- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 8,799
- Tepkime puanı
- 23,192
- Yaş
- 61
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Yavaş yavaş sistem kafamda ve atölyede şekillenmeye başladı. İlk etapta uygulanacak çözümler ve üretilen modülleri yazayım:
Öncelikle ikişerli iki ayrı pil grubu ve bunların tam adaptasyonu için iki plaket hazırlandı. Böylece her bir pil çifti bir motor çiftini (iç ya da dış) enerjilendirecek.
[attachimg=1]
ESC'ler de iç ve dış motorlar için ayrı ayrı birer Y kablo ile sürülecek. İç motorlar normal throttle kanalından (3), dış motorlar ise 8. kanaldan bir mix ile komut alacaklar. Dış motorlar her zaman iç motorlardan biraz daha düşük güçte çalışacaklar. Bunu 3 -> 8 miks yaparken offset ile hallettim.
İki adet mini switch ünitesi kullanılacak. Her biri bir Attiny85 içeriyor. İkisi de Y kablo ile 9.kanaldan kontrol edilecek. Ancak yazılımlarında küçük bir fark var. Birisi üç konumlu butonun orta konumunda diğeri ise alt konumunda ilgili motor çiftini kapatacak. Plaketleri basıldı ama henüz delip montajı yapmadım. O nedenle fotoğraf yok şimdilik.
Bir tane de voltaj alarmı ünitesi yapıyorum. Bu da her şey yolunda ise yeşil LED yakacak. Eğer iç motorların pili zayıflarsa kırmızı LED yanıp sönecek, pil şarjı iyice azalırsa sürekli kırmızı yanacak. Aynısını dış motor pilleri için sarı bir LED ile yapacak. Bunun da plaketini bastım ama montajı yapılmadı. İnşallah tümü yarın akşam hazır olacak. O zaman fotoğraflar da koyarım.
Vericide üretici önerisi olan % 40 aileron to rudder miksi ve % 10 flap to elevator miksi ayarlandı.
Pazar günü THK sertifikasyon programı var ve 40'a yakın katılım olacak. Yani gün boyu rahat rahat pilleri şarj edip, sistemlerin montajını ve kontrolünü yapabilirim. Sertifikasyon bitiminde de inşallah keyifli bir maiden yaparız hep birlikte...
Eğer uçağın uçuşu ve inişi tatmin edici olursa daha ileri projeler için çalışmalara başlarım diye düşünüyorum.
Öncelikle ikişerli iki ayrı pil grubu ve bunların tam adaptasyonu için iki plaket hazırlandı. Böylece her bir pil çifti bir motor çiftini (iç ya da dış) enerjilendirecek.
[attachimg=1]
ESC'ler de iç ve dış motorlar için ayrı ayrı birer Y kablo ile sürülecek. İç motorlar normal throttle kanalından (3), dış motorlar ise 8. kanaldan bir mix ile komut alacaklar. Dış motorlar her zaman iç motorlardan biraz daha düşük güçte çalışacaklar. Bunu 3 -> 8 miks yaparken offset ile hallettim.
İki adet mini switch ünitesi kullanılacak. Her biri bir Attiny85 içeriyor. İkisi de Y kablo ile 9.kanaldan kontrol edilecek. Ancak yazılımlarında küçük bir fark var. Birisi üç konumlu butonun orta konumunda diğeri ise alt konumunda ilgili motor çiftini kapatacak. Plaketleri basıldı ama henüz delip montajı yapmadım. O nedenle fotoğraf yok şimdilik.
Bir tane de voltaj alarmı ünitesi yapıyorum. Bu da her şey yolunda ise yeşil LED yakacak. Eğer iç motorların pili zayıflarsa kırmızı LED yanıp sönecek, pil şarjı iyice azalırsa sürekli kırmızı yanacak. Aynısını dış motor pilleri için sarı bir LED ile yapacak. Bunun da plaketini bastım ama montajı yapılmadı. İnşallah tümü yarın akşam hazır olacak. O zaman fotoğraflar da koyarım.
Vericide üretici önerisi olan % 40 aileron to rudder miksi ve % 10 flap to elevator miksi ayarlandı.
Pazar günü THK sertifikasyon programı var ve 40'a yakın katılım olacak. Yani gün boyu rahat rahat pilleri şarj edip, sistemlerin montajını ve kontrolünü yapabilirim. Sertifikasyon bitiminde de inşallah keyifli bir maiden yaparız hep birlikte...
Eğer uçağın uçuşu ve inişi tatmin edici olursa daha ileri projeler için çalışmalara başlarım diye düşünüyorum.