Oculus Rift(
Pc karşısında direk ekranı takip etmek bence çok sıkıcı ve kısmen faydasız. Daha önceden PS3 kamerasını FreeTrack yada FaceTrackNoIR gibi yazılımlar sayesinde kodlayarak, şapka yada kulaklığa bağlamak üzere belli ölçüler ile tasarlanmış 3 yada 4 led sayesinde aynı işlevi farklı şekilde yapıyordum(
Phoenix boyutuna gelirsek; şimdilik o kadar gerçekçi değil. Foruma yazma sebebim özellikle bununla alakalı. İngilizcem yeteri kadar iyi değil ve yazlımcı değilim. Phoenix için bir ara OVR desteği düşünülüyor denildiği halde sanırım şimdilik o projeyi rafa kaldırdılar. Zaten gerçekleşirse, kimse phoenix i lisanssız olarak kullanamaz. Vorpx isminde bir yazılım bazı oyunları OVR için kullanmak üzere tasarlanmış. Yazılım bünyesi dışında ki oyunlar programa dahil olmuyor nedense. 40$ verip aldım ama şimdilik işime yaramıyor . Alternatif bir kaç yazılım daha denedim sonuç alamadım. Derken OpenTrack isimli bir uygulama buldum. Bu yazılım OVR desteğine de sahip. Yani gözlüğünüzü TrackIR gibi takip ediyor. Oyun görüntüsünü OVR için uygun hale getirmek içinde TriDef yazılımını buldum. Bu yazılım oyunu yada filmi 3D filmler gibi yan yana 2 ekran haline getiriyor.
Aşağıda görüldüğü gibi
ama görünmesi gereken şekil bu veya altta ki gibi olmalı. Gözlükte enlemesine görsel çok dar göründüğü için Resim 1de ki gibi olması daha uygun olur sanırım:
Resim 1
Resim 2
Arada nasıl bir fark var? şöyle izah edeyim. Yazılım görüntüyü 2ye böldüğünde haliyle her bir pencere için çözünürlükte değişmiş oluyor. Pencere başına daraltılmış bir görüntü. Görünen alan dikine kısmen daha doğru ama enlemesine 2 kat daha dar görünüyor. Bu nedenle menüleride göremiyoruz tabi ki. OVR yuvarlak lensler kullandığı için görüntünün lense oval bir şekilde yansıması gerekiyor. Bunu da yapabilirsem eğer yada bu konuda bana yardımcı olacak birileri olursa tabi, phoenix(sadece phoenix diyorum ama TriDef sayesinde bütün oyunlara ve simülatörlere uygulanabilir) evinden çıkamayan yada dışarıda uçuş imkanı bulamayan arkadaşlar için gerçek bir sahada uçuş keyfine dönüşecek. Sadece şimdiki hali için konuşacak olursam eğer Phoenixte gördüklerinizi bildiklerinizi unutun.
Phoenix in aslında hiçte gördüğünüz gibi bir simülatör olmadığını söyleyebilirim. Model ile stall turn yapmak, yere yakın uçmak, tic toc yapmak, modeli gökyüzünden ağağıya dikine indirmek ... Hepsini unutun. Emin olun hiç birşey göründüğü gibi değil
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
) 'i bilenleriniz vardır mutlaka. Gözünüze taktığınızda sizi başka bir boyuta taşıyan, anlatılmaz yaşanır bir icat. Uzun süredir bu gözlüğü RC sim.lerde nasıl kullanabilirim diye araştırma yapıyordum. Tabi bu uzun süre araştırma ile geçmedi malesef . Aşırı görev yoğunluğu nedeniyle çok az fırsat bularak araştırma yapabildim. Ben şimdilik sadece gözlük ile Phoenix'i kullanabilme kısmını halledebildim. Tabi kafa haerketleri de buna dahil. Kafa hareketleri için sadece TrackIR protokolünü kullanabiliyoruz. TrackIR protokolünde sadece sağa-sola ve yukarı-aşağı bakabiliyoruz. OVR(Oculus Rift) kendi TrackIR kamerası ile kısmi dolaşıma izin veriyor. Dolayısı ile 6 eksenli bir hareket alglıayıcısına sahip. Kendi yazılımları ile belirli bir alan içerisinde dolaşmanıza, eğilip-kalkmanıza, sağa-sola yatmaya, ileri-geri gitmeye kısaca kafanızdaki gözlüğün her hareketini takip etmeye uyarlanmış. Bir diğer güzelliğinden bahsedecek olursak bu gözlük ile gerçekten mükemmel seviyede 3D gerçekliğini yaşıyorsunuz. Hafta sonu Kocaeli buluşmasında şartlar el verirse gözlüğü de yanımda getirip modelci arkadaşlarıma küçük bir sunu yapmayı düşünüyorum. Pc karşısında direk ekranı takip etmek bence çok sıkıcı ve kısmen faydasız. Daha önceden PS3 kamerasını FreeTrack yada FaceTrackNoIR gibi yazılımlar sayesinde kodlayarak, şapka yada kulaklığa bağlamak üzere belli ölçüler ile tasarlanmış 3 yada 4 led sayesinde aynı işlevi farklı şekilde yapıyordum(
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
). Ama arada oldukça fazla fark var. TrackIR kafanızın her hareketini algılasa da baktığınız nokta yine sabit ve 3D bir görsel izlemiyorunuz. Ekran kartlarının verdiği 3D desteği ve 3D gözlük kullanırsanız 3D izleme avantajınız olr tabi ki. Ama bu bile OVR'ın yanından geçemez. Şöyle bir örnek verirsek, 10 seneyi aşkın bir süredir Flight Simulator kullanıyorum. 7-8 sene boyunca düz bir ekranda mause kullanarak sağa-sola bakabildim. Daha sonra kendi TrackIR aygıtımı yaptım. Bu sayede 2 sene kadar kafamı çevirerek ve gözümle de ekranı takip ederek uçuşlar yapabildim. Çok faydalı gibi göründüğü için Flight Simulator içinde de uçaklarla uçmayı bırakarak Helikopter kullanmaya başladım(UH60 L yani sikorsky). Simülatörde helikopteri stabil tutmak imkansız denecek kadar zor. TrackIR olmadan gerçekten imkansız. Çünkü kaymaları farkedemiyorsunuz. Mutlaka sağa-sola bakmanız şart. TrackIR ile bakma işini çok rahat yapıyorsunuz. Yani hover yapmak biraz daha kolaylaşıyor. Ama asla tam bir hover yapamazsınız. OVR satın alma amacım özellikle ve aslında sadece Flight Simulator içindi. Daniel isminde bir arkadaşın FSX için hazıradığı küçük bir yazılım ile OVR ve FSX kombine oldu. Hover yapmak imkansızlıktan çıktı. Tamamen beceriyle alakalı oldu. İstediğiniz noktaya istediğniz hassasiyetle inebilir, istediğiniz noktaya bakabilirsiniz. Sonuç mükemmel. Geriye ihtiyacınız olan sadece iyi bir sistem ve görselleri daha gerçekçi hale getirecek yazılımlar. Ha birde oldukça masraflı ama birde hareketli platform olsa G yediğinizi bile eminim fazlası ile hissedersiniz. Size kalan sadece uçuşun tadını çıkarmak kalıyor. Gözünüzle ekranı takip ederek değl tabi, baktığınız yeri görerek . Phoenix boyutuna gelirsek; şimdilik o kadar gerçekçi değil. Foruma yazma sebebim özellikle bununla alakalı. İngilizcem yeteri kadar iyi değil ve yazlımcı değilim. Phoenix için bir ara OVR desteği düşünülüyor denildiği halde sanırım şimdilik o projeyi rafa kaldırdılar. Zaten gerçekleşirse, kimse phoenix i lisanssız olarak kullanamaz. Vorpx isminde bir yazılım bazı oyunları OVR için kullanmak üzere tasarlanmış. Yazılım bünyesi dışında ki oyunlar programa dahil olmuyor nedense. 40$ verip aldım ama şimdilik işime yaramıyor . Alternatif bir kaç yazılım daha denedim sonuç alamadım. Derken OpenTrack isimli bir uygulama buldum. Bu yazılım OVR desteğine de sahip. Yani gözlüğünüzü TrackIR gibi takip ediyor. Oyun görüntüsünü OVR için uygun hale getirmek içinde TriDef yazılımını buldum. Bu yazılım oyunu yada filmi 3D filmler gibi yan yana 2 ekran haline getiriyor.
Aşağıda görüldüğü gibi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ama görünmesi gereken şekil bu veya altta ki gibi olmalı. Gözlükte enlemesine görsel çok dar göründüğü için Resim 1de ki gibi olması daha uygun olur sanırım:
Resim 1
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Resim 2
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Arada nasıl bir fark var? şöyle izah edeyim. Yazılım görüntüyü 2ye böldüğünde haliyle her bir pencere için çözünürlükte değişmiş oluyor. Pencere başına daraltılmış bir görüntü. Görünen alan dikine kısmen daha doğru ama enlemesine 2 kat daha dar görünüyor. Bu nedenle menüleride göremiyoruz tabi ki. OVR yuvarlak lensler kullandığı için görüntünün lense oval bir şekilde yansıması gerekiyor. Bunu da yapabilirsem eğer yada bu konuda bana yardımcı olacak birileri olursa tabi, phoenix(sadece phoenix diyorum ama TriDef sayesinde bütün oyunlara ve simülatörlere uygulanabilir) evinden çıkamayan yada dışarıda uçuş imkanı bulamayan arkadaşlar için gerçek bir sahada uçuş keyfine dönüşecek. Sadece şimdiki hali için konuşacak olursam eğer Phoenixte gördüklerinizi bildiklerinizi unutun.
Phoenix in aslında hiçte gördüğünüz gibi bir simülatör olmadığını söyleyebilirim. Model ile stall turn yapmak, yere yakın uçmak, tic toc yapmak, modeli gökyüzünden ağağıya dikine indirmek ... Hepsini unutun. Emin olun hiç birşey göründüğü gibi değil