Adım Adım Piroflip

Nightsinger

Çalışkan Uye
Katılım
11 May 2013
Mesajlar
245
Tepkime puanı
745
Yaş
40
Arkadaşlar selam,

Mehmet abinin ricası ve sözü (piro çalışmalarımı ben de paylaşacağım dedi, şahitsiniz) üzerine, adım adım piroflip anlatmaya karar verdim.

Anlatım görsel - işitsel ve yazılı olarak yapacağım. Tek bir videoyu kapsamayacak. Tek bir günde de olamayacak.

Burası not defterim. Konu başlıklarını buraya not alacağım. Bu aşamada eleştiri ve önerilere açığım.

Konu başlıklarını fırsat buldukça günbegün çekip / yazıp yayınlayacağım.

Bana kolay gelsin.


Adım Adım Piroflip

1. Piroflip Nedir
1.1 90-180-360 derece pirouette ve 90-180-360 derece flip ne demektir?
1.2 Halfpiro flip: Piro (1) Flip (1)
1.3 Fullpiro flip: Piro (2) Flip (1)
1.4 Piroflip ve Kaos arasındaki farklar

2. Nasıl yapılır, nereden başlamalı?
2.1 Hover reflekslerini oturtmak: Pirohover egzersizleri
2.2 Flip reflekslerini oturtmak:
2.2.1 Pitch kontrolü
2.2.2 Duragan flip
2.2.3 90 piro - flip - 90 piro - flip egzersizi
2.3 Halfpiro flip (Piro 1 - Flip 1) çalışması
2.4 Halfpiro flip - pirohover çalışmaları
2.5 Halfpiro flip'ten fullpiro flip'e geçiş
2.5.1 2x halfpiro flip metodu: Piro 180 Flip 90 + Piro 180 flip 90 = piro 360 flip 180 = Piro 2 flip 1
2.5.2 Uzamış cyclic metodu

3. Piroflip'in uçuşa dahil edilmesi
3.1 Durağan fullpiro flipler
3.2 Durağan fullpiro fliplerde reversal
3.3 Pirorainbow / Piroflip ile alan kontrolü
3.4 Piroloop - Piro (1) Loop (1)
3.5 Piro Tic-toc
 
Adım Adım Piroflip

1. Piroflip nedir:

Piroflip, pirouette ve flip hareketlerinin bir kombinasyonudur. Pirouette, helikopterin rudder komutu ile dönmesi olarak tanımlanabilir. Burada helikopter havada sabittir ve sadece kuyruk döner. Flip ise, helikopterin rotor düzleminin dönmesidir, takla olarak da Türkçeleştirilebilir. Tek yöne cyclic komut verilerek yapılır. Örneğin, kuyruk size bakarken ve hover'da dururken, ileri elevatör vererek karşıya flip yaparsanız, invert pozisyonda ve burun size bakarken kalırsınız.

Piroflipte, bu iki hareket öyle kombine edilir ki, rotor diski belirlenen yönde flip yaparken, kuyruk da sürekli rudder komutu ile piro yaptırılır. Sonuçta rudder komutu yok iken sadece tek yöne cyclic verilerek flip yapılırken, işin içine pirouette girdiğinde, cyclic komutu sürekli piro hızına bağlı değişir.

Piroflipi yapmak, çoğu kez piroflipi anlamaktan ve anlatmaktan çok daha kolaydır. Çünkü kuyruk döner, rotor diski döner... İkisini kafamızda aynı anda canlanırmaya kalkınca kafamız da döner. Nasıl dönmesin ki?

Piroflip yapan bir helikopterin içinde eğer bir pilot olsa idi, ön camdan ne görürdü? Bir bakalım...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Video realflight g7.5'in burundan görüntü alma modu kullanılarak hazırlandı. Sol alttaki ekrandan, helinin içinde oturan hayali yolcunun gözünden hareketi görebiliyoruz.

Gerçekten pilotun gözünden izlemek baş döndürücü, değil mi? İşte burada yardımımıza "tabak" koşuyor. Tabağımız rotor diskini temsil ediyor. Üzerindeki artı, helikopterin rotorunun bulunduğu "üst/yukarı" kısmı. İki paralel bant, tabağın iç yüzünde rotor diskinin alt yüzünü, iniş takımlarını temsil ediyor.

Tabağın kenarına yapıştırılan siyah bant (kuyruk bantı), "kuyruğun konumunu" temsil ediyor. Ayrıca bu nokta, cyclic kontroller saat kadranı olarak düşünülürse, cyclic'te saat 6'ya denk geliyor.

Helikopterin kuyruğu ne kadar dönerse dönsün, rotor pallerinin oluşturduğu silüet olan "rotor diski" sürekli aynı kalan bir daire. Flip ile bu daireye düzgün taklalar attırıyoruz. Rudder ile kuyruk bantının yerini değiştiriyoruz, PIRO yaptırıyoruz, dolayısı ile kontrollerimiz de değişiyor.

Kontrollerimiz nereye göre değişiyor, ne kadar flip yaptığımızda, kaç derece piro yaptığımızı nasıl anlayabiliriz? İşte burada yardımımıza "mandal" koşuyor. Mandal, rotor diski çemberinde yer alan hayali bir nokta. Piroflip'i "nizami" yaptığımızda, mandal düzgün bir şekilde, kaymadan, belirlediğimiz yönde karşıya geçiyor. Hareketin belirli bir noktasında kuyruk bantı mandala göre ne kadar dönmüş, ona bakacağız. Piroflipleri tabağın üzerinde izleyerek, derece derece parçalayacağız...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Karışık bir konsepti en anlaşılır şekilde ifade etmeye çalışacağım. Umarım tabak videosu ile işler biraz daha kolaylaşacaktır.

Piroflip'e başlamadan önce hareketi anlamak ve half / full piroflipler ve chaos arasındaki farkı algılamanın çok önemli olduğunu ve bu hareketlerin yapılmasını oldukça kolaylaştırdığını düşünüyorum.


1.1 90-180-360 derece pirouette ve 90-180-360 derece flip ne demektir?

Full piro = 360 derecelik piro / rudder komutu (kuyruk başladığı yere dönüyor)

Flip = Rotor diskinde 180 derece dönme. Cyclic komutu ile yapıyoruz, düz isek ters (invert) pozisyona geçiyoruz.

Kuyruk bize bakarken 180 derece (yarım / half) piro yaparsak, burun bize bakar.

Hover pozisyonunda iken 90 derece flip yaparsak, helinin rotorunu yada skidlerini görürüz, dik pozisyonda olur (knife edge pozisyon)

Mandal rotor diskinin flip'in 90 derecelik kısmında en üstte kalan noktasını ifade eder. Karşıya flip yaparken, bu nokta nizami olarak bize en yakın konumdan başlar, orta hattan karşıya yarım daire çizerek bize en uzak noktaya vardığında flip sonlanır.

Model ve tabak üzerinde anlatım için:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

 
Adım Adım Piroflip

1.2 Halfpiro flip: Piro (1) Flip (1)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

1.3 Fullpiro flip: Piro (2) Flip (1)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

1.4 Piroflip ve Kaos arasındaki farklar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Curtis Youngblood ile 2009'da piroflip - kaos üzerine yapılmış bir röportaj

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Adım Adım Piroflip

2. Nasıl yapılır, nereden başlamalı?
2.1 Hover reflekslerini oturtmak: Pirohover egzersizleri

Pirohover egzersizleri, sadece piroflip hareketini yapmak isteyen pilotlar için değil, tüm rc helikopter pilotları için faydalı bir egzersizdir. Kendi tabirim ile kafamızdaki "uçuş modları" tanımlamalarını kaldırır ve her oryantasyonda cyclic komutlarını başarılı bir şekilde uygulamamızı sağlar.

Normalde hover öğrenirken önce tail-in pozisyonda öğreniriz. Ardından heliyi soldan ve sağdan görüş için çalışırız, sonra nose-in'i oturturuz. Bu şekilde pirosuz hover çalışmalarında kafamızda "heliyi şu açıdan görüyorsam, cyclic komutları şöyledir...." şeklinde modlar oluşur. Helikopteri tail-in'den nose-in kullanıma geçirmek arasında pilotun algısı, düz uçuştan ters uçuşa geçmek kadar derindir. Bu sanki bir şartel gibi kafamıza takılır, ve modeli her "nose-in" gördüğünüzde zihninizde o şarteli indirmeniz- kaldırmanız gerekir.

Pirohover ile hover yapmaya alıştığınızda, zihninizde oluşan ve tail-in/nose-in pozisyonları sınırlayan duvarlar yıkılır. Cyclic komutları direkt olarak reflekslerinize yerleşmiş olur.

Piroflip sırasında ise genelde piroflipleri peşpeşe sıralamayız. Fullpiro flip - 180 derece pirohover - fullpiro flip - 180 derece pirohover şeklinde pirohover araları veririz. Bu sayede hem hareket çok daha akıcı ve başarılı görünür, hem de kendimize modeli hover açısından stabilize edecek molalar sağlamış oluruz. Bu nedenle aslında fullpiro-flip hareketinin içinde "sadece pirohover" yapılan süreler vardır.

Pirohover çalışmak için simülatörde eğimli olmayan bir alan seçin ve rüzgar vb doğa olaylarını eğer açtıysanız kapatın. Phoenix kullananlar için nasıl F3C Box seçeneğini açabilecekleri videoda yer alıyor. Realflight çalışanlar için de "Junkyard" ve "Football field" pistleri, F3C box seçeneğine benzer alanlar sağlıyor. Bence "Heli hover training" modunda çalışmayın, çember dışına çıktığınız an kırılan heli hem moral bozabiliyor, hem de heliyi kendi çabalarınız ile geriye döndürmeyi deneme şansınızı elinizden alıyor.

Simülatörde görüş kolaylığı açısından 700 boyutunda büyük heliler ile çalışmayı gerçekleştirmenizi öneririm.

Pirohover çalışmasına başlarken kendinize uygun bir rudder hızı seçin. Eğer verdiğiniz en düşük rudder komutundaki pirohover'da heliyi sabit tutmakta zorlanıyorsanız, simülatörün hızını azaltarak piro hızını düşürebilirsiniz. Trim / sub-trim kullanarak düşük hızlarda çalışmayın. Refleksleriniz ve eliniz, hangi rudder pozisyonunda hangi düzeltmeleri yapacağını rudder komutu ile birlikte öğrensin. Belirli bir hızda pirohover yapabildikten sonra, simülasyon hızını aşama aşama %10 arttırarak %100 sim hızında pirohover çalışmaya başlayın.

Pirohover egzersizinde en düşük yada en yüksek piro hızı diye birşey yoktur. Rc helikopter kullanmaya devam ettiğiniz sürece, artan rudder hızlarında pirohover çalışabilir ve her zaman kendinizi zorlayacak bir hız bulabilirsiniz. Kaç derece/saniye piro hızında çalıştığınızı bulmak istiyorsanız, kuyruk tam tur atana kadar saniyeleri sayın, 8011,8012,8013 şeklinde. Kaç saniyede turu tamamlıyor iseniz, 360 derecenin elde edilen saniyeye bölümü ile o sıradaki piro hızınızı bulabilirsiniz. Örneğin, pirohoverda bir piroyu (360 derece) modeliniz 4 saniyede yapıyorsa, kuyruk hızınız 360/4 = 90 derece/saniye dir.

Pirohover çalışması özellikle süreler uzadığında size sıkıcı gelmeye başlayabilir. Disiplininizi kaybetmeden çalışmaya devam edebilmek için bir yandan mutlaka müzik dinleyin, televizyonda dinleyebileceğiniz birşeyler açın, sesli kitap dinleyin vb. Simülasyon programının kendi menüsünden, sadece simülasyonun seslerini kısabilirsiniz.

En az 90 derece/saniye'de sol düz pirohover ve sol invert pirohover yapabildikten sonra sol fullpiro flip hareketini denemeye başlayabilirsiniz. Tabii sıradaki diğer egzersizleri de çalıştıktan sonra. Eğer sağ fullpiro-flip yada piroflip reversal gibi hareketleri ileride yapmak istiyorsanız, sağ rudder için de pirohover çalışmayı ihmal etmeyin.

Kolay gelsin.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2.2 Flip reflekslerini oturtmak:

2.2.1 Pitch kontrolü

Flip sırasında pitch kontrolünün düzgün bir şekilde yapılması, özellikle piroflip hareketi sırasında çok önemlidir. Flip hareketi için, piroflip açısından yanlış pitch kontrolü yapıldığında, model flip öncesi bir miktar zıplayıp irtifa kazanmaz. Sadece flip yapmak için korunan irtifa yeterli olsa da, piroflipte yapılacak olan cyclic hareketlerine zaman kazandırmak ve cyclic komutları sırasında modelin pozisyonunun bozulmaması için bir miktar modele irtifa kazandırmak gerekir.

Piroflip için flipte doğru pitch kontrolü şu şekildedir. Örneğin, düz pozisyondan invert pozisyona, ve karşıya doğru flip yapıyoruz (ön elevatör). Burada, ön elevatör komutu vermeden önce bir miktar pozitif pitch verilerek irtifa kazanılır. Artan irtifa sonrası pitch düşülerek yaklaşık 0 derece pal açısında (orta stick) elevatör komutu ile flip tamamlanır. Flip'in bitişini ve rotor diskinin yine yere paralel olmasını takiben yeterli negatif pitch verilerek modelin düşmesi durdurulur.

Benzer şekilde invert pozisyondan düz pozisyonlara öğrenme aşamasında flip yapılırken de, cyclic komutu öncesinde bir miktar negatif pitch verilerek model zıplatılmalıdır.

Özellikle piroflip için flip hareketi pratik edilirken, abartı şekilde modeli zıplatmaktan çekinmeyin. "Error on the conservative side", yani modelciler için anlamı: Eğer bir hata yapacaksanız, gökyüzünden yana yapın, yeryüzünden yana değil. Abartı zıplatmaları uçuş pratiği ile giderebilirsiniz, ancak flip sırasında fazla irtifa kaybederseniz, kırım riskiniz artacaktır.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.2.2 Duragan flip

Pitch kontrolü oturduktan sonra, durağan flipler yaparak bunu pekiştirmeliyiz. Dört ana cyclic yönünde karşıya doğru yapılacak flipler ile hem cyclic algısı pekişecek, hem de pitch kontrolleri refleks haline gelecektir.

Bu aşamada, eğer farklı yönlere flip ile piroflip yapmak istiyorsanız, ya da kaos'a niyetlendiyseniz, 4 ana cyclic yönünde ve 4 farklı flip yönünde toplam 16 farklı kombinasyonda flip çalışabilirsiniz. Ancak başlangıç aşamasında karşıya flip ile durağan flip çalışmak yeterlidir.

Neden karşıya çalışıyoruz? Neden pirofliplerde flipleri kendimize doğru flip yapacak şekilde öğrenmiyoruz? Çünkü karşıya doğru flip ile piroflip, başlangıç için en güvenli oryantasyondur. Flip hareketinde eğer pitch miktarı arttırılır ve cyclic süresi uzarsa, hareket "rainbow - gökkuşağı" olur. Heli geniş bir kavis çizerek flip yönünde mesafe kaydeder. Karşıya yaptığınız pirofliplerde herhangi bir cyclic yada pitch hatasında model size doğru uçmaz, sizden daha uzağa uçar.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.2.3 90 piro - flip - 90 piro - flip egzersizi

Bu hareketi daha önce Nick Maxwell - One Tank Tips serisinde piroflips konusunda görmüştük, sanırım bu başlıkta da bir mesajda linki olması lazım.



Durağan flip egzersizinin aksine, bu egzersizde amaç sürekli flip yapılan cyclic oryantasyonunu değiştirmektir. Bu sayede piroflip sırasında değişen piro derecesi ile bağlantılı olarak değişen cyclic komutları, size daha doğal gelir. 90 derece piro - karşıya flip - 90 derece piro - karşıya flip egzersizi, rc heli pilotajında half ve full piro flipler'in "Ali ata bak" ıdır dersek, abartmış olmayız...

Egzersiz sırasında özellikle hep aynı yönde rudder vermeye ve hep karşıya doğru flip yapmaya dikkat edin. Flipler arasında piro yaparken daha önce pirohover pratiklerinde kazandığınız beceriler ile modelinizi hover konumunda tutmaya çalışın. Sağ stick hareketlerine odaklandığınızda, sol stickte daha önce edindiğiniz pitch kontrolünün bozulmamasına dikkat edin.

Pratiğe "tail in" pozisyonda karşıya doğru flip ile başlıyoruz. Modelimiz tekrar tail in pozisyona geldiğinde aşağıda sıraladığım flipleri çalışmış oluyoruz.
Düz>invert ön elevatör, invert>düz sağ aileron, düz>invert geri elevatör ve invert>düz sol aileron.

Çalışmadığımız oryantasyonlar için, tail-in pozisyonuna geri döndüğümüzde modelimize ekstradan bir 90 derece piro daha yaparak modelimizi yandan görüyoruz ve karşıya flipler ile egzersize devam ediyoruz. Bu aşamada şu flipleri çalışıyoruz:
Düz>invert sol aileron, invert>düz ön elevatör, düz>invert sağ aileron ve invert>düz geri elevatör.

Eğer sağ fullpiro flip yapmayı da planıyorsanız, bu egzersizi sağ rudder ile de pratik etmeyi unutmayın. Farklı yönlerde piroflip için de egzersizin flip yönleri değiştirilebilir.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2.3 Halfpiro flip (Piro 1 - Flip 1) çalışması

Konumuzun bu aşamasında artık ilk piroflip'imizi yapacağız; halfpiro-flip. Bu harekette artık daha önce pratiğini yapmış olduğumuz rudder komutumuz ile cyclic komutumuzu koordine edeceğiz.

İlk aşamada yapacağımız hareket bölünmüş bir half piro flip (quarter piro flip? heheh). Half piro flipte hatırlarsınız, 180 derece flip ve 180 derece piro hareketlerini kombine ediyorduk. Bu kombinasyona önce piroyu flip'in tam ortasına sokarak başlayacağız.

Sol halfpiro-flip için;

Düz pozisyonda modeli düzgün pitch kontrolü ile 90 derece karşıya flip yaptıracağız (ön elevatör), ardından model dik (knife edge-bıçak sırtı-skidler bize dönük) pozisyonda iken 180 derece sol piro yapacağız, ve kalan 90 derecelik flipimizi tamamlayarak (geri elevatör) modeli invert hover'a alacağız.

İnvert pozisyonda ise düzgün pitch kontrolü ile 90 derece karşıya flip yapacağız (geri elevatör), ardından model dik (knife edge-bıçak sırtı-rotor diski bize dönük) pozisyonda iken 180 derece sol piro yapacağız, ve kalan 90 derecelik flipimizi tamamlayarak (ileri elevatör) modeli düz hover'a alacağız.

Bu egzersiz pekiştikten sonra işin içine aileron komutlarını sokuyoruz, cyclic komutumuzu 2 değil 3 parçalı vermeye başlıyoruz.

Sol halfpiro-flip için;

Düz pozisyonda modeli düzgün pitch kontrolü ile 70-80 derece karşıya flip yaptıracağız (ön elevatör), ardından modele 90 derece sol piro yaptırıp karşıya flip'e devam ediyoruz. (sağ aileron) komutu veriyoruz ve dik pozisyonu (knife edge-bıçak sırtı-skidler bize dönük - kuyruk sağ tarafı işaret ediyor!!!!) aşıyoruz. Tekrar 90 derece sol piro yapacağız, ve kalan flipimizi tamamlayarak (geri elevatör) modeli invert hover'a alacağız.

İnvert pozisyonda modeli düzgün pitch kontrolü ile 70-80 derece karşıya flip yaptıracağız (geri elevatör), ardından modele 90 derece sol piro yaptırıp karşıya flip'e devam ediyoruz. (sol aileron) komutu veriyoruz ve dik pozisyonu (knife edge-bıçak sırtı-rotor bize dönük - kuyruk sol tarafı işaret ediyor!!!!) aşıyoruz. Tekrar 90 derece sol piro yapacağız, ve kalan flipimizi tamamlayarak (ön elevatör elevatör) modeli düz hover'a alacağız.

3 parçalı egzersiz, halfpiro-flip'te cyclic-helikopter arası ilişkide hareketin tam ortasında yer alan bir kontrol noktasını vurgulamayı amaçlıyor. Bu pozisyon heli düz->invert halfpiro-flip yaparken knife edge-bıçak sırtı-skidler bize dönük - kuyruk sağ tarafı işaret ediyor!!!! pozisyonu ve invert->düz sol halfpiro-flip yaparken knife edge-bıçak sırtı-rotor bize dönük - kuyruk sol tarafı işaret ediyor!!!! pozisyonları.

Yarım daire şeklinde yuvarlak cyclik kontrol ile halfpiro-flip yaparken, heli bu "kontrol" pozisyonlarına geldiğinde sizin de cyclic kontrolünde sağ yada sol aileron hizasına varmış olmanız gerekiyor. 3 parçalı egzersiz biraz zor, bu egzersizi yapmasanız da halfpiro-flip öğrenebilirsiniz. Ancak 2 parçalı egzersiz sonrası halfpiro-flip'e geçmekte zorlanan arkadaşlarım bu egzersizi mutlaka denemeli.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.4 Halfpiro flip - pirohover çalışmaları

Hem 2-parçalı cyclic hem de 3-parçalı cyclic komutları ile halfpiro-flip yaptıktan sonra dairesel cyclic komutlarına geçiyoruz. Halfpiro-flip'i yukarıda da belirttiğim gibi, hiç 3-parçalı cyclic ile uğraşmadan da doğal olarak hissederek yapabilirsiniz, ancak eğer rotor diskinde flip ekseninde sapma oluyor ise (tanımlama videolarında bahsettiğimiz hayali mandal kayıyor ise), bir de 3-parçalı çalışmayı deneyin.

Bu aşamadan sonra artık 2 veya 3 parçalı komutumuzu tek parçaya indiriyoruz ve kumandamızda yarım daire yapıyoruz. Videoda komutlar anlaşılacaktır, ben şundan bahsedeyim:

Halfpiro-flip denemeleriniz 5 farklı şekilde sonuçlanır....

- Hareketi yaparsınız, ki bravo :bravo:, aynen devam!!!

- Hareket sırasında heliniz tam flipi tamamlayamaz. Bu durumda cyclic komutlarını az veriyorsunuz demektir, yaptığınız yarım daireyi genişletin, yada kumandada expo değerinizi biraz azaltın.

- Hareket sırasında heliniz flipi tamamlar, hatta aşar gider (180 dereceden fazla flip). Bu durumda cyclic komutlarını fazla veriyorsunuz demektir, dairenizi sağ stickin merkezine doğru daraltın, yada kumandada expo değerinizi biraz arttırın.

- Hareket sırasında rotor diskiniz sağa yada sola doğru kayar ve flip ekseniniz bozulur. Bu durumda cyclic komutunuz, rudder komutlarınız ile çakışmıyordur. Özellikle yukarıda belirttiğim kontrol noktalarında sağ stick'in aileron pozisyonunda (saat kadranında 3 ve 9) olduğundan emin olun, yavaş piro hızı ile tekrar deneyin, olmadı simülasyonu yavaşlatın. Gözünüz hareketi okuyup elinizi yönlendirmeyi öğrendikçe, hızınızı arttırırsınız.

- Tam flipi yaparken çok irtifa kaybedersiniz. Flip sırasında pitch kontrolü çalışmasına geri dönün, daha abartılı zıplamalara sahip flipler yapın, sonra tekrar halfpiro-flip'leri deneyin.

Halfpiro-flip hareketi pekiştikten sonra, halfpiro-fliplerinizi pirohover egzersizi ile karıştırın. Pirohover sırasında düz-invert ve invert-düz geçişlerini halfpiro-flip ile yapın. Bu sırada rudder hızınızı yavaşlatabilirsiniz, ancak asla piro'yu tamamen kesmemeye çalışın.

Pirohover sırasında piro hızınızı hiç yavaşlatmadan halfpiro-flip yapabiliyorsanız, full piroflip için artık hazırsınız demektir.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
2.5 Halfpiro flip'ten fullpiro flip'e geçiş
2.5.1 Uzamış cyclic metodu
2.5.2 2x halfpiro flip metodu: Piro 180 Flip 90 + Piro 180 flip 90 = piro 360 flip 180 = Piro 2 flip 1

Konu hakkında son durum: paylaşımlar bekleniyor :RCKolik:


 
Adım Adım Piroflip

Ben biraz yedek alayım... :laugh:
 
İki video paylaşalım, konuda bulunsun.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ergün abi sana yakışır bir konu olmuş merakla bekliyorum çalışmalarını.Şimdiden eline sağlık. :thumbup:
 
Adım Adım Piroflip

Icerige bakınca bile insanın gözü korkuyor :) Neyse isin sakası bir yana gercekten guzel bir konu olacağı şimdiden belli. Ellerine saglık Ergün :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Adım Adım Piroflip

Bu güzel ve kapsamlı konuyu bizimle paylaştığın için teşekkür ederim. Eline sağlık Ergün hocam


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Adım Adım Piroflip

Paylaşım için çok teşekkürler, şuan ben de tam bu konu üzerinde yoğunlaşmaya çalışıyordum,
simulatorde chaos yapıyorum ancak gerçekte deneyemedim daha :rolleyes:

Bu vesileyle piroflip ve chaos hareketlerini de aradan çıkartmış olacağız inşallah,

emek verip uğraşıp içerik paylaştığın için teşekkür ederim Ergün hocam..
 
Adım Adım Piroflip

Eline sağlık Ergün abi, ülkede piro atan kalmasın :halay:
 
Adım Adım Piroflip

Ellerine sağlık ergün hocam,en sevdiğim ve sürekli yapmaya çalıştığım hareket piro ve türevleri,ama gerçekten zor bi o kadar da cesaret istiyor...Sayende teorisinde de kulak dolgunluğumuz oluyor :)