Herkese merhabalar,
Bu konuda yasamis oldugum kırım sonrasında edinmiş olduğum bazı bilgileri paylasacagim.
Kirima neden olan oryantasyon sorununu internette "acaba basina gelen tek kisi ben miyim?" dusuncesiyle arattim. Karsima cikan sonuc beni bir hayli sasirtti. Bu yuzden helikopterini kaybeden cok fazla kisi varmis ve bu konu ile ilgili cesitli çözümler uretmisler. Keske bunu daha once ogrenseydim ve ona gore tedbirler alsaydim diye dusunuyorum. Olan oldu. Umarim bilmeyen arkadaslar onceden tedbirlerini alirlar.
Sorun genel olarak şu: diyelim ki helikopteriniz yaklaşık 20-30 metre uzaklikta. Loop paterninde uçuyorsunuz. Helikopterinizin yan tarafi size dönük. Ingilizcesi side-in disorientation olarak geçiyor bu durumun. Bir noktada helikopterin sola mi yoksa sağa mi bank halinde olduğunu anlayamıyorsunuz. Diski duzeltmek icin verdiginiz komut yanlış oldugunda helikopter daha da bank haline geçip hizla yere çakılıyor.
Konu daha çok optik-görsel bir durum olduğu için "simülatörde calismalisin" diyen arkadaslar için de maalesef çözüm bu değil deniliyor. Simulator kas/çubuk hafızası edinmek icin cok faydali bir yontem. Fakat boyle bir noktada bizi kac kez kurtarabilir orasi tartisilir. O yüzden bu duruma dusmemek için, gorsel fark edilebilirligi artirmak için bazi yollara basvurmuslar.
Bunlar;
1. Pallerin alt kısmını farkli bir renk ile boyamak.
Helikopter sağa doğru uçarken eğer boyalı kisim görülüyorsa sol tarafa bank var demektir. (Boyanin agirligi pallerin dengesini bozabilir???)
2. Inis takımları/skidleri farkli renge boyamak. Mesela sol/iskele kirmizi renk, sağ/sancak ise yeşil renk.
Helikopter sağa doğru uçarken kırmızı renk üstte ve yeşil renk alttaysa sağ tarafa bank var demektir.
3. Arka pal koruyucusunun sağ ve sol tarafina farkli renk bant yapistirmak/boyamak.
Bunun nasil bir farkindalik yaratacagini anlayamadim.
Sizin kullanmış oolduğunuz başka yöntemler neler?
Helikopterimi yakinda toplayacagim. Sanırım skidleri farkli renk boyayacagim. Bakalim ne degisecek.
Keşke daha onceden bilseydim dedigim bu konuyu sizinle paylasmak istedim. Iyi forumlar.
Bu konuda yasamis oldugum kırım sonrasında edinmiş olduğum bazı bilgileri paylasacagim.
Kirima neden olan oryantasyon sorununu internette "acaba basina gelen tek kisi ben miyim?" dusuncesiyle arattim. Karsima cikan sonuc beni bir hayli sasirtti. Bu yuzden helikopterini kaybeden cok fazla kisi varmis ve bu konu ile ilgili cesitli çözümler uretmisler. Keske bunu daha once ogrenseydim ve ona gore tedbirler alsaydim diye dusunuyorum. Olan oldu. Umarim bilmeyen arkadaslar onceden tedbirlerini alirlar.
Sorun genel olarak şu: diyelim ki helikopteriniz yaklaşık 20-30 metre uzaklikta. Loop paterninde uçuyorsunuz. Helikopterinizin yan tarafi size dönük. Ingilizcesi side-in disorientation olarak geçiyor bu durumun. Bir noktada helikopterin sola mi yoksa sağa mi bank halinde olduğunu anlayamıyorsunuz. Diski duzeltmek icin verdiginiz komut yanlış oldugunda helikopter daha da bank haline geçip hizla yere çakılıyor.
Konu daha çok optik-görsel bir durum olduğu için "simülatörde calismalisin" diyen arkadaslar için de maalesef çözüm bu değil deniliyor. Simulator kas/çubuk hafızası edinmek icin cok faydali bir yontem. Fakat boyle bir noktada bizi kac kez kurtarabilir orasi tartisilir. O yüzden bu duruma dusmemek için, gorsel fark edilebilirligi artirmak için bazi yollara basvurmuslar.
Bunlar;
1. Pallerin alt kısmını farkli bir renk ile boyamak.
Helikopter sağa doğru uçarken eğer boyalı kisim görülüyorsa sol tarafa bank var demektir. (Boyanin agirligi pallerin dengesini bozabilir???)
2. Inis takımları/skidleri farkli renge boyamak. Mesela sol/iskele kirmizi renk, sağ/sancak ise yeşil renk.
Helikopter sağa doğru uçarken kırmızı renk üstte ve yeşil renk alttaysa sağ tarafa bank var demektir.
3. Arka pal koruyucusunun sağ ve sol tarafina farkli renk bant yapistirmak/boyamak.
Bunun nasil bir farkindalik yaratacagini anlayamadim.
Sizin kullanmış oolduğunuz başka yöntemler neler?
Helikopterimi yakinda toplayacagim. Sanırım skidleri farkli renk boyayacagim. Bakalim ne degisecek.
Keşke daha onceden bilseydim dedigim bu konuyu sizinle paylasmak istedim. Iyi forumlar.