DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,009
Tepkime puanı
12,196
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Hep dövdük, biraz da sevelim :laugh:

Selamlar arkadaşlar,
Hikayemiz 30.01.2016 tarihinde fastlad'den bir adet VBC alüminyum taşıma çantası almamla başladı... Bu ürün, gözbebeği kumandamı daha güvende kullanmam, araziye gitmelerde gelmelerde ve seyahatlerde olası darbelerden korumam için gerekli bir ekipmandı. Sonuçta elimdeki mes que un transmissor yani bir kumandadan daha fazlasıydı... Ayrıca koçtaş gibi yerlerde eli yüzü düzgün çantaların fiyatları yüz liradan aşağı düşmüyor, içlerinde ya sünger olmuyor yada kumandaya uygun kesimlerde olmuyordu. Daha üst düzey bir kumanda da düşünmediğimden mevcuta yapılacak yatırımlar gözümde tam anlamıyla zarar olmayacaktı. Bunlardan hareketle siparişi vermek üzere sepete ekledim. Gördüm ki standart posta ile 18 pound küsüre gelecek ürün, DHL'in express courier service'i ile 21 pound küsüre geliyor. Madem öyle, tatsız gümrük tecrübelerimiz de olsa DHL ile gelsin dedim.

Ve olaylar gelişti... İngiltere'den 1 şubatta yola çıktı, almanya üzerinden ertesi sabah istanbula geldi. Burda gümrük incelemesine tabi tutulan ürün (aradıklarına ulaşamadılar tabii, ürünün fiyatı 30 pound kadardı çünkü) teslim sürecine girdi. 3 şubat günü de şirket adresine teslim edildi. Paketin üzerinde "REPACKED" bantları vardı, yani gerçekten gümrükte açılıp incelenmişti. Ben akşam unboxing videosu çekerken dikkatsiz/özensiz gümrükçü arkadaşlar tarafından kutunun ortasında ağır bir falçata darbesi olduğunu farkettim. Devam ettim, çantanın kendi kutusu da ciddi şekilde kesikti. İçindeki balonlu naylonu da aşan falçata, çantanın arka tarafında orta yerini bir güzel hasara uğratmıştı.

Sıkıntı yoktu, sonuçta taşıma çantasıydı, kullanımda zaten daha fazla miktarda çizikler vs. oluşacaktı, amacı kendisinin değil içindekinin çizilmemesiydi... Bu noktalarda zaten herkes benzer düşünüyor da... DHL in bu vukuatları ne olacaktı?? Alakalı alakasız herşeyi gümrüğe sokmalarını anladık, hadi işini yapsınlar da, bu özensiz yaklaşım yanlarına kar mı kalacaktı?? Bunlara güvenip çanta değil de daha değerli ve/veya çizilmelere darbelere daha hassas bir ürün nasıl emanet edecektik?? Oluşan bu tatsız durumu kargo firması için bir kurumsallık testine dönüştürmeye karar verdim ve ertesi gün iletişime geçtim.

Gümrük incelemeleri sırasında son derece kaba olan firma, müşteri ilişkileri noktasında aksine son derece anlayışlı... Durumumu anlattım, kendilerine mail ile hasarı net gözler önüne seren fotoğrafları, kutuların durumunu, çektiğim unboxing videosunu paylaştım. Ne onlar çok vurdumduymaz bir tutum sergiledi, ne de ben gereksiz sert yaptım. Karşılıklı anlayışla dialoğu sürdürdük. Ertesi gün DHL Eskişehir'de görevli bir arkadaş ben iş saatinde iken bana ulaştı, ürünün evde olduğunu akşam gelmesini rica ettim. Geldi, ürünün fotolarını kendi de çekti, ürünün kendi kutusunun fotolarını çekti. Koliyi, üzerindeki barkodu, kolinin içindeki hava balonu, balonlu naylon, destekleyici süngerler gibi detayları fotoğrafladı. Bir de tutanak doldurdu, imzaladık. Bu dökümanları sistemleri üzerinden ingiltere birimi ile paylaşacaklarını bildirdiler.

Bu süreçte bir taraftan Fastlad satış biriminden Andy'yi haberdar ettim. Çektiğim fotoları onunla da paylaştım. Teşekkür etti, gelişmelerden haberdar etmemi istedi. 9 şubat gibi DHL istanbuldan bir yetkili prosedürü anlattı. Benim satıcı ile irtibata geçmem gerektiğini (fastlad), ürünün yenisinin gönderilmesi için gerekli bedellerin satıcıya dhl in oradaki birimi tarafından ödeneceğini, ayrıca yenisinin gönderilmesi için ücretsiz hizmet vereceklerini... gibi detayları anlattı. Ben başta anlam veremedim, istanbuldaki birinin (öküzün) sebep olduğu bir durumdan neden oradaki birim sorumlu tutulsun ki gibi yaklaştım. Sonuçta arkadaşlar bütün bir bünye gibi çalışıyor ve buranın zararını orası ödüyor sonra buraya fatura ediyor olabilir, oralar benim dışımda olduğundan çok da üstünde durmadım.

Dediği gibi yaptım, fastladden Andy ile iletişime geçtim. DHL waybill numarası ile oradaki birime müracaat etmesini rica ettim. Anlayışlı yaklaştı, yeni kargo ile istersen eklemek istediğin şeyler varsa haber ver dedi. (pek bişey eklemedim, malum DHL ile gelecek yine gümrük inceleme vs.) Dur bakalım dedim, onların yaklaşımı ne olacak bi görelim dedim... Eğer farklı bir ürün gönderme şansın olursa aynı değerde başka birşey alayım ama önce adamlar ne diyecekler ona göre hareket edelim dedim. Takip eden günlerde tekrar iletişime geçtim, ne oldu bizim iş diye? Uzun sürüyor bu işler ama sana telafi edelim, biz davayı açık tutacağız sonuçlanana kadar dedi. Çanta şu anda stokta yok, istersen stok geldiğinde bir tane sana ayırayım, istersen aynı değerde hemen başka bişey göndereyim dedi... Ben de aynı değerde değil ama istediğim şöyle başka bişey var, farkını ödeyeyim onu gönder dedim. Sağolsun çok dost canlısı, müşteri yanlısı birisi... Linki gönderdi, fark ücretini ödedim. Bu akşam gönderirim dedi, tabii ki ücretsiz (muhtemelen dhl ile)... Aldığım ürünün kargo bedeli 27 pound gibi bişey, o bakımdan ücretsiz olması güzel oldu. Yine yasal sınırın altında bir fiyatı var, o bakımdan gümrük de sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

Devam eden süreç tamamen benim dışımda, fastlad ile dhl arasında... Yeni kargonun ücretsiz olması yanında hasara uğrattıkları ürünün bedelini de fastlad'e ödeyecekler muhtemelen...

DHL iletişime geçmemden itibaren ilgili davrandı, hemen bir arkadaşlarını ayağıma kadar gönderip tespit yaptırdılar, süreçler konusunda bilgilendirdiler ve olumsuzluk olması durumunda iletişime geçmemi istediler.

Fastlad zaten hepimizin sevdiği, güvenle alışveriş yaptığı bir firma. Andy de her zamanki gibi çok yardımcı oldu.


DAVA KAPANDI %p


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Bahse konu hasar;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Son bir iki ekleme;

*Hakkımızı arıyoruz kesinlikle...

*Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır, atara gerek yok.

*Her işte bir hayır vardır :D
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Ne yalan soyleyeyim DHL hic beklemedigimiz bir surec yasamissin Rasim %p Surecin hakli olan senin lehine sonuclanmasi en guzel tarafi :thumbup:

Insallah DHL en kisa sure icerisinde musteri mennuniyet basarisini gumruk kismina da tasir da, millette su DHL FOBISI arti son bulur.

Detayli Paylasim ve bilgilendirme icin de ayrica tesekkurler :bravo:

NOT: Yanliz amcam falcata ile iyi dalmis harbiden :laugh:
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Rasim sabırlı davranarak hakkını aradığın için tebrik ederim. DHL Firması kurumsal davranarak mağduriyeti gidermiştir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Mutlu sonla bittiği için sevindim güzel bir sonuş :bravo:
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Geçmiş olsun Rasim sürecinlehine sonçlanması iyi haber tabiki, umarım bundan sonra daha dikkatli davranırlar.
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Hadi gözün aydın kardeşim :thumbup:
şimdi çanta değerindeki ücreti sana geri gönderiyorlar(sen başka şeyler alarak kullandın bunu)
ve çanta da sende kalıyor dimi?

Bir de şu ups ile ilgili Andy'ye yazsak iyi olacak aslında.
kargo da yazan ağırlıkla gönderdikleri paketin alakası yok.
en son aldığım kumanda ve kanopi, satellite, finler ve optilube yağ 8.06 kg hesaplandı 44 pound bir kargo ücreti çıkardılar.
paket geldi o da ne 2kg gelmiyor :eek:
e bunu neye göre hesaplıyorlar bu adamlar?
koca kit, ve içinde 2 adet lipo ki herbiri 500 gr var. Ona bile 6.00 kg çıkmışken, bu son pakete bu şekilde bir değer vermeleri beni düşündürmedi değil :-\
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Teşekkürler arkadaşlar, süreçten başarıyla çıktım gibi :)

İbrahim, bana kimsenin para iadesi yaptığı yok da, ya aynısından yada eşdeğer ücrette bişeyler gönderelim dediler. Çantada ciddi bir zarar yok gibi zaten, ikincisine ihtiyacım yok. Ben de başka bir ihtiyacı gidermiş oldum bu vesileyle...

Kargo yükleri konusunda benim de kafama takılan şeyler oluyor ara ara... Bizdeki desi mantığı ile, hacimce yer kaplayan veya daha hassas ürünlere daha yüksek kargo bedeli çıkarmak için kağıt üzerinde kilogramını yüksek göstermece var sanırım. İşin ekonomik boyutu, ürüne göre kar marjları vs de bi faktördür belki.. Şöyle ki; benim ikincil modelim ufak bişey, fastladde çok da güzel bir kanopisi var ama 2kg dan fazla görünüyor ağırlığı... Modelin pil dahil toplam ağırlığı bile 1kg etmiyorken, sadece kanopi nasıl 2kg dan fazla ediyor? Ediyor işte :) Veya bu en son dhl olayından sonra yerine aldığım ürünü sepete ekleyince 3,5kg dan biraz fazla görünüyor ki gerçekte alakası yok (neyse ki ücretsiz geliyor) :)

Sonuçta sistemde bizim gördüğümüz, kilo ile kargo bedelinin arttığı... Bunu da ürün tiplerine göre diledikleri gibi ayarlayabilmeleri için, bedeli belirleyen parametre ile (ağırlık), sistem üzerinden oynamalar var... Zannımca :)
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Rasim Öztürk' Alıntı:
Teşekkürler arkadaşlar, süreçten başarıyla çıktım gibi :)

İbrahim, bana kimsenin para iadesi yaptığı yok da, ya aynısından yada eşdeğer ücrette bişeyler gönderelim dediler. Çantada ciddi bir zarar yok gibi zaten, ikincisine ihtiyacım yok. Ben de başka bir ihtiyacı gidermiş oldum bu vesileyle...

Kargo yükleri konusunda benim de kafama takılan şeyler oluyor ara ara... Bizdeki desi mantığı ile, hacimce yer kaplayan veya daha hassas ürünlere daha yüksek kargo bedeli çıkarmak için kağıt üzerinde kilogramını yüksek göstermece var sanırım. İşin ekonomik boyutu, ürüne göre kar marjları vs de bi faktördür belki.. Şöyle ki; benim ikincil modelim ufak bişey, fastladde çok da güzel bir kanopisi var ama 2kg dan fazla görünüyor ağırlığı... Modelin pil dahil toplam ağırlığı bile 1kg etmiyorken, sadece kanopi nasıl 2kg dan fazla ediyor? Ediyor işte :) Veya bu en son dhl olayından sonra yerine aldığım ürünü sepete ekleyince 3,5kg dan biraz fazla görünüyor ki gerçekte alakası yok (neyse ki ücretsiz geliyor) :)

Sonuçta sistemde bizim gördüğümüz, kilo ile kargo bedelinin arttığı... Bunu da ürün tiplerine göre diledikleri gibi ayarlayabilmeleri için, bedeli belirleyen parametre ile (ağırlık), sistem üzerinden oynamalar var... Zannımca :)

Durum senin lehine oldu ya, o yeter kardeşim %p

benimde aklıma senin yazdıklarından başka bir şey gelmiyor, desi meselesidir dedim fakat baktığın zaman kitin desi ve kg değerleri, son gelen kutudan kat ve kat daha fazlaydı, ama dediğin gibi hassas ürünlere kargo fiyatını yüksek biçiyorlar :saygilar:
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Modelin stok kanopisini hassas terazi ile ölçtüm şimdi, 54.2gr geldi :) Demek ki kutusu 1950gr falan :rolleyes:
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Rasim gözün aydın diyelim o zaman. :thumbup:
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

DHL hediye getirmiş bu sabah :laugh: Yine bi bant durumu var ama içine bakmadım henüz.

Neyse, böyle böyle öğrenecekler düzgün çalışmayı ;)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Rasim Öztürk' Alıntı:
DHL hediye getirmiş bu sabah :laugh: Yine bi bant durumu var ama içine bakmadım henüz.

Neyse, böyle böyle öğrenecekler düzgün çalışmayı ;)
Vay bu ne hız :D Anlaşılan bu DHL açmadan göndermiyor, illa bir açacak :laugh: ;D
 
DHL Gümrük İncelemelerinden Hasarla Çıkan Ürün ve Takip Eden Süreç

Cuma günü, bugün postalarım demişti Andy. Herhangi bir takip kodu gelmeden kendi geldi kutunun :)

Açıp bakmaları zaten standart abi, onu diğer konuda da konuştuk. Benim kendileri ile dediğim gibi mecbur kalmadıkça işim olmaz da, düşünen arkadaşlar değerlendirsinler yine de... Yükte ağır (veya desi olarak büyük), pahada hafif (max. 50 pound civarı) malzemelerde dhl yine avantajlı. Çünkü çıkış noktamızda da yazdığım gibi, royal mailin 18£ olduğu yerde dhl 21£ olabiliyor, o zaman neden bekleyelim ptt nin keyfini... Veya aynı yük için dhl express courier service genellikle ups ten daha ucuz. Ama gümrük sınırlarına dikkat :) Haliyle sadece çanta, kanopi gibi ürünlerde düşünülebilir.

Not: Bu arada içini açıp bakayım dedim şimdi, kutunun kapanırken mesela hem sağ sol kapakları olur üst seviyede, hem de üst alt kapakları olur ikinci seviyede... Falçata ikinci seviyeye bile ulaşmamış, okşar gibi açmışlar. Kendilerini alkışlıyorum :D