Merhabalar,
Bende eskice bir Buji kızdırıcı vardı, şarj cihazı yoktu, IMAX şarj aleti ile şarj etmek istediğimde de, 1.39 , 1.40 değerini verip kapatıyordu. IMAX NiCD ekranında şarj etmeye çalışıyorum bu arada pil 1.2 v 1800 mah. NiCD olduğu için haliyle o ekrandan şarj etmeye çalışıyordum.
Daha sonra farklı bir Buji kızdırıcı aldım, sıfır aldım. Eskisinin bozuk olduğunu düşündüğüm için. Bu kızdırıcıyı da şarj etmek istediğimde aynı hatayı aldım.
Orjinal şarj cihazının kaç volt kaç amper ile şarj ettiğini bir türlü hiçbir yerde bulamadım. Eskimiş olanı riske atıp tüm varyasyonları denemeye koyuldum. NiCD ekranından nimh ekranından sonuç alamadım. Sonra güvenliği sağlayıp, lipo ekranından 1s seçip şarjı başlattım. Herhangi bir ısınma göxlemlemedim 1.39 dan 1.55v kadar çıkardı şarjı. Pile zarar verebileceğini düşünüp şarjı durdurdum. Sonra motordan bujiyi söküp elde takmayı denedim, önceden sadece 1 saniye kadar bujiyi kızdıran, şimdi dakikalarca aktif kızdırma yapıyor.
Soruma geçmeden önce detaylı açıklama ve deneyimimi aktarmak istedim öncelikle. Sizce doğru olan bu yöntem miydi ve ben uzun zamandır yanlış yapıyordum, yoksa pildeki bir problem nedeni ile mi şarj olmuş olabilir? IMAX B6 ile, 1.2v 1800mah NiCD bir Buji kızdırıcıyı nasıl şarj edebilirim? Deneyimlerinizi merakla bekliyor olacağım.
Bende eskice bir Buji kızdırıcı vardı, şarj cihazı yoktu, IMAX şarj aleti ile şarj etmek istediğimde de, 1.39 , 1.40 değerini verip kapatıyordu. IMAX NiCD ekranında şarj etmeye çalışıyorum bu arada pil 1.2 v 1800 mah. NiCD olduğu için haliyle o ekrandan şarj etmeye çalışıyordum.
Daha sonra farklı bir Buji kızdırıcı aldım, sıfır aldım. Eskisinin bozuk olduğunu düşündüğüm için. Bu kızdırıcıyı da şarj etmek istediğimde aynı hatayı aldım.
Orjinal şarj cihazının kaç volt kaç amper ile şarj ettiğini bir türlü hiçbir yerde bulamadım. Eskimiş olanı riske atıp tüm varyasyonları denemeye koyuldum. NiCD ekranından nimh ekranından sonuç alamadım. Sonra güvenliği sağlayıp, lipo ekranından 1s seçip şarjı başlattım. Herhangi bir ısınma göxlemlemedim 1.39 dan 1.55v kadar çıkardı şarjı. Pile zarar verebileceğini düşünüp şarjı durdurdum. Sonra motordan bujiyi söküp elde takmayı denedim, önceden sadece 1 saniye kadar bujiyi kızdıran, şimdi dakikalarca aktif kızdırma yapıyor.
Soruma geçmeden önce detaylı açıklama ve deneyimimi aktarmak istedim öncelikle. Sizce doğru olan bu yöntem miydi ve ben uzun zamandır yanlış yapıyordum, yoksa pildeki bir problem nedeni ile mi şarj olmuş olabilir? IMAX B6 ile, 1.2v 1800mah NiCD bir Buji kızdırıcıyı nasıl şarj edebilirim? Deneyimlerinizi merakla bekliyor olacağım.