[Urun]: Yeni Proje: Goblin Speed
Speed helikopterlerin normal 700 lerden farkı nedir dendiğinde , bu modellerin düz ve hızlı gitmesi için gereken birkaç özelliği vardır. Düzgidebilmesi için kuyruk gaininin sıfıra yakın olması (rate mod) gereklidir. Kuyruk palleri aşırı tepki verip yönünü bozmaması için küçük olmalıdır. Misal 700 boyutlu normal bir modelde 105 kuyruk pali kullanılırken speedlerde 550 lere kullanılan 95 mm kuyruk pali kullanılır.
Gövdenin yapısı ve aerodinamik özellikleri herkesçe biliniyor , ancak gerçekten bu işle profesyonel olarak uğraşan kişiler , hız rekorunu kırmaya çalışanlar için goblin speed şakaa gibi bir makinadır. Onlar henselheit , diabolo gibi halis muhlis speed makinalarından başkasını tanımazlar. Amma o makinalarla da canım 3d yapmak istedi diyemezsiniz. Özetle Goblin speed güzel bir speed - 3D melezidir.
Speed makinalarda uzun süreli aşırı amperler tüketilir. Misal 250 amper 15-20 sn boyunca çekilir. Bu ısıya dayanabilecek elektronikler gerçekten çok pahalıdır. 3d makinalardaki bir saniyeden daha kısa süren amper pikleri gibi dayanılabilir bir yük değildir. O yüzden bütün kabloların 6 awg , konnektörlerin 8 mm olması , motor ile esc'nin birbirine lehimlenmesi önerilir. Bu yüzdendir ki speed modellerde esc yuvası motorun dibindedir ve kontronik 200 hv gibi speed için üretilen esc lerde kablolar konnektörsüz bağlanır.
Elektronik seçiminde yüksek süreli yüksek amper verebilen ESC , kalın ve tek sarım telli motorlar (10k watt peak), yavaş ama yüksek torklu servolar ve Speed için dünyanın ilk tercihi Helicommand FBL üniteleri tercih edilir.
--------------------------------------------------------------------------
Bu goblinile goblin 700 competition serisinin birçok parçası ortak. Bu makine 720 pal çeviriyor. Kafaturu 2600 , pitch +15 . Akımı çeken bu aşırı yük.
Burada 14S ve 12S seçimi ilk önce karar kılmamız gereken nokta. Malum 14S olduğunda voltaj yükseldiği için aynı gücü elde etmek daha düşük amperle mümkün oluyor. Tavsiye edilen ideal piller 7S 4500 mah 60 C. Tabi buna uygun bir şarj aleti de gerekmesi büyük bir sıkıntı. Gene bu 7S pilleri diğer modellerde kullanabilmek için diğer modellerin ESC'lerininde değişmesi gerekiyor. Bu sıkıntılar bizi 12S setup ve yüksek amper/ısı sarmalına itiyor.
Modeli havada yakmamak için 12S sistemi daha düşük kafaturunda kullanmak gerekiyor , bu da hızı sınırlıyor. O yüzden baba bir makina için 14S gerekli. Ancak şimdilik benim planım 12S'de kalmak. Belki bir piyango çıkarsa fikrim değişebilir
Düzeltme: Piyango çıkmadı tabi ancak araştırınca gördüm ki 5000 mah 60C 6S piller ile 4500 mah 7S 65C pillerin fiyatları aynı. Şarj aletinde de yaklaşık bir 70 dolar fark var. O yüzden tüm sistemi komple 14S yapmaya karar verdim.
Dolayısıyla çok hızlı uçan bir makina değil , hızlı uçan bir makina yapabliyoruz.
-----------------------------------------------------------------------------
Elektronik seçimleri:
Motor :
Son dakika kararıyla motor tercihimizi değiştirdik. Yeni motorumuz
Xnova Temptation Series (XTS) 4530-480KV
Aşağıda motorun orjinal açıklaması ve altındaki paragraftada benim yorumlarım mevcut.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Xnova XTS 4530-480KV 5+5YY Brushless Motor 1.4mm Wire 6mm-38mm Shaft A
The Xnova motors XTS series is well designed and optimized to perform. With up to 1,6mm thick wire, we can offer you a second to none quality motor with higher torque level and overall performance than Xnova normal series. This motors have been tested under extreme conditions, such as up to 42 degrees C outdoor temperature for countless numbers of hard 3D flights ,with great results in specially 800 size helicopters.
These motors offer perfect choice for speed flying enthusiasts. All XTS motors are 100% hand-wound. Each motor runs trough a complete quality control test. Xnova brushless high performance outrunner motor designed for extrem 3D 700-800mm helicopter where highest power to weight ratio is important. 12S and specially 14S optimised.
Yorum: Xnova XTS 4530-480KV motorlar tek ve kalın tel kullanılarak %100 elle sarılıyor. Dahaönceki mesajlarda da belirttiğim gibi speed modellerde yüksek akım altında daha fazla verimlilik için tekli sarım motorlar tercih ediliyor. Bu seri (XTS) normal seri x-novalara göre genel performans ve tork olarak daha üstün. Mesela yakın zamanda çıkacak Goblin 380 motorları için normal seri motorlar ve xts versiyonu mevcut. Xts versiyonu Tareq'in tercihi sloganıyla geliyor. Yukarıdaki paragrafta motorun testlerinin ekstrem dış koşullarda 42 derece sıcaklıkta yapıldığı söyleniyor. Bu da motorun Adana için uygun olduğunu gösterir.
Bu testlerde özellikle 800 sınıfı helikopterlerde hard 3d uçuş için çok iyi sonuç verdiğini söylüyorlar. Hemen arkasındanda bu motorun speed flying için mükemmel seçim olduğuna yer verilmiş. Güç ağırlık oranı olarak 4530 serisi (535 gr) büyük abileri olan 4535 ve 4540 serilerine göre ağırlık performans olarak daha başarılı. Abileri 700 gr civarı ağırlıkta iken 500-600 watt daha fazla güç üretiyorlar. Bu motoru seçmemizdeki bir diğer sebepte KV değerinin hem 12S hemde 14S kullanımına uygun olması. 12S de kullandığımız 500KV motorlara çok yakın KV değerleri ile 14S için optimize edilmiş bu motora çok yönlülük sağlıyor. Misal scorpion 4530-450KV motoru bu motorun eşdeğeri olarak piyasada , ancak sadece 14S kullanımı öneriliyor, aynı zamanda güç üretimi olarak daha zayıf kalıyor.
Daha önceki tercihimiz KDE Direct 700XF-535KV 4530 serisinden bir motor 14S kullanımına uygundu ancak çoklu sarım olduğu için tercihimizi değiştirdik. Bir düşük KV olan 505Kv versiyonu ise 4535 kategorisine girdiği için ağırlığı ve akı çekme kapasitesi çok yüksek olduğu için hedef güç kullanımı planımıza uymuyordu.
Özellikler:
High qual. Neodym Mag.heat res. up to 150 degree C.
Specialized wires,heat resistance up to 300 degree C.
Precise balanced.
High performance stator metal sheet.
High quality NMB bearings. (2 on top 1 at bottom)
Marked leading high effiency up to 93%.
Cooler running.
Superb quality and machining of CNC parts.
Improved torque and power output.
1.4 mm thick wire.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ESC: YGE 160 HV V4 (Opto) with Heatsink
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Servolar:
Savox 1268HG
Cyclicler:
Specifiaction
* Dimensions: L:48.0 x W:20.0 x H:37.2mm
* Weight: 62g
* Speed (sec/60°): 0.11 @7.4V
* Torque (kg-cm): 26 @7.4V
* Case: Aluminium
Tail:
Specification
Torque: 4.2 kg-cm (58.33 oz/in)(6.0V)
Torque: 5.1 kg-cm (70.82 oz/in) (7.4V)
Speed: 0.05 s (6.0V)
Speed: 0.04 s (7.4V)
Weight: 63 g (2.22 oz)
Dimensions:40 x 20 x 40 mm ( 1.57x0.79x1.50 in)
Operating Voltage:6.0 ~ 8.4 V DC Volts ( 2S Lipo un-regulated )
Working frequence:760μs / 560hz
Dead band:0.0005ms (Default)
Bearing Type:2BB
Motor Type:Brushless Motor
Gear Type:Chrome-Titanium alloy gear
FBL: Bavarian Demon 3SX
BEC: Western Robotics Hercules
12S-14S setup kararını daha veremedim . Her ihtimale karşı elektronikleri 14S uyumlu seçtim.