- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Bu aralar gündemimde olan ikinci plastik maket ise A'dan Z'ye Bf-109 serimin ilk maketi, Bf-108 Taifun! Evet 109 değil 108, ama 109un atası, onsuz olmazdı seri
Bu maket, Çekoslavakyalılaştırabildiklerimizden olan Fly model üretimi 1/72 ölçekli bir plastik yığını.
Fly model sınırlı sayıda üretim yapan bir maket firması, ama bu tarz üretimler içerisinde en sorunsuz en güzel maketleri yapanlardan biri görebildiğim kadarıyla. Bu kitten mazoşistçe aldığım keyif de tam tadındaydı, çok başım ağrımadı
Kitte bir çerçeve gri bir çerçeve şeffaf plastiğe ilaveten az bir miktar da (dozunda) resin parça da verilmiş. Yağ radyatörü, motorun ilk iki sıra silindiri, kokpitten birkaç ıvır zıvır, iniş ışığı, pitot tüpü ve aileronların denge ağırlıkları resin olarak verilmiş. Bunlara ilaveten normal düz spinner ve hava hızına göre pervane hatvesi ayarlayan şeytan oyuncağı kanatçıklı spinner da resin olarak verilmiş. Benim seçtiğim modelde düz spinner kullandım.
Maketin en zengin kısmı çıkartmalar ve boyama seçenekleri diyebilirim. 7 farklı boyama seçeneği için çıkartmalar verilmiş. Bu güzel birşey, çünkü kullanılmayan çıkartmalar her zaman başka bir projede kullanım alanı bulurlar
Boyama alternatiflerini kitapçıkta vermek yerine kutuya basmayı tercih etmiş "Tschechien Republik" menşeili arkadaşlarımız... Yedi seçeneği kutunun arkasına sığdıramamış olmak da yıldıramamış bu arkadaşları, sığmayan iki seçeneği de kutunun yanlarına basıvermişler. Republik mi demokrasi mi belli değil vallahi, bravo!
Malumunuz, Alamanların kuzey afrika kamuflajlarına karşı kendi kendime bile açıklamakta zorlandığım bir eğilimim, hatta tutkum var! Haliyle benim için tek gerçek seçenek olan 6 numaralı Sonderkommando Blaich'in tayyaresini yapmaya karar verdim. Bu uçak ve Herr Blaich hakkında küçük bir internet araştırması yapınca da bu toplam 3 uçaklık minik filonun! hayli enteresan hikayesine denk geldim ve bu uçağı yapma kararım iyice pekişti
Eh, adettendir, hikaye demişken anlatmamak olmaz dimi
Theo Blaich adlı maceraperest alman pilotu Luftwaffe personeli olarak ve şahsına ait olan bu Taifun tayyaresiyle Kuzey afrika cephesine ulaştığı zaman bugünkü Çad sınırları içerisinde olan ve o zaman Fransızların elinde olan Fort Lamy üssünün stratejik önemini farkediyor ve üst kademelere "güneyimizi emniyete almak için burayı ele geçirmeliyiz" diyor. Ancak üst kademe bu teklifi reddedince de "bari en azından bombalayalım yahu" diyor ama yine de kabul ettiremiyor. Ancak meşhur Çöl Tilkisi, Erwin Rommel'in (Almanların kuzey afrika birliklerinin komutanı) ilgisini çekmeyi başarıyor.
Planlar hazırlanıyor, onaylar alınıyor ve operasyon başlıyor. Tek bir He-111 bombardıman uçağı, beraberinde Blaich'in kendi Taifunu ve destek için de bir Savoia SM81 nakliye uçağıyla güney Libyadaki pek bilinmeyen, gizli de diyebiliriz Campo Uno isimli bir meydana yerleşiyorlar. Operasyon gün ve saatinde (21 Ocak 1942) He-111 buradan havalanarak 2000 km ötedeki Fort Lamy üssüne saldırıyor. Hava koşullarının zor olmasına ve çöl ortamındaki navigasyonun zorluklarına rağmen hedeflerine ulaşıyorlar, tam bir sürpriz baskın elde ettikleri için de hiçbir hava savunmasıyla karşılaşmadan rahat bir şekilde bombalarını bırakıyorlar. Uçağın bomba yükü hayli az olmasına rağmen üsteki 10 uçağı ve depolarda bekleyen 360,000 litre yakıtı havaya uçurup dönüş yoluna geçiyorlar. Uçak herhangibir hasar almamış olmasına rağmen hava koşulları beklenenden farklı olduğu için hesaplanandan daha fazla yakıt tüketiyorlar ve yakıtları üsse kadar dönmeye yetmiyor ve tahminen üsse 190 km mesafede bir yere acil iniş yapıyorlar. İnmeden önce de yardım çağrısında bulunuyorlar ama çağrılarına herhangi bir cevap alamıyorlar. Uçak hasarsız bir şekilde iniyor, telsizle üsle temas kurmaya çalışıyorlar ama başaramıyorlar.
Uçakta 6 gün yetecek su ve yiyecek bulunuyormuş, ve ikinci günde bir şekilde karargahla temas kurmayı başarıp tahmini yerlerini bildiriyorlar. zorunlu inişin 6. gününde, suları bitmek üzereyken bir keşif uçağı onları buluyor, su ve yemek bırakıyor, ertesi gün de bir nakliye uçağı (kaçak olarak) varillerle yakıt getiriyor. Uçağı yeniden havalandırıp üsse dönüyorlar. Sonrasında da bu küçük birlik 1942 yılının haziranında ellerindeki tek He-111 uçağını kaybedene kadar da çeşitli görevler yapmaya devam ediyorlar.
İşte burada benim modelini yaptığım tayfun da bu birliğin komutanı olan Theo Blaich'in kendine ait olan Bf-108 tayyaresi.
Aslında bu maket kendi konusunu hakediyor elimde de bolca detaylı inşaat fotoları var, ama şimdilik sadece kokpitve boyama sonucudetayları paylaşalım.
Bu uçak bir nevi Bf-109 uçağının 4 koltuklu versiyonu diyebiliriz. Haliyle kabinde dört koltuk var, inanmayan aşağı baksın
Aynı zamanda, gerektiğinde bir koltuğun sökülüp yerine iki tane ilave yakıt tankı yerleştirilmesi suretiyle uçağın menzilinin arttırılabilmesi de söz konusuymuş. Bu modelini yaptığımız uçak da uzun menzilli uçuşlar yaptığı için bu değişikiliğin yapılmış olması kuvvetle muhtemel (kesin kanıt var mı emin değilim) Ancak Fly model diğer milletdaşları olan Kont Eduard maketlerinde olan bu seçeneği kendi maketlerine koymayı tercih etmemişler. "Bu beni durduramaz!" diyerekten giriştim arka sağ koltuğa!
Önce makinalı tüfekle, pardon matkapla delikler açtım!
Sonra kesip biçip deliği büyütüp koltuk minderini yokettim.
Tornada iki tane yakıt deposu da işleyip yerlerine oturtunca bişeyler olmuş oldu...
Kokpitin geri kalan detayları boyaması eskitmesi vs de yapıldı. Ön koltuklara eduarddan kemer ekledim, iki Çek'in birbirini çekememezliklerinden kaynaklanan ufak sorunlar çıksa da biraz kaba kuvvetle sorunları "bastırdım"!
Velhasıl, kokpit yerini aldı, gövdeler kapandı, kanatlar kuyruk monte edildi, camlar maskelendi boyaydı vernikti çıkartmaydı derken şu hale geldik...
Incık gıncık parçalar da boyanıp hazırlandılar:
Eskitme pisletme işleri alt tarafla başladı:
An itibariyle eskitme tamamlandı ve model nihai montaj seviyesinde, ama son halini fotoğraflamamışım, onları da sonra eklerim...
Bu modelle birlikte aslen Sümer abinin Hurricane'i için kafamda olan bir şeyi de deneyip öğrenme işine giriştim. O da çöl tabanı yapmak... Mig Jimenezin beton ürünü hoşuma gidince bir de kumunu deneyeyim dedim (sanki etrafımda kum yokmuş gibi!)
Bir karton plakaya bu ürünü uygulayıp çeşit çeşit tozlar pigmentler vs kullanarak kafadan atmasyon şöyle bir taban yaptım:
Bu deneme pek güzel olmadı, işe yaramaz ama hem yöntemlerimde hem de üründe potansiyel var gibi görünüyor. İLeriki denemelerde daha güzel şeyler çıkartabileceğim sanki
Bu maket, Çekoslavakyalılaştırabildiklerimizden olan Fly model üretimi 1/72 ölçekli bir plastik yığını.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Fly model sınırlı sayıda üretim yapan bir maket firması, ama bu tarz üretimler içerisinde en sorunsuz en güzel maketleri yapanlardan biri görebildiğim kadarıyla. Bu kitten mazoşistçe aldığım keyif de tam tadındaydı, çok başım ağrımadı
Kitte bir çerçeve gri bir çerçeve şeffaf plastiğe ilaveten az bir miktar da (dozunda) resin parça da verilmiş. Yağ radyatörü, motorun ilk iki sıra silindiri, kokpitten birkaç ıvır zıvır, iniş ışığı, pitot tüpü ve aileronların denge ağırlıkları resin olarak verilmiş. Bunlara ilaveten normal düz spinner ve hava hızına göre pervane hatvesi ayarlayan şeytan oyuncağı kanatçıklı spinner da resin olarak verilmiş. Benim seçtiğim modelde düz spinner kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Maketin en zengin kısmı çıkartmalar ve boyama seçenekleri diyebilirim. 7 farklı boyama seçeneği için çıkartmalar verilmiş. Bu güzel birşey, çünkü kullanılmayan çıkartmalar her zaman başka bir projede kullanım alanı bulurlar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Boyama alternatiflerini kitapçıkta vermek yerine kutuya basmayı tercih etmiş "Tschechien Republik" menşeili arkadaşlarımız... Yedi seçeneği kutunun arkasına sığdıramamış olmak da yıldıramamış bu arkadaşları, sığmayan iki seçeneği de kutunun yanlarına basıvermişler. Republik mi demokrasi mi belli değil vallahi, bravo!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Malumunuz, Alamanların kuzey afrika kamuflajlarına karşı kendi kendime bile açıklamakta zorlandığım bir eğilimim, hatta tutkum var! Haliyle benim için tek gerçek seçenek olan 6 numaralı Sonderkommando Blaich'in tayyaresini yapmaya karar verdim. Bu uçak ve Herr Blaich hakkında küçük bir internet araştırması yapınca da bu toplam 3 uçaklık minik filonun! hayli enteresan hikayesine denk geldim ve bu uçağı yapma kararım iyice pekişti
Eh, adettendir, hikaye demişken anlatmamak olmaz dimi
Theo Blaich adlı maceraperest alman pilotu Luftwaffe personeli olarak ve şahsına ait olan bu Taifun tayyaresiyle Kuzey afrika cephesine ulaştığı zaman bugünkü Çad sınırları içerisinde olan ve o zaman Fransızların elinde olan Fort Lamy üssünün stratejik önemini farkediyor ve üst kademelere "güneyimizi emniyete almak için burayı ele geçirmeliyiz" diyor. Ancak üst kademe bu teklifi reddedince de "bari en azından bombalayalım yahu" diyor ama yine de kabul ettiremiyor. Ancak meşhur Çöl Tilkisi, Erwin Rommel'in (Almanların kuzey afrika birliklerinin komutanı) ilgisini çekmeyi başarıyor.
Planlar hazırlanıyor, onaylar alınıyor ve operasyon başlıyor. Tek bir He-111 bombardıman uçağı, beraberinde Blaich'in kendi Taifunu ve destek için de bir Savoia SM81 nakliye uçağıyla güney Libyadaki pek bilinmeyen, gizli de diyebiliriz Campo Uno isimli bir meydana yerleşiyorlar. Operasyon gün ve saatinde (21 Ocak 1942) He-111 buradan havalanarak 2000 km ötedeki Fort Lamy üssüne saldırıyor. Hava koşullarının zor olmasına ve çöl ortamındaki navigasyonun zorluklarına rağmen hedeflerine ulaşıyorlar, tam bir sürpriz baskın elde ettikleri için de hiçbir hava savunmasıyla karşılaşmadan rahat bir şekilde bombalarını bırakıyorlar. Uçağın bomba yükü hayli az olmasına rağmen üsteki 10 uçağı ve depolarda bekleyen 360,000 litre yakıtı havaya uçurup dönüş yoluna geçiyorlar. Uçak herhangibir hasar almamış olmasına rağmen hava koşulları beklenenden farklı olduğu için hesaplanandan daha fazla yakıt tüketiyorlar ve yakıtları üsse kadar dönmeye yetmiyor ve tahminen üsse 190 km mesafede bir yere acil iniş yapıyorlar. İnmeden önce de yardım çağrısında bulunuyorlar ama çağrılarına herhangi bir cevap alamıyorlar. Uçak hasarsız bir şekilde iniyor, telsizle üsle temas kurmaya çalışıyorlar ama başaramıyorlar.
Uçakta 6 gün yetecek su ve yiyecek bulunuyormuş, ve ikinci günde bir şekilde karargahla temas kurmayı başarıp tahmini yerlerini bildiriyorlar. zorunlu inişin 6. gününde, suları bitmek üzereyken bir keşif uçağı onları buluyor, su ve yemek bırakıyor, ertesi gün de bir nakliye uçağı (kaçak olarak) varillerle yakıt getiriyor. Uçağı yeniden havalandırıp üsse dönüyorlar. Sonrasında da bu küçük birlik 1942 yılının haziranında ellerindeki tek He-111 uçağını kaybedene kadar da çeşitli görevler yapmaya devam ediyorlar.
İşte burada benim modelini yaptığım tayfun da bu birliğin komutanı olan Theo Blaich'in kendine ait olan Bf-108 tayyaresi.
Aslında bu maket kendi konusunu hakediyor elimde de bolca detaylı inşaat fotoları var, ama şimdilik sadece kokpitve boyama sonucudetayları paylaşalım.
Bu uçak bir nevi Bf-109 uçağının 4 koltuklu versiyonu diyebiliriz. Haliyle kabinde dört koltuk var, inanmayan aşağı baksın
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aynı zamanda, gerektiğinde bir koltuğun sökülüp yerine iki tane ilave yakıt tankı yerleştirilmesi suretiyle uçağın menzilinin arttırılabilmesi de söz konusuymuş. Bu modelini yaptığımız uçak da uzun menzilli uçuşlar yaptığı için bu değişikiliğin yapılmış olması kuvvetle muhtemel (kesin kanıt var mı emin değilim) Ancak Fly model diğer milletdaşları olan Kont Eduard maketlerinde olan bu seçeneği kendi maketlerine koymayı tercih etmemişler. "Bu beni durduramaz!" diyerekten giriştim arka sağ koltuğa!
Önce makinalı tüfekle, pardon matkapla delikler açtım!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra kesip biçip deliği büyütüp koltuk minderini yokettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tornada iki tane yakıt deposu da işleyip yerlerine oturtunca bişeyler olmuş oldu...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kokpitin geri kalan detayları boyaması eskitmesi vs de yapıldı. Ön koltuklara eduarddan kemer ekledim, iki Çek'in birbirini çekememezliklerinden kaynaklanan ufak sorunlar çıksa da biraz kaba kuvvetle sorunları "bastırdım"!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Velhasıl, kokpit yerini aldı, gövdeler kapandı, kanatlar kuyruk monte edildi, camlar maskelendi boyaydı vernikti çıkartmaydı derken şu hale geldik...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Incık gıncık parçalar da boyanıp hazırlandılar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eskitme pisletme işleri alt tarafla başladı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
An itibariyle eskitme tamamlandı ve model nihai montaj seviyesinde, ama son halini fotoğraflamamışım, onları da sonra eklerim...
Bu modelle birlikte aslen Sümer abinin Hurricane'i için kafamda olan bir şeyi de deneyip öğrenme işine giriştim. O da çöl tabanı yapmak... Mig Jimenezin beton ürünü hoşuma gidince bir de kumunu deneyeyim dedim (sanki etrafımda kum yokmuş gibi!)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir karton plakaya bu ürünü uygulayıp çeşit çeşit tozlar pigmentler vs kullanarak kafadan atmasyon şöyle bir taban yaptım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu deneme pek güzel olmadı, işe yaramaz ama hem yöntemlerimde hem de üründe potansiyel var gibi görünüyor. İLeriki denemelerde daha güzel şeyler çıkartabileceğim sanki
Son düzenleme: