Prolux Easy Glow Buji Isıtıcısı
Sümer Yamaner' Alıntı:
Birincisi, uçağın motoru civarında kullanılan aletlerin kablosuz olmaları her zaman tercih sebebidir. Çünkü pervaneye yakın her kablo risk demektir. O nedenle starterleri bile üzerlerine iliştirdiğimiz LiPo'larla besleriz çoğu zaman. Kaldı ki sahaya varıp o kuru akünün çoktaan boşalmış olduğunu görünce yine sinirin bozulacak.
Ters montajlı motorlarda buji kızdırıcısı titreşimle yerinden çıkıyor demişsin. Bu çıkmayacak mı??? Yeniyken çıkmasa da birkaç kullanım sonrası bu da çıkmaya başlayacak.
Hepsinden öte, eğer bir kızdırıcı bujiyi ışıldak gibi parlatıyorsa birkaç motor çalıştırma sonrasında yeni bir bujiye ihtiyacın olacağını bilmelisin.
Buji kızdırmada bana göre tek adam akıllı çözüm onboard kızdırıcı sistemleri. Bunlar hazır olarak satılıyorlar. Ben kendim yapmayı tercih ediyorum. Kullandığım hazır sistemler uzun ömürlü olmadı. Özellikle HK malı olan çok çabuk bozuluyor.
Benim kullandığım (kendi üretimim) iki farklı sistem var. Birisi irice bir tek hücreli NiMh pil kullanıyor ve bunu bir röle ile bujiye bağlıyor. Tabii alıcıdan kumandalı olarak. Bunun avantajı çok basit bir sistem olması ve bujiyi yakma riskinin bulunmaması. Dezavantajı ise NiMh pilin beklemeyle şarj kaybetmesi.
Daha yeni olan sistem ise 2S LiPo ile çalışıyor. Yine alıcıdan kumanda alıyor ve bir PWM sinyali ile yeterli gerilimi üretiyor. Avantajı LiPo'nun şarj kaybının pratik olarak olmaması. Ama devrede bir sorun meydana gelirse bujiyi yakıp kavurma olasılığı var.
Onboard kızdırıcıların çok büyük de bir avantajı var. Özellikle dört zamanlı motorlarda kumandadan ayarlanacak bir miks ile rölanti civarında otomatik olarak devreye alınmaları ve bu şekilde hem rölantinin düzgün olmasını hem de uzun süreli rölanti sonrası motorun stop etmemesini sağlamaları mümkün.
Abi kablo konusunda çok haklısın, özellikle buji ısıtıcısının kablosu arkada, starterınki ön tarafta olmak zorunda olunca işler çok karışıyor. O nedenle bende starter için lipo aldım, tabi gelirse. Şimdi kargoda. Şayet gelirse en azından denemek için kullanacağım. O nedenle geriye kalan bir adet kablo var, oda buji ısıtıcısının. Şimdi buji ısıtıcısı için düşüncem lipoda kullansam farklı bir ekipmanda kullansam her halukarda belli bir miktar kablo olmak zorunda, neden dersen abi motora takınca buji ısıtıcısı kendini aşağıya doğru çekmemesi için fazla ağır olmasını istemem. Yakın zamandaki planım buji ısıtıcısı arka kısımda olması gerektiği için bataryayı ve kabloyu arkadan dolandırıp ön taraftan lipo bağlı starter ile çalıştırmak.
Bujini parlamasına gelirsek abi fotoğraftan belli oluyor zaten, çok parlıyor o nedenle ölçüm yaptım. Çıkışı 1,5 voltu geçmiyor cihazın. Tek sıkıntısı bu yönde olabilir abi, onun haricinde yay kalitesini beğendim, diğerleri gibi ağzı bir iki kullanımda açılacakmış gibi durmuyor. Daha önceden kullanan bir abimiz olduğu için bunu tercih ettim. Bir kaç ay sonra diğerleri gibi tam oturmayacağını düşünmüyorum abi. Kuru akünün bitmesi riskine karşıda abi aracımda akü tutuyorum, ama kış vakti sıkıntı olur mu olmaz mı bilemiyorum abi. Soğuk ne kadar etkiler ne kadar etkilemez. Tam dolu bir aküyü kaç volta kadar düşürebilir bilmiyorum abi. Onun haricinde de yedek alıcı pilimde mevcut. Nimh 6v kuru akü çalıştırmazsa onunlada çalıştırabilirim abi. 3,5V-20V kadar desteklediği için elimde ne varsa bir şekilde kullanabileceğimi düşünüyorum abi.
Bundan önce sorunum iki adet buji ısıtıcım vardı, biri power panel ile çalışıyor, diğeri 1,2V nimh pil ile çalışıyordu abi. Power panelde starterda olunca starterla aynı andayken voltaj düşmesi oluyor ve buji ısıtıcısı yetersiz kalıyordu. Pil ile çalışan ise tam olarak temas etmiyordu, sonradan onun yayını şans eseri temin ettiğim başka bir yay ile değiştirerek sorunu çözmüştüm abi, son zamanlarda onu kullanıyordum.
Onboard buji ısıtıcısı fikrinede gelirsek abi benimde aklımda o vardı. Hem yanımda buji ısıtıcısıdır, aküdür onları taşımama gerek kalmaz. Hemde rölanti devrinden aradığım lezzeti alabilmemi sağlardı abi. Son zamanlarda pistin yapılması ile birlikte düz bir zeminde uçakları yürütebildiğimiz için iki zamanlı motorlardaki gibi rahat olmuyor dört zamanlılar. O konuda çok haklısın abi. Hala bir taraftan elimle uçağı tutmam gerekecek kadar yüksek rölanti devri. Onda da HK'nın ürününü alacaktım abi. Sonradan daha kalitelisini bulur muyum dedim olmadı. Keşke benimde elimden gelsede abi rahat rahat kullansam. Ama şimdilik o seçenek bana uzak abi. Benim umut ettiğim bu aletin işimi bir az olsun kolaylaştıracak olması. Uzun vadede düşündüğüm asıl motor benzinliler olması sebebiyle abi bu uçaklar pert olana kadar benim işimi görmesi benim için yeterli abi. Bu vakitten sonra bir adet daha nitro motor alacağımı zannetmiyorum abi.