ESC Maksimum Desteklediği Servo Sayısı

Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
172
Tepkime puanı
175
Yaş
19
Konum
Üsküdar/İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Selamlar,
Hobbywing Skywalker 40A ESC sahibiyim ve 3S LiPo ile kullanıyorum. Bugüne kadar 4 servo ile sorunsuz kullandım ancak burun tekerleğini hareketli yapmak istediğim için 5 servoya geçmek istiyorum. ESC manualinde yazdığı üzere 3S ile maksimum 4 servo destekliyor. Piyasada markalı Hobbywing haricinde sadece ZTW Beatles 40A bulabildim. Onun da manualinde kaç servo desteklediği yazmıyor. 3S ile 5 servo destekleyen ESC önerisi olan veya Skywalker ile 5 servoyu kullanabileceğim bir yol bilen varsa çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler. :saygilar:
 
ESC'nin BEC devresi 5V 3A kapasiteli olarak görünüyor, elindeki servoların kaç amper akım çektiğini biliyor musun? Servo adetinden çok çektikleri akım önemli olacaktır burada..
Eğer radyonun programlama özellikleri izin veriyorsa tekerleği kontrol eden servoyu bir anahtara ata, sadece yerdeyken kullanırsın, havada kapatırsın yine 4 s ervo olarak devam eder sistemin. Elin ve beynin de retractlı model kullanmaya alışır bu şekilde :)
 
3s ile 4 servo yok 5 servi çok saçma bir ölçü birimi olmuş kime göre neye göre 4 servo küçük 9gr servo mu yoksa 20kg torklu metal dişli servo mu.
Tavsiyem ekstra 5-10 A bec kulanmak.
Esc de bec olsa bile bence ayrı bir bec kullanmak lazım. Havada esc bozulur motor kısa devre yapar ısınır. En azından motor sistemi gitse bile ekstra bec sayesinde uçak güvenle yere indirilebilir
 
ESC'nin BEC devresi 5V 3A kapasiteli olarak görünüyor, elindeki servoların kaç amper akım çektiğini biliyor musun? Servo adetinden çok çektikleri akım önemli olacaktır burada..
SG90 9gr mikro servo kullanıyorum. Yanlış bulmadıysam maksimum 250 mA akım çekiyormuş. 5 tanesi 1.25 Amper eder. Yani hesabım doğruysa rahatlıkla kullanabilirim ama aklıma şu takıldı: madem servo boyuna göre 12 tane bile (SG90 hesabıyla 12 tanesi tutuyor) kullanılabiliyor neden direkt 4 demişler acaba?
Eğer radyonun programlama özellikleri izin veriyorsa tekerleği kontrol eden servoyu bir anahtara ata, sadece yerdeyken kullanırsın, havada kapatırsın yine 4 s ervo olarak devam eder sistemin. Elin ve beynin de retractlı model kullanmaya alışır bu şekilde :)
AT9S Pro kullanıyorum ancak ne tür bir özellik arayacağımı çok anlayamadım. Servolara giden gücü kesip/açmamızı sağlayan bir ayar mı var?
3s ile 4 servo yok 5 servi çok saçma bir ölçü birimi olmuş kime göre neye göre 4 servo küçük 9gr servo mu yoksa 20kg torklu metal dişli servo mu.
Tavsiyem ekstra 5-10 A bec kulanmak.
Esc de bec olsa bile bence ayrı bir bec kullanmak lazım. Havada esc bozulur motor kısa devre yapar ısınır. En azından motor sistemi gitse bile ekstra bec sayesinde uçak güvenle yere indirilebilir
Kesinlikle katılıyorum benim de ilk aklıma o geldi, her servo farklı akım çeker sonuçta.
BEC sistemlerini hiç araştırmadım, bakıp duruma göre öyle garantiye de alabilirim. Teşekkürler öneriniz için. :saygilar:
 
9gr'lik servolarda sıkıntı yasamazsın.

Bence de!

AT9S Pro kullanıyorum ancak ne tür bir özellik arayacağımı çok anlayamadım. Servolara giden gücü kesip/açmamızı sağlayan bir ayar mı var?

Bu tür programlama genellikle uçuş modu tanımlamayla yapılır. Bahsettiğin kumandada var mı yok mu veya nasıl yapılıyor bilmiyorum ama genel mantığı şöyle, bir anahtarla kontrol edilen farklı uçuş modları tanımlanıyor vericide. Misal retractlı uçaklarımda iniş takımlarının aşağıda olduğu ve toplu olduğu durumlar iki farklı mod olarak tanımlıdır kumandamda. Bu iki farklı mod neredeyse iki farklı model tanımlar gibi bir esneklik sağlar, servoların endpointleri, ters/düz ayarları, expolar, trimler hepsi her mod için ayrı ayrı tanımlanabilir. Tekerleği kontrol eden servonun bağlandığı kanalı da rudderla eşleştiririm ama sadece iniş takımlarının aşağıda olduğu mod için geçerli bir bağlanmadır bu. Kalkış sonrası iniş takımlarını toplama komutu verdiğimde aynı anahtar otomatik olarak modu da değiştirir, iniş takımları toplu haldeki modda da rudder ile tekerlek yön servosu birbirlerine bağlanmadığı için de havada ön tekerlek servosu çalışmaz.


SG90 9gr mikro servo kullanıyorum. Yanlış bulmadıysam maksimum 250 mA akım çekiyormuş. 5 tanesi 1.25 Amper eder. Yani hesabım doğruysa rahatlıkla kullanabilirim ama aklıma şu takıldı: madem servo boyuna göre 12 tane bile (SG90 hesabıyla 12 tanesi tutuyor) kullanılabiliyor neden direkt 4 demişler acaba?

ESC 3A BEC demiş, hobbywing kaliteli bir marka olmasına rağmen güvenli tarafta kalmak için bunu 2amper kabul etsek bile fazla fazla yeterli senin durumunda. 5 servonun 5inin de maksimum akımını aynı anda çekmesi zaten neredeyse olasılık dışı, oluyorsa da daha büyük sorunların var demektir :)

Servo sayısına göre kapasite verilmesi benim de garibime gitti açıkçası, @Berk Eksin 'in de söylediği gibi servo var servo var, çok anlamsız bir tanımlama olmuş..

Tavsiyem ekstra 5-10 A bec kulanmak.
Esc de bec olsa bile bence ayrı bir bec kullanmak lazım. Havada esc bozulur motor kısa devre yapar ısınır. En azından motor sistemi gitse bile ekstra bec sayesinde uçak güvenle yere indirilebilir

Gayet yerinde ve akılcı bir tavsiye ama her model için aynı derecede öneme sahip olmayabilir :)
Benim için değerli olan modellerimde kesinlikle yaptığım bir uygulama bu, ama bunu yaptığımız zaman ESC den alıcıya giden konektördeki kırmızı kabloyu sökmeyi de unutmamak gerek ;)
 
Son düzenleme:
Bu tür programlama genellikle uçuş modu tanımlamayla yapılır. Bahsettiğin kumandada var mı yok mu veya nasıl yapılıyor bilmiyorum ama genel mantığı şöyle, bir anahtarla kontrol edilen farklı uçuş modları tanımlanıyor vericide. Misal retractlı uçaklarımda iniş takımlarının aşağıda olduğu ve toplu olduğu durumlar iki farklı mod olarak tanımlıdır kumandamda. Bu iki farklı mod neredeyse iki farklı model tanımlar gibi bir esneklik sağlar, servoların endpointleri, ters/düz ayarları, expolar, trimler hepsi her mod için ayrı ayrı tanımlanabilir. Tekerleği kontrol eden servonun bağlandığı kanalı da rudderla eşleştiririm ama sadece iniş takımlarının aşağıda olduğu mod için geçerli bir bağlanmadır bu. Kalkış sonrası iniş takımlarını toplama komutu verdiğimde aynı anahtar otomatik olarak modu da değiştirir, iniş takımları toplu haldeki modda da rudder ile tekerlek yön servosu birbirlerine bağlanmadığı için de havada ön tekerlek servosu çalışmaz.
Sanırım anladım. Araştırıp bulabilirsem uygulayacağım. Çok sağ olun yardımlarınız için :saygilar:
 
Sanırım anladım. Araştırıp bulabilirsem uygulayacağım. Çok sağ olun yardımlarınız için :saygilar:

Radyonun manueline hızlıca bir göz gezdirdim, benim bahsettiğim "mod" sende "condition" olarak tanımlı ama sadece planör ve heli için tanımlanmış, nedense uçak tarafına eklememişler aynı özelliği.. Bu durumda senin yapabileceğin bir "miks" programlamak, ayrı kanallarda olan rudder ve burun tekerleğini bu şekilde eşleştirebilirsin. Programı da bir anahtarla aktive/deaktive edilen şekilde tanımlarsan aynı yere ulaşırsın. Sonuçta uçağında açılır kapanır iniş takımı yok, bir uçuş karakteri değişikliği söz konusu değil, yani iki farklı "condition" programlamaya ihtiyacın da yok.
 
Radyonun manueline hızlıca bir göz gezdirdim, benim bahsettiğim "mod" sende "condition" olarak tanımlı ama sadece planör ve heli için tanımlanmış, nedense uçak tarafına eklememişler aynı özelliği.. Bu durumda senin yapabileceğin bir "miks" programlamak, ayrı kanallarda olan rudder ve burun tekerleğini bu şekilde eşleştirebilirsin. Programı da bir anahtarla aktive/deaktive edilen şekilde tanımlarsan aynı yere ulaşırsın. Sonuçta uçağında açılır kapanır iniş takımı yok, bir uçuş karakteri değişikliği söz konusu değil, yani iki farklı "condition" programlamaya ihtiyacın da yok.
Ya da opentx destekli bir kumanda kullan. Ister ucus modu ile ayarlarsin, istersen de fantaziye kacar, herhangi bir sensore veya bidrden fazla sensore/kondisyona baglayabilirsin. Ben elektronik frenler icin open tx de altimetre verisini kullanmistim. 15 metre yukselince frenler devre disi kaliyordu. Iniste ise ivme olcer ve altimetre yerde oldugunu onayliyor, belli hizin altina dusunce de asagi elevator basinca frenleri aktif hale getiriyordu. Dedigim gibi olmayan soruna cozum gelistirmek gibi birsey ama opentx in esnekliginden faydalanmak ayri bir keyif.
 
Son düzenleme:
Ya da opentx destekli bir kumanda kullan. Ister ucus modu ile ayarlarsin, istersen de fantaziye kacar, herhangi bir sensore veya bidrden fazla sensore/kondisyona l baglayabilirsin. Ben elektronik frenler icin open tx de altimetre verisini kullanmistim. 15 metre yukselince frenler devre disi kaliyordu. Iniste ise ivme olcer ve altimetre yerde oldugunu onayliyor, belli hizin altina dusunce de asagi elevator basinca frenleri aktif hale getiriyordu. Dedigim gibi olmayan soruna cozum gelistirmek gibi birsey ama opentx in esnekliginden faydalanmak ayri bir keyif.

Sizin model düpedüz Airbus olmuş yahu ne zevki kaldı ki ???