Mikado Vbar / NEO Kullandığımız Ayarlar & Parametreler
Hızlı kuyruk kullanmanın hiç bir şartı yok. Sen öyle alışmışsınıdr, o şekilde rahat kullanabiliyosundur. Ama bir şartı yok.
Agresif uçuşlarda yüksek dereceli döngüler kullanılabilir. cyclic olsun rudder olsun farketmez. Eğer el alışıksa agresif ayar yapılabilir tabiki ama hızlı uçuşlar derken, alan turlarında, hurricane, funnel gibi hareketlerde agresif ayarlar yerine aslında daha yumuşak ayarların kullanılması lazım. Dezavantaj olarak bahsettiğin problem bazı küçük hassas ayarlarla giderilebiliyor. Expo kullanmadan ve yüksek d/r değerler ile örneğin hurricane e girince modele verilen açının, kuyruk pozisyonunun çok doğru olması ve dediğin gibi pamuk ipliği hassasiyetinde sticklere dokunulması gerekiyor. Çok iyi alıştırmalar yapıyorsak agresif ayarlarda da uçabiliriz tabi. Agresif ayarlarda küçük bir hata kontrol kaybına sebep olabilir. Bir switche uçuş moduna yada stiline göre gerekli expo ve d/r değerleri atanırsa ilgili harekette switchte uygun pozisyon seçilerek "pamuk ipliğinde komut" vermekten kurtulmuş oluruz. Expo özellikle bu pamuk ipliği dokunuşları, daha ziyade istemsiz olarak yapılan çok küçük sapmaları düzeltmek için kullanılır(stick'i titretme, sağa-sola hareket verirken yukarı veya aşağı kaydırma yada tam tersi, gaz verirken kuyruğu kaydırma gibi durumlar).
Kuyruğu hızlı kullanmanın avantajı sadece kullanıcısına göre var yada yok. Uçuş kuyruk hızına göre yapılıyorsa o zaman, hıza göre hareket yapmak gerekir. Avantajı daha adrenalin dolu bir görsellik, dezavantajı da kontrol kaybı yaşanabilmesi. Ben kuyrukta 540 derece kullanıyorum ama 500 derecelik komut bile vermem kolay kolay. Yani bunlar kişisel tercihler. Kuyruk ne kadar hızlı dönerse takip etmesi de o kadar zor olur. Kuyruğu takip edebildiğimiz için hareketleri yapıyor olsaydık çoktan bir çoğumuz piro olayını kapmıştık. Ama bu takipten ziyade el alışkanlığına dayanan bir hareket. Yani çok çok çalışmakla geliştirilebilir.
Arda Erkan' Alıntı:Yere yakın uçuşlarda ve özelikle proflips gibi hareketlerde hızlı kuyruk şart benimde kuyruk rate baya yüksek.Yeni yeni alışmaya çalışıyorum.
Özelikle agresif ve hızlı uçuş yapmak istiyorsak yüksek olması gerekiyor.
Tabi bunun en büyük dezavantajı özelikle hızlı alan tararken kuyruğa pamuk ipliğinde komut verebilmek, buna alışabilmek ciddi anlamda zor ve rahatsız edici.
Kısaca kuyruk hızının yüksek olması hem avantajlı hemde dezavantajlı.
Hızlı kuyruk kullanmanın hiç bir şartı yok. Sen öyle alışmışsınıdr, o şekilde rahat kullanabiliyosundur. Ama bir şartı yok.
Agresif uçuşlarda yüksek dereceli döngüler kullanılabilir. cyclic olsun rudder olsun farketmez. Eğer el alışıksa agresif ayar yapılabilir tabiki ama hızlı uçuşlar derken, alan turlarında, hurricane, funnel gibi hareketlerde agresif ayarlar yerine aslında daha yumuşak ayarların kullanılması lazım. Dezavantaj olarak bahsettiğin problem bazı küçük hassas ayarlarla giderilebiliyor. Expo kullanmadan ve yüksek d/r değerler ile örneğin hurricane e girince modele verilen açının, kuyruk pozisyonunun çok doğru olması ve dediğin gibi pamuk ipliği hassasiyetinde sticklere dokunulması gerekiyor. Çok iyi alıştırmalar yapıyorsak agresif ayarlarda da uçabiliriz tabi. Agresif ayarlarda küçük bir hata kontrol kaybına sebep olabilir. Bir switche uçuş moduna yada stiline göre gerekli expo ve d/r değerleri atanırsa ilgili harekette switchte uygun pozisyon seçilerek "pamuk ipliğinde komut" vermekten kurtulmuş oluruz. Expo özellikle bu pamuk ipliği dokunuşları, daha ziyade istemsiz olarak yapılan çok küçük sapmaları düzeltmek için kullanılır(stick'i titretme, sağa-sola hareket verirken yukarı veya aşağı kaydırma yada tam tersi, gaz verirken kuyruğu kaydırma gibi durumlar).
Kuyruğu hızlı kullanmanın avantajı sadece kullanıcısına göre var yada yok. Uçuş kuyruk hızına göre yapılıyorsa o zaman, hıza göre hareket yapmak gerekir. Avantajı daha adrenalin dolu bir görsellik, dezavantajı da kontrol kaybı yaşanabilmesi. Ben kuyrukta 540 derece kullanıyorum ama 500 derecelik komut bile vermem kolay kolay. Yani bunlar kişisel tercihler. Kuyruk ne kadar hızlı dönerse takip etmesi de o kadar zor olur. Kuyruğu takip edebildiğimiz için hareketleri yapıyor olsaydık çoktan bir çoğumuz piro olayını kapmıştık. Ama bu takipten ziyade el alışkanlığına dayanan bir hareket. Yani çok çok çalışmakla geliştirilebilir.