[Urun]: Align Trex 550L Dominator

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
48
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
İlk görüntüler internete düşmeye başladı.. Align bu sene bir çok modelinin ismini değiştiriyor. 700 dominator adında çıkan upgradeli 700 DFC'den sonra , şimdide 550 boyutuna indirilmiş 600E pro kasasını 550L dominator olarak piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Yurtdışı UNBOXING Konusu :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Video linki:


-------------------------------------------------------
13.07.14 Tarihli Güncelleme

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin kendisini daha önce görmüştük , bu yeni bilgide hangi elektronikler ile geleceğinide gördük.

Yeni modelin dizaynının güzel olduğunu , hatta çıkmasında geç bile kalındığını , kuyruk ön aktarmasının değişmesinin daha iyi olabileceğini önceki mesajlarda konuşmuştuk.

Elektronik konusunda yorumlara gelince Align'ın yeni 730 mx motoru yabancı forumlarda okuduğum üzere pek tutulmadı. Şahsen kullanmadığım için tamamen kullanıcıların görüşü olarak söylersek; çoğu kullanıcının kitten çıkan motoru değiştirdiği motorun fiyatının 70 dolara alıcı bulmadığını yazıyorlar. Kağıt üzerinde 2550 watt güç göstermesine rağmen align motorlarda kağıt üzerindeki değerlere pek inanılmaması gerektiğini 750 mx motorda görmüştüm. Daha sonra aynı motoru kullanan diğer arkadaşlarımdan da aynı yönde görüşler gelmişti. Genede motor çoğu kullanıcının ihtiyacını karşılayacaktır.

Bence burada en kritik nokta kitte talon 90 esc kullanılması. Gene motorun verilerine bakarsak devamlı olarak 115 amper , peak olarak 195 amper çekebildiği söylenen bir motora 90 amper esc koymanın mantığını algılayamadım. Bu modeli sabote etmek gibi birşey. 6S gibi özellikle amperi çok çeken sistemlerde bu model için ideal esc castle edge 130 LV esc olmalıydı. İlerleyen dönemlerde esc ile çok sıkıntılar yaşanacağını düşünüyorum. Dahili BEC'in 9 amper devamlı 20 amper peak akım erebildiği yazsada tek kablo üzerinden 5 amper üzeri devamlı akımın çok mümkün olmadığını diğer konularda belirtmiştik. Hatırladığım kadarıyla talon 90 üzerinde tek servo çıkışı vardı. Yanlışsam düzeltin lütfen.

550 pal kullanımı gene geç gelmiş bir düzenleme. Ama geç olsun güç olmasın diyoruz. HV servoların 550 boyutundaki modellerde gerekli olmadığını çeşitli konularda belirtmiştim ,buna da fazla mal göz çıkarmaz diyoruz. Modelin fiyatını çok yükseltmemesini umuyoruz.

Gpro ünite için henüz yeterli kullanıcı yorumu olmadığı için herhangi bir yorum yapamıyorum. Kullanıcı yorumlarının artması biraz zaman alacak gibi görünüyor , zira gene yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla Align'ın bir önceki FBL ünitesi 3GX'in bütün dünyaya yayılan kötü şöhreti herkesi yeni üniteyi denemede temkinli olmaya itiyor. 200-250 dolar bandındaki fiyatı ayrıca alınıp denenmesini engelliyor. Bu kadar para vereceğime a yada b markasını alırım deniyor. Bu yüzden kitten çıkan ünitelerin kullanıcı yorumlarına yansımasını bekleyeceğiz.


-------------------------------------------------------
25.05.15 Tarihli Güncelleme

Her ne kadar buluşma sayfamızda paylaşmış olsak da, Özkan kardeşimizin TREX 550 L Dominator Maiden videosu ile Tanıtım videosunu bu başlık altında da paylaşalım dedik :RCKolik:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eski TREX 550 DFC ile Dominator Serisinin Kıyaslanması videomuz:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Align Trex 550L Dominator

çok iyi oldu bu haber, zaten aklımda önümüzdeki yıl için 500-550 size vardı ve dominator serisi de gerçekten yakışıklı...

peki 6S setup mı yine? 12S olacaksa lipo ağlatır :D
 
Align Trex 550L Dominator

6S olarak planlanmış, motoru şu andaki yeni versiyon 730kv 550 motoru zaten , elektronikte bir değişiklik yok sadece kasa değişiyor gibi.
 
Align Trex 550L Dominator

İlker Sönmez' Alıntı:
6S olarak planlanmış, motoru şu andaki yeni versiyon 730kv 550 motoru zaten , elektronikte bir değişiklik yok sadece kasa değişiyor gibi.

Teşekkür ederim İlker hocam, bunu bi takibe alayım ben. Yıl sonuna doğru uygun bir fırsat olduğunda düşünüyorum aslında... bakalım o zamanki şartlar x5 olabilir, 550pro dfc olabilir diyordum da artık dominator varken beklemek lazım gelişmeleri.. align super comboları hem hesaplı oluyor hem de belli bir kaliteyi sunuyor. infinity hobby den bir atılım bekliyoruz artık :coolxf:
 
Align Trex 550L Dominator

Eline sağlık Ilker Hocam :thumbup: Şahsen bu yeni Mevcut "Trex 550 E PRO DFC" göre epey bir değişiklik olmuş ana gövde ve elektronik yerleşimde :)

Anlamadım tek nokta ise mevcut 550 modelinin kuyruk zaten 600 ile aynı idi. Şimdi bu yeni model "550 L" olunca, kuyruk biraz daha mı uzayacak acaba ??

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


"TREX 700 E DFC Dominator" u sanki bireber küçültüp kopyalamışlar :laugh: Servo yerlemişi en sevdiğim tarz. Pili de kızaklı hala getirmişler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Align Trex 550L Dominator

Mehmet abi 2. fotoğrafı yanlış eklemişsin

1. eklediğin 550 modeli

550 dominatör olan ise bendeki 660E PRO ile aynı sadece kuyruk kısa ve canopy değişik . gövde 600 kuyruk 550 yani
 
Align Trex 550L Dominator

Mesut hocam gövde de küçültülmüş diyorlar. Dizayn 600 ile aynı ancak gövdesi 600'e göre daha hafif olacakmış. Zaten dikkatli bakılınca gövde de daha küçük görünüyor. 1. Resim 600E pro dfc, 2. resim 550 dominator


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Muhtemelen yeni trende uyup alın size 550 ister 550 6S ister 600 12S kullanın diyecekler. Çoğu firma artık stretch (modeli uzatma) seçeneğini sunarak kullanıcıya çeşitlilik sunuyor.
 
Ynt: Align Trex 550L Dominator

İlker bey evet dikkatli bakinca farkettim kuyru servo montaj yeri biraz farkli zaten

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Align Trex 550L Dominator

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi 2. fotoğrafı yanlış eklemişsin

1. eklediğin 550 modeli

550 dominatör olan ise bendeki 660E PRO ile aynı sadece kuyruk kısa ve canopy değişik . gövde 600 kuyruk 550 yani
Teşekkürler üstad, evet küçük bir yanlışlık yapmışım :laugh: :D

İlker Sönmez' Alıntı:
.....Muhtemelen yeni trende uyup alın size 550 ister 550 6S ister 600 12S kullanın diyecekler. Çoğu firma artık stretch (modeli uzatma) seçeneğini sunarak kullanıcıya çeşitlilik sunuyor.

Bence çok güzel bir özellik. Kullanıcı olarak ne kadar çok seçme şansımı olursa, o kadar iyidir :yuppi:

Fakat benim anlamadım nokta şu. Eğer Mordo abinin 6S konfigurasyonlu TREX 550 DFC yanlış hatırlamıyorsam, onun kuyruk borusu TREX 600 ile birebir aynı, yani 600 kuyruk borusu kullanıyor.
Şimdi bu durumda yeni 550 Dominator serisinde 6S yaparsak 550 kuyruğu, 12S yaparsak 600 kuyru mu kullanacağız :rolleyes: Eğer öyle ise neden modele "L" diye bir ibare ekliyorlar. Zaten eskiden de "L" idi :rolleyes:
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Değişiklik kuyrukta değil gövdede. Şu andaki 600 kit 550'den daha ağır ve 550 pali elektroniği ile performans vermesi çok mümkün değil. O yüzden 600 satışları durma noktasına geldi. 600 dizaynı kullanışlı bir dizayn ancak ağır , 550 dizaynı ise sevilmeyen bir dizayn. Motorun altta olması , batarya haznesinin önce olması , servo yerleşimi vs sıkıntı veriyordu. Şimdi hepsini 600 frame gibi yapıp boyunu küçülterek ağırlığını azaltmışlar ve yeni bir 550 çıkmış meydana.

Ancak bence Align'da en çok geliştirilmeye muhtaç kuyruk ön kutusu hala plastik , sıkarken biraz fazla sıksan arka kısmı çatlıyor. Son trex 500 stetch projemi çöpe atmamın sebebi buydu.
 
İlker Sönmez' Alıntı:
Değişiklik kuyrukta değil gövdede. Şu andaki 600 kit 550'den daha ağır ve 550 pali elektroniği ile performans vermesi çok mümkün değil. O yüzden 600 satışları durma noktasına geldi. 600 dizaynı kullanışlı bir dizayn ancak ağır , 550 dizaynı ise sevilmeyen bir dizayn. Motorun altta olması , batarya haznesinin önce olması , servo yerleşimi vs sıkıntı veriyordu. Şimdi hepsini 600 frame gibi yapıp boyunu küçülterek ağırlığını azaltmışlar ve yeni bir 550 çıkmış meydana.

Ancak bence Align'da en çok geliştirilmeye muhtaç kuyruk ön kutusu hala plastik , sıkarken biraz fazla sıksan arka kısmı çatlıyor. Son trex 500 stetch projemi çöpe atmamın sebebi buydu.

600 nitroda bu olay birdefa başıma geldi, 600E Pro ile 600 Nitronun Tail Boom Holder'ları aynı, bu sorun için ehirobodan şu CopterX 600E Ppo'nun parçası alınabilir :)




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

birde şöyle birşey olabilir, sanırım bu parçayı CNC de üretmek oldukça maliyetli sanırım çünkü KDE bile bu işe el atmadı :D :lollol:
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Mesut AKIN' Alıntı:
600 nitroda bu olay birdefa başıma geldi, 600E Pro ile 600 Nitronun Tail Boom Holder'ları aynı, bu sorun için ehirobodan şu CopterX 600E Ppo'nun parçası alınabilir :)
Benimde ne yazık ki 500 başıma 1 kere gelmişti :-\ Insanın gerçekten de canı çok sıkılıyor, ciddi bir dizayn problemi var ve hala da devam ediyor ne yazık ki :embarras:
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Dizayn olarak hatalı , ikisini tek parça yapmak yerine iki tane tail klempi ve bir tane ayrı aktarma kutusu yapılabilir. Yada gaui de olduğu gibi direkt otorotasyon dişlisine tork tube oturabilir.

Synergy E5'de karbon alüminyumdan yaptığımız aktarma parçası , kuyruk iki metal halka tarafından tutuluyor , tt bir ucu aktarma kutusuna giriyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gaui X7'de tt front drive dişlisi boom ön kısmına yerleştiriliyor , gene tail tutucu metal klemplerden geçen tt direkt olarak otorotasyon dişlisinden hareket alıyor. Herhangi bir ayrı kutu kullanılmamış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

İlker Sönmez' Alıntı:
Dizayn olarak hatalı , ikisini tek parça yapmak yerine iki tane tail klempi ve bir tane ayrı aktarma kutusu yapılabilir. Yada gaui de olduğu gibi direkt otorotasyon dişlisine tork tube oturabilir.

Synergy E5'de karbon alüminyumdan yaptığımız aktarma parçası , kuyruk iki metal halka tarafından tutuluyor , tt bir ucu aktarma kutusuna giriyor.
Oldukça basit ve etkili bir dizayn yapmışlar :thumbup:

İlker Sönmez' Alıntı:
Gaui X7'de tt front drive dişlisi boom ön kısmına yerleştiriliyor , gene tail tutucu metal klemplerden geçen tt direkt olarak otorotasyon dişlisinden hareket alıyor. Herhangi bir ayrı kutu kullanılmamış.
Yeni fark ettiğim Gaui bu dizaynda oldukça etkileyici. Arada herhangi ilave bir eleman olmadan direkt kuyruk güç aktarımı %p