Elektronik ekipmana göre uçak kit seçimi

Yeni uçağı glider tarzı düşünüyorum daha rahat uçuklarını okudum ve en azından motor üstüne düşmüyorlar.
Ben ft explorer yaptım.
Motor arkada olduğu için pervane kırılma olayı da olmuyor. Bir de extradan flap ekledim.
Güzel, dengeli uçuyor. Hem de sizin dediğiniz gibi gliderı bi tık anımsatıyor.
 
Maddi imkanınız varsa ki aynı uçağı toplamaya kalksanız daha yüksek meblağ çıkabilir bence alın deneyin. Kırım yaşamazsanız ileride satılabilir bir model. İyi uçuşlar.
Hocam bahsettiğiniz uçak 8-9 bin tl ye satılıyor.
Bu bileşenler asla 8k etmez, kumanda da yok, hatta neredeyse 3-4 kat daha pahalıya geliyor.
Motor+prop+esc kalitelisinden (aynı ayarda)=1k
Servolar=200
Fotoblok yapıştırıcı çelik tel falan=400
Gyro=“reflex”den daha niteliklisini 700 e almıştım.
2.3k tl eder.
Sizde de kumanda ve pil yoktu zaten, onları hesaba katmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Temur
Hocam bahsettiğiniz uçak 8-9 bin tl ye satılıyor.
Bu bileşenler asla 8k etmez, kumanda da yok, hatta neredeyse 3-4 kat daha pahalıya geliyor.
Motor+prop+esc kalitelisinden (aynı ayarda)=1k
İkinci elde bile sadece motorunu 1kya alamazsın Ertuğrul :) Ayrıca aldığın motor escnin verimliliği de oldukça önemli.
9g mg90slerin tanesi 100 tl. Bu modelin servolarıyla kıyaslamak doğru olmaz. Bunun servolarının tanesi team NCRCde 217 tlye satılıyor kargo ve varsa vergi hariç. Ki toplam 6 adet servosu var. 2*flap,2*aileron, elevatör, rudder.
Fotoblok yapıştırıcı çelik tel falan=400
Epp köpükden yapılmış model. Neredeyse yok edilemez. İki uçak arasındaki aerodinamik, ağırlık, sağlamlık vs vs kıyaslanamaz.
Gyro=“reflex”den daha niteliklisini 700 e almıştım.
Uzmanlık alanın, bişey diyemiyecem :laugh:

Aynı zamanda uçak kutudan çıkan aparatlarla havada karada suda ve buzda gidebiliyor :thumbup: Su altına dalış yapamıyor olması büyük eksiklik tabi :laugh: Ayrıca fpv yapmak için bir aparat da vermişler. Yani parasını her türlü hakeden bir uçak gibi duruyor. Tabi sadece uçuş yapmayı öğrenmek için bu uçak alınıyorsa bu kadar ekstrası olan bir uçağa gerek olmayabilir. Yada uçmayı biraz öğrendikten sonra alınıp keyfini sürmek de mümkün.
 
ilk işim simülasyon alıp başlamak oldu
Tek başınıza uçuş yapmak durumunda iseniz en doğru hareket olmuş... Yalnız çok garip şeylerle karşılaşmışlığım oldu geçmişte... Örneğin elevatörü itince alçalış, çekince yükseliş kumandası vermesi gerekirken elini ters alıştıran dostlar gördüm...

Mode 2 mi kullanıyorsunuz mesela ? Bir bakım eğer aşina değilseniz video sitesinden, tonla içerik var bu konuda

KINGFISHER modelini aldım
Çok akıllıca olmuş. EPO affedici bir malzeme. Kuzenim merak saldı, her gittiğimizde benim ufak laser a sarıyor... Ben de bir kigfisher alayım uçsun diye düşünmüyor değilim :)

1 aydır 40 a yakın uçuş yaptım.
Bize bunlarla gelin :)

@Ali Haydar GÖK , halefin gelmiş anlaşılan 🤣

Bir servo bozdum, 3 pervane kırdım. Motor bağlantılarını kırdım bozdum hatta öne yakın bir yerden ikiye böldüm hepsini tamir ederek kullanıyorum. Motor milini yamulttum yenisini bulamayınca tornacı arkadaşa yaptırdım

Bunları yapmak yerine klavye modelciliği yapsaydınız ya siz de :lol::lol::lol::lol:

Bunları duymak çok ama çok güzel. Yılmak, bezmek yok...

Ha bir de hemen çomağı sokayım. Uçuşu ağır aksak da olsa yapınca, IMAC yapmaya başlayın...:)
Ömür boyu, üç nesil birlikte yapacağınız bir spor olur hayatınızda...:saygilar:
 
9g mg90slerin tanesi 100 tl. Bu modelin servolarıyla kıyaslamak doğru olmaz. Bunun servolarının tanesi team NCRCde 217 tlye satılıyor kargo ve varsa vergi hariç. Ki toplam 6 adet servosu var. 2*flap,2*aileron, elevatör, rudder.
Mg90 ların tanesi burda 50tl.
Ben 2-3 sefer buradan alışveriş yaptım.


İstediği kadar iyi olsun servo, yapacağı şey 5cm e 20cm köpük parçasını itip çekmek.
İkinci elde bile sadece motorunu 1kya alamazsın

Sizin kullandığınız motorların 3kg thrust ı var, bu uçak zaten 1.4kg. Max 1700-1800gr itkisi vardır motorun.
Bana havalandıktan sonra 700 gram yetiyor zaten.
Öyle helikopter gibi dolaşanlardan değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emre Telci
Mg90 ların tanesi burda 50tl.
Ben 2-3 sefer buradan alışveriş yaptım.


İstediği kadar iyi olsun servo, yapacağı şey 5cm e 20cm köpük parçasını itip çekmek.
Kabaca öyle :D Detaya girmeyelim.
Sizin kullandığınız motorların 3kg thrust ı var, bu uçak zaten 1.4kg. Max 1700-1800gr itkisi vardır motorun.
Bana havalandıktan sonra 700 gram yetiyor zaten.
Öyle helikopter gibi dolaşanlardan değilim.
Mevzu uçağın sadece havada uçup inmesi olduğunda dediğin gibi yeterli.

Bize bunlarla gelin :)

@Ali Haydar GÖK , halefin gelmiş anlaşılan 🤣
En çok dikkatimi çeken cümleydi ayda 40 uçuş yapmak :D Kırımlara rağmen güzel bir sayı.
Uçuş sayısı desen var, azim desen var. Uçak desen var. E ne duruyorsun? IMAC yapsanaaa, IMAC yapsanaa IMAC yapsana :halay::halay::halay:
 
Hocam bahsettiğiniz uçak 8-9 bin tl ye satılıyor.
Bu bileşenler asla 8k etmez, kumanda da yok, hatta neredeyse 3-4 kat daha pahalıya geliyor.
Motor+prop+esc kalitelisinden (aynı ayarda)=1k
Servolar=200
Fotoblok yapıştırıcı çelik tel falan=400
Gyro=“reflex”den daha niteliklisini 700 e almıştım.
2.3k tl eder.
Sizde de kumanda ve pil yoktu zaten, onları hesaba katmıyorum.
Model yapımı konusunda tecrübesi olan, hangi malzemenin nerede ucuz olduğunu tecrübeleri ile tespit etmiş, bir kaç deneme yaparak (hatalar ile beraber) belli bir aşamaya gelmiş arkadaşlar için dediğiniz çok doğru. Mesela bende bu kış uçuş yapamayacağım için hem simülasyona devam edip hem de küçük ölçekli bir iki modeli kendim yapmayı planlıyorum. Ama sıfır bilgi ile kendim yapmaya kalksaydım dediğim gibi bana çok pahalıya patlayacaktı. Henüz yolun başında olmama rağmen son 6 aylık tecrübelerimle bir kaç deneme yapacağım. Uçağın değerinin edip etmeyeceği ile alakalı şöyşe düzeltme yapayım, aslında sıfır yapım tecrübesi ile pahalıya patlar.
 
Kabaca öyle :D Detaya girmeyelim.

Mevzu uçağın sadece havada uçup inmesi olduğunda dediğin gibi yeterli.


En çok dikkatimi çeken cümleydi ayda 40 uçuş yapmak :D Kırımlara rağmen güzel bir sayı.
Uçuş sayısı desen var, azim desen var. Uçak desen var. E ne duruyorsun? IMAC yapsanaaa, IMAC yapsanaa IMAC yapsana :halay::halay::halay:
Daha yolun başındayım arkadaşlar. Beni bilmediğim terimlerle zorlamayın.:):laugh::laugh: IMAC hakkında bilgim yok. Ne kelime anlamı ne içeriği. Cehalet kötü şey.:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
IMAC hakkında bilgim yok. Ne kelime anlamı ne içeriği. Cehalet kötü şey.:rolleyes:

Daha yolun başındayım arkadaşlar. Beni bilmediğim terimlerle zorlamayın.:)
Zorlamadan olacak olsaydi, tum IHA takim kaptanlari birkac haftada gizli projelerinin show'larini yapiyor olurlardi... Hayat boyle degil, biz napalim :) Aci yoksa, basari da yok...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Daha yolun başındayım arkadaşlar. Beni bilmediğim terimlerle zorlamayın.:):laugh::laugh: IMAC hakkında bilgim yok. Ne kelime anlamı ne içeriği. Cehalet kötü şey.:rolleyes:
IMAC'ı şöyle özetleyebilirim. Havada uçakla belirli figürleri çiziyorsun. Ve bu figürlerin arasına ufak ufak hareketler serpiştiriliyor. Pilotajın arttıkça ve kategori yükseldikçe serpiştirilen hareketler de hem zorlaşıyor hem de çoğalıyor.

Model uçak uçurmak aslında basit bir şey. Ama güzel uçurmak dediğin zaman işler iyice zorlaşıyor. Birkaç ay uçuş yapan biri aslında uçak uçurmayı öğrenir. Sonrasında bir boşluk oluşuyor. Uçağı kaldırıp havada 3-5 kere dönüp iniş yapmanın pek bir anlamı olmuyor. Bir amaç veya hedef yok. IMAC burada devreye giriyor. Sana bir hedef veriyor ve başlıyorsun uğraşmaya. Kanadın yatık olmaması, uçağın düz bir hatta irtifa değiştirmeden ilerlemesi yada 90° veya 45° açı ile tırmanış yapması ve aynı açı ile tekrar eski irtifasına inmesi, figürleri düzgün bir şekilde göstermek gibi gibi bir sürü hedefin oluyor. Ve bu hedefleri sırayla yapmaya başlıyorsun.

Sonuçta olan şu. Uçuşa gidip sağa sola uçarak 2-3 sorti atmak yerine amacın doğrultusunda 10 sorti dolu dolu uçuyorsun. Ve diyorsun ki bir 10 sorti daha atabilseydim keşke :) Ve amacını gerçekleştirmek için uğraşırken artık uçak senin bir parçan olmaya başlıyor ve kırım riski çok düşük bir şekilde uçağı 'güzel' uçurmayı öğreniyorsun.

Kabaca IMAC ve faydaları bunlar. He birde bazen yarışmalar oluyor Türkiye'de. Onlara da katılıp oradaki üstadların tecrübelerinden de faydalanma imkanın oluyor.
 
Son düzenleme:
amacın doğrultusunda 10 sorti dolu dolu uçuyorsun. Ve diyorsun ki bir 10 sorti daha atabilseydim keşke :)

IMAC ucupta bunu demeyen gormedim valla... Her defasinda muthis bir hevesle gidiyor insan piste... Haydi orayi da calisayim, haydi surayi da duzelteyim, surasi da gozume takiliyordu, yok oyle mi denesem daha iyi oluyordu, boyle mi daha iyi oluyordu... Bunla unknown ucsam ayni rate'demi kalirim, yoksa baska bir flight mode'a mi ihityac olur derken, anam gunes bativeriyor... IMAC candir...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK