Sizdeki kumandayı tanımıyorum ama: benim kullandığım kumandada (Spektrum DX7s) öncelikle, kurulum ve bind aşamasından önce kanat tipini belirtiyorsunuz. Müdahale etmezseniz tek servodan güç alan aileron sistemi şeklinde açılıyor. Böyle açıp, Y kablo ile servoları aileron kanalına bağladığınızda, her ikisi de aynı yönde hareket ediyor. Bu duruma düşmemek için kurulumda "Wing Type" menüsünden, her kanatta birer aileron şeklinde tanıtıp; alıcıda birini aileron kanalına, diğerini de atadığınız bir mix kanalına bağlıyorsunuz.
Böyle bir şey olabilir mi?
Klasik olarak aileron servoları uçağın uzun eksenine göre ayna simetrisine sahiptirler. Bunun doğal sonucu olarak tek kanaldan Y kablo ile kontrol edildiklerinde olması gerektiği gibi çalışırlar. Yani bir aileron aşağı giderken diğeri yukarı gider. Standart setup budur. Eğer hassas uçuş için özellikle tonoların tam düz hatta çıkması isteniyorsa aileron differential işlevi uygulanır ki bunun için her bir aileronun ayrı kanalda bulunması gerekir.
Standart bir uçuşta aileronları farklı kanallara bağlamak fanteziden öteye geçmez.
Ama...
Örneğin iki kanatta farklı marka servolar kullanıldıysa (ki normalde önerilmez) ve kullanılan servolar yapı itibarıyla birbirine ters çalışan tipler ise bu durumda Y kablo ile kontrolde aileronların ikisi de aynı yöne hareket eder.
Flaplarda ise normal çalışmada her iki tarafın aynı yöne hareketi istendiği için şu seçenekler vardır:
* İki ayrı kanal kullanılabilir
Bundan sonrakiler tek kanaldan Y kablo ile kontrol içindir:
* Programlanabilir bir servo kullanılıyorsa programlanarak reverse edilebilir.
* Dışarıdan bir servo reverser takılabilir.
* Mekanik asimetri yaratmayacaksa servolar kanada uçağın uzun eksenine göre ayna simetrisi şeklinde değil paralel yerleştirilir.
Özetle, iki aileronda da aynı servo tipi kullanıldıysa ve çok çok sıradışı bir mekanik setup yoksa, aileronlar tek kanaldan Y kablo ile kullanılırlar ve birbirinin tersine çalışırlar.