scale çok palli rotorlar

ishak parmak

Çalışkan Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
685
Tepkime puanı
635
Yaş
53
Konum
trabzon akcaabat
İlgi Alanı
Heli
Merhaba arkadaşlar,doğma büyüme scaleci olmama rağmen aklıma takılan önemli bir soru var zira iyi bir ingilizce olsaydı sanırım cözerdim zira sizlere bir tanışayım.malum scale olayı çok eskiyelere dayanır modelcilikte almanlar bu konuda duayendir.Eskiden flybarler ünüteler yoktu iste şimdi efsane olan futaba 401 bir bile yeni sayılabilir.Çoklu rotorda bu flybarles ünüteler yokken malum tail gyro ile olay hallediyorlardı burda en az kaç pal kullanmamız lazım yani 3 palli rotorlamı başlamak lazım ve nasıl bir setup acı ayarı yapılması lazımki başarılı bir uçuş olsun saygılar.
 
scale çok palli rotorlar

Soruyu tam anlamasam da (eldeki model FBL mı yoksa Çubuklu mu mesela?) bunun cevabını verebilecek ancak 1-2 meraklı Scaleci abi ve kardesimiz ancak çıkar diye düşünüyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
scale çok palli rotorlar

Abi kesin olaraka bilmemekle beraber, kuyruk hariç iki gyro daha kullanılıyordu bildiğim kadarıyla. Bir aileron, bir de elevatör için. Pal konusunda ise yine en basiti iki paldir diye tahmin ediyorum.
 
scale çok palli rotorlar

Çok palli rotor kafalarının sırrı "FLAPPİNG" yani çırpınma hareketindedir.
Pallerin ürettiği titreşim ve tork'u elektronik müdahale olmadan kontrol altında tutmak, eğer pallerin çırpınmasına müsade etmeyen bir kafa kullanılıyorsa zor değil zor ötesidir, ki bu çırpınma işi zaten gerçek helilerde de kullanılıyor. Bir de malum pal boyutları da uçuşu direk etkiler, 450 boyutu bir model için eğer çırpınma yapmayan bir kafa kullanılacak ise pal sayısının önemi olmaksızın FBL ünite kullanılmalıdır, aksi halde modeli zaptetmek nerede ise imkansız hale gelecektir. Model boyutu küçüldükçe, Eğer FBL ünitesi kullanılmıyorsa model dahada fazla düzeltme komutu isteyecektir ki bir müddet sonra bu da pilotun canını sıkan bir hale gelecektir. Eğer güzel bir çırpınan kafa ve iyi de bir ünite kullanılarak toplanırsa sistem, gerçekten tadından yenmez, süper rijit bir karakter çıkar ortaya. Sonuçta, konu çok uzun aslında ama video da gayet güzel görünüyor bu hareket. :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Görüldüğü üzere videoyu çeken arkadaş flap kafa kullanıyor ve FBL üniteye gerek yok gibi de bir not düşmüş ama sonuç ortada.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
scale çok palli rotorlar

Söz konusu olan çok palli rotor lar, örnek 5palli bir rotor için swash acılarımızı 3-4 derece ayarlasak bu durum pallerin keskin hareket edmesini kısıtlar ve ani dalma yapamazlar diye düşünüyorum. Sannırsam buna benzer bir konu okumuştum kısaca heli sağır olarak uçuyor. Ayrıca bu ünüteler yokken adamlar bu işi nasıl yapmışlar.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
scale çok palli rotorlar

ishak parmak' Alıntı:
Söz konusu olan çok palli rotor lar, örnek 5palli bir rotor için swash acılarımızı 3-4 derece ayarlasak bu durum pallerin keskin hareket edmesini kısıtlar ve ani dalma yapamazlar diye düşünüyorum. Sannırsam buna benzer bir konu okumuştum kısaca heli sağır olarak uçuyor. Ayrıca bu ünüteler yokken adamlar bu işi nasıl yapmışlar.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İshak, zaten yukarıdaki video da rotor kafası 5 palli ve stabilizasyon içinde bir şey kullanmıyor videoyu çeken vatandaş, yani FBL ünite yok.
3-4 dereceyi anlayamadım yalnız, artı - eksi 3-4 derece ile modeli yerden kaldıramazsın bile, zaten sadece HOVER için en az 5-6 derece gibi olmalı.
Ben mi yanlış biliyorum?
:rolleyes:
 
scale çok palli rotorlar

Levent Uygun' Alıntı:
İshak, zaten yukarıdaki video da rotor kafası 5 palli ve stabilizasyon içinde bir şey kullanmıyor videoyu çeken vatandaş, yani FBL ünite yok.
3-4 dereceyi anlayamadım yalnız, artı - eksi 3-4 derece ile modeli yerden kaldıramazsın bile, zaten sadece HOVER için en az 5-6 derece gibi olmalı.
Ben mi yanlış biliyorum?
:rolleyes:

Yanlış bilmiyorsun Levent abi , en az 6 derece collectif açı olmalı ,haaaa 4 palin kaldırma kuvveti fazla gelir , o sebeple expoları , DR'leri biraz artırabiliriz orası başka tabi... Videolardaki fbl ünite olmadan uçanları da hafife almamak lazım.Detayları yazmıyorlar ama , bu adamlar , helinin mekanik tüm ayarlarını sıfır hata ayarlayıp , kafa turu ve kuyruk dengesi arasındaki ilişkiyi de hatim etmiş adamlar.Bu sebeple , biz uçalım da , aman ünite ile uçalım diyorum , daha o safhalara gelmek için epey parçalamak lazım... :laugh:
 
scale çok palli rotorlar

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Yanlış bilmiyorsun Levent abi , en az 6 derece collectif açı olmalı ,haaaa 4 palin kaldırma kuvveti fazla gelir , o sebeple expoları , DR'leri biraz artırabiliriz orası başka tabi... Videolardaki fbl ünite olmadan uçanları da hafife almamak lazım.Detayları yazmıyorlar ama , bu adamlar , helinin mekanik tüm ayarlarını sıfır hata ayarlayıp , kafa turu ve kuyruk dengesi arasındaki ilişkiyi de hatim etmiş adamlar.Bu sebeple , biz uçalım da , aman ünite ile uçalım diyorum , daha o safhalara gelmek için epey parçalamak lazım... :laugh:

Aynen dostum, bu arada aklıma gelmişken, şu çırpınan kafa meselesi, COPTERX in 450 için ürettiği çok güzel bir kafası var 4 palli ve çırpınan cinsten, belki lazım olur. ;) :islik:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
scale çok palli rotorlar

Öhhö öhhö öhhöö.. :eek: 120 euro :D
Dur abi ben daha ucuzunun linkini vereyim , belki almak isteyen olur :islik:

 
scale çok palli rotorlar

Levent Uygun' Alıntı:
İshak, zaten yukarıdaki video da rotor kafası 5 palli ve stabilizasyon içinde bir şey kullanmıyor videoyu çeken vatandaş, yani FBL ünite yok.
3-4 dereceyi anlayamadım yalnız, artı - eksi 3-4 derece ile modeli yerden kaldıramazsın bile, zaten sadece HOVER için en az 5-6 derece gibi olmalı.
Ben mi yanlış biliyorum?
:rolleyes:
Levent abi bu 3-4 derece pal acısı değil swash acılarımız zira normal swash acıları 7derece ve yukarısı

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi