Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

gokhans1978

Yeni Uye
Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Yaş
45
Kıymetli hobidaş arkadaşlarım merhabalar.
Kullanmakta olduğum 1/8 Monster arazi aracımın 2260KW gücündeki motoru bir şekilde bozuldu.
Bende aliexpress sitesinden 4 pole 2150KV 1600W bir motor sipariş ettim ve elime ulaştı.
( https://tr.aliexpress.com/item/Free-shipping-RC-car-70A-electricity-3670-2150KV-4poles-Brushless-Motor-size-36-70mm-for-RC/32814206110.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2jf8V6 )
Motor sorunsuz bir şekilde aracıma uydu ve kullanıyorum. Bu noktada her şey normal.
Ancak eski motorumu kullanırken aracımda müthiş bir tork vardı. Tam gaz verdiğim zaman aracımın kafası kalkardı.
Yeni motorum ivmelenme ve hız eskisine göre çok daha başarılı ama kafa kaldırma diye tabir ettiğimiz olay olmuyor.
Çok mu önemli? ASLA
Ama aklıma takılan bir husus var.
Motor da KV değeri düştükçe gücümü artıyor, Watt değeri yükseldiğinde ne değişiyor? Bir türlü işin içinden çıkamadım.

Sözel okumuş biri olarak açıkçası çok da denklemsel kavramlar hakkında bilgi sahibi değilim.
Ancak yarın, öbürsü gün tekrardan bir motor almam icap etse neye göre bir seçim yapmalıyım? En ufak bir bilgim yok.
Sizden konu hakkında değerli görüşlerinizi almak isterim.

Aracımdaki konfigrasyon:
1/8 monster DHK maximus
120A ESC
4S 5500mA 55C batarya
5kg ağırlık
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

Sorunun motor devri veya gücü ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Pilleri aracın arkasına alarak ağırlık merkezini arkaya kaydırmayı dene.
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

Levent Bey vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim, lakin pillerin yeri sabit. Eski motorda da yeni motorda da hep aynı yerde duruyorlar.
Mevcut yerleşke üstünde bir değişiklik yapmadan sebebi bulmam lazım. Baştaki yazımda belirttiğim gibi kafasının kalkması çok önemli değil.
Aklıma takılan yanan 2260KV motor mu güçlü yoksa aldığım 2150KV motor mu?
Ve bu ayrımın yada katagorilerin neye göre hesaplandığı.

Yani aynı arabanın üstüne 1400cc 180Hp bir motor mu takmak lazım yoksa 2000cc 150Hp motor mu takmalı?
Drone motorlarına bakıyorum 1200KV ama ufacık, 1/10 araçlara bakıyorum 4800KV 1/8 araçlara bakıyorum 1900-2300KV arasında
Çıkamadım işin içinden
 
Günün Videosu

Gökhan bey pinion değişikliği bir çözüm olabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

Celalettin Bey merhabalar.
Kullandığım pinyon yanan motordan söktüğüm pinyon. Değişen tek parametre motor.
Yani mevzu bahis motor?
Merakım:
1- Motor değerleri hangi kısasa bağlı değişkenlik gösteriyor
2-KV değeri mi etken olan Watt değeri mi?
3-Motorlarda yazılan "BL 3670, BL 3674...vs" kodlar neleri temsil etmekte (Örnek; BL3670 4 pole motorda hem 2150KV var hem 2250KV var. Bunlardan biri 1600W da 70a çekiyor diğeri 60a çekiyor)

Forum sayfalarını iyice okuduğumu düşünüyorum. Konu hakkında bu site de dahil olmak üzere net bir açıklama mevcut değil.
Açıklama yapan bir iki yerde de herkesi fizik profesörü olarak görmekte ki tamamen E=mc2 den yola çıkarak bilimsel bir ego tatmini yapmışlar yada kopyala yapıştır makaleler paylaşmışlar.

Bu konu esasında bütün hobi kullanıcılarını ilgilendiriyor. Bu gün donanımınızda bir değişikliğe gitmek isteseniz ya ezbere bir motor alacaksınız yada kulaktan dolma bir tavsiyeyi dinleyeceksiniz.
Kullandığınız ekipmana göre bir değerlendirme yapacak bilgi birikimi maalesef yok pek çoğumuzda.
İşten anlayan, vakti olup da bizi bilgilendirecek bir hobidaşımız çıkarsa, tarihe FENER IŞIĞI gibi olacak.

Hepimiz iyi kötü RC'nin işleyişi hakkında birşeyler biliyoruz ama bunlar objektif olarak baktığımızda hep ezbere bilgiler.
Biraz daha doğaçlama yapabilecek bilgi birikimine sahip olmalıyız diye düşünüyorum.

Bakın açtığım bu konu bu hobiye gönül veren herkesin bir gün ihtiyaç duyacağı bir durum için gerekli bir konu.
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

Ben anladığım kadarını paylaşmaya çalışayım. Şunu da belirteyim yazının sonunda doğru sonuca ulaşamıyorum ve bildiklerim %100 doğru diyemiyorum. Konu karmaşık ve yazacaklarım sadece okuduklarımdan anladığım kadarı yine de paylaşacağım en azından bende nerede yanlış bildiğimi anlarım :laugh:

Şimdi kv değeri ile başlayalım motorun volt başına tur sayısını gösteriyor. Yalnız bu değer yük altında değilken. Bu şu demek uçan modellerden yola çıkarak 5000kv bir motora 15 inç pervane takarsanız bunu volt başına beş bin çeviremez. Bu noktada tork ve iş yapabilme kapasitesi devreye giriyor

Watt değeri ise motorun harcadığı toplam enerji ama bunu direk motorun gücü gibi görmemek lazım çünkü motor çalışırken bu enerji ile iş yapıyor ve ısı oluşturuyor yani burada verimlilik mevzuya dahil oluyor. Harcadığı enerjinin ne kadarını harekete çeviriyor söylemiyor.

Şimdi tork ne tork aslında en basit hali ile bir cismin dönmesini sağlayan kuvvet nelere bağlı
watt ile doğru
rpm(bir dakikadaki tur sayısı yani kv değeri ile voltun çarpımı.) İle ters orantılı. Yani motorun son hızı arttıkça tork düşüyor.

Motorda gördüğünüz model numarası stator yani motordaki hareketsiz olan kısımların ölçülerini ifade eder. Bunun momente yani en basit hali kuvvet çarpı kuvvet koluna etkisi var.

Şimdi gelelim sizin örneğe burada motor boyutları aynı onu geçtim, ilk motora bakalım

V(her iki durumunda voltu aynı değişken değil değer yazmıyorum) x 60 / 2250kv * V )

İkinci motorda
Vx70/2150

Gördüğünüz gibi ikinci motorda oransal olarak tork değeri artıyor ki Bu ön kaldırma işini ikinci motorun daha iyi yapıp son sürata ulaşma konusunda ilk motorun daha iyi olması demek ama durum tam tersi bununda motorun konumu ile alakası olabilir. O da şöyle tork yükseldikçe motorun ağırlığı artacaktır. Motor orta veya ön kısıma yakın konumlu ise bu ağırlık farkından dolayı tork yükselmiş olsada ön kaldırmıyor olması muhtemel.

Şimdi sonuç motor değerlerine bakarak benim anladığım yaklaşık bir fikir elde ederiz ama alıp denemeden direk şu motor ön kaldırır şu motor en hızlı demek zor yani çok fazla değişken var ve hepsine iyi hakim olmayı gerektiriyor diye düşünüyorum. Benim bildiğim bu kadar yanlışım varsa düzeltirseniz çok sevinirim.
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

RC truck sitelerinde "slipper clutch" denilen dişliyi sıkıştırın deniyor. Bir de bunu deneyin.

Aracın burnunun kalkmasına "wheelie" deniyormuş. Bunu da öğrendim. :)

Konu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

bu konuda biraz araştırayım şu motorları dedim ve sonuç bana göre şöyle.

sizin önceki motorunuz anladığım kadarıyla dhk h115 kv2260. "kv2260" modeli gibi anladım ben belki yanılıyorumdur. kv değeri ise 2030 kv veya bu sitede yanlış bişeyler var.



eğer ilk motorunuz kv si 2260 değilde 2030 ise ve ağırlık farkları yok denecek kadar az ise siz motoru yanlış sipariş etmişsiniz ve anlattığınız önünü kaldırmıyor ama daha hızlı gidiyor senaryosuna bu dediklerim uyuyor.
 
Fırçasız motorlar hakkında bir konuda yardımınıza ihtiyaç duyuyorum

Hepinize kıymetli cevaplarınız için öncelikle çok teşekkür ederim. Bazı sorularıma yanıt buldum bazıları hala muallakta...
Motor değerleri kağıt üstünde yazdığı gibi de çıkmıyormuş onuda öğrendim.
Yanan motor 68$ aldığım motor 18$ olunca, ne "k" ekmek, o "k" köfte atasözü devreye giriyor.
Bu gün 2200KV bir emanet motor taktım aracıma. Ön tekerlekler neredeyse hiç yere dokunmadı bütün gün.
KV değerleri hakkında araştırmalarıma devam etmekle beraber üretici firmaların deneyim ve kalitelerine de çok değer vermek gerektiğini canlı canlı yaşadım.
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizler gibi kıymetli hobidaşlarımın olması beni çok sevindiriyor.

Hepinizin yeni yılı kutlu olsun. Sağlık ve mutluluklar diliyorum.