Seagull Yak 54 Kurulum.

Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
...evde bitirmem gereken uçak ve zagiler var :D Yücel abinin 140cm lik zagisi var, başka bir arkadaşımızın 100cm lik zagisi var (Dün gece bitti) , Akan abinin micro Trojanı var (Dün gece bitti) , birde Ediz kardeşimizin kırık Aero Works Extra 260 EP minnacık bişi :D bitmesi gerekiyor :D valla yordular beni , ama pazartesi günü inşallah ufak ufak başlarım :D bu akşam yozgata gitmek için hazırlık yapıcam, vaktim kalırsa servo montajından yavaş yavaş başlayabilirm aslında :)
Üstad sendeki bu enerjiye tek yapabileceğim :saygilar:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
.........evde bitirmem gereken uçak ve zagiler var :D Yücel abinin 140cm lik zagisi var, başka bir arkadaşımızın 100cm lik zagisi var (Dün gece bitti) , Akan abinin micro Trojanı var (Dün gece bitti) , birde Ediz kardeşimizin kırık Aero Works Extra 260 EP minnacık bişi :D bitmesi gerekiyor :D valla yordular beni , ama pazartesi günü inşallah ufak ufak başlarım :D ...
Mesut ustadim emeklilik sonrasi yapacagin is belli :lollol: :lol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

ilk sayfaya yeni fotoğraflar eklenmiştir :)


Sümer Yamaner' Alıntı:
NiCd piller temel olarak çok uygun ama bu elindeki pil kaç senelik bilmiyorum. Ona dikkat et. Promodel'deki pilin tipi ve kalitesi konusunda hiçbir fikrim yok.

Abi Spektrum olan en fazla 2 yıllık, bugüne kadar 4 5 uçağımda alıcı pili olarak kullandım ve sıkıntısız bir pil, diğerini 2. el aldığım paçalı güvercin vardıya o uçağın üzerinde geldi :) kaç yıllık bilemiyorum

Türker Akgün' Alıntı:
Üstad sendeki bu enerjiye tek yapabileceğim :saygilar:

Türker valla enerji falan kalmadı ya :D baya baya bildiğin zombi gibi dolanıyorum bu aralar :D

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Mesut ustadim emeklilik sonrasi yapacagin is belli :lollol: :lol:

inşallah Mehmet abi :) Arslan abi ile takılrız artık onun atölyede :D


Omer Erkan' Alıntı:
Mesut, hayırlı olsun! Kendi modelim gibi takipte olacağım, kolay gelsin!


Ömer abi teşekkür ederim :) senin kadar detaylı iş yapamasakta elimden geldiğince anlatmaya , detayları paylaşmaya çalışıcam :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Abi Spektrum olan en fazla 2 yıllık, bugüne kadar 4 5 uçağımda alıcı pili olarak kullandım ve sıkıntısız bir pil, diğerini 2. el aldığım paçalı güvercin vardıya o uçağın üzerinde geldi :) kaç yıllık bilemiyorum

Bence kullanmadan önce mutlaka 400 mA - 500 mA arası deşarj et ve sonra şarj et. Bakalım ne kadar alacak. Sonra üşenmeden tekrar deşarj et bakalım ne kadar verecek. Bunlardan emin olduktan sonra kullan derim.

Bu arada yeni eklediğin montaj fotoğrafları ile ilgili bir iki şey yazayım izninle.
Ben açıkçası CA menteşelere güvenen birisiyim. Eğer doğru uygulanırlarsa en ufak bir sorun oluşturmazlar. Plastik menteşelerin montajı ise daha fazla deneyim gerektirir. Şöyle ki, CA (kağıt) menteşede tüm kontrol yüzeyinin menteşe hattı otomatik olarak eşitlenir ama plastik menteşede buna özen gösterilmesi ve tüm menteşelerin aynı hizada olması şarttır. Ek olarak kontrol yüzeyi aralığının fazla olup flatter yapmaması için menteşe hizasında hem sabit yüzeye hem kontrol yüzeyine menteşe gövdesini içine alacak şekilde ince bir oluk açmak gerekebilir. Epoksi ile yapıştırırken menteşe hattının epoksilenip kilitlenmemesi için önlem almak da şarttır. Kısaca kişisel görüşüm bu boyutta bir modelde CA menteşe kullanmaktan yana. Ama iyi uygulanmış bir plastik menteşeye kimsenin itirazı olmayacaktır tabii.

Başka önemli bir nokta var ki bunu mutlaka belirtmeliyim. Servolarda kullanılan metal yüksükler burada görüldüğü şekilde takılmazlar. Alttan takılmaları gerekir ki gerçek anlamda titreşim önleyici etki yapabilsinler. Yani metal yüksüğün geniş ucu altta ahşaba değer ve onu yerine yukarıdan bastıran vidanın flanşı tespit eder. Bu şekilde servo ile ahşap arasında sadece lastik takoz kalmış olur. Buradaki gibi yapılan tespitte ise servo bağlantı kanadının altı vida sıkıldığında ahşaba temas eder (lastik takoza rağmen). (Belki bir ara bir çizim de hazırlayıp paylaşabilirim).

Bir küçük kişisel görüş daha ekleyeyim. Bu boyutta bir uçakta metal dişli servo kullanımının gereksiz olduğuna inanıyorum. Mutlaka metal dişli kullanılacaksa yeke tespit vidasına threadlock sürmeyi unutmamak gerektiğini hatırlatmak isterim.

Servo bağlantılarının heat shrink ile emniyete alınması fikrini ise çok tuttuğumu belirtmeliyim. İlk fırsatta uygulayacağım.

Kolay gelsin...
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bence kullanmadan önce mutlaka 400 mA - 500 mA arası deşarj et ve sonra şarj et. Bakalım ne kadar alacak. Sonra üşenmeden tekrar deşarj et bakalım ne kadar verecek. Bunlardan emin olduktan sonra kullan derim.

Bu arada yeni eklediğin montaj fotoğrafları ile ilgili bir iki şey yazayım izninle.
Ben açıkçası CA menteşelere güvenen birisiyim. Eğer doğru uygulanırlarsa en ufak bir sorun oluşturmazlar. Plastik menteşelerin montajı ise daha fazla deneyim gerektirir. Şöyle ki, CA (kağıt) menteşede tüm kontrol yüzeyinin menteşe hattı otomatik olarak eşitlenir ama plastik menteşede buna özen gösterilmesi ve tüm menteşelerin aynı hizada olması şarttır. Ek olarak kontrol yüzeyi aralığının fazla olup flatter yapmaması için menteşe hizasında hem sabit yüzeye hem kontrol yüzeyine menteşe gövdesini içine alacak şekilde ince bir oluk açmak gerekebilir. Epoksi ile yapıştırırken menteşe hattının epoksilenip kilitlenmemesi için önlem almak da şarttır. Kısaca kişisel görüşüm bu boyutta bir modelde CA menteşe kullanmaktan yana. Ama iyi uygulanmış bir plastik menteşeye kimsenin itirazı olmayacaktır tabii.

Başka önemli bir nokta var ki bunu mutlaka belirtmeliyim. Servolarda kullanılan metal yüksükler burada görüldüğü şekilde takılmazlar. Alttan takılmaları gerekir ki gerçek anlamda titreşim önleyici etki yapabilsinler. Yani metal yüksüğün geniş ucu altta ahşaba değer ve onu yerine yukarıdan bastıran vidanın flanşı tespit eder. Bu şekilde servo ile ahşap arasında sadece lastik takoz kalmış olur. Buradaki gibi yapılan tespitte ise servo bağlantı kanadının altı vida sıkıldığında ahşaba temas eder (lastik takoza rağmen). (Belki bir ara bir çizim de hazırlayıp paylaşabilirim).

Bir küçük kişisel görüş daha ekleyeyim. Bu boyutta bir uçakta metal dişli servo kullanımının gereksiz olduğuna inanıyorum. Mutlaka metal dişli kullanılacaksa yeke tespit vidasına threadlock sürmeyi unutmamak gerektiğini hatırlatmak isterim.

Servo bağlantılarının heat shrink ile emniyete alınması fikrini ise çok tuttuğumu belirtmeliyim. İlk fırsatta uygulayacağım.

Kolay gelsin...

Sümer abi paylaştığın fikirler için teşekkürler, servo yüğzüklerini halledicem hafta sonu, menteşe konusunda bende senin gibi düşünüyorum CA lara bende güvenirim bugüne kadar hep CA kullandım daha büyük boy uçağım olmadığı için, ama bu uçakta Mert arkadaşımız olmuşken plastik olsun dedi onun gazıyla aldım plastikleri :) plastik menteşenin nasıl uygulandığını biliyorum ve ESM P47 nin rudderında plastik menteşe kullandım , eklem yerine gres yağ sürüyorum ve buraya epoxy bulaşmıyor, kanatçıkların çalışmasına hiçbir sıkıntı yok :)

Metal dişli servoları hep kullanırım helikopterden alışkanlıki herzamanda locktite sürerim asla affetmem :D :halay:

son olarak, pili 2 ay önce test etmiştim en son hani şu extra 330SC yi topladığımda ondada kullanmıştım çünkü :) 1100 mahlık pil 1210 mah kadar almıştı :) pil sağlam abi :) ateşlemeye yeter diye düşünüyorum



şu keratada kullandım en son :) :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Zaten yazdıklarım doğrudan senin için değil de daha sonra burayı okuyacak arkadaşlar için dikkat çekmek amacıylaydı. Yoksa senin neyi nasıl yapacağını hepimizden daha iyi bildiğini ben de biliyorum. :) Ne de olsa hocalarımdan birisin! :D
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Zaten yazdıklarım doğrudan senin için değil de daha sonra burayı okuyacak arkadaşlar için dikkat çekmek amacıylaydı. Yoksa senin neyi nasıl yapacağını hepimizden daha iyi bildiğini ben de biliyorum. :) Ne de olsa hocalarımdan birisin! :D

abi naaptın ya :D ne hocası ? kim ? nerde ya ? estafurullah abi sana hocalık yapacak düzeyde değilim ben :embarras:

yazdıklarının diğer arkadaşlar için olduğunu biliyorumda :) ben şimdi bunlara cevap vermezsem ilerde bu modeli toplayacak ve bu konuyu okuyacak adam demezmi bu adam SÜmer beyin dediklerini yapmışmı yapmamaışmı ? ne olmuş acaba mualakta kalmış konu diye :D :halay:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Merak eden arkadaşlarımız olursa diye bu şekli hazırladım. Umarım anlaşılır.
(NOT: Mavi: Lastik takoz. Turuncu: Metal yüksük.)

[attachimg=1]

Üstteki doğru uygulama. Lastik takozun içine takılan metal yüksük üstten değil alttan takılıyor. Yüksüğün geniş alnı ahşaba oturuyor. Tespit vidasının geniş alnı da yüksüğe oturuyor. Bunun sonucunda normal bir sıkma ile vida takoz lastiğini asla fazla sıkamıyor. Belirli bir sertlikte sıkıp bırakıyor. Halbuki alttaki gibi yaparsak vidayı sıktıkça lastik takozun incelerek kenarlardan pörtlediğini görürüz. Bu şekilde servo kasası ile ahşap sonunda birbiri ile neredeyse temas eder hale gelir. Temas etmese bile arada sıkışmış lastik takoz artık titreşimi iletebilecek kadar sertleşmiştir. Bu da servo açısından risk oluşturur.
 

Ekli dosyalar

  • Servo.jpg
    Servo.jpg
    33.9 KB · Görülme: 169
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer abi ve Mesut Üstad, eğer yanlış anlamazsanız ben sizin ikinizin muhabbetini "Erman Toroğlu- Şansal Büyüka" benzetiyorum :D

Şahsen spordan pek haz eden birisi olmama rağmen, bir dönem sırf ikisinin muhabbeti için spor özetlerini seyrediyordum :laugh:

Bu arada yine çok güzel temel bilgiler paylaşılmış :halay: Eee bu durumda bana da LINK vermek düşüyor :RCKolik:


RC Model Uçak Kiti Toplama Sırasında Nelere Dikkat Etmeliyim

NOT: Şahsen "Servo montajında kullanılan metal yüksüklerin" yanlış kullanan birisi olarak, bu detay için ayrıca teşekkürler abi :thumbup:

Alıcı beslemesinde kullanmayı düşündüğümüz uzun süredir bekleyen NiCd pilleri nasıl kontrol edebiliriz :

CA (kağıt) ve Plastik menteşe Seçimi ve kullanımı: ,

Servo montajında kullanılan metal yüksüklerin montajı hakkında : ,
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Bu arada dün yine yetiştirip, montaj işine başlamışsın üstad, ne diyeyim helal olsun :saygilar:

 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu arada dün yine yetiştirip, montaj işine başlamışsın üstad, ne diyeyim helal olsun :saygilar:


Nasıl başlamasın yahu. Kutudaki uçağın kaşıntısı var ya... Ne yapsan geçmez. :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Nasıl başlamasın yahu. Kutudaki uçağın kaşıntısı var ya... Ne yapsan geçmez. :)
Valla bende de bir kutu var ama öyle duruyor ve en az 1 ay daha duracak abi :lol: :lollol: Gerçi ilk akşam ben de dayanamadım azıcık montaja başladım :laugh: ;D

 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut, kolay gelsin. İnsan bir süre sonra dayanamıyor, başlıyor toplamaya.

Sümer Yamaner' Alıntı:
...
Servo bağlantılarının heat shrink ile emniyete alınması fikrini ise çok tuttuğumu belirtmeliyim. İlk fırsatta uygulayacağım.
...

Bunu ben de çok tuttum. Bir başka yararı da, ek yeri kanat içinde kalması durumunda, takılmayacağından dolayı, sinirlerin arasından geçirmeyi çok kolaylaştıracaktır.

Elerondaki yeke vidasını tutan somuna da, sabitleyici bir şey (oje vs gibi) sürdüğünü düşünüyorum.
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

hepinize tesekkur ederim :) suan Yozgata dogru yoldayiz :D

tum metal aksamlara TL 222 orjinal kirmisi locktite suruyorum Ömer abi :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • uploadfromtaptalk1403278632337.jpg
    uploadfromtaptalk1403278632337.jpg
    39.5 KB · Görülme: 17