Uçan araçlarda Pervane ve Motor seçimi Hk.

Hocam aydınllattığınız için çok teşekkür ederim. Benim için çok değerli bilgiler, trafomda 30A dimmer var amperi ayarlayabiliyorum.
Benimde tahminim xps malzemenin daha sağlam olabileceği yönündeydi, kuyruk ve flaplar için 5mm xps kullanmak uygun olurmu?
Forumda arkadaşların kanatların kırıldığını gördüm kanat içine destek için 1x1 cm çam çıtası uygun olurmu yeterli gelirmi? Yada ağırlık açısından uygunmudur?
Ayrılabilen kanat sistemini araştıracağım.
Ve önerilerinizi dikkate alarak 140cm bi model yapma konusunda karar kıldım, hayırlısı olsun.
Rudder,Aileron ve Elevatör'de 5mm xps elbette kullanılabilir şayet kanat profiline uygunsa tabi.Yatay&Dikey Stabilizer,Rudder ve Elevator'ü 5mm depron/maket kartonu veya XPS ile hangisi ile istiyorsanız yapabilirsiniz.Gerçi sıcak tel ile kesecekseniz kanadı Aileron'da 5mm XPS kullanmanıza gerek yok.Kanadın Aileron kısmını doğru bir şekilde maket bıçağıyla düzgünce kestikten sonra menteşe mantığıyla yapabilirsiniz.Plastik menteşeyi(Rc Uçaklarda kullanılan) Epoxy ile yapıştırarak veya Duct Tape diye tabir edilen bant ile de açılı kestikten sonra menteşe sistemi yapabilirsiniz.Google'da Duct Tape bant diye aratırsanız fikir verecektir.İlla aynı marka olacak diye bir şey yok.Koli bandı kullanınca esneme yaptığı için bu bandı tavsiye ediyorum.Elimden geldiğince Paintte çizerek göstermeye çalıştım, amatörce oldu ancak elimden bu kadar geldi.:)Umarım faydalı olabilmişimdir, kolay gelsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Rudder,Aileron ve Elevatör'de 5mm xps elbette kullanılabilir şayet kanat profiline uygunsa tabi.Yatay&Dikey Stabilizer,Rudder ve Elevator'ü 5mm depron/maket kartonu veya XPS ile hangisi ile istiyorsanız yapabilirsiniz.Gerçi sıcak tel ile kesecekseniz kanadı Aileron'da 5mm XPS kullanmanıza gerek yok.Kanadın Aileron kısmını doğru bir şekilde maket bıçağıyla düzgünce kestikten sonra menteşe mantığıyla yapabilirsiniz.Plastik menteşeyi(Rc Uçaklarda kullanılan) Epoxy ile yapıştırarak veya Duct Tape diye tabir edilen bant ile de açılı kestikten sonra menteşe sistemi yapabilirsiniz.Google'da Duct Tape bant diye aratırsanız fikir verecektir.İlla aynı marka olacak diye bir şey yok.Koli bandı kullanınca esneme yaptığı için bu bandı tavsiye ediyorum.Elimden geldiğince Paintte çizerek göstermeye çalıştım, amatörce oldu ancak elimden bu kadar geldi.:)Umarım faydalı olabilmişimdir, kolay gelsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elinize emeğinize sağlık çizim de çok güzel olmuş çok açıklayıcı olmuş.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Tamer Öztürk
Hocam trainer tarzı uçacaksanız 2212 motorlar yeterli olur. Akrobasi tarzı uçacaksanız daha büyüğünü alın derim.
Şöyle bir örnek vereyim: ben 144cm kanat açıklığına ve 1300gr kütleye sahip uçağımı 1150gram thrustı olan sunnysky 2212 bir motor ile uçuruyorum. Hatta küçük akrobatik haraketler yapabiliyorum bu motorla.
Hocam tekrardan merhaba, size yine bi sorum olucak. Uçağınız 1300 Gr bu ağırlığa batarya dahilmi?
Ben uçağı bitirdim kanat açıklığı 140 cm bi model yaptım motor olarak biraz kıyaslama yapınca daha düşük amper değerlerinde nispeten daha yüksek itki sağladığını gördüğüm sunnysky 2814 900kv motor kullandım, benim pilsiz ağırlık 1000 Gr civarı sanırım müsait bi ara detayları farumda paylaşıcam.
Batarya konusunda karar vermek için size ağırlık durumunu sormak istedim. Birde merak ettiğim konu gerçi uçuş karakterine ve rüzgara göre değişir sanırım siz bu uçağı 1 (kaç mah?) batarya ile kaç dk uçuruyorsunuz ?
 
Sizin tarif ettiğiniz şey 1400 kW değil! Doğrusu 1400 KV! KV(Rpm/Volt) demektir.kW ise motor gücü=kiloWatt anlamına gelir.1000Watt=1 kiloWatt'a eşittir.W(Watt) değeri ne kadar yüksek olursa elektrikli motor o kadar güçlü olacaktır.KV(Rpm/Volt) ne kadar yüksekse DAHA FAZLA GÜÇ ELDE EDİLMEZ!

Başlamayı düşündüğünüz modelin boyutları bence küçük.Kanat açıklığı 120cm ve üzeri modelleri tavsiye ederim.Daha dengeli uçuşu olacağından yeni başlayan birine uçuşu öğretmesi,fazla yormaması açısından daha doğru olacaktır.Öyle bir modelde de ben olsam KV değeri çok az daha düşük, 3S ile 330W güç üreten motor tercih ederdim(benim önerdiğim modele göre,1kg ağırlığında baz alırsak).1Kg ağırlığındaki bir modeli 240W gücünde motor da uçurur ancak güç olarak tatmin etmeyebilir ben benzer güçte motorla da denedim.Olması gereken güçten daha düşük güçte motor kullanmak daha yüksek gaz pozisyonunda uçmak zorunda kalınacağından motor yüksek akım çekecek ve uçuş sürenizi uzatmayacak,aksine kısaltacaktır.Bir modelin daha verimli uçmasında sadece motor gücü değil, doğru KV değeri olan motor kullanmak da çok çok önemlidir her ne kadar bazı arkadaşlarımız kabul etmeseler de.KV arttıkça Tork azalır hız artar.KV azalttıkça Tork artar hız azalır.Peki neye göre belirleyeceğiz KV değerini? Modelimizin türü,uçuş karakteristiği gibi parametrelere göre.Tork fizikte bir işi daha az güçle yapmaya yarar.Yani motorunuz ne kadar güçlü olursa olsun yanlış KV değerinde motor kullanıyorsanız normal şartlarda tüketeceğiniz enerjiden daha fazla enerji tüketip verimsiz uçarsınız.
Hocam tekrardan merhaba, modeli bitirdim özellikle sizin tavsiyeniz üzerine 140 cm kanat açıklığında yaptım, verdiğiniz bilgiler için ayrıca teşekkür etmek isterim. Ağırlık konusunda sizinde fikrinizi almak isterim modelim bataryasız 1000 Gr civarı oldu motor sunnysky 2814 900kv batarya olarak 18650 pillerden yaptım 3000 mah 3s 10c şimdi bu batarya 156 Gr geliyor motorun gücünü daha iyi karşılayabilmesi için 3s 2p yapmayı düşünüyorum 300 Gr civarı olacak yani sizin tecrübenizede danışmak istedim.
 
Hocam tekrardan merhaba, size yine bi sorum olucak. Uçağınız 1300 Gr bu ağırlığa batarya dahilmi?
Ben uçağı bitirdim kanat açıklığı 140 cm bi model yaptım motor olarak biraz kıyaslama yapınca daha düşük amper değerlerinde nispeten daha yüksek itki sağladığını gördüğüm sunnysky 2814 900kv motor kullandım, benim pilsiz ağırlık 1000 Gr civarı sanırım müsait bi ara detayları farumda paylaşıcam.
Batarya konusunda karar vermek için size ağırlık durumunu sormak istedim. Birde merak ettiğim konu gerçi uçuş karakterine ve rüzgara göre değişir sanırım siz bu uçağı 1 (kaç mah?) batarya ile kaç dk uçuruyorsunuz ?
Benim uçak şu an 1.5 kg a çıktı ( üzerine gopro taktım.). Pistten flap olmadan kalkamıyor şu an ama uçuşunda sıkıntı yok. Motor 1100 gram itki üretirken bence gayet yeterli seviyede uçabiliyor.
Sizin motoru daha büyük almanız iyi olmuş ilerisi için.


Ben şu anki hâli ile powerxtra 18650 3s1p 2500mah pil ile full gazda 8-9dk kadar uçuyorum(itiş gücü biraz düşüyor, 3s2p yapmanız iyi olmuş) 1800mah lipo ile de full gazda 6dk uçabiliyorum.


300 gram pille beraber 1,3kg oldu uçağınız o zaman.
Uçağın ayarlamaları düzgün yapıldıysa eğer uçmaması için bir sebep yok şu an teoride.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Benim uçak şu an 1.5 kg a çıktı ( üzerine gopro taktım.). Pistten flap olmadan kalkamıyor şu an ama uçuşunda sıkıntı yok. Motor 1100 gram itki üretirken bence gayet yeterli seviyede uçabiliyor.
Sizin motoru daha büyük almanız iyi olmuş ilerisi için.


Ben şu anki hâli ile powerxtra 18650 3s1p 2500mah pil ile full gazda 8-9dk kadar uçuyorum(itiş gücü biraz düşüyor, 3s2p yapmanız iyi olmuş) 1800mah lipo ile de full gazda 6dk uçabiliyorum.


300 gram pille beraber 1,3kg oldu uçağınız o zaman.
Uçağın ayarlamaları düzgün yapıldıysa eğer uçmaması için bir sebep yok şu an teoride.
Anladım hocam 300 Gr batrya gönül rhatlığıyla koyabilirim ozaman, bataryayı 2p daha yapmadım aslında önce bi sorayım dedim ona göre yapıcam.
Şimdi şöyle bi durum oluyor test ederken full gazda 13x6 pervane 40-42 A çekiyor benim aldığım piller Orion 3000 mah 10C Max 32A felan verdiğini gördüm, gazı 30A sabitleyip akım çektiğimde 1dk civarı dayandı 25-24 A lere düşüp o şeklide birkaç dk devam etti not tutmadım tam hatırlamıyorum şarj alerim ters bağlantı yaptığımdan dün akşam yandı pilleri şerj edip tekrar test edemiyorum ancak voltaj 10-9 volt civarına düşerse motor sinyal verip korumaya geçiyor ve 7-8 A akımdan fazlasını çekmiyor aslında pil kapasitesi daha var ama anlık 9 voltu gördüğünde motor korumaya geçiyor bende bunu önlemek için 2p batarya yapmaya karar verdim.
Yaptığım testlerde 13x6 pervane 11 volt 25A de 1400 Gr itki üretti gaz konumunu kısıp 25A sabitleyip kullanmayı düşünüyorum.
12x6 pervaneyle 22A 1580 Gr üretti bu pervane Max 22A çekti ancak itki gücü oranı daha verimli.
 
Son düzenleme:
Hocam tekrardan merhaba, modeli bitirdim özellikle sizin tavsiyeniz üzerine 140 cm kanat açıklığında yaptım, verdiğiniz bilgiler için ayrıca teşekkür etmek isterim. Ağırlık konusunda sizinde fikrinizi almak isterim modelim bataryasız 1000 Gr civarı oldu motor sunnysky 2814 900kv batarya olarak 18650 pillerden yaptım 3000 mah 3s 10c şimdi bu batarya 156 Gr geliyor motorun gücünü daha iyi karşılayabilmesi için 3s 2p yapmayı düşünüyorum 300 Gr civarı olacak yani sizin tecrübenizede danışmak istedim.
Bedreddin hocam prensip olarak Uçağın modeline ve ağırlığını göz önünde bulundurarak önce motor&pervane ve daha sonra da ESC ve batarya seçimi yapmak gerekir.Sizden ricam modelin son halinin fotoğraflarını paylaşabilir misiniz? Resim üzerinden yorumda bulunalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Bedreddin hocam prensip olarak Uçağın modeline ve ağırlığını göz önünde bulundurarak önce motor&pervane ve daha sonra da ESC ve batarya seçimi yapmak gerekir.Sizden ricam modelin son halinin fotoğraflarını paylaşabilir misiniz? Resim üzerinden yorumda bulunalım.
Kanat açıklığı 140 cm foam cup modelinden yaptım ancak malzeme olarak gövdeye 2cm xps kullandım modelin planı 0.5cm foamboard olarak yapılmış benim gövde yanlardan 1,5+1,5 cm geniş olmuş oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hayırlısı olsun size önerdiğim model bu değildi ancak bu modelle de uçmayı öğrenebilirsiniz.Motorunuzun teknik özelliklerini incelediğimde 3S LiPo ve 13x6.5 Pervane ile 327 Watt güç sağladığını ve yaklaşık 30A akım çektiğini görüyorum.Bu durumda kullanacağınız bataryanın sürekli olarak 30A akım verebilmesi gerekiyor.Eğer benim görüntülediğim verilerde yanlışlık yoksa 40A ESC yeterli olur.Tabi bu konuda başvurduğumuz yöntem en verimli performansı verecek Pervane,ESC ve Bataryayı test ederek bulmak.Önemli olan bu 3 ekipmanın ısınmadan ideal koşullar altında çalışmasını sağlamak.Motor olarak güzel bir seçim.Motoru en yüksek 25A çekecek şekilde nasıl sabitlemeyi düşünüyorsunuz?

 
Hayırlısı olsun size önerdiğim model bu değildi ancak bu modelle de uçmayı öğrenebilirsiniz.Motorunuzun teknik özelliklerini incelediğimde 3S LiPo ve 13x6.5 Pervane ile 327 Watt güç sağladığını ve yaklaşık 30A akım çektiğini görüyorum.Bu durumda kullanacağınız bataryanın sürekli olarak 30A akım verebilmesi gerekiyor.Eğer benim görüntülediğim verilerde yanlışlık yoksa 40A ESC yeterli olur.Tabi bu konuda başvurduğumuz yöntem en verimli performansı verecek Pervane,ESC ve Bataryayı test ederek bulmak.Önemli olan bu 3 ekipmanın ısınmadan ideal koşullar altında çalışmasını sağlamak.Motor olarak güzel bir seçim.Motoru en yüksek 25A çekecek şekilde nasıl sabitlemeyi düşünüyorsunuz?

Teşekkür ederim, öncelikle 12x6 pervane kullanmayı düşünüyorum 11.1V ta max. 22A akım çekti ve 1580 gr itki üretti. Diğer seçenek 13x6 pervaneyi kullanırken kumanda menüsnde throttle cruve ayarlarında H seçeneğini düşürerek fazla akım çekmesini engelledim, en azından test ederken bu şekilde çalıtığını gördüm, örneğin H değerini %82 ayarladığımda Max. 25A akım çekerek çalışıyor. 10.8V akım vererk denedim yüke bindiğinde voltaj düşümünüde hesaba katarsak aşşağı yukarı 22-25A aralığında çalışmasını umuyorum.
 
Kanat açıklığı 140 cm foam cup modelinden yaptım ancak malzeme olarak gövdeye 2cm xps kullandım modelin planı 0.5cm foamboard olarak yapılmış benim gövde yanlardan 1,5+1,5 cm geniş olmuş oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak güzel duruyor elinize sağlık.




Anladım hocam 300 Gr batrya gönül rhatlığıyla koyabilirim ozaman, bataryayı 2p daha yapmadım aslında önce bi sorayım dedim ona göre yapıcam.
Şimdi şöyle bi durum oluyor test ederken full gazda 13x6 pervane 40-42 A çekiyor benim aldığım piller Orion 3000 mah 10C Max 32A felan verdiğini gördüm, gazı 30A sabitleyip akım çektiğimde 1dk civarı dayandı 25-24 A lere düşüp o şeklide birkaç dk devam etti not tutmadım tam hatırlamıyorum şarj alerim ters bağlantı yaptığımdan dün akşam yandı pilleri şerj edip tekrar test edemiyorum ancak voltaj 10-9 volt civarına düşerse motor sinyal verip korumaya geçiyor ve 7-8 A akımdan fazlasını çekmiyor aslında pil kapasitesi daha var ama anlık 9 voltu gördüğünde motor korumaya geçiyor bende bunu önlemek için 2p batarya yapmaya karar verdim.
Yaptığım testlerde 13x6 pervane 11 volt 25A de 1400 Gr itki üretti gaz konumunu kısıp 25A sabitleyip kullanmayı düşünüyorum.
12x6 pervaneyle 22A 1580 Gr üretti bu pervane Max 22A çekti ancak itki gücü oranı daha verimli.

Toplam kaç dk çalışabiliyor?
Bi 8-6 dk civarı çalışması lazım bu verilere göre.

ESCniz büyük ihtimalle pili korumak için gazı azaltıyor. Ama zaten 9 volttan aşşağı indikten sonra gaz 20 saniye içerisinde azalıyor normalde de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
O halde 12x6 Pervane ile Throttle Curve ile oynamadan deneyin derim.Motorda ve ESC de anormal ısınma meydana gelmiyorsa ilk uçuşunuzu bu kombinasyonla yapınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Uçak güzel duruyor elinize sağlık.






Toplam kaç dk çalışabiliyor?
Bi 8-6 dk civarı çalışması lazım bu verilere göre.

ESCniz büyük ihtimalle pili korumak için gazı azaltıyor. Ama zaten 9 volttan aşşağı indikten sonra gaz 20 saniye içerisinde azalıyor normalde de.
Teşekkürler hocam, pilleri net test edemedim dün akşam şarj aletim dalgınlıkla ters bağlantı sonucu ateş attı çalşıyor ama şarj yapmıyor bağlantı kopuk hatası veriyor. Aklımda kaldığı kadarıyla aktarayım orion 3000 mah 10c piller 1 dk kadar 30A verdi 24-25A akımla devam etti tam kaç dakika sürdü hatırlamıyorum, esc den bi uyarı gelmiyor voltaj düşünce motor ötmeye başlıyor sonra tam gaz almıyor 7-9A arası akım çekiyor ben sürekli tam gaz vererek yaptım bu testleri pil voltajı anlık 9v civarı görürse motor korumaya geçiyor kabloyu tak çıkar yapınca tam gaz yüklenmeden 20A akım çekmeye devam edebiliyorsunuz. Birde aspilsan 2900 mah 8c pilleri denedim 25A akım oda 1dk civarı veriyor sağlıklı olarak 22A civarında çalışıyor motor uyarı sinyalinden sonrada gazı kapatmadım 500-600 gr civarı itki gücünde çalışmaya devam ediyor 6-7 dk sürmüştür. ancak bu pilleri tam kapasite zorlamak zuzun süreli sağlıklı değil anladığım kadarıyla mesela orion piller acayip ısındı he ani yüklenme bırakma şeklinde belki çok sorun olmaz ancak benim gözlemlediğim kadarıyla bu pillerden 20A akım çekecek şekilde kullanmak sağlıklı olur bu sebeple 3s2p olarak kullanacağım.