OS MAX 55AX-II Stop Etme Problemi

Tamer Öztürk

Kıdemli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
2,149
Tepkime puanı
1,587
Yaş
28
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar.Gerek hava şartları gerek yoğunluktan dolayı yaklaşık 1 aydır uçuşa gidemedim o nedenle modelimi bahçede çalıştırayım dedim.Fakat şöyle bir problemle karşılaşıyorum: motor yarım gaz ve üzerine çıkınca stop ediyor öksüre tıksıra.Büyük iğneyi tam kapalı pozisyondan 1.5 tur açtım hatta 2 tur açmayı da denedim sonuç aynı oldu.Depo ile ilgili sorun olacağını sanmıyorum öncesinde sorunsuz çalışıyordu.Bujiyi test ettim sorun yok gibi görünüyor eğer yanılmıyorsam tabi.Yarım gazın altında problem yok.Rölantide ani gaz verdiğimde yarım gaza kadar sorunsuz çıkıyor sonrasında öksürür gibi stop ediyor.Büyük iğneyi kısmayı denedim.Sebebi sizce ne olabilir?
 
Eğer bu hali ile daha önce sorunsuz çalışıyor idiyse buji, yakıt veya depo akla geliyor.
Yakıtın hava, dolayısıyla nem almış olabilir.
Bujiye bakarak bozuk mu değil mi anlayamazsın. Buji kızdırıcıyı ayırmadan tam gaza çıkıp çıkamadığına bakmalısın önce.
Tabii deponun sızdırmazlığından ve tüm hortumların sağlamlığından emin olmalısın.
 
Aynen katılıyorum. Kızdırıcıyı çıkarmadan çalışması nasıl? Serin havalarda uzun süre beklemiş bir Nitro motoru iyice ısıtman gerek. Karbüratör içerisinde birikip sakızlaşmış yakıt artıklarını temizlemesi için kızdırıcı takılıyken orta ve orta-düşük devirlerde en az bir dakika çalıştır. Sonra kızdırıcıyı çıkarmadan yavaş yavaş tam gaza geçer. 1,5 - 2 tur iyidir.
 
Eğer bu hali ile daha önce sorunsuz çalışıyor idiyse buji, yakıt veya depo akla geliyor.
Yakıtın hava, dolayısıyla nem almış olabilir.
Bujiye bakarak bozuk mu değil mi anlayamazsın. Buji kızdırıcıyı ayırmadan tam gaza çıkıp çıkamadığına bakmalısın önce.
Tabii deponun sızdırmazlığından ve tüm hortumların sağlamlığından emin olmalısın.
Evet abi bu haliyle sorunsuz çalışıyordu.İşim bitince hemen yakıt bidonunun kapağını kapatırım.Yakıt yaklaşık 1 yıllık.Deponun dibinde kalan hemen hemen bitmeye yakın son yakıt diyebilirim.Buji kızdırıcıyı ayırmadan çıkmayı denemedim, olmazsa tekrar deneyeceğim.Teşekkürler Sümer abi.


Aynen katılıyorum. Kızdırıcıyı çıkarmadan çalışması nasıl? Serin havalarda uzun süre beklemiş bir Nitro motoru iyice ısıtman gerek. Karbüratör içerisinde birikip sakızlaşmış yakıt artıklarını temizlemesi için kızdırıcı takılıyken orta ve orta-düşük devirlerde en az bir dakika çalıştır. Sonra kızdırıcıyı çıkarmadan yavaş yavaş tam gaza geçer. 1,5 - 2 tur iyidir.
Deniz abi, bujiyi çıkarmadan tam gaza çıkmayı denemedim doğrusu.Dediğiniz gibi 1 veya 1 buçuk ay kadar çalışmadı motor.Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Aradan uzun bir zaman geçmiş yaklaşık 1 ay kadar fakat ben yine de müjdeli haberi vereyim.Karbüratör hattındaki yakıt hortumunda yakıt filtresi vardı onu iptal ettim.Motor çalıştırma öncesi priming(motorun kolay çalışması için) yaparken yakıtın gelmediğini farkettim.Yakıt hortumu uzundu biraz kısalttım sorun giderildi.Yeni yakıtı kullandım.Motor sorunsuz bir şekilde çalıştı ve ardından iğne ayarını yaptım.Hepinize yardımlarınızdan ötürü teşekkür ederim.