- Katılım
- 26 Eki 2015
- Mesajlar
- 1,672
- Tepkime puanı
- 1,795
- Yaş
- 49
- İlgi Alanı
- Hepsi
Evet arkadaşlar Fatih'i de nitrocular arasına soktuktan sonra ilk motoru ys 96 da yaşadığı sorundan sonra os 105hzr ile tekrar uçmaya başladı.
Başladı başlamasına ama bu sefer başka bir sorun vardı.Nerede ise iki hafta boyunca Fatih'in çalmadığı kapı kalmadı ,çözüm bulabilmek için.
Sorun ise motorun iğne ayarlarının bir türlü fakirlestirilip motorun istenilen performansa getirilememesiydi.
Uzun araştırmalar sonucunda sorunun kaynağının şu yukarda görmüş olduğunuz regülatör sisteminin çalışma koşullarından olduğunu öğrenmiş olduk.
Kısaca çalışma sistemi şöyle: motor çalışırken karbüratörden içeri hava ve yakıt emilimi olmakta bildiğiniz gibi.Bu yakıt emilimi sırasında da yakıtın geldiği noktalarda negatif basınç (emme etkisi)oluşmakta .
Bu etki ile regülatör içindeki diyafram hüüüpppp diiye aşağıya doğru çekilip şamandıra mandalına basıyor.Basmasıyla beraber şamandıra yukarı çekilip regülatör içine alınan yakıt yüksek hız iğnesi üzerinden motora iletiliyor.
OS motorların drs sistemi ile kullandıkları iğne yuvası delik çapı 1.3 mm ve ve kullanılan iğne sonuna kadar kapatıldığında deliği komple kapatıyor ve yakıt geçişi sağlanamıyor.Sorunda burda başlıyor,modelci yüksek hız iğnesini motoru istediği performansı alana kadar kıstıkça kısıyor.
Fakat iğneyi kısmak aynı zamanda sistemdeki negatif (emme) basıncının da azalması demek.Sonuç olarak daha çok performans için iğne kısan modelci rölantide (negatif basıncın en az olduğu noktada) motor stop'u ve sonra ki çalıştırmalarda da motor çalıştıramama sorunu ile karşı karşıya kalıyor.
Artık şikayetler üzerine mi fark edildi ?yoksa Os mühendisleri mi bu durumun farkına vardılar ?bilmem ama bu durum sonrasında iğne yuvası delik çapını 1.8mm ye çıkartıyorlar ve iğne sonuna kadar kısılsa bile regülatörun sağlıklı çalışması için tamamen kapanmıyor.Daha zengin, daha soğuk ve de daha az performanslı motor.
Bu durumu kabullenemeyen pilotlar ise ya %30-40 bandında nitro ile uçmaya devam ediyor veya regülatör ve karter basıncından vazgeçip eski düzene geçiyor.Bir diğer şeçenek de tabiki ys motora geçiş.
Genel sonuç ise şu arkadaşlar ;OS drs kullanan arkadaşlar her zaman zengin(hem cepten, hem de motor dan yana) kalacak, başka çare yok.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler.Sürç-ü lisan ettiysek affola.
Başladı başlamasına ama bu sefer başka bir sorun vardı.Nerede ise iki hafta boyunca Fatih'in çalmadığı kapı kalmadı ,çözüm bulabilmek için.
Sorun ise motorun iğne ayarlarının bir türlü fakirlestirilip motorun istenilen performansa getirilememesiydi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uzun araştırmalar sonucunda sorunun kaynağının şu yukarda görmüş olduğunuz regülatör sisteminin çalışma koşullarından olduğunu öğrenmiş olduk.
Kısaca çalışma sistemi şöyle: motor çalışırken karbüratörden içeri hava ve yakıt emilimi olmakta bildiğiniz gibi.Bu yakıt emilimi sırasında da yakıtın geldiği noktalarda negatif basınç (emme etkisi)oluşmakta .
Bu etki ile regülatör içindeki diyafram hüüüpppp diiye aşağıya doğru çekilip şamandıra mandalına basıyor.Basmasıyla beraber şamandıra yukarı çekilip regülatör içine alınan yakıt yüksek hız iğnesi üzerinden motora iletiliyor.
OS motorların drs sistemi ile kullandıkları iğne yuvası delik çapı 1.3 mm ve ve kullanılan iğne sonuna kadar kapatıldığında deliği komple kapatıyor ve yakıt geçişi sağlanamıyor.Sorunda burda başlıyor,modelci yüksek hız iğnesini motoru istediği performansı alana kadar kıstıkça kısıyor.
Fakat iğneyi kısmak aynı zamanda sistemdeki negatif (emme) basıncının da azalması demek.Sonuç olarak daha çok performans için iğne kısan modelci rölantide (negatif basıncın en az olduğu noktada) motor stop'u ve sonra ki çalıştırmalarda da motor çalıştıramama sorunu ile karşı karşıya kalıyor.
Artık şikayetler üzerine mi fark edildi ?yoksa Os mühendisleri mi bu durumun farkına vardılar ?bilmem ama bu durum sonrasında iğne yuvası delik çapını 1.8mm ye çıkartıyorlar ve iğne sonuna kadar kısılsa bile regülatörun sağlıklı çalışması için tamamen kapanmıyor.Daha zengin, daha soğuk ve de daha az performanslı motor.
Bu durumu kabullenemeyen pilotlar ise ya %30-40 bandında nitro ile uçmaya devam ediyor veya regülatör ve karter basıncından vazgeçip eski düzene geçiyor.Bir diğer şeçenek de tabiki ys motora geçiş.
Genel sonuç ise şu arkadaşlar ;OS drs kullanan arkadaşlar her zaman zengin(hem cepten, hem de motor dan yana) kalacak, başka çare yok.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler.Sürç-ü lisan ettiysek affola.
Son düzenleme: