Tabi o da cok kolay, ortaokul matematigi ve fen bilgisi yeterli olacaktir.
Motorlarin maksimum devirini, pervane pitch degeri, pervane disk alani ve havanin yogunlugu ile carpiyor teorik itkiyi buluyorsun, bunu motor verimi ve pervane ile beraber sistemin verimi ile carpip newton olarak maksimimum statik itkiyi buluyorsun sonra da bunu motor sayisi ile carpip tum sistemin toplam agirligina boluyorsun eline hava surtunmesi hesap edilmeden dikey tirmanma ivmesi cikiyor. Daha sonra bu esitlige anlik yukari cikis hizini ekliyor ve dinamik itkinin tirmanma hizi arttikca dustugunu farkediyorsun. Sistemin agirligi ile senin motorlarin toplam dinamik itkisinin esit oldugu hiz maksimum tirmanma hizi oluyor(hava direnci hesaplanmadan). Sonra da ruzgar tuneline sokuyorsun modeli. Dikey tirmanma surtunme katsayisini bulduktan sonra bunu hiza gore gosteren bir grafige dokuyorsun. Belirlenen her hizdaki surtunmenin olusturdugu kuvvete modelin kutlesini de ekledikten sonra bu grafige alip daha once olusturdugun dinamik thrust grafigine ekliyorsun senin surtunme arti modelin kutlesinin olusturdunu egri ile sistemin her hizda urettigi dinamik iktkinin kesistigi yer senin maksimum tirmanma hizin oluyor. Sonra da sistemi ruzgar tuneline sokuyorsun, multicopter oldugu icin her hucum acisindaki(yatay aci diyelim) sustunme katsayisini hesapliyorsun. Sonra bunu alip grafige dokuyorsun. Daha sonra trigonometri ile hangi yatis acisinda, duz ucusu sagladigin muddetce, ne kadar yatay itki urettigini hesapliyorsun. Bunu da bir onceki grafige entegre edince ikisinin kesistigi yer senin maksimum yatay hizini belirliyor. Boylece balik tutulabiliyor.
Karmasik olmadigini tahmin edebiliyorum daha da basitlestirmek gerekirse modelin dinamik thrusti ile aksi yonde etki eden kuvvetler(surtunme ve modelin kutlesine etki eden yercekimi gibi ... surtunme diyorlar da friction mi drag mi belli olmadigindan ben surtunme kavramini fazla uygun bulmuyorum) esit oldugu yer senin maksimum hizin.