Zagi kazası 4 dikiş.

murat gül

Yeni Uye
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
25
Tepkime puanı
8
Yaş
35
Konum
agrı
İlgi Alanı
Uçak
Bizim yaptıgımız hatayı siz yapmayn arkadaşın tuttuğu yerden tutmayın. Uyarmıştım videoda kanattan tutup atıyorlar diye burdan tutarsak daha düz gider dedi. Bende kanattan tutmanın mantıgını bilmedigimden kabul ettim sonuç. Pervane ele çarptı. Ve zagi ilk denememizde çakıldı .
uçak dşene kadar bende transa geçmiştim donup kaldıgımı itiraf etmeliyim heycandan. Aklım sonradan yerine geldi ve arkadaşın eline bakmaya gittim. sizler uçus sırasında arkadaşın tuttugu yerden tutmayın

You must be registered for see images attach


Dikişten sonra 2. denememizi yaptık bu sefer kanattan tutup bıraktık. Uçak kanatçıkları ile uçagı yükseltmek istememize ragmen uçak yükselmeyip yere düştü. Süzülme düzgünde ama pervane tam güçte döndüğü için yere takılıp kırıldı. Pervanem çok büyük oldugu için yeterli itme gücünü saglayamıyor olabilir mi?

yeterli itme gücü olmadıgından hava akımı az geliyor ve ucak yükselemiyor diye düşündüm. Pervaneyi küçültmeyi düşünüyorum bir mantık hatası yapıyormuyum? yada agırlık merkezini geri çekicek şeylermi yapmalıyım.


parçalar

A2212 1400KV Fırçasız Motor - 1400kv Brushless Motor
30a Esc Fırçasız Motor Hız kontrol Sürücü devresi - XXD 30A
2S 7.4V Lipo Pil Batarya 2200mAh 25C
1045 Pervane Plastik Sarı - cw -ccw

pervane motor için sitenin önerdiği pervane değil. Önerilen Pervane Modeli: 8060(3s),9050(2s) bunlar önerilirken ben 1045 almıştım hata mı yaptım :/
 
Son düzenleme:
Ben Zagi'den bu nedenle biraz ürkerim. Ben üç şekilde uçuruyordum. Birisi kanattan atma şeklinde. Diğeri yere dik olarak koyup dikine kalkış şeklinde. Sonuncusu da elden atılırken kesinlikle motor çalıştırmadan bekleyip elden çıktıktan sonra gaz açmak şeklinde.
Size geçmiş olsun. Çok dikkatli olun. Kırılan modeli yeniden yapmak çok kolay ama parmak, el kol çok değerli.
Sırası gelmişken tetanos aşısı konusunu da hatırlatayım. Toz toprakla bulaşık işler yaptığımız için herhangi bir yaralanma olmasa da on yılda bir tetanos aşımızı tekrarlatmamız, derin ve kirli bir yaralanmada tekrar yaptırmamız gerekiyor.
 
tetanoz aşısı olmuş arkadaş doktor sordu yoksa o hiç aklımıza gelmemişti doktor hatırlatmasa. tazelemedi arkadaş aşıyı umarım sıkıntı çıkmaz.
bu arada pervane seçimini değiştirmelimiyim. pervane cok buyuk ve ince gbi? daha kalın ve biraz küçük olanla değişirmelimiyim
 
Çok geçmiş olsun. Ucuz atlatılmış olmasına sevindim.:saygilar:
 
Geçmiş olsun. Pervanelerin hiç şakası olmuyor gerçekten.
Tavsiye edilen pervane ölçülerine uymakta yarar var. Siz büyük pervane takmışsınız. Motor zorlanacak ve ısınacaktır. Zagide hangi airofili kullandınız, pil hariç uçuş ağırlığı nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
Geçmiş olsun hocam bende benim uçağın pervanesine kaptırmıştım parmağı dört dikiste benim parmağa attılar, çok iyi bilirim. Artık kalın eldivenle takıyorum buji isiticiyi takarken.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
Büyük geçmiş olsun, gerçekten ucuz atlamışsınız diyelim.

Zagiyi hazır kesilmiş mi aldınız yoksa kendiniz mi yaptınız ? Her iki şekilde de mutlaka önerilen bir motor ve pervane olması lazım. Bunlardan birinde ciddi fark var ise, acemi olduğunuza düşünürsek ucmaması normal.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
Geçmiş olsun. :(
2212 1400KV Fırçasız Motor için 1045 pervane büyük biraz.
Zaginizin ağılığı ne kadar full (pil dahil)?
O motora 3S pil ile 7 inç, 2S pil ile 8 veya 9 inç pervane daha makul.
Not: pervane büyük bile olsa takatsız kalıp düşmemesi gerek. Ya aşırı yük nedenli esc akımı keser, yada bir süre uçtuktan sonra motor veya esc aşırı yüklenmeden dolayı yanar. Pervaneyi ön arka düzgün taktığınıza emin olun.
 
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim arkadaşlar sag olun. Yaralanan arkadaşım hala uçağı tamir edip tekrar uçurma hevesinde .) hiç br heves eksikliği olmadı onda ben küstüm biraz uçağa benim yüzümden oldu diye sanırım. tek tek alıntı yapmadan tüm arkadaşların sorusuna cevap vereym ki karışıklık olmasın dedim umarım mazur görürsünüz bu hareketimi.

uçak 406 gram. kanat açıklığı 98 santim aldıgım strafor köpük bir metre değildi bende kanatları 49 49 bölüp yaptım. Yaklaşık 5 kanat kestim en güzeli 3. ve 5. kestigim kanat oldu. o ikisini kullandım. uçağı çakmagın üstüne koydugum zaman uçak çakmagın üstünde durabiliyor. ama agırlık merkezini pili çok uca gömüp bazı stedeki hesaplamalardakine göre 2 santim öne çekmiştim. şimdi pili biraz geri alıp agırlık merkezini pervaneye daha yakın yere çekmeyi düşünüyorum

Mehmet Sarıkaya
hocam çok dogru rakamlar vermiş. üretici firma 8060(3s) yada 9050(2s) pervane önermiş. parantezin içinde yazan s ler pervanedek kanat sayısımı yoksa lipo pildeki batarya sayısımı anlayamadıgım için her ihtimali sipariş ettim az önce ( büyük ihtimal pildeki batarya sayısıdır). ben pervaneyi alırken üretici firmayı dinlemeyip büyük pervane büyük güç diye dşünmüşüm. Nasihat dinlemek yerine acı tecrübelerle öğrendim. Tam da söyledğinz durumu yaşadık bizde. Benden sonraki acemi arkadaşlara ders olur umarım. büyük pervane büyük itiş gücü demek degil. Şimdi şu s olayı kafamı karıstırıyor bilgi verebilecek olursa seve seve dinlerim artık :)
 
Son düzenleme:
cevap vermedigim bir soru kalmış. mh45 airfoil kullanarak kalıbı kesmeye çalıştık. 3 tane airfoil bulmuştum en sakin uçuş bunda elde ediliyormuş diye bir bilgi gördüm. ilk uçak modelinde agresifliğe gerek yok diye bu modelle kesim yaptık.
 
"S" hücre sayısı demektir.
• 3.7 volt batarya = 1 hücre x 3.7 volt (1S)
• 7.4 volt batarya = 2 hücre x 3.7 volt (2S)
• 11.1 volt batarya = 3 hücre x 3.7 volt (3S)
• 14.8 volt batarya = 4 hücre x 3.7 volt (4S)
• 18.5 volt batarya = 5 hücre x 3.7 volt (5S)
• 22.2 volt batarya = 6 hücre x 3.7 volt (6S)
• 29.6 volt batarya = 8 hücre x 3.7 volt (8S)
• 37.0 volt batarya = 10 hücre x 3.7 volt (10S)
• 44.4 volt batarya = 12 hücre x 3.7 volt (12S)



Airofil zagiler için tavsiye edilen airofil bunda sıkıntı yok. Büyük pervane büyük itiş gücü demek değil diye bir cümle kurmussunuz. Burdan yeterli itis yokmuş gibi bir hisse kapıldım. Siz modele cw pervaneyi mi ccw percaneyi taktınız? Motor doğru yönde dönüyor muydu? Uçağı atmadan önce motoru calistirip itisi kontrol ettiniz mi, nasildi?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
O zaman gelen pervanelerden 9050 olanı kullanmalıyım. lip pilim 2 s.

pili fln gömmeden önce b deneme yapmıştık. şu videoda dönüşünü görebilrisiniz sizde. bir yerde gördüm yere dik sabitleyip güç verildiginde zagi havalanıyor bizimkinde bu pervane ile hiç öyle atraksiyon yapacak hal yoktu. rüzgarı arkaya veriyor. yönünü escye giden kablolarla değiştirdim. arkaya dedigim rüzgar uçağın arkasına doğru itiliyor.
pervaneyi denedikten sonra birde agırlık merkezini pervaneye dogru çekicem uçmaz ise yine. tabi yanlış düşünüyorda olabilirim sebep ikiside olmaya bilir. agırlık 406 gram.

modellin elektronik aksamı çalısıyormu diye kontrol ederken bir video çekmiştim burada biraz belli oluyor itiş gücü

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

modele taktigim pervane 1045 Pervane Plastik Sarı - cw -ccw
şuda linki



yeni sipariş ettigim 2 model de şunlar
(bunu kullanacagım)

 
Son düzenleme:
Murat bey, pervane havayı arkaya doğru üflüyorsa motor dönüş yönü doğrudur. Ancak pervane ters takılırsa yine havayı arkaya iter ama yetersiz olur.
Pervane kesiti kanat gibidir öne gelmesi gereken yüzü bombelidir.
Bunu yazmamın nedeni " Pervanem çok büyük oldugu için yeterli itme gücünü saglayamıyor olabilir mi? " 10 inc pervane bile modelin yetersiz çekişe sahip olduğunu belirtmeniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
2 pervane gelmişti birbirinin tam ersiydiler rast gele kullanmıştım. bu dediğnize hiç dikkat etmemiştim. şimdi 10inc pervanenin 2. si ile tekrar yapıp dediginiz hususa dikkat edecegim. resim atarım. çok teşekkürler bilgi için. ben sadece dönüş yönüne ve attıgı rüzgara dkkat etmişştim.
 
Bu pervanenin takılış şekline göre saat yönüne doğru döndüğünde rüzgarı gerye itiyor ise doğrru takılmış demektir sanırım. çünkü sol taraftaki üst yüzeyi kalın diger taraf ince. rüzgara önce kalın tarafı gelmeli.

eğerki saat yönüne döndüğünde rüzgarı geri itmiyorsa kabloları değiştirmek yerine pervaneyi çıkartıp ters döndürüp takmalıyım doğrumu anladım. ancak düzgün çalışssada bu pervane ile uçurmamalıyım çünkü büyük olduğu için esc yada motoruma zarar verebilirim. ancak itiş problemi varsa sebep başka. onu çözmeliyim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

her açıdan çekmeye çalıştım şu an nasıl ?

şu an taktıgım pervanenin sol kanadında bombeli olantarafında 1045R yazıyor sag kanadın bombeli olan tarafında FT yazıyor bu yeni dikkatimi çekti. ben pervaneyi en önemsiz şey sanıyordum baya bir tefeerruatlı çıktı. daha çok araştırma yapmalıyım sanırım.


şöyle bi bilgi buldum
Bazen de, pervanenin üzerinde “R” veya “C” ibarelerini görebilirsiniz. Buradaki ifadeler, pervanenin rotasyonunu ifade eder. Eğer pervanenin üzerinde “R” ibaresini görüyorsanız, “reversed” yani ters manasına gelir. Saat yönünde dönen pervaneye takılmalıdır. Eğer “C” varsa, saat yönü tersi dönen motora takılmalıdır.

r pervane saat yönüne döndüğünde rüzgarı arkaya itmeli yoksa yanlış takılmış demek oluyor sanırım. ben ilk pervaneyi ters takmışım bu harfler yeni dikkatimi çekti :/ keşke daha öncedden görseydim. dediğim gibi pervaneyi önemsiz sandıgımdan araştırmamıştım. benim gibi acemilere faydalı olur umarım bu bilgiler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt