Arkadaşlar selamlar. Önceki gün YS 96 SRX Tareq edition motorumu açtım, açmışken de fotoğraflayım dedim. Motor bildiğiniz gibi yeni, bir problemi de yok. Ancak hem rodajdan sonra neler olup bitmiş, bir problem var mı, herşey yerli yerinde mi diye bir kontrol etmek, hem de motorun içini ve özellikle karbüratörü görmek için dayanılmaz bir merakla bu işe giriştim. Herşey sandığımdan çok daha kolay oldu. Hatta diyebilirim ki, elektrikli bir motorla uğraşmaktan daha bile kolay
Motorumuz:
Öncelikle "backplate" den başlıyoruz:
Krank şaft ve piston kolu:
Ardından kafayı (cylinder head) söküyoruz:
Bunlar da piston ve gömlek (Piston - Piston Liner):
Karbüratöre ulaşmak için önce regülatörü sökmemiz gerekiyor:
Ardından iki vida daha sökerek karbüratörü alabiliriz:
Bu da karbüratörün içi:
Yukarıda da belirttiğim gibi, motoru sökmek ve geri toplamak oldukça basit. Krank mili ve rulmanları ise sökmedim, o kısım biraz zorlayıcı çünkü. Parçalar birbirine neredeyse sıfır toleransla oturuyor ve sökmek için motor blogunu yaklaşık 150 derecelere kadar ısıtmak gerekiyor. Rulman değişimi zamanı geldiği zaman o kısmı da fotoğraflarım
Yeniden toplamadan önce tüm parçaları (regülatör diyaframı hariç) balata spreyi ile temizledim. Regülatör diyaframındaki silikonun balata spreyine ne tepki vereceğini bilemediğim için onu kuru bezle nazikçe silmekle yetindim. Özellikle karbüratöre çok dikkat ettim, zira çok ince kanallar ve deliklere sahip muhteşem bir parça Motoru toplarken pudrasız ameliyat eldiveni giyerek topladım, çünkü elimdeki herhangi bir kir veya elimin doğal yağı dahi sonradan korozyona neden olabilir diye düşünüyorum. Tüm parçaları az miktarda afterrun oil ile yağlayıp, toplama bittikten sonra da hem buji tarafından, hem karbüratörden 3'er damla yağ ile besledim
Motoru toplamak sökmekten daha da kolay oldu. Tüm vidaların ve vida yuvalarının yağdan arındırılmış olduğuna dikkat ederek (balata spreyi ) loctite vs kullanmadan, vidaları güzelce sıkarak topladım.
Sonuç:
Dün uçuşa gittim ve motorun tıkır tıkır çalıştığından, herşeyin yerli yerinde olduğundan emin oldum Bana mı öyle geliyor bilemiyorum ama sanki daha bir güzel, daha bir pürüzsüz çalışıyor gibiydi. Bu uygulamadan oldukça memnun kaldım, motorum ilk günkü gibi tertemiz ve cillop gibi oldu, rodajın kıyıda köşede bıraktığı tüm yağ ve kir artık yok
Motorumuz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öncelikle "backplate" den başlıyoruz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Krank şaft ve piston kolu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ardından kafayı (cylinder head) söküyoruz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunlar da piston ve gömlek (Piston - Piston Liner):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Karbüratöre ulaşmak için önce regülatörü sökmemiz gerekiyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ardından iki vida daha sökerek karbüratörü alabiliriz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da karbüratörün içi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıda da belirttiğim gibi, motoru sökmek ve geri toplamak oldukça basit. Krank mili ve rulmanları ise sökmedim, o kısım biraz zorlayıcı çünkü. Parçalar birbirine neredeyse sıfır toleransla oturuyor ve sökmek için motor blogunu yaklaşık 150 derecelere kadar ısıtmak gerekiyor. Rulman değişimi zamanı geldiği zaman o kısmı da fotoğraflarım
Yeniden toplamadan önce tüm parçaları (regülatör diyaframı hariç) balata spreyi ile temizledim. Regülatör diyaframındaki silikonun balata spreyine ne tepki vereceğini bilemediğim için onu kuru bezle nazikçe silmekle yetindim. Özellikle karbüratöre çok dikkat ettim, zira çok ince kanallar ve deliklere sahip muhteşem bir parça Motoru toplarken pudrasız ameliyat eldiveni giyerek topladım, çünkü elimdeki herhangi bir kir veya elimin doğal yağı dahi sonradan korozyona neden olabilir diye düşünüyorum. Tüm parçaları az miktarda afterrun oil ile yağlayıp, toplama bittikten sonra da hem buji tarafından, hem karbüratörden 3'er damla yağ ile besledim
Motoru toplamak sökmekten daha da kolay oldu. Tüm vidaların ve vida yuvalarının yağdan arındırılmış olduğuna dikkat ederek (balata spreyi ) loctite vs kullanmadan, vidaları güzelce sıkarak topladım.
Sonuç:
Dün uçuşa gittim ve motorun tıkır tıkır çalıştığından, herşeyin yerli yerinde olduğundan emin oldum Bana mı öyle geliyor bilemiyorum ama sanki daha bir güzel, daha bir pürüzsüz çalışıyor gibiydi. Bu uygulamadan oldukça memnun kaldım, motorum ilk günkü gibi tertemiz ve cillop gibi oldu, rodajın kıyıda köşede bıraktığı tüm yağ ve kir artık yok