabilir çünkü nispeten hızlı uçması gereken bir modeldir. Elden atılınca verdiğiniz hız süzülmesine yetmeyip bir süre sonra stall olup burun düşürüyor olabilir. Saçma sapan hareketler yapmak yerine burnunu düşürmesi de ağırlık merkezinin çok geride olmadığının ilk göstergesi, yani iyi bir işaret...
 

Benzer konular