Hexacopter ilk uçuşunda neredeyse yere çakılıyor... derken???

sevgili ercan

radio failsafe aktif ve aktive olduğu zaman RTL olarak ayarlı halde idi.

uçuş sırasında maksimum sürat 50 km/saat tam düşüş sırasında sürat 32 km/saat olarak kayıt edilmiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


o süratte tahminime göre 15-20 a lik akım çekerken voltaj 14,4 olarak kayıtlı. kabul edilir sınırlarda

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


daha önce de radio fail safe yaşadım ama o zaman kumanda ile alıcı aradında bir kopukluk olmuştu. alıcının power ground ve sinyal kablolarının tam çıkma öncesi kesikli gitgel leri de böyle bir neticeye sebeb olabilir zira;

sadeve düşüş dönemine ait 5. kanal pwm verileri aşağıdaki bigidir. fc nin kafasını karıştıran bu olabilir mi ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


konu ardupilot ilgili bölümüne new topic olarak açılmış olup konu ile ilgili üye veya ustaların yorumların takip edilebilir

ilgili log dosyası indirilebilir


sevgi ve saygılarımla
şakir polay

Şakir bey merhabalar,

5 kanalın log dosyası ile ilgili kafamı karıştıran bir kaç konu oldu öncelikle onları size bir sorayım. Fail-safe için kullandığınız kanal 5. kanal mi yoksa mod değişiklikleri sebebiyle mi bu kanalın verisini paylaştınız. Bir de kablo çıkması sonrası kumanda alıcısının elektrik beslemesi olmayacağı için gelen sinyal değerinin 0 olması gerekmez mi? Grafikte değer olarak 0'a yaklaşmamış görülüyor onu hiç anlayamadım. Ancak grafikte görülen ani iniş çıkışlar bence de karışıklığa sebep olabilir. Ancak sizden sonra bende evde deneyeyim dedim, stabilize modda pervaneler sökülü iken sanki uçuyormuş gibi kandırdım bu sırada kumandayı kapatarak fail safe'in aktiflenmesi ile kumanda alıcısının fişinin çekilmesi arasında failsafe'in aktifleşmesi arasında ciddi bir fark olduğunu fark ettim. Belki böyle bir gecikme olabilir ve bu gecikme sırasında 5. kanaldan gelen veriler ile eksenlerden gelen garip veriler sebebiyle takla attırmış olabilir diye düşündüm. Bu konuda bir deneyimiz veya bilginiz var mı?

Bir de ardupilot sitesinde açtığınız konuyu inceledim elinize sağlık yalnız bir şey dikkatimi çekti, sorunuzu sadece başlıkta yazmışsınız. Konu içeriğine de eklemeniz faydalı olabilir diye düşünüyorum. Tabi bu benim fikrim yanılıyor olabilirim. :)
 
Şakir bey merhabalar,

5 kanalın log dosyası ile ilgili kafamı karıştıran bir kaç konu oldu öncelikle onları size bir sorayım. Fail-safe için kullandığınız kanal 5. kanal mi yoksa mod değişiklikleri sebebiyle mi bu kanalın verisini paylaştınız. Bir de kablo çıkması sonrası kumanda alıcısının elektrik beslemesi olmayacağı için gelen sinyal değerinin 0 olması gerekmez mi? Grafikte değer olarak 0'a yaklaşmamış görülüyor onu hiç anlayamadım. Ancak grafikte görülen ani iniş çıkışlar bence de karışıklığa sebep olabilir. Ancak sizden sonra bende evde deneyeyim dedim, stabilize modda pervaneler sökülü iken sanki uçuyormuş gibi kandırdım bu sırada kumandayı kapatarak fail safe'in aktiflenmesi ile kumanda alıcısının fişinin çekilmesi arasında failsafe'in aktifleşmesi arasında ciddi bir fark olduğunu fark ettim. Belki böyle bir gecikme olabilir ve bu gecikme sırasında 5. kanaldan gelen veriler ile eksenlerden gelen garip veriler sebebiyle takla attırmış olabilir diye düşündüm. Bu konuda bir deneyimiz veya bilginiz var mı?

Bir de ardupilot sitesinde açtığınız konuyu inceledim elinize sağlık yalnız bir şey dikkatimi çekti, sorunuzu sadece başlıkta yazmışsınız. Konu içeriğine de eklemeniz faydalı olabilir diye düşünüyorum. Tabi bu benim fikrim yanılıyor olabilirim. :)

sevgili izzet fail safe için 3. kanal verisinin 975 ten aşağı bir değer olmasını kullanmaktayım. mod değişiklikleri ile ilgili cihaz bir zaman kaybı mı yaşadı acaba diye 5. kanala ait grafiğin sadece ilgili bölümünün zoom yapılmış olan halini paylaştım.

evet haklısın kablo tam anlamı ile çıktığı zaman pwm verisinin 0 olması gerekiyor. ancak log kaydı ile alakalı cihazın verileri nasıl kaydettiği hususda kati bilgim yok. ancak deneme yanılma ile o sırada ne kaydediyor bakmak lazim

bahsettiğin konu ile ilgili deneyimim yok. wiki de de bulamadım. yalnız bu yazıları yazarken aklıma 7. kanalın "motor emergency stop" a ayarlı olduğunu ve 7. kanal verisinin eşik değerin üzerine çıkması (glitch) durumunda motorları stop ettirebileceğini hatırladım. bunun çok kısa zaman aralıklarında tekrar etmesi durumunda takla atacak kadar instabiliyete sebep olabileceğini düşünüyorum. ben normalde 7. kanalı çok acil durumlarda motorları ani durdurabilmek için bir switch e motor emergency stop atamıştım.

7. kanal sorunu uçuşa ait kısmın zoom hali
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


toparlanmanın uzun ( 3.16sn) sürmesnin sebebi bu olabilir.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
sevgili izzet fail safe için 3. kanal verisinin 975 ten aşağı bir değer olmasını kullanmaktayım. mod değişiklikleri ile ilgili cihaz bir zaman kaybı mı yaşadı acaba diye 5. kanala ait grafiğin sadece ilgili bölümünün zoom yapılmış olan halini paylaştım.

evet haklısın kablo tam anlamı ile çıktığı zaman pwm verisinin 0 olması gerekiyor. ancak log kaydı ile alakalı cihazın verileri nasıl kaydettiği hususda kati bilgim yok. ancak deneme yanılma ile o sırada ne kaydediyor bakmak lazim

bahsettiğin konu ile ilgili deneyimim yok. wiki de de bulamadım. yalnız bu yazıları yazarken aklıma 7. kanalın "motor emergency stop" a ayarlı olduğunu ve 7. kanal verisinin eşik değerin üzerine çıkması (glitch) durumunda motorları stop ettirebileceğini hatırladım. bunun çok kısa zaman aralıklarında tekrar etmesi durumunda takla atacak kadar instabiliyete sebep olabileceğini düşünüyorum. ben normalde 7. kanalı çok acil durumlarda motorları ani durdurabilmek için bir switch e motor emergency stop atamıştım.

7. kanal sorunu uçuşa ait kısmın zoom hali
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


toparlanmanın uzun ( 3.16sn) sürmesnin sebebi bu olabilir.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
Bence de bulmuş olabilirsiniz :) Bir de 7 kanaldaki bu dalgalanma döneminde motorların çektiği akım değerini incelerseniz bize daha kesin bir sonuç verebilir. Eğer 6 motora da giden akım düşüş gösteriyorsa çok daha kesin bir şey söyleyebiliriz sanırım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
sevgili izzet
hexacopter de akım sensörü bypass edildi. bu nedenle akımla ilgili veri yok. ancak ilginç olan şu ki 7 kanal emergency stop 8 kanal da rtl olacak şekilde konfigüre edilmişti. alıcının tam kabloların çıkması sırasında gelip geçici kısmi temassızlık nedeni ile tüm kanallarda gelen veriler anormalleşti. su sırada 7 kanal motorları birkaç kez durdurdu. bu sırada 8 kanal rc failsafe den önce sistemi rtl e geçirdi ve çıkardı. yani uçuş karman çorman oldu.

ilgi ve desteğin için teşekkürler

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
sevgili arkadaşlar

konu ile ilgili ardupilot forumunda açılan konuya ait görüşlere ulaşılabilir

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu