Ucus tarzimi ve modellerimi uc asagi bes yukari biliyorsunuz. Benim acimdan servo, ucak ve motordan cok daha onde geliyor... Iyi bir servo, kesinlikle sizin ucaginizla daha net baglanti kurmaniza olanak taniyor (XA,3D ve F3A modelleri icin konusuyorum. Bir trainer ya da warbird de boyle bir gereksinim vardir diyemem)
Servomu neye gore seciyorum:
1-Guvenilirlik
2-Merkezleme kabiliyeti
3-Hiz ve tork degerleri
4-Tekrarli ucuslarda dayanikli disli grubu
5-Maliyet
Bu 5 gereksinimi dort dortluk karsilayan bir servo bilmiyorum, su ana kadar da gormedim, lakin her ureticinin bu konularda ciddi gelistirmeler yaptiklarini soyleyebilirim. Para-Cokomel egrisi
Guncel olarak kullandigim ve memnun oldugum servolar:
Savox 1270TG
Savox 1256TG
MKS 777+A
MKS 9767 HV
Futaba 3151
Futaba 9252
Futaba S3115
Emax-ES08A II
Tek tek yorumlarsak
Savox 1270TG (~150 ucus)
Benzinli modelde kullaniyorum, HV.
Mukemmele yakin merkezliyor, bosluk oldukca az ve zamanla artis olmadi (~150 ucus), yuksek akim cekiyor ve asiri gurultulu, tork ve hiz degerleri oldukca yeterli. Tekrarli zorlamalarda ucus sonuna dogru degradasyon var
Savox 1256TG(~15 ucus)
Benzinli modelde kullandim, LV.
HV olarak calismiyor olusu disinda memnun oldugum servolar. Cok fazla ucus sansi bulamadim (~15 ucus) ancak hissiyati 1270 den farkli degildi
MKS 777+A (~150 ucus)
Benzinli modelde kullaniyorum, HV.
Mukemmele yakin merkezliyor, bosluk oldukca azdi lakin zamanla artis oldu (~150 ucus), sessiz, tork ve hiz degerleri oldukca yeterli. Tekrarli zorlamalarda ucus sonuna dogru degradasyon oldukca az
MKS 9767 (~300 ucus), HV
Elektrikli modelde kullaniyorum.
60" modeller icin en iyi midi servolardan. Mukemmele yakin merkezliyor, bosluk oldukca azdi lakin zamanla artis oldu, elektrikli modelde olmasina ragmen (~300 ucus), sessiz, tork ve hiz degerleri oldukca yeterli. Merkezde jitter var. Tekrarli zorlamalarda ucus sonuna dogru degradasyon yok
Futaba 3151 (~350 ucus), LV
Nitro modelde kullaniyorum.
60" nitro motorlu (4 zamanli) modelimde takili. Anca yetiyorlar modele, dumendeki servom zayif kaliyor (pop-top'da gereken tokadi vuramiyorum malesef), lakin guvenilir servolar, merkezde jitter olusuyor, lakin herhangi bir sorun yaratmadi.
Futaba 9252 (~220 ucus), LV
Nitro modelde kullandim.
F3A trainer modelimde kullandigim yasli servolar. O zaman icin iyi seviyede idiler lakin su anki servolarla kiyaslanacak bir durumlari yoktu, guvenilirligi yuksek
Futaba 3115(+1000 ucus), LV
Elektrikli modelde kullandim.
Mukemmele yakin merkezliyor. Bosluk azdi, zamanla artis oldu, tersi zaten esyanin tabiatina ters. Santiye'de yasadigim donemde sabah 5 ve aksam 7'de 6 set batarya ile gunde 12 ucus yaptigim modelimde takili idiler. O zaman icin tum ucagin maliyetinden fazla idi servolara verdigim para ama son kurusuna kadar hak ettiler. Rudder servosu toplamda 3 defa disli siyirdi lakin farkli birsey beklemek abesle istigal olurdu. Bu kadar yuksek ucus sayisinda, genellikle kilitlenme, yanma vs. sik gorulen sorunlar. Benden sonra bir hintli arkadasin eline gecti model, cok sik ucus yaptigini sanmiyorum, lakin halen aktif olarak ucus yapiyor.
Emax-ES08A II (~400 ucus), LV
Elektrikli modelde kullaniyorum.
Laf olsun diye topladigim, parmak arasi terlige donusen modelimde monteliler. Inmeden binmek dedikleri dizel doblo cinsinden. Dag, bayir, yazlik, parti, stadyum, klup, nereye gitsem goturdum, gece gunduz, ruzgar vs... Aracin arka tentesinin uzerinde, kotu sartlarda ucakla birlikte yasamina devam eden servolarim. Bosluk, merkezleme sorunu, yavaslik ve yetersiz tork, ne ararsaniz var
Ama halen birakmadilar kendilerini. Her ucusta iki defa trim ayari yaparim diyorsaniz alin, degilse kaliteli servolara bakin derim.
Notlar:
*91" Yak 55'imde olan Hitecler (modelini hatirlamiyorum, bulurum fotograflarindan), blowback sorunu yasattilar (kagit uzerindeki tork degerleri yeterli idi, lakin ucusta malesef tadsizlik oldu)
*Ileriki donemde takvime aldiklarim:
JR 8911 2K Brushless
CLI 380 Brushless