Uçakçılara bir soru:

Uçaklardan pek anlamam,kendi çapımda yaptığım foto blok uçkalar hariç tecrübem yok ama kendimce fikirlerimi paylaşabilirim ,tırmanış sırasında meydana geliyor demişsin ,yani morun en çok tork ürettiği ,çektiği güç anı ve uçağın da tırmanışına devam edebilmek için en çok tork istediği an,her şey maximumda.

Benim ilk aklıma gelen ,pervanenin büyük gelmesinden dolayı oluşan aşırı ivme, tork artık ne derseniz , sonra rudder ile servosunun yetersiz kalama ihtimali veya arızalı olabilme ihtimali (yedek varsa değiştirilip denene bilir),en son ihtimal rudder menteşeleri ve servo arasında bir gevşeklik veya boşluk olma ihtimali. kuyruktaki ağırlıklar çok fazla ise yer çekimide işini yapıyor olabilir:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Düşünceleriniz için hepinize teşekkür ederim. Şimdiye kadar aklıma gelmeyen yeni bir fikir/sebep gelmedi. Ama artık önemi yok. Ben kafa patlatmaktan vazgeçtim. Siz de daha fazla kafa yormayın.
Uçağı komple söküp "boya - badana" yapacağım. Bu arada firewall'u yenileyeceğim. Fiber gövdede çatlaklar var. Epey de yıpranmış. Belki de müzdevice nedeniyle kuvvetler karşısında gövde yamuluyordur. Elle kontrol ettiğimde sıkıntı yok. Ama havadayken kim bilir? Test imkanım yok. Yaza kadar elden geçiririm inşallah. Eğer toparlamayı başarırsam ve yeni bir motorla tekrar uçuş yapabilirsem burada rapor halinde bilgilerinize sunarım.
 
Yaza kadar konuyu kapamadan, aklıma gelen bir şey. Modelin düz uçuşunda sıkıntı yok. Ama tırmanışta sorun başlıyor. Tırmanıştaki hızının düz uçuşa göre daha düşük olabileceği, dolayısı ile kontrol yüzeylerinden geçen hava akımının daha az olabileceği ve bu nedenle de daha hızlı iken yaptığı etkiyi yapamayıp, dediğiniz yıkılmaya neden olması...
 
Tabii ki dik tırmanışa geçtiğimde hız düşüyor. Ama kanat yatırmadan burnu sola doğru döndürme hadisesi stall hızına yaklaşmadan çok önce başlıyor. Ve bu durumu sadece sağ rudder vererek düzeltemiyorum. Kaldı ki, epey yavaş uçarken bile gayet stabil bir uçuşu var. Tırmanışta rüzgardaki tek fark uçağın ufuk çizgisine olan açısı, uçağa göre rüzgar tırmanışta da, düz uçuşta da aynı. Kontrol yüzeyleri üzerinden geçen havanın hızı bu durum ile ilgisiz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Tabii ki dik tırmanışa geçtiğimde hız düşüyor. Ama kanat yatırmadan burnu sola doğru döndürme hadisesi stall hızına yaklaşmadan çok önce başlıyor. Ve bu durumu sadece sağ rudder vererek düzeltemiyorum. Kaldı ki, epey yavaş uçarken bile gayet stabil bir uçuşu var. Tırmanışta rüzgardaki tek fark uçağın ufuk çizgisine olan açısı, uçağa göre rüzgar tırmanışta da, düz uçuşta da aynı. Kontrol yüzeyleri üzerinden geçen havanın hızı bu durum ile ilgisiz bence.
Bence boşver böyle şeyleri de adam gibi bi warbird topla kendine! :) Bak elimde neredeyse hiç uçmamış, sıfır ayarında çiziksiz bi Sea Fury var. Doktordan! :p
 
Soru çok profesyonel beni aşan bir soru ama fikrimi belirtmek istedim. Acaba yakıt deposunun içindeki yakıtın tırmanıştaki konumuyla ilgili bir durum olabilir mi?
 
Estafurullah, burada hiçbirimiz profesyonel değiliz.
Epey yalayıp yuttuk, tecrübeler edindik ve her durumdan azami fayda ile çıkmaya çalışıyoruz. Birimizin aklına gelmeyen diğerimizin aklına gelebilir. Ama çeşitli açılarda ve miktarlarda yakıt ve depo konumunun da bu durumu yaratması olası görünmüyor. Zira depo ağırlık merkezinin tam üstünde. Yakıt durumu uçağın ağırlık merkezini dahi neredeyse hiç etkilemiyor.