Helinin tüm ayarları yapıldıktan sonra ilk saha uçuşunda, daha önce tahmini olarak "Rudder Control Rod" boyu ile ayarlanan "Kuyruk Pal acısı" kontrol edilmelidir.
NOT: Bu kontrol,“SIFIR RUZGAR” lı bir havada yapılmalıdır.
NOT: "Rudder Control Rod" boyu ayarlaması konusu için RC Heli Kumanda Ayar -5.5 : Kuyruk Servo / TAIL Bağlantı ve Ayarlaması
NOT: "RATE Mod" da bulunan GAIN, heli sabit motor devrinde uçarken etkili değildir. Motor devir değişimlerinde, kuyrukta meydana gelen kaçma hareketini düzeltmek için devreye girir.
a-) Oncelikle GYRO modu bir switch atanır.
[attachimg=1]
b-) Heli HEAD LOCK modda havalandırılır.
c-) Sabit bir yüksekliği gelince, motor devri sabit iden, GYRO “Rate Moda” alınır.
d-) Kuyrukta sağa-sola kayma olup, olmadığı kontrol edilir.
e-) Şayet kuyruk SAGA doğru kaçıyor ise, Kuyruk palinin daha önce ayarladığımız ve Torku yenebilmesi için gerekli PAL ACISI AZ gelmiş demektir. Bu durumda Control Rod ait ball link gevşetilerek, acı değeri arttırılır.
f-) Şayet kuyruk SOLA doğru kaçıyor ise, Kuyruk palinin daha önce ayarladığımız Torku yenebilmesi için gerekli PAL ACISI FAZLA gelmiş demektir. Bu durumda Control Rod ait ball link sıkılarak, acı değeri azaltılır.
[attachimg=2]
NOT: Bu kontrol,“SIFIR RUZGAR” lı bir havada yapılmalıdır.
NOT: "Rudder Control Rod" boyu ayarlaması konusu için RC Heli Kumanda Ayar -5.5 : Kuyruk Servo / TAIL Bağlantı ve Ayarlaması
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
NOT: "RATE Mod" da bulunan GAIN, heli sabit motor devrinde uçarken etkili değildir. Motor devir değişimlerinde, kuyrukta meydana gelen kaçma hareketini düzeltmek için devreye girir.
a-) Oncelikle GYRO modu bir switch atanır.
[attachimg=1]
b-) Heli HEAD LOCK modda havalandırılır.
c-) Sabit bir yüksekliği gelince, motor devri sabit iden, GYRO “Rate Moda” alınır.
d-) Kuyrukta sağa-sola kayma olup, olmadığı kontrol edilir.
e-) Şayet kuyruk SAGA doğru kaçıyor ise, Kuyruk palinin daha önce ayarladığımız ve Torku yenebilmesi için gerekli PAL ACISI AZ gelmiş demektir. Bu durumda Control Rod ait ball link gevşetilerek, acı değeri arttırılır.
f-) Şayet kuyruk SOLA doğru kaçıyor ise, Kuyruk palinin daha önce ayarladığımız Torku yenebilmesi için gerekli PAL ACISI FAZLA gelmiş demektir. Bu durumda Control Rod ait ball link sıkılarak, acı değeri azaltılır.
[attachimg=2]