Uçan araçlarda Pervane ve Motor seçimi Hk.

N.Ahmet SANDIKLI

Çalışkan Uye
Katılım
12 Ocak 2022
Mesajlar
213
Tepkime puanı
182
Yaş
32
Konum
Denizli
İlgi Alanı
Hepsi
Değerli hocamızın yaptığı motor - pervane seçimi üzerine öğretici bir çalışma. Yeni başlayıp bu tarz sorularla boğulan arkadaşlarımıza veri sağlar. :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Herkese selamlar.
Uzun zaman oldu, bi ara micro heli ile ilgilenmiştim sağolsun forumun değerli üyelerinden bigiler edindim 8-9 yıl olmuş zaman ne çabuk geçmiş.

İnşaallah bir eğitim uçağı yapmak istiyorum, 3-4 gündür araştırıp videolar izledim forumu inceledem nispeten motor KW değeri - pervane ilişkisini kavradım.

Flysky i6x kumanda aldım sim çalışmaya başlayacağım.

Değerli hocam bu videoda çok güzel anlatmış, paylaşılan verilere baktığımda pervane boyutu küçülünce itme kuvveti azalıyor, videoda en verimli kombinasyonun 8x40 pervane 1400 kW motor olduğu belirtilmiş, acaba bu uçak (675gr) pek ağır olmadığı için mi bu kombinasyon verimli oluyor? Forumda gördüğüm kadarıyla ilk eğitim uçaklarında 1000kw motor 9x pervane kullanılmış.

Hocam başka bir videosunda 3 farklı motorun itme gücünü test ediyor, verileri şu şekilde paylaşmış

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüldüğü gibi 1400 kW motor 9x5prop 975gr itki üretiyor (20A çekiyor), 8x4 pervane kullanıldığında bu güç ne kadar düşer acaba? Hocamız videosunda 1400kw-8x4 kombinasyonun 10A akım çektiğini gösteriyor (%70 gazda kullanıldığı belirtilmiş) dolayısıyla daha uzun uçuş süresi yakalanıyor.

Benim yaşadığım yer Tekirdağ Çorlu, genel olarak rüzgarlı bi bölge zaten İstanbul' dan çıkıp bu tarafa doğru yaklaştığınızda rüzgar tirbünlerini görmeye başlıyorsunuz.

Acemice yapacağım ilk modelimin 900-1000 Gr civarı olacağını varsayıyorum 1400kw-8x4 kombinasyonu kullanmak mantıklı olurmu sizce? Bu 10A akım çeken kombinasyon çok hoşuma gitti düşük tüketimle uzun uçuş süresi yakalamak istiyorum.

Hocamızın kararlı ve uzun uçuş süreli olarak paylaştığı model
Gövde: 73 cm (28.74 inc)
Kanat: 109 cm (42.91 inc)
Uçuş ağırlığı: About 675 gr
Böyle bir modelle başlamayı düşünüyorum.
 
Sizin tarif ettiğiniz şey 1400 kW değil! Doğrusu 1400 KV! KV(Rpm/Volt) demektir.kW ise motor gücü=kiloWatt anlamına gelir.1000Watt=1 kiloWatt'a eşittir.W(Watt) değeri ne kadar yüksek olursa elektrikli motor o kadar güçlü olacaktır.KV(Rpm/Volt) ne kadar yüksekse DAHA FAZLA GÜÇ ELDE EDİLMEZ!

Başlamayı düşündüğünüz modelin boyutları bence küçük.Kanat açıklığı 120cm ve üzeri modelleri tavsiye ederim.Daha dengeli uçuşu olacağından yeni başlayan birine uçuşu öğretmesi,fazla yormaması açısından daha doğru olacaktır.Öyle bir modelde de ben olsam KV değeri çok az daha düşük, 3S ile 330W güç üreten motor tercih ederdim(benim önerdiğim modele göre,1kg ağırlığında baz alırsak).1Kg ağırlığındaki bir modeli 240W gücünde motor da uçurur ancak güç olarak tatmin etmeyebilir ben benzer güçte motorla da denedim.Olması gereken güçten daha düşük güçte motor kullanmak daha yüksek gaz pozisyonunda uçmak zorunda kalınacağından motor yüksek akım çekecek ve uçuş sürenizi uzatmayacak,aksine kısaltacaktır.Bir modelin daha verimli uçmasında sadece motor gücü değil, doğru KV değeri olan motor kullanmak da çok çok önemlidir her ne kadar bazı arkadaşlarımız kabul etmeseler de.KV arttıkça Tork azalır hız artar.KV azalttıkça Tork artar hız azalır.Peki neye göre belirleyeceğiz KV değerini? Modelimizin türü,uçuş karakteristiği gibi parametrelere göre.Tork fizikte bir işi daha az güçle yapmaya yarar.Yani motorunuz ne kadar güçlü olursa olsun yanlış KV değerinde motor kullanıyorsanız normal şartlarda tüketeceğiniz enerjiden daha fazla enerji tüketip verimsiz uçarsınız.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Sizin tarif ettiğiniz şey 1400 kW değil! Doğrusu 1400 KV! KV(Rpm/Volt) demektir.kW ise motor gücü=kiloWatt anlamına gelir.1000Watt=1 kiloWatt'a eşittir.W(Watt) değeri ne kadar yüksek olursa elektrikli motor o kadar güçlü olacaktır.KV(Rpm/Volt) ne kadar yüksekse DAHA FAZLA GÜÇ ELDE EDİLMEZ!

Başlamayı düşündüğünüz modelin boyutları bence küçük.Kanat açıklığı 120cm ve üzeri modelleri tavsiye ederim.Daha dengeli uçuşu olacağından yeni başlayan birine uçuşu öğretmesi,fazla yormaması açısından daha doğru olacaktır.Öyle bir modelde de ben olsam KV değeri çok az daha düşük, 3S ile 330W güç üreten motor tercih ederdim(benim önerdiğim modele göre,1kg ağırlığında baz alırsak).1Kg ağırlığındaki bir modeli 240W gücünde motor da uçurur ancak güç olarak tatmin etmeyebilir ben benzer güçte motorla da denedim.Olması gereken güçten daha düşük güçte motor kullanmak daha yüksek gaz pozisyonunda uçmak zorunda kalınacağından motor yüksek akım çekecek ve uçuş sürenizi uzatmayacak,aksine kısaltacaktır.Bir modelin daha verimli uçmasında sadece motor gücü değil, doğru KV değeri olan motor kullanmak da çok çok önemlidir her ne kadar bazı arkadaşlarımız kabul etmeseler de.KV arttıkça Tork azalır hız artar.KV azalttıkça Tork artar hız azalır.Peki neye göre belirleyeceğiz KV değerini? Modelimizin türü,uçuş karakteristiği gibi parametrelere göre.Tork fizikte bir işi daha az güçle yapmaya yarar.Yani motorunuz ne kadar güçlü olursa olsun yanlış KV değerinde motor kullanıyorsanız normal şartlarda tüketeceğiniz enerjiden daha fazla enerji tüketip verimsiz uçarsınız.
Açıklama için teşekkür ederim. Evet kv olacaktı hep yanlış yazmışım bu değerin motorun volt başına çevirdiği devir olduğunu araştırmalarımda gördüm.
Peki 1kg cicarı 120 cm civarı kanat uzunluğu bir model için nasıl bi motor kullanmalıyım 2212 ölçülerindeki motorlar ihtiyaç olan gücü üretebilir mi yoksa daha büyük motormu olmalı? Sizin öneriniz kaç watt güç üreten bi motor olmalı?
İşin mantığını nispeten kavradım mesela 1.2 motor bi arabayla yüklü şekilde uzun yol yapsanız örneğin 4500 D/dk motor çevirsin, aynı yükle 2.0 motor bi araba 2500 D/dk çevirerek gidecektir ve daha az yakıt tüketecektir.
Uçak ağırlığı fazla olacaksa yüksek kv lı motor tork bakımından zayıf kalacağından verimsiz olacaktır
 
Motor seçiminden önce nasıl bir model yapacağınıza karar vermelisiniz.Bu işte yeniyseniz Çaylak Trainer modelini öneririm.Yapımı çoğu modelden daha basit bir model.Kanat açıklığı 140cm o modelin.Kesinlikle çok güzel uçan bir model keyifle uçarsınız.Forumda konuları var.Ne yapacağınıza karar verirseniz yardımcı olalım...
 
Açıklama için teşekkür ederim. Evet kv olacaktı hep yanlış yazmışım bu değerin motorun volt başına çevirdiği devir olduğunu araştırmalarımda gördüm.
Peki 1kg cicarı 120 cm civarı kanat uzunluğu bir model için nasıl bi motor kullanmalıyım 2212 ölçülerindeki motorlar ihtiyaç olan gücü üretebilir mi yoksa daha büyük motormu olmalı? Sizin öneriniz kaç watt güç üreten bi motor olmalı?
İşin mantığını nispeten kavradım mesela 1.2 motor bi arabayla yüklü şekilde uzun yol yapsanız örneğin 4500 D/dk motor çevirsin, aynı yükle 2.0 motor bi araba 2500 D/dk çevirerek gidecektir ve daha az yakıt tüketecektir.
Uçak ağırlığı fazla olacaksa yüksek kv lı motor tork bakımından zayıf kalacağından verimsiz olacaktır
Hocam trainer tarzı uçacaksanız 2212 motorlar yeterli olur. Akrobasi tarzı uçacaksanız daha büyüğünü alın derim.
Şöyle bir örnek vereyim: ben 144cm kanat açıklığına ve 1300gr kütleye sahip uçağımı 1150gram thrustı olan sunnysky 2212 bir motor ile uçuruyorum. Hatta küçük akrobatik haraketler yapabiliyorum bu motorla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Motor seçiminden önce nasıl bir model yapacağınıza karar vermelisiniz.Bu işte yeniyseniz Çaylak Trainer modelini öneririm.Yapımı çoğu modelden daha basit bir model.Kanat açıklığı 140cm o modelin.Kesinlikle çok güzel uçan bir model keyifle uçarsınız.Forumda konuları var.Ne yapacağınıza karar verirseniz yardımcı olalım...
Evet hocam kesinlikle çaylak modeli olcak her işin bi emekleme dönemi var bende bunu sindirerek yapmak istiyorum, benim şuan tek amacım kontrolü kolay hızı önemli olmayan sadece uçsun modunda bi uçak yapabilmek. Eğer kalıcı olursam ilerde farklı modeller denemek isterim.
Forumda çaylak model konusunu dün akşam inceledim 24 sayfanın hepsini okudum, ölçülerini anlayamamıştım planı indirdim şimdi baktım kanat açıklığı 140cm imiş böyle bir model yapma konusunda netleştim.
Okuduğum önceki konularda uçak yapımında malzeme olarak foto blok yerine depron kullanılması önerilmiş. Çaylak model yapımında kanat için genellikle EPS malzeme kullanılmış sıcak telle kesilmiş ben şimdilik bu düzeneği yapabileceğimi sanmıyorum.

Çaylak model konusunda bir arkadaş şöyle bir kanat paylaşmış bu kanattaki Clark y denilen parçaları falçatayla kesebileceğimi düşünüyorum ve resimde görüldüğü gibi çita kullanarak kanat iskeletini oluşturduktan sonra üzerine arkadaşın yaptığı gibi 3 milimetre kapron malzemeyle kaplamayı düşünüyorum daha doğrusu bu konu hakkında sizlerinde fikrini almak isterim dayanıklı ve yapımı kolay kanat ne şekilde olabilir?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hocam trainer tarzı uçacaksanız 2212 motorlar yeterli olur. Akrobasi tarzı uçacaksanız daha büyüğünü alın derim.
Şöyle bir örnek vereyim: ben 144cm kanat açıklığına ve 1300gr kütleye sahip uçağımı 1150gram thrustı olan sunnysky 2212 bir motor ile uçuruyorum. Hatta küçük akrobatik haraketler yapabiliyorum bu motorla.
Hocam aslında ben de piyasada rahatça bulunduğu ve fiyatı uygun olduğu için 2212 ölçülerindeki motordan kullanmak istiyorum benim de yapmak istediğim uçak 140cm kanat açıklığında sanırım 1 kilo civarı belki de sizinki gibi 1.300 grama yakın olacaktır. Peki sizin kullandığınız motor kaç kv ve pervane ölçünüz nedir?
Motor olarak ilk etapta şu ucuz turuncu motorlardan kullanmayı düşünüyorum bu hobide kalıcı olursam daha sonra farklı kombinasyonlar denemek isterim. YouTube kendin yap kanalındaki abinin neredeyse tüm videolarını izledim onun paylaşmış olduğu motor kıyaslama videosunda sarı motor ile markalı motor arasında ciddi bir fark olmadığı gözüküyordu.

ESC konusunda ise piyasada ucuza satılan şu sarı esc'ler var ancak bu tip ürünlerin üzerinde yazan gerçek değerleri vermediğini biliyorum bana pek güven vermiyor siz nasıl bir ESC kullanıyorsunuz?
 
Hocam aslında ben de piyasada rahatça bulunduğu ve fiyatı uygun olduğu için 2212 ölçülerindeki motordan kullanmak istiyorum benim de yapmak istediğim uçak 140cm kanat açıklığında sanırım 1 kilo civarı belki de sizinki gibi 1.300 grama yakın olacaktır. Peki sizin kullandığınız motor kaç kv ve pervane ölçünüz nedir?
Motor olarak ilk etapta şu ucuz turuncu motorlardan kullanmayı düşünüyorum bu hobide kalıcı olursam daha sonra farklı kombinasyonlar denemek isterim. YouTube kendin yap kanalındaki abinin neredeyse tüm videolarını izledim onun paylaşmış olduğu motor kıyaslama videosunda sarı motor ile markalı motor arasında ciddi bir fark olmadığı gözüküyordu.

ESC konusunda ise piyasada ucuza satılan şu sarı esc'ler var ancak bu tip ürünlerin üzerinde yazan gerçek değerleri vermediğini biliyorum bana pek güven vermiyor siz nasıl bir ESC kullanıyorsunuz?
Ben motor olarak sunnysky x2212 1400kv motoru 9045 pervane ile kullanıyorum.
Esc olarak da sarı olanlardan kullanıyorum 40a lik olanlardan.
Ben yaklaşık 9 aydır (bu hobiye başladığımdan beri) 40A lik sarı esc den kullanıyorum. Ve bir sıkıntısını görmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Evet hocam kesinlikle çaylak modeli olcak her işin bi emekleme dönemi var bende bunu sindirerek yapmak istiyorum, benim şuan tek amacım kontrolü kolay hızı önemli olmayan sadece uçsun modunda bi uçak yapabilmek. Eğer kalıcı olursam ilerde farklı modeller denemek isterim.
Forumda çaylak model konusunu dün akşam inceledim 24 sayfanın hepsini okudum, ölçülerini anlayamamıştım planı indirdim şimdi baktım kanat açıklığı 140cm imiş böyle bir model yapma konusunda netleştim.
Okuduğum önceki konularda uçak yapımında malzeme olarak foto blok yerine depron kullanılması önerilmiş. Çaylak model yapımında kanat için genellikle EPS malzeme kullanılmış sıcak telle kesilmiş ben şimdilik bu düzeneği yapabileceğimi sanmıyorum.

Çaylak model konusunda bir arkadaş şöyle bir kanat paylaşmış bu kanattaki Clark y denilen parçaları falçatayla kesebileceğimi düşünüyorum ve resimde görüldüğü gibi çita kullanarak kanat iskeletini oluşturduktan sonra üzerine arkadaşın yaptığı gibi 3 milimetre kapron malzemeyle kaplamayı düşünüyorum daha doğrusu bu konu hakkında sizlerinde fikrini almak isterim dayanıklı ve yapımı kolay kanat ne şekilde olabilir?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Depron/Maket Kartonu veya XPS malzemelerin herhangi biri ile hem gövde hem kanadı istediğiniz malzeme ile yapabilirsiniz.Örneğin gövdeyi 5cm kalınlığında XPS köpük ile de yapabilirsiniz sadece kabloları geçireceğiniz yeri maket bıçağı ile oyarsınız olur biter olmaz diye bir şey yok Çaylak modelinin mucidi tasarlayan Cem Zırh hocamız öyle yapıyordu.Dayanıklılık açısından biraz daha iyi olur bence.Kanadı da Flitetest'in modellerinde yapıldığı gibi Maket Kartonunu bükerek de yapabilirsiniz ancak sıcak tel ile Clark Y profille kesmek aerodinamik açıdan daha iyi olur.Üstelik kesimi yapacağınız aparatı yapmak sanıldığı kadar zor değil.İnternette bolca kaynak var H şeklinde tahtaları birleştirip, tel ve güç kaynağı ile halledersiniz.Bükme yöntemine göre daha simetrik profil elde edeceğinizden çok daha sağlıklı olur.Yine de bükme yönteminden başka çarem yok diyorsanız bükerek de yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Depron/Maket Kartonu veya XPS malzemelerin herhangi biri ile hem gövde hem kanadı istediğiniz malzeme ile yapabilirsiniz.Örneğin gövdeyi 5cm kalınlığında XPS köpük ile de yapabilirsiniz sadece kabloları geçireceğiniz yeri maket bıçağı ile oyarsınız olur biter olmaz diye bir şey yok Çaylak modelinin mucidi tasarlayan Cem Zırh hocamız öyle yapıyordu.Dayanıklılık açısından biraz daha iyi olur bence.Kanadı da Flitetest'in modellerinde yapıldığı gibi Maket Kartonunu bükerek de yapabilirsiniz ancak sıcak tel ile Clark Y profille kesmek aerodinamik açıdan daha iyi olur.Üstelik kesimi yapacağınız aparatı yapmak sanıldığı kadar zor değil.İnternette bolca kaynak var H şeklinde tahtaları birleştirip, tel ve güç kaynağı ile halledersiniz.Bükme yöntemine göre daha simetrik profil elde edeceğinizden çok daha sağlıklı olur.Yine de bükme yönteminden başka çarem yok diyorsanız bükerek de yapabilirsiniz.
Hocam dediğiniz gibi tel ile kesme olayını araştırdım yapılmayacak bi iş değilmiş 12v 20A DC trafom var yeterli olurmu acaba?
Malzeme konusunda xps sanki daha sağlam olur gibi geliyor banada, maket kartonu inceleme şansım olmadı aralarındaki farkı bilmiyorum.
Maket kartonun dışı karton kaplı köpük ancak köpük sertliği nasıl acaba xps gibi sertmi? Yada malzemenin karton kaplı olması mukavemetini daha iyimi kılıyor.
Bu gün birde dremel siparişi verdim yapım aşamasında ihtiyacım olur diye, bakalım malzeme olarak bi hayli netleştim muhtemelen kanadı tel. İle kesmeye çalışacağım.
Ancak şimdi bi sorum daha var sizler 140 cm kanat açıklığı da çaylak modeli tavsiye ediyorsunuz, kendin yap kanalında 109cm kanat açıklığındaki modeli yapan arkadaşlarda var ikisi arasında kararsızım, küçük olan model taşıması kolay olur diye daha cazip geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail CAN
Hocam dediğiniz gibi tel ile kesme olayını araştırdım yapılmayacak bi iş değilmiş 12v 20A DC trafom var yeterli olurmu acaba?
Malzeme konusunda xps sanki daha sağlam olur gibi geliyor banada, maket kartonu inceleme şansım olmadı aralarındaki farkı bilmiyorum.
Maket kartonun dışı karton kaplı köpük ancak köpük sertliği nasıl acaba xps gibi sertmi? Yada malzemenin karton kaplı olması mukavemetini daha iyimi kılıyor.
Bu gün birde dremel siparişi verdim yapım aşamasında ihtiyacım olur diye, bakalım malzeme olarak bi hayli netleştim muhtemelen kanadı tel. İle kesmeye çalışacağım.
Ancak şimdi bi sorum daha var sizler 140 cm kanat açıklığı da çaylak modeli tavsiye ediyorsunuz, kendin yap kanalında 109cm kanat açıklığındaki modeli yapan arkadaşlarda var ikisi arasında kararsızım, küçük olan model taşıması kolay olur diye daha cazip geliyor.
12V 20A trafo fazlasıyla yeterli olur.Tabi kullanacağınız telin kalınlığı,direnci falan teknik detaylar giriyor işin içine ancak uygun kalınlıkta bulabildiğiniz bir tel bulun dimmer ile kullanın.Dimmer'i kıstığınızda tele verilen enerji de azalır.En düşük kademeden başlayıp yavaş yavaş kademeli kademeli arttırarak bulursunuz en uygun tel sıcaklığını.Dimmer'ı cüzi bir fiyata elektronikçilerde bulabilirsiniz.Maket kartonu depron ile aynı diyebilirim tek fark kağıt ile kaplı olması ancak XPS gibi dayanıklı değil.Maket kartonu/depron ile yapılan modeller XPS'ye göre daha çabuk deforme oluyor.Benim şuana kadar maket kartonuyla yaptığım modeller kırım geçirmeme rağmen en ufak sürtmede ve darbede deforme olup kısa sürede çok kötü hale geldiler.XPS sıkıştırılmış köpük gibi bir şey.Ben olsam XPS tarzı bir malzeme ile yapardım.İlle de maket kartonu/depron ile yapacağım diyorsanız da siz bilirsiniz elbette.

Kendin yap kanalındaki bahsettiğiniz modeli de biliyorum aslında ben de beğeniyorum o modeli ancak boyutu nispeten küçük olduğu için daha oynak bir model olacaktır.Eğer kendin yap kanalındaki modeli yapacağım diyorsanız da ölçeğini %40 - %50 büyüterek yapmanızı tavsiye ederim.Kanat açıklığı geniş, nispeten büyük uçakla uçmayı öğrenmek, küçük model daha oynak-agresif olacağından büyük uçak her zaman daha iyidir.

Kanatları ortadan ayrılabilir yapmak taşımada kolaylık ve çözüm sağlar.Her iki kanadı kanat borusu gibi sağlam bir malzemeyle birleştirilebilir bir şey yaparsanız uçuştan sonra kanatları basit bir şekilde birbirinden ayırıp taşıyabilirsiniz.Benim kullandığım 46'lık sınıfı yakıtlı modellerimde de bu sistem var.Bu konuda biraz araştırma yapıp fikir edinebilirsiniz.Dremel alarak da iyi yapmışsınız model yaparken,tamirat yaparken ve evdeki zarar gören herhangi bir şeyi tamir ederken bile çok işime yaradı şahsen.İlla ki ihtiyacınız olur yeri geldikçe.:D Kolay gelsin.

Bu arada Vimeo'da Çaylak modelinin yapımıyla ilgili içeriklere göz atabilirsiniz fikir verecektir.
 
12V 20A trafo fazlasıyla yeterli olur.Tabi kullanacağınız telin kalınlığı,direnci falan teknik detaylar giriyor işin içine ancak uygun kalınlıkta bulabildiğiniz bir tel bulun dimmer ile kullanın.Dimmer'i kıstığınızda tele verilen enerji de azalır.En düşük kademeden başlayıp yavaş yavaş kademeli kademeli arttırarak bulursunuz en uygun tel sıcaklığını.Dimmer'ı cüzi bir fiyata elektronikçilerde bulabilirsiniz.Maket kartonu depron ile aynı diyebilirim tek fark kağıt ile kaplı olması ancak XPS gibi dayanıklı değil.Maket kartonu/depron ile yapılan modeller XPS'ye göre daha çabuk deforme oluyor.Benim şuana kadar maket kartonuyla yaptığım modeller kırım geçirmeme rağmen en ufak sürtmede ve darbede deforme olup kısa sürede çok kötü hale geldiler.XPS sıkıştırılmış köpük gibi bir şey.Ben olsam XPS tarzı bir malzeme ile yapardım.İlle de maket kartonu/depron ile yapacağım diyorsanız da siz bilirsiniz elbette.

Kendin yap kanalındaki bahsettiğiniz modeli de biliyorum aslında ben de beğeniyorum o modeli ancak boyutu nispeten küçük olduğu için daha oynak bir model olacaktır.Eğer kendin yap kanalındaki modeli yapacağım diyorsanız da ölçeğini %40 - %50 büyüterek yapmanızı tavsiye ederim.Kanat açıklığı geniş, nispeten büyük uçakla uçmayı öğrenmek, küçük model daha oynak-agresif olacağından büyük uçak her zaman daha iyidir.

Kanatları ortadan ayrılabilir yapmak taşımada kolaylık ve çözüm sağlar.Her iki kanadı kanat borusu gibi sağlam bir malzemeyle birleştirilebilir bir şey yaparsanız uçuştan sonra kanatları basit bir şekilde birbirinden ayırıp taşıyabilirsiniz.Benim kullandığım 46'lık sınıfı yakıtlı modellerimde de bu sistem var.Bu konuda biraz araştırma yapıp fikir edinebilirsiniz.Dremel alarak da iyi yapmışsınız model yaparken,tamirat yaparken ve evdeki zarar gören herhangi bir şeyi tamir ederken bile çok işime yaradı şahsen.İlla ki ihtiyacınız olur yeri geldikçe.:D Kolay gelsin.

Bu arada Vimeo'da Çaylak modelinin yapımıyla ilgili içeriklere göz atabilirsiniz fikir verecektir.
Hocam aydınllattığınız için çok teşekkür ederim. Benim için çok değerli bilgiler, trafomda 30A dimmer var amperi ayarlayabiliyorum.
Benimde tahminim xps malzemenin daha sağlam olabileceği yönündeydi, kuyruk ve flaplar için 5mm xps kullanmak uygun olurmu?
Forumda arkadaşların kanatların kırıldığını gördüm kanat içine destek için 1x1 cm çam çıtası uygun olurmu yeterli gelirmi? Yada ağırlık açısından uygunmudur?
Ayrılabilen kanat sistemini araştıracağım.
Ve önerilerinizi dikkate alarak 140cm bi model yapma konusunda karar kıldım, hayırlısı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Ahmet SANDIKLI