İlginç tasarımımız uçmadı(konu silinebilir)

İlginç tasarımımız uçmadı

PID - Proportional, Integral, Derivative

Matematikteki integrale denk geliyor derken, içinde integral geçiyor, ordan puan alırım mı diyorsun? Evet orada bir türev-integral hesabı var hakkaten, ama işte ne deyim bilemedim, o işler öyle değil :D

PID değerleri ile pilin şişmesi arasında en ufak bir bağlantı yok. PID değerleri kontrolcünün vereceği komutun başlangıç, süreç ve bitiş şiddetini ve süresini belirler.

Kol uzunluklarının quadın hızıyla da bir alakası yok. Hızlı gitmek itiş kuvvetinin büyüklüğüne ve yönüne, bir de modelin yapısına bağlıdır. Videodan görebildiğim kadarıyla kol uzunlukları dışında bir de motorların dışa açılı olması durumu var ki, bu modelin stabilitesini artırsa da, verimliliğini oldukça düşürecek bir durum.

Bütün multi-kopterlerde simetri önemlidir. Bazı modellerde değişik gerekçelerle bu simetriden "bir miktar" ödün verilebilir, ancak bunun bir şekilde kontrol kartına tanımlanması gerekir. Naza'yı bilmiyorum, ancak daha önce kullandığım cleanflight yazılımında her motorun geometrik merkeze göre konumu oranlarla belirlenebiliyordu. Ağırlık merkezinin ise tam olarak bu geometrik merkezde olması gerekir.

Senin modelinin burun aşağı vermesinin temel nedeni öndeki kısa kollar, burası net. Kendi ekseninde dönüşü ile ilgili olarak videodan bişey çıkarmamız mümkün değil. Ancak quad ilk mesajdaki fotodaki haliyle uçtu ise, pervaneler ve büyük ihtimalle motor dönüş yönleri yanlış. Bu nedenle kendi ekseninde dönüyor.

Şimdi bir şeyi açıklığa kavuşturalım;

Herhangi bir şeyi talimatları izleyerek monte etmek ve ayarlamak bir şeydir, bunu modifiye etmek başka bir şeydir, bu şeyi tasarlamak ise bambaşka bir şeydir. Bunlardan her biri, bir diğerinden daha fazla bilgi ve tecrübe gerektirir. İşe gerekli bilgi ve tecrübe olmadan başlamışsın, konu hakkında verilen cevaplar tam olarak sorunu anlatıyor ancak bunu anlayamıyorsun, hatayı kabul etmek yerine bahane üretiyorsun, bir de üzerine bunlarla uğraşacak zamanın yok... O zaman neden bunu yapmaya çalışıyorsun?

Sorunun tamamen quadın tasarımından kaynaklandığını baştan beri söylemiş arkadaşlar, bu kadar kişi aynı şeyi söylüyorsa üzerine bir düşünmek lazım.
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Emre Kaman' Alıntı:
PID - Proportional, Integral, Derivative

Matematikteki integrale denk geliyor derken, içinde integral geçiyor, ordan puan alırım mı diyorsun? Evet orada bir türev-integral hesabı var hakkaten, ama işte ne deyim bilemedim, o işler öyle değil :D

PID değerleri ile pilin şişmesi arasında en ufak bir bağlantı yok. PID değerleri kontrolcünün vereceği komutun başlangıç, süreç ve bitiş şiddetini ve süresini belirler.

Kol uzunluklarının quadın hızıyla da bir alakası yok. Hızlı gitmek itiş kuvvetinin büyüklüğüne ve yönüne, bir de modelin yapısına bağlıdır. Videodan görebildiğim kadarıyla kol uzunlukları dışında bir de motorların dışa açılı olması durumu var ki, bu modelin stabilitesini artırsa da, verimliliğini oldukça düşürecek bir durum.

Bütün multi-kopterlerde simetri önemlidir. Bazı modellerde değişik gerekçelerle bu simetriden "bir miktar" ödün verilebilir, ancak bunun bir şekilde kontrol kartına tanımlanması gerekir. Naza'yı bilmiyorum, ancak daha önce kullandığım cleanflight yazılımında her motorun geometrik merkeze göre konumu oranlarla belirlenebiliyordu. Ağırlık merkezinin ise tam olarak bu geometrik merkezde olması gerekir.

Senin modelinin burun aşağı vermesinin temel nedeni öndeki kısa kollar, burası net. Kendi ekseninde dönüşü ile ilgili olarak videodan bişey çıkarmamız mümkün değil. Ancak quad ilk mesajdaki fotodaki haliyle uçtu ise, pervaneler ve büyük ihtimalle motor dönüş yönleri yanlış. Bu nedenle kendi ekseninde dönüyor.

Şimdi bir şeyi açıklığa kavuşturalım;

Herhangi bir şeyi talimatları izleyerek monte etmek ve ayarlamak bir şeydir, bunu modifiye etmek başka bir şeydir, bu şeyi tasarlamak ise bambaşka bir şeydir. Bunlardan her biri, bir diğerinden daha fazla bilgi ve tecrübe gerektirir. İşe gerekli bilgi ve tecrübe olmadan başlamışsın, konu hakkında verilen cevaplar tam olarak sorunu anlatıyor ancak bunu anlayamıyorsun, hatayı kabul etmek yerine bahane üretiyorsun, bir de üzerine bunlarla uğraşacak zamanın yok... O zaman neden bunu yapmaya çalışıyorsun?

Sorunun tamamen quadın tasarımından kaynaklandığını baştan beri söylemiş arkadaşlar, bu kadar kişi aynı şeyi söylüyorsa üzerine bir düşünmek lazım.
hocam sorun çözüldü zaten kolların kısa olmasından hata bizde olmasa uçardı yani biz hatamızı kabul ediyoruz daha öncedende daha farklı dronlar tasarladık ama kol uzunlukları farklı tasarlamamıştık ben arkadaşlara cevap olsum diye yazıyorum bağlantıları uçurmadan önce 10 defa kontrol etmişimdir yani sorun tamamen tasarım kaynaklı yoksa pixhawk ta uçardı yine kendi ekseninde dönüyor motor yönleride doğru yani ben sadece bilgilendirme açısından yazıyorum
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Bunlara uğraşacak kadar zamanın yoksa bizi niye uğraştırıyorsun?
Hata bende! Hatta hata değil; eşşeklik bende! (Bilerek iki 'ş' harfi kullandım)
Ne diye boşa vakit harcayarak klavye başında, hatta telefon klavyesi ve yakın gözlüğü ile "uğraşarak" cümle yapısıyla, imlasıyla sana düzgün bir cevap vermeye çalışıyorum ki? Kendi keyfim için vakit harcarım daha iyi.
hocam kusura bakmayın ben sadece tasarımda neyi değiştirebilceğimi sormak istedim özür dilerim teslim etme sürem yaklaşıyor pid denemeye başlarsam bu işi teslim edemem sizinde zamanınızı çaldım
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Yazmayayım, yazmayayım diyorum, ama dayanamıyorum! :mad: Arkadaşlar, lütfen yazım kurallarına biraz dikkat! Cümlenin ne başı belli, ne sonu, ne nokta var, ne virgül. Mecbur olmasanız harfleri bile yazmayacaksınız, "aklımdan geçeni oku" diyeceksiniz. Bu nasıl iletişimdir? Derdinizi nasıl anlatacaksınız, karşınızdaki sizi nasıl anlayacak? Üniversite okuyorsunuz, bu aşamaya kadar hiç mi Türkçe/dil anlatımı dersi görmediniz? Arada hata yapilabilir tabii, ama bu kadarı hata değil, özensizlik, umursamazlık, daha da ötesi, karşındaki kişiye saygısızlık değil midir? Daha da üzücü olanı, yeni üye olan ve yardım isteyen bir öğretmen arkadaşın bile buna özen göstermemesi. :'( Hiç olmazsa öğretmen birinin örnek olması gerekmez miydi?
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Omer Erkan' Alıntı:
Yazmayayım, yazmayayım diyorum, ama dayanamıyorum! :mad: Arkadaşlar, lütfen yazım kurallarına biraz dikkat! Cümlenin ne başı belli, ne sonu, ne nokta var, ne virgül. Mecbur olmasanız harfleri bile yazmayacaksınız, "aklımdan geçeni oku" diyeceksiniz. Bu nasıl iletişimdir? Derdinizi nasıl anlatacaksınız, karşınızdaki sizi nasıl anlayacak? Üniversite okuyorsunuz, bu aşamaya kadar hiç mi Türkçe/dil anlatımı dersi görmediniz? Arada hata yapilabilir tabii, ama bu kadarı hata değil, özensizlik, umursamazlık, daha da ötesi, karşındaki kişiye saygısızlık değil midir? Daha da üzücü olanı, yeni üye olan ve yardım isteyen bir öğretmen arkadaşın bile buna özen göstermemesi. :'( Hiç olmazsa öğretmen birinin örnek olması gerekmez miydi?

Ömer abi çok haklısın.

murat yalçınkaya' Alıntı:
hocam sorun çözüldü zaten kolların kısa olmasından hata bizde olmasa uçardı yani biz hatamızı kabul ediyoruz daha öncedende daha farklı dronlar tasarladık ama kol uzunlukları farklı tasarlamamıştık ben arkadaşlara cevap olsum diye yazıyorum bağlantıları uçurmadan önce 10 defa kontrol etmişimdir yani sorun tamamen tasarım kaynaklı yoksa pixhawk ta uçardı yine kendi ekseninde dönüyor motor yönleride doğru yani ben sadece bilgilendirme açısından yazıyorum

Motor yönleri doğru diyorsun ama ilk mesajdaki fotodaki gibi ise doğru değil...
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Emre Kaman' Alıntı:
PID - Proportional, Integral, Derivative

Matematikteki integrale denk geliyor derken, içinde integral geçiyor, ordan puan alırım mı diyorsun? Evet orada bir türev-integral hesabı var hakkaten, ama işte ne deyim bilemedim, o işler öyle değil :D

PID değerleri ile pilin şişmesi arasında en ufak bir bağlantı yok. PID değerleri kontrolcünün vereceği komutun başlangıç, süreç ve bitiş şiddetini ve süresini belirler.

Kol uzunluklarının quadın hızıyla da bir alakası yok. Hızlı gitmek itiş kuvvetinin büyüklüğüne ve yönüne, bir de modelin yapısına bağlıdır. Videodan görebildiğim kadarıyla kol uzunlukları dışında bir de motorların dışa açılı olması durumu var ki, bu modelin stabilitesini artırsa da, verimliliğini oldukça düşürecek bir durum.

Bütün multi-kopterlerde simetri önemlidir. Bazı modellerde değişik gerekçelerle bu simetriden "bir miktar" ödün verilebilir, ancak bunun bir şekilde kontrol kartına tanımlanması gerekir. Naza'yı bilmiyorum, ancak daha önce kullandığım cleanflight yazılımında her motorun geometrik merkeze göre konumu oranlarla belirlenebiliyordu. Ağırlık merkezinin ise tam olarak bu geometrik merkezde olması gerekir.

Senin modelinin burun aşağı vermesinin temel nedeni öndeki kısa kollar, burası net. Kendi ekseninde dönüşü ile ilgili olarak videodan bişey çıkarmamız mümkün değil. Ancak quad ilk mesajdaki fotodaki haliyle uçtu ise, pervaneler ve büyük ihtimalle motor dönüş yönleri yanlış. Bu nedenle kendi ekseninde dönüyor.

Şimdi bir şeyi açıklığa kavuşturalım;

Herhangi bir şeyi talimatları izleyerek monte etmek ve ayarlamak bir şeydir, bunu modifiye etmek başka bir şeydir, bu şeyi tasarlamak ise bambaşka bir şeydir. Bunlardan her biri, bir diğerinden daha fazla bilgi ve tecrübe gerektirir. İşe gerekli bilgi ve tecrübe olmadan başlamışsın, konu hakkında verilen cevaplar tam olarak sorunu anlatıyor ancak bunu anlayamıyorsun, hatayı kabul etmek yerine bahane üretiyorsun, bir de üzerine bunlarla uğraşacak zamanın yok... O zaman neden bunu yapmaya çalışıyorsun?

Sorunun tamamen quadın tasarımından kaynaklandığını baştan beri söylemiş arkadaşlar, bu kadar kişi aynı şeyi söylüyorsa üzerine bir düşünmek lazım.
ilk attığım foto sadece tasarımı gösterme amaçlı bağlantıları yapmadım hatta pervaneleri sadece üzerine koydum vidalamadım bile