- Katılım
- 29 May 2014
- Mesajlar
- 1,494
- Tepkime puanı
- 2,511
- Yaş
- 47
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- www.drilkersonmez.com
- İlgi Alanı
- Heli
Bu konumuzda son zamanlarda sıkça sorulan hangi modelde hangi konfigurasyon, 6s mi yoksa 12s mi, birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarına kısa ve özet bir şekilde cevap vermeye çalışacağız.
Tahmin edileceği üzere, Pal uzunluğu arttıkça motorun yenmesi gereken hava direnci artmaktadır. Aynen arabalarda 90 km hıza kadar hava direncinin hızın karesiyle artması 90 km den yüksek hızlarda hızın küpü ile artması gibidir. Arabalarda 90 km geçiş noktası olduğu gibi helikopterlerde de 600 mm pal geçiş noktasıdır. Bu fizik kurallarının doğası ile belirlenir , bizim karar verdiğimiz bir şey değildir.
12S konfigürasyonlar da motorlar ortalama 44 voltta çalışır , 6S konfigürasyonlarda 22 voltta çalışır. Motor güç birimi olan watt geçen amperin voltla çarpılması sonucu oluşur. Özetle 12S sistemeler ve motorlar daha düşük amper akımlarında daha fazla güç ve tork üretirler. 600mm pal boyu fiziki sınırımızın üzerine çıktığımızda modelin atik ve bayılmadan uçması için bu yüksek güçlü motorlara ihtiyacımız olur. Tabi ki 6S 2800 watt bir motorla da 600mm palli bir model uçar ancak zorlandığında belirgin şekilde devir kaybeder. Dünyanın kabul ettiği değerler kabaca 600 paller için 3200-4000 watt arası güç 700 boyutunda modeller için 4000-5000 wattlık motorlardır.
12S setup avantajları ekstra tork ve güçdür. Dezavantajları maliyet ve iki lipo kullanma ihtiyacıdır. Mesela bir 5000 mah pil yerine iki adet 3300 mah pil almak gerekir. Her uçuştan sonra bir yerine iki pil şarj etmek gerekir. O yüzden 550-570 boyutu gibi her iki konfigürasyonunda kullanılabileceği modeller popülerdir. Yalnız 12S setup yapılacak modelin pil yerleştime bölümünün geniş olmasına dikkat edilmelidir. Alttan kaydırarak pil yüklemeli kitler bu konuda daha rahat kullanım sunmaktadır. Mesela Goblin 570 , Synergy E5 , KDS Innova vs. Align trex 550 de iki pili yan yana burun tarafına koymak gereklidir. Aşağıdaki resimde olduğu gibi:
Bu yerleşim ağrılık merkezi ayarlamada ve pil seçiminde zorluklara sebep olabilir.
550-570'lik bir modeli 6S kullanmak ve bundan tat alabilmek için iyi bir motor- ESC- pil üçlüsü tercih edilmelidir. Motor 22V da gerekli gücü üretebilmeli , ESC ve pil oluşan yüksek akımı verebilmeli , aktarabilmelidir. 6S sistemeler daha çok akım çektiği için esc ve pilleri daha çok zorlarlar.
Bu rutin konfigürasyonlar dışında örn: 7S , 8S gibi uçuranlarda var ancak bunlar bambaşka bir başlık olur.
BENZER KONU:
Yeni Model Topluyorum. 12S mi Yoksa 14S mi ? Tavsiyeniz :
Tahmin edileceği üzere, Pal uzunluğu arttıkça motorun yenmesi gereken hava direnci artmaktadır. Aynen arabalarda 90 km hıza kadar hava direncinin hızın karesiyle artması 90 km den yüksek hızlarda hızın küpü ile artması gibidir. Arabalarda 90 km geçiş noktası olduğu gibi helikopterlerde de 600 mm pal geçiş noktasıdır. Bu fizik kurallarının doğası ile belirlenir , bizim karar verdiğimiz bir şey değildir.
12S konfigürasyonlar da motorlar ortalama 44 voltta çalışır , 6S konfigürasyonlarda 22 voltta çalışır. Motor güç birimi olan watt geçen amperin voltla çarpılması sonucu oluşur. Özetle 12S sistemeler ve motorlar daha düşük amper akımlarında daha fazla güç ve tork üretirler. 600mm pal boyu fiziki sınırımızın üzerine çıktığımızda modelin atik ve bayılmadan uçması için bu yüksek güçlü motorlara ihtiyacımız olur. Tabi ki 6S 2800 watt bir motorla da 600mm palli bir model uçar ancak zorlandığında belirgin şekilde devir kaybeder. Dünyanın kabul ettiği değerler kabaca 600 paller için 3200-4000 watt arası güç 700 boyutunda modeller için 4000-5000 wattlık motorlardır.
12S setup avantajları ekstra tork ve güçdür. Dezavantajları maliyet ve iki lipo kullanma ihtiyacıdır. Mesela bir 5000 mah pil yerine iki adet 3300 mah pil almak gerekir. Her uçuştan sonra bir yerine iki pil şarj etmek gerekir. O yüzden 550-570 boyutu gibi her iki konfigürasyonunda kullanılabileceği modeller popülerdir. Yalnız 12S setup yapılacak modelin pil yerleştime bölümünün geniş olmasına dikkat edilmelidir. Alttan kaydırarak pil yüklemeli kitler bu konuda daha rahat kullanım sunmaktadır. Mesela Goblin 570 , Synergy E5 , KDS Innova vs. Align trex 550 de iki pili yan yana burun tarafına koymak gereklidir. Aşağıdaki resimde olduğu gibi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu yerleşim ağrılık merkezi ayarlamada ve pil seçiminde zorluklara sebep olabilir.
550-570'lik bir modeli 6S kullanmak ve bundan tat alabilmek için iyi bir motor- ESC- pil üçlüsü tercih edilmelidir. Motor 22V da gerekli gücü üretebilmeli , ESC ve pil oluşan yüksek akımı verebilmeli , aktarabilmelidir. 6S sistemeler daha çok akım çektiği için esc ve pilleri daha çok zorlarlar.
Bu rutin konfigürasyonlar dışında örn: 7S , 8S gibi uçuranlarda var ancak bunlar bambaşka bir başlık olur.
Bu yazı aşağıdaki konudaki mesajdan alınarak Yönetim tarafından yeni konu olarak paylaşılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
BENZER KONU:
Yeni Model Topluyorum. 12S mi Yoksa 14S mi ? Tavsiyeniz :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol