4-5-6. uçuş denemeleri :)

Katılım
13 Kas 2014
Mesajlar
107
Tepkime puanı
7
Yaş
39
İlgi Alanı
Uçak
Tüm aileye merhabalar.. Bu işe kendimi biraz fazla kaptırmış olduğumu, bir de her uçuşu buraya yazmanın kabak tadı misali olabileceğini düşündüğüm için :) son 3 gün uçuşlarımı ve deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim. :)
Malum bu aralar (bugün hariç) epey soğuktu Ankara semaları, bulutlu ve bol rüzgarlı. ben de bulabildiğim her fırsatta pencereden ağaç yapraklarına bakar oldum. psikolojim bozuluyo galiba.. :)

kısa kesip uçuş deneyimlerime geçmek istiyorum. 2 gün önce ki uçuşumda (4. uçuşa tekabül ediyor) . kısaca harika bir uçuştu tek seferde kaldırıp pil bitene kadar havadaydım.. iniş çalışamadım.. yine zorunlu bir iniş oldu ve hasarsızdı..
dün ki uçuşta kötü bir kaza geçirdi uçak.. bir karganın çok hoşuna gitmiş olmalı ki havadayken uçağı takip etmeye başladı. uçak nereye giderse o da sakince uçağı takip ediyordu.. bu durum çok hoşuma gitti fakat kendimi kuşa fazla kaptırınca dikkatim dağıldı ve anlık gözlerimi çevirdiğimde uçağı kurtaramadım.. kötü bir düşüş oldu. sağ kanat kırık, ön ve arka iniş takımları kırık, motor mili yamuk, pervane kırık bir haldeydi .:)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


dün gece yarısına kadar tamirat sürdü ama onarmayı başardım.. :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bugün tekrar uçuşa hazırdı ve hava da gayet güzeldi.. güneşli ama biraz rüzgarlıydı.. Sonuç (inişlerim hariç) mükemmeldi.. Bence tabi ki .:)

Şimdi genel olarak yaşadığım sıkıntım ve zor kısmı şu.. Ben inemiyorum.. :) şimdi sizlerden de bunun için bir fikir almak istiyorum. sanırım inişe engel olan şey pervane boyum. Çünkü yerdeyken bile pervane ile zemin arasında yarım santim ya var ya yok.. pervaneyi ister istemez çarpıyorum en ufak milimetrik harekette.. hatta kalkışta bile zemin jilet gibi olmadığı için pervane yine bile çarpabiliyor.. Bunun için pervane boyunu kısa tutmayı düşünüyoırum. hatvesini yükseltip denemek istiyorum.. ama bunun için de motorum uygun gibi görünmüyor.. Dolayısıyla motor değiştirmeye kadar giden bi fikrim var.. Ne dersiniz ?


Düşündüğüm motor bu şimdilik. kv sı yüksek. amper uygun. pervane boyutu düşük. hatve birazda olsa fazla..
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Haydi kalkışı anlarım da inişi pervane ile nasıl ilişkilendirdiğini kavrayamadım. İniş havacılığın en önemli aşamasıdır zira kalkışlar opsiyonel ama inişler zorunludur. Havacılığın her dalında. Ama buradan tarifle inişi öğretebileceğimizi hiç sanmıyorum. Bunun için modelcilerin arasına karışmak dışında bir yol yok.
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Şöyle ki ; kalkış opsiyonel fakat durağan bir haldir. yani kalkışta sıfırdan yere paralel şekilde hareket ediyor dolayısıyla zeminde ilerlerken çarpma kırılma olmuyor. fakat inişe geçtiğimde ya da inmeyi düşündüğümde ön iniş takımından önce pervane yere temas ediyor (pervane ön tekerin 1 cm yukarı seviyesinde).. Bu sebeple ya pervane tam durma noktasında olacak (ki o tecrübeye sahip değilim elbette) , ya da o burun açısını optimum seviyeye getirmem gerekecek. bunların ikisini de yapabilecek durumda olmadığım için inişlerim hep bi sarsıntılı hep bi hasarlı gerçekleşiyor.
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Yani inadım inat, modelcilerin arasına karışmayacağım diyorsun. Allah kolaylık versin.

Cesnna'nin yapısında yani ön tekeri olan uçaklara tricycle diyoruz. Bunlar inişte yere ilk olarak arka (ana) dikmeleri ile temas etmelidirler. Burun tekeri üstüne inilemez. Şimdi gözümüzün önüne getirelim:
Uçak yerde üç tekeri üstünde duruyor. Pervane yere temas etmiyor (ne kadar yakın olursa olsun). Pervanenin yere temas edebilmesi için uçağın bu sıfır pozisyonundan daha da öne eğilmesi lazım. Yani bu ne demek? Ön teker yerde, ana dikmelerin tekerlekleri henüz havada.
Söylemek istediğim anlaşılıyor mu? Pervaneyi yere sürtebilmek için burun tekeri üzerine iniyor olman lazım ki bu durumda sorunun pervane değil demektir.
Uçaklar inişte yere az bir irtifa kalana kadar yatay ya da çok hafif burun aşağı pozisyonda gelirler. Yere yaklaşınca yavaş yavaş burun kaldırıp "palye" diye adlandırdığımız konumda yani burun hafif yukarıda olacak şekilde yere temas edinceye kadar devam ederler. Demek ki hatan palyeyi doğru uygulayamamak. Palyeyi uygulayabilmen için öncelikle uçağın ağırlık merkezinin doğru yerde olması gerekir. Burun fazla ağır ise elevatörün burnu hafif havada tutacak kadar etkinliğe sahip olamayabilir. Aman, buradan kuyruğu ağırlaştırmak gerek gibi bir anlam çıkarma. Sadece ağırlık merkezi doğru yerde olmalı.
Yere yaklaştığında elevatörü hafifçe çekerek uçağın burnunu kaldıramıyorsan, ağırlık merkezi de doğru yerdeyse yapacağın tek şey hafif gaz açıp, elevatörün etrafından akan havayı hızlandırıp elevatörün etkinliğini artırmak olacak.
Bu arada düzgün bir inişin başarılabilmesi için elevatör kanalında epey bir expoya da ihtiyaç var ki sanıyorum o uçağın kendi kumandasında bu imkan yok.
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Öncelikle teşekkür ederim ilginize.. İki konuda kendimi ifade edemedim sanırım.. birincisi; ne demek modelcilerin arasına karışmak istemez olurmuyum..? Keşke buluşmalar olsa imkanlar olsa da bu şekilde hem sizlerle tanışsam hem kendimi geliştirsem..
İkinci olarak iniş kısmında sorun tabi ki uçakta değil. Sorun bende.. Yani detaylı bahsettiğiniz gibi bir iniş henüz yapamıyorum. yani yere yaklaştıktan sonra tepkilerim yumuşak olamıyor ne yazık ki. Fakat gördüğüm şu. ben her seferinde önce pervaneyi yere sürttüğüm için bu hatamı bertaraf etmek amacıyla pervane boyutlarını küçültme fikri doğdu. yani en azından iniş için gerekli deneyim sahibi olana kadar bu şekilde mi yapsam bi fikrinizi almak istedim. bu şekilde biraz daha pervane çarpma riskini tolere edebilir miyim diye..
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Pervaneyi küçülterek burun dikmesi üzerine inip onu kırmak ya da servosuna diş sıyırtmak dışında pek bir sonuç alınamaz. Onun yerine simülatör başına oturup bıkıp usanmadan çalışmak gerekli.
Ankara'da bolca modelci var ve çok farklı yerlerde uçuş yapıyorlar. AMUK (Ankara Model Uçak Kulübü) var ve gayet aktif ve başarılı bir kulüp. Yani "keşke" yok Ankara'da. :)
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Serdar Facebook'dan AMUK grubuna uye olup buluşmaları takip edebilirsin. Bizim forumdaki Ankara ekibinde ne yazık ki uçakci yok.

Fakat AMUK uye olup bizi unutma lütfen, bastan söyleyeyim de :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

daha kötü sonuçlanır yani .:) simulatör de yapabiliyorum aslında. artık gözümde mi büyüdü nedir.. halen çalışıyorum pc de. ama gerçekte zorlaşıyor işler.. o halde çalışmaya devam etmem gerek..
Keşke derken mevsim sonuna denk gelmiş olmam.. sezon kapandı nerdeyse. :)
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)


serdar topraktan' Alıntı:
Keşke derken mevsim sonuna denk gelmiş olmam.. sezon kapandı nerdeyse. :)
Çılgın modelciler için sezon pek kapanmıyor ama bir sekilde buluşmalar her daim devam ediyor :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Burası ilk göz ağrım.. unutmam mümkün değil ..:) Birgün çılgın modelci olmak dileğiyle. :)
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)


serdar topraktan' Alıntı:
Burası ilk göz ağrım.. unutmam mümkün değil ..:) Birgün çılgın modelci olmak dileğiyle. :)
Ki bence siz coktan oldunuz :) yukarıdaki mesajlarda bunun ispatı olsa gerek diye düşünüyorum :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

serdar topraktan' Alıntı:
daha kötü sonuçlanır yani .:) simulatör de yapabiliyorum aslında. artık gözümde mi büyüdü nedir.. halen çalışıyorum pc de. ama gerçekte zorlaşıyor işler.. o halde çalışmaya devam etmem gerek..
Keşke derken mevsim sonuna denk gelmiş olmam.. sezon kapandı nerdeyse. :)

Yahu bu gençler sadece bahane üretiyorlar! :D Kış gelmişmiş. Sezon kapanmışmış. :D
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Biz genelde böyle uçarız... :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]
 

Ekli dosyalar

  • pic0006.JPG
    pic0006.JPG
    130.4 KB · Görülme: 84
  • pic0005.jpg
    pic0005.jpg
    95.5 KB · Görülme: 80
Ynt: 4-5-6. uçuş denemeleri :)

Bana kalsa simdi, şuan ucagimi alip cikarim.. :) şu inişi bi ogrensem.. [emoji19]
 
4-5-6. uçuş denemeleri :)

Sümer Yamaner' Alıntı:
Biz genelde böyle uçarız... :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

wu-huu.. Tam benlik... :) sınır ve engel tanımamazlık.. Doğayla kardeş olma.. Uyum sağlama.. doğru adresteyim... Kesinlikle harika...