U.S. Aircore Colt 40 SLT

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,570
Tepkime puanı
6,164
Yaş
66
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
Hani bir yerde "benim de elimde bir kaç foto var" demiştim ya, bu konu işte o fotolarla ilgili. Yani U.S. Aircore firmasının bir zamanlar çıkardığı bir kit, Coroplast denilen oluklu plastikten yapılan bir model. Hani şu kırtasiyecilerde satılan resim taşıma çantası falan var ya, o malzeme. Amaç kırılmaya dayanıklı bir model yapmak. Aslında modelin en ilginç tarafı, motor, alıcı, pil, yakıt deposu servoların (eleron hariç) kalın bir kontraplaktan yapılma güç birimi/PC (Power Cartridge) denilen, gövde içine uzanan bir levhanın üzerinde toplanması ve benzer yapıda başka bir modele de takılabilmesi. Böylece diğer model için yeniden motor ve elektronik almıyacak, 300 USD tasarruf edecekmişiz. Ben ise bu kiti balsa kontrplak düşüncesi ile ikinci el aldım. Ama yanılmışım. :embarras: Bir kere de almış bulunduğum için toplamaktan başka şansım kalmadı.

Modeli toplamaya 2017'nin baharında başlamışım. Ve ancak geçen hafta tamamlayabildim. Klavuzunda ise yapım aşamalarını 1nci, 2nci, 3ncü ve 4ncü gün diyerek (güya) dört günde tamalayacak şekilde anlatıyor. :laugh: Ne kadar komik, değil mi? Ama malzemeyi sevmeyince, insanın eli gitmiyor ve 1,5 seneyi geçiyor.

Oluklu plastik malzeme kutudan kesilmiş ve boyaması tamamlanmış olarak çıkıyor. Dahta olarak, PC denilen parça, kanat serenleri, kanat birleştici, bir kaç puşrod çubuğu gibi çubuk ve bir kaç küçük parça var.

Model teoride 40 - 50 alkol motorlarına göre ve ağırlığı 2,650 gr. Ama benim model ilave hiç bir ağırlık eklemeden 2,880 gr. Zaten bazı forumlarda da "tuğla" olarak tanımlanıyor. Kanat için ise iki seçenek var; istersen 1,626 mm normal kanat veya 1,473 mm "turbo" kanat olarak yapabiliyorsun. Ben fazla fantaziye gerek yok düşüncesiyle normali seçtim. İyi ki de öyle yapmışım, çünkü bu şekliyle uçacağından ciddi şüphelerim var, bir de "Turbo" kanat olsa ne olur bilmem! Benim elimde Tower'ın 46'lık motoru vardı, onu koydum. Bakalım ne olacak? :rolleyes:

Modelin yapımında oluklu plastiği yapıştırmak için "contact cement" kullanılması gerek diyor klavuzda. Biraz araştırınca bir de ne göreyim? Bu yapıştırıcı bizim kırk yıllık, ayakkabı tamircilerinin falan kullandığı, bali (bally)! İş biraz daha uzasaydı, bende "balici" falan olurdum herhalde. :evil:

Bir modeli uçurmak kadar, inşaatından da kendi çapımda keyif alırım. Ama ne bu malzemeyi sevdim, ne de yapıştırıcıyı. Dolayısı ile toplanmasından da hiç keyif almadım. Bir kere oluklu plastik düzgün kesilebilen, çarpılmayan sert bir malzeme değil. Yani, balsa gibi düz bir yapı oluşturmak zor. İçindeki olukları olusturan dikey yapı kare değil, baklava bir kesit oluşturuyor. Eğip bükerken kesin kenarlar oluşturamıyorsun, çarpılmalara neden oluyor. Düzgün yapıştırmak ise ayrı dert. Yapıştırıcıyı yapışacak yüzeylerin iki tarafına da sürüp 15 dakika kadar bekliyorsun, sonra parçaları birbirine bastırarak yapıştırıyorsun. Ama sorun şu ki, parçalar birbirine deydi mi, üzerinde çalışıp düzeltme ve ayarlama yapamıyorsun.

Neyse, foto demiştik, değil mi? (Evren bey'in konusu gibi ayrıntılar beklemeyin ama!)

Bu kutu kapağı;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da güç biriminin montajı. Yapım aşamalarından başka da foto yok.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aşağıdakiler de bitmiş hali;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu güç birimi gövde içinde iki taraftaki kanallara giriyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat ve iniş takımları;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar da kontrol mühendislerimiz tarafından yapılan dayanıklılık denemeleri...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da yapılan incelemeler sonucu çıkan raporu duyan pilotumuzun yüz ifadesi!...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Harikasın Ömer abi :thumbup:
Mühendislere hayran kaldım , uçağa bayıldım , hele en son pilotu görünce , bittim , :heartxf:, bu kadar şirin ve güzel şeyleri bir kaç kareye sığdırmak ise ayrı bir mutluluk :heartxf:...Ellerine sağlık abi :RCKolik:
 
Ömer Bey elinize sağlık değişik ve güzel bir tat kattı paylaşımınız :saygilar:

Fabrika ekibiniz muhteşem :heartxf: kıskandım vallahi :)

Konsept de aslında fena değilmiş, bu malzemeyle çalışmak çok zor değil (yarışma planörlerimize bu meretleri kullanarak taşıma çantası yapıyorduk) ilerde kendinize başka modeller yapıp güç birimini onlara da aktarabilirsiniz gerçekten de :thumbup:
 
Ömer abi hayat çok ciddi tesadüflerle dolu diyeceğim ama tesadüf değilde benzer zamanda modelcilikle uğraşmanın çıktıları bunlar sanırım. :laugh:

Bu uçağı karanlık geçmişimde uçurmuş olanlardan biriyim, yabancı biri sorarsa elbette inkar edeceğim. :lollol: :lol:

Bizede zamanında kırılmaz uçak diye " Çakmışlardı ! " :eek: eeehemmmmmmmmmm pardon pardon " Satmışlardı " bu uçağı. :laugh:

Tuğla bu uçak için çok doğru bir tanımlama çünkü inanılmaz ağır bir uçak. :( 46'lık motor uçağı ancak uçurabiliyor.

Yalnız uçağın kırılmadığı doğru çünkü eğer uçurmayı becerebilirsen hiç kırılmasına fırsat kalmadan direk çöpe atıyorsun. :lol:

Moral bozmuş gibi oldum biraz ama uçuşuyla alakalı beklentini pek yüksek tutma abi. :embarras:

Kontrol mühendisleri zaten sana gerekeni vaktinde söylemiş. Kanatların üzerinde zıplamalar, bu nasıl uçak böyle diye şaşkın şaşkın bakışlar herşeyi anlatıyor. :)
 
Teşekkürler arkadaşlar.

Harikasın Ömer abi :thumbup:
Mühendislere hayran kaldım , uçağa bayıldım , hele en son pilotu görünce , bittim , :heartxf:, bu kadar şirin ve güzel şeyleri bir kaç kareye sığdırmak ise ayrı bir mutluluk :heartxf:...Ellerine sağlık abi :RCKolik:

Mühendislerimiz bahçemizde ikamet ediyorlar ve bahçeye çıkar çıkmaz etrafımdalar. Her zaman da etten önce çömleğe düşüyorlar. Ben de bari bir işe yarasınlar dedim.

Güzel olmuş. :saygilar: Ben de modelciliğe balsayla başladım, sonra baktım ki başka malzemeyi bünye kaldırmıyor, balsa ile devam :)

Evet, insan alıştığı şeyi arıyor Levent bey. Dahta candır!

...
Konsept de aslında fena değilmiş, bu malzemeyle çalışmak çok zor değil (yarışma planörlerimize bu meretleri kullanarak taşıma çantası yapıyorduk) ilerde kendinize başka modeller yapıp güç birimini onlara da aktarabilirsiniz gerçekten de :thumbup:

Planörün taşıma çantası için bence de mantıklı. Ama planörün kendisini için pek zannetmiyorum. Çünkü düzgün bir verev büküm yapmak, kesim yapmak zor. Esniyor, çarpılıyor. Büyük ihtimal ilerde de model yapımında oluklu plastik kullanmam. Düşünce belki mantıklı ama, güç birimini aktarana kadar üzerindekileri söker başka modele takarım.

...
Bu uçağı karanlık geçmişimde uçurmuş olanlardan biriyim, yabancı biri sorarsa elbette inkar edeceğim. :lollol: :lol:

Bizede zamanında kırılmaz uçak diye " Çakmışlardı ! " :eek: eeehemmmmmmmmmm pardon pardon " Satmışlardı " bu uçağı. :laugh:

Tuğla bu uçak için çok doğru bir tanımlama çünkü inanılmaz ağır bir uçak. :( 46'lık motor uçağı ancak uçurabiliyor.

Yalnız uçağın kırılmadığı doğru çünkü eğer uçurmayı becerebilirsen hiç kırılmasına fırsat kalmadan direk çöpe atıyorsun. :lol:

Moral bozmuş gibi oldum biraz ama uçuşuyla alakalı beklentini pek yüksek tutma abi. :embarras:

Kontrol mühendisleri zaten sana gerekeni vaktinde söylemiş. Kanatların üzerinde zıplamalar, bu nasıl uçak böyle diye şaşkın şaşkın bakışlar herşeyi anlatıyor. :)

Aynen katılıyorum Türker. Ben de bilerek almadım zaten. Uçurabilecek motoru koysan da, zaten modeli gönyesinde yapamıyorsun. Sanki her tarafını düzgün yapabilecekmişin gibi, bir de kanat ucunda "washout" ver diyor. :lollol:


Güzelim uçağa amma çamur atılmış. Fıstıklar gibi uçar bu. O kontrol mühendisleri ve o pilot varken bişiicik olmaz.

Valla, İlk uçuşa kadar bu gaz kaçar! Ben pek emin değilim...:rolleyes:

Vay demek hava iyi olursa bu hafta sonu maiden var :yuppi::hoppa:

Öyle hafta sonuna falan yeşillenme! Yazı, yani Solakları bekleyecek! Hiç olmazsa düştüğü yeri görürüm de gidip bulması kolay olur.
 
Eline saglik Omer abi. :)

Ama yaza kadar unuturuz bu modeli, dusmez o bence, ucur gitsin abi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Evet nihayet maiden uçuşunu geçtiğimiz hafta yapabildik.

Baştan söylemiş olayım. Modeli her ne kadar hiç birimiz bir şeye benzetememiş olsak da ;D model şahane uçuyor :heartxf::thumbup:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçmadan önce biz modeli bir şeye benzetemedik ve bu yüzden ayak üstü şöyle bir model inceleme videosu çektik :lol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da maiden videomuz

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bunlar da modelin görselleri



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu modelin daha kalkış esnasında bir tarafa yapışacağından o kadar emindim ki, böyle bir uçuş görünce şaşırdım gerçekten. ? Çünkü malzeme, yapısı gereği çarpılıyor ve kanadı düzgün ve simetrik yapamadığımdan emindim. Hatta yatay ve dikey dengeleyiciler ile elevatör ve rudderda bu çarpıklık bariz belli oluyor. Ama buna rağmen bir iki tık eleron trimi verdim, rudderda hiç yok. Yalnız, modelin burnu aşağıya fazla düştüğü için elevatör trimi yukarıya dayandı. Belki ağırlık merkezini de biraz gözden geçirmem gerekebilir. Bir de kontrol yüzeylerinin atımlarını biraz daha artırsam iyi olacak. Videoda yok ama, iniş ise kaymak gibi. :) Klavuzunda kanatta belli miktar washout verilmesi gerektiğini söylüyor. Ben her iki kanat ucuna da eşit oranda yapabildiğimden emin değildim. Ama becerebilmişim demek ki!

Model için tavsiye edilen motor en az 40'lık. Ama bu model 40'lık motorla ancak yerde çok iyi taksi yapar. Benim koyduğum 46'lık motor yeterli geldi. Ama dikine tırmanış beklemeyin. Model gerçekten uçan tuğla; 50'likten aşağı bir motor koymamak lazım.

Bu arada;

Güzelim uçağa amma çamur atılmış. Fıstıklar gibi uçar bu. O kontrol mühendisleri ve o pilot varken bişiicik olmaz.

Eline saglik Omer abi. :)

Ama yaza kadar unuturuz bu modeli, dusmez o bence, ucur gitsin abi :)

Haklıymışsınız!...