IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Şimdi şu belirgin hataları olan hareketi ele alırsak; 45 derece açı hadi olsun 50 derece olmuş. Snap tono öncesi biraz dalma var. Yuvarlaklar belli belirsiz problemli diyelim.
Manevranin olcegini dusunursen 200 metre capinda bir loopta 4-5 metrelik dalmalar pek goze carpiyor diyemem... Iyi gozlem yapabilmek lazim...
Şimdi sürekli uçan biri olarak sen, başkası uçarken pilot arkasından 45° mi 50° mi bunu anlayabilirsin...
Aynen oyle. Nasil ki sarabi tadan damagin terbiye olmasi gerekiyorsa, ayni sekilde hakem gozu denen sey de terbiyelenmeli... Bu olmazsa olmaz...
Ama bir hakemin arkada oturduğu yerden, belirgin hataların olduğu hareketle tertemiz çıkan hareketi birbirinden ayırması ne kadar mümkün?
Oturmayabilir hakem koltuguna, zorla degil... Oturuyorsa da gorevi bunu ayirt etmek zaten...
Hakem güncel olarak en az bir imac yarışmacısı kadar ımac antrenmanı yapmıyorsa bence hiç mümkün değil
Onca dijital yazilimlar var, ucus video kayitlari var, online ya da sahada seminerler mevcut, hem de her seviyeden hakeme hitap ediyor bunlar... Tabi niyeti varsa...
Ben niye bu konulara girdim :lol::lol:
Kasiniyorsun da ondan... Kasiyacam seni az kaldi :coolxf:
 
Son düzenleme:
Ucus ayarlari-Flight Mode/Rate Targeted Approach

Bu arada malum, konu IMAC kapsamli rehberi. Bu sezon birkac setup degisikligine gittim yeni kumandalarla ucmaya baslayinca...

Bu Logic Switch/Mantik anahtarindan ciddi yararlanmaya basladim... Soyle anlatayim:


Modeli trim ederken ve kumandami ayarlarken, gecmisten beri soyle yaklasimim var:

Anlatacagim anlatmasina ama, bu makale'de ne goruyorsaniz odur... Targeted Approach demis sevgili Brett Wickizer.



Ben de buna Schalgam Approach derim hep yillardan beri... Soguk ve taneli tavsiye ederim :lol:


Simdi Schalgam Approach'da soyle ayirmistim rate ve manevra modullerini eski kumandamda:

1.Rate: Normal ucus-spin-snap (%38 rudder, %55 elevator, %29 aileron. Bu degerler %100 iken, 55 derece rudder, 48 derece elevator, 38 derece aileron. Ona gore oranlayabilirsiniz kafanizda)
2.Rate: Stall Donusu %100 rudder, %55 elevator, %29 aileron

Simdi ne degisti kismina gelelim:
Yeni kumandalarimdaki Logic Switch kullanabilmenin verdigi avantaj ile , elevatorum %97 den fazla cekili ya da itili iken anahtar kapaniyor ve Snap Flight Mode devreye girip elevatoru direk istedigim rate e cekiyor o anlik... Bu durumda benim elevator rate'imde soyle bir degisiklige gittim:
%38 rudder, %55 elevator, %29 aileron yerine %38 rudder, %20 elevator, %29 aileron.... Mantik anahtari kapaninca da %55 elevator... Yani snap durumunda ratelerim ayni... Peki ne degisti ?

%55 elevator kullanirken expo %65 civarinda idi ki merkezde rahat hareket ettirebileyim kumanda cubuklarini... Simdi ise %15 civarinda :coolxf:... Bu da cubugun hareketi boyunca bana dogrusal bir hissiyat sagliyor. Ozellikle looplarda vs sabit yaricapi tutturmam daha mumkun olmaya basladi... Zira expo yuksek iken elevatordeki minicik bir degisiklik exponential dolayisiyla fahis degisim olarak geri donuyor modelde... Su an gayet memnunum bu setuptan... Schalgam Approach aynen duruyor, uzerine birazcik kaynamis sutun uzerinden biriktirdigimiz sut kaymagidan eklemis olduk...Bu da burada dursun...
 
Son düzenleme:
Sevgili dostlar...

En son gecen ay paylasimda bulundugumdan beri enteresan gelismeler oldu IMAC seruvenimle ilgili... Turkiye'deki Federasyon konusu, yasanan sikinti ve keyifsiz durumlar malumunuz. Peki, bu beni IMAC'ten sogutabilir mi ? Tabi ki hayir :) Tam gaz devam...

Yurtdisinda bagli oldugumuz Federasyon'un konjonkturel sebeplerle bizimki gibi rekreasyonel faaliyetleri daha cok fonlamasi durumunu IMAC adina firsata cevirmeyi basardik. Oncelikle gerek federasyon yetkilileri, gerekse diger sporcu arkadaslarla yaptigim gorusmelerde, bunun bir spor oldugunu ve omur boyu ogrenme/ilerleme felsefesiyle 7'den 77'ye her yastan pilotun bir arada oldugu bir organizasyon vs goygoyundan sonra olusan sessiz bekleyis Agustos sonunda gelen bir telefon ile degisti.... Si-i-o-of-di-fedireysin sizle gorusmek istiyor yeniden diye...

Elime firsat gecmisken hazirliksiz yakalanmamak adina, kapsamli bir ajanda ve etkileyiciligi yuksek bir sunum ile ciktim si-i-o beyefendinin karsisina... Bu firsatin tum camia acisindan, IMAC noktasinda kick-off olabilmesi ve konunun bir ciddiyet kazanmasi adina resmi olarak IMAC Avrupa ile temas kurmayi ve bir resmi organizasyon yapilmasini siddetle savundum... Butce vs konularini da konusup ele aldik ve makul bir yerde bulustuk ekiple....

E simdi IMAC Avrupa ile temas kurup adamlari getirmeyi savundum, savundum da, boyaci kupu degil ki, pat diye gelsin adamlar, herkesin isi gucu vs...Tek guvencem, ekibe onerdigim tarihte Avrupa'da havalarin sogumasiyla musabaka sezonunun bitmesiydi. Simdi toplantida desem ki gel git, sor geri donus yap, teyid al, tarihleri tuttur vs, konu soguyacak. Risk alip, bu isi yaparim seklinde bir ifadeyi masaya koydum.... Delikanlilikla oturup kalktigim masadan, bu sefer tedirgin sekilde Avrupa Direktoru ve ayni zamanda Unlimited klasmaninda yarismaci olan sevgili Manrico Mincuzzi'ye telefon kaldirip sorumu yonelttim... Gelebilirmisin Ekim sonuna Boot Camp ve yarisma organizasyonuna ? Cevap evet oldu... Ayni soruyu bir de son TOC Invitational Sampiyonu sevgili Sacha Cecconi'ye de yonelttim, o da biraz baski ve Manrico'nun geliyor olmasi bilgisi ile olumlu cevaplandirinca daveti, surec basladi:halay:

Ezcumle:

Bu hafta ilk Boot Camp/Clinics ve hafta sonunda da musabakayi tertipliyoruz... Tum cemaat'i IMAC icin hayirlara vesile olmasini temenni ediyorum...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gerek Boot Camp'tan, gerekse musabaka'dan elimden geldigince fotograf ve yararli bilgi paylasmaya calisacagim... Simdilik, kalin saglicakla...
 
Son düzenleme:
Bu hafta ilk Boot Camp/Clinics ve hafta sonunda da musabakayi tertipliyoruz... Tum cemaat'i IMAC icin hayirlara vesile olmasini temenni ediyorum...
Bu spora gönül vermiş bir modelci olarak çalışmalarını ve bu neticeyi özellikle tebrik ediyoruz üstad. %p:bravo:
Gerek Boot Camp'tan, gerekse musabaka'dan elimden geldigince fotograf ve yararli bilgi paylasmaya calisacagim... Simdilik, kalin saglicakla...
İnşallah koşturmaca içerisinde fırsatın olur. Görselleri ve diğer gelişmeleri merakla takipteyiz. :hoppa::RCKolik:
 
Bravo Rıfat. Azmin zaferi öyküsü gibi olmuş.


Müthiş bir başarı hikayesi bence, tebrik ederim. :bravo::bravo:

Eyvallah guzel insanlar, da ortada bir zafer ya da basari yok benim durdugum noktadan baktigimda ... Sadece hastaligi bulastirmis olduk adamlara da tam yerinde tam zamaninda :p:p:p

Adim adim, elimden geldigince bu sporu yapmaya devam etmeye, genc arkadaslarin da motive olmasini / kalmasini saglamaya calisiyorum... Bir kisinin dahi kiymetli oldugunu dusunenlerdenim.

Acikcasi modelcilikle ilgili faaliyetlerimi planli ve hedefli yapmaya calisiyorum. En nihayetinde, su fakir kardesiniz de maasli ve mesaili calisan biri, cogumuz gibi... Hal boyle olunca bizim ucusun matematigi, damla damla siseyi doldurmaya calismaktan farkli degil... Haftada bir ucus gunum var, cok cok nadir bir yarim gun daha kacabiliyorum. Mumkun mertebe dolu dolu, analitik sekilde ucus yapmak / analiz etmek uzerine kurguluyorum sahadaki kisitli vaktimi... Bir yandan kendi ekibimdeki diger IMAC ci arkadaslarin ucuslarini izlemek, onlara gayri resmi olarak kocluk etmek, Flight Coach ile ilgili analizlerine yardimci olmak gibi gorunurde olmayan mesgalelerim de var. Disardan keyifli tarafi fazla gibi gorunuyor olabilir, ancak zaman zaman benim de bunaldigim olmuyor degil. Ama eninde sonunda meyvesini veriyor onca calisma... Her defasinda iyi ki ugrasiyorum IMAC ile diyorum...

Orta vade planlarim icerisinde, 2026 IMAC Worlds'de Unlimited klasmaninda musabik olup, bir de hayalci olmayan, siralamada bir orta bant skor hedefim de var... Temel stratejim su: Unlimited'de muhtemelen 25 civari pilot olacak dunya sampiyonasinda. Bunlardan 10 tanesinin meslekleri haline gelmis durumda IMAC. Direk ya da dolayli olarak gecimlerini saglayabilecek bir mali donguleri var modelcilik uzerinden. Kimi ailenin islettigi model firmasindan, kimi sponsorluklarindan, kimi devlet destegiyle yarisan, hem cok antrenmanli, hem de kiymetli pilotlar. Hal boyle olunca, haftanin 3-4 gununde antrenman yapan, hayatlarinin merkezinde ucus olan genc, dinamik, antrenmanli ve cok daha onemlisi, IMAC ruhuyla kavrulan bir komunun icerisindeki pilotlara karsi ciddi dereceler almak pek de kolay is degil. Diger yandan da, konuya kosullari degerlendirerek yaklasirsam: Amator ruhla, kisitli zaman ve butceler ile bu isi yapmaya calisan su fakir kardesinizin de orta bantta kendine yer bulmasi hic de fena bir ara-sonuc olmaz diye dusunuyorum...

Bakalim, yasam boyu ogrenim kapsaminda IMAC ile ilgili seruvenimiz nasil devam edecek...
 
Son düzenleme:
Bi warbird toplayıp iki tane lay lay lom uçuş yapsan her şey düzelecek aslında. 🤣

Sumer abi, emeklilik icin var bizim de hayallerimiz... Cok pis radyallere bakinip, fena fena panel detaylari toparliyorum... Warber ve Scale olayina ayri bir ilgim var bildigin gibi... Az kaldi, 15-20 yila o is tamam :p:p:p:p:p:p

Listem bu sekilde:
1)Scale bir Thunderbolt
2)Semi-Scale bir CAP 232 (Veteran IMAC icin)
3)Scale bir Sabre
 
Son düzenleme:
  • Sevdim
Tepkiler: Mehmet Kucuksari