V922 uçuş sorunu

sedriq

Uye
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
186
Tepkime puanı
0
Yaş
39
Öncelikle herkese merhaba v922 yaşamış olduğum sorunu kendimce videoya kaydedip burda sizlerle paylaşmaya çalıştım umarım yeteri kadar anlatabilmişimdir videoda helikopteri tam yükte güç vermeme rağmen yerinden kaldıramadım zaten elime alıp gaz verdiğimde ilk aldığımdaki hızlı dönüşü gerçekleştiremediğini fark ettim ama dişli dişlinin yerine oturduğu kısımdaki ince noktaya pillerin tam doluluk oranına kadar herşeyi kontrol ettiğimi sanıyorum ama bir türlü problemin ne olduğunu bulamadım yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hold çekiliyken (pervane dönmüyorken) throttle (gaz) stickini maksimum minimum hareket ettirdiğinizde ne kadar pozitif açı alıyor palleriniz yeterli değilse yeterli devri bulsanız bile heli yükselemeyecektir.

Şu konuya baktınız mı ?

 
V922 uçuş sorunu

Evet ama ben komple o gövdeyide değiştirdim pallerin açısıda olması gerektiği gibi ama tekrar vermiş olduğunuz linki kontrol edip tekrar denicem
 
V922 uçuş sorunu

Bir de asagidaki konuda anlattigimiz sekilde, Hold cekili iken gaz stick min- max da iken paller arasi mesafeyi olcermisiniz

1- normal ucus modunda
2- Idle-up acikken.

Gerci siz normal modda ucuyorsunuz ama govdeyi degistirdim deyince birseylerin ayari degisti ise daha net gorebilelim diye.

 
Sorunu çözdüm hocam pallerin bağlı bulunduğu sağ ve sol motora bağlanan kancalar 3 noktaya bağlanabiliyor benimkiler orta noktada idi onları en üst noktaya taktım şimdi rahatlıkla havalanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
V922 uçuş sorunu

Ama arka motorunki orta noktada acaba onuda en üst noktayamı çekmem gerekiyor şuan itibariyle kullanım açısından bir sorun yaşamadım ama en üste takarsam dahamı kolay kontrol ederim diye şüpheye düştüm.
 
V922 uçuş sorunu

sedriq' Alıntı:
Ama arka motorunki orta noktada acaba onuda en üst noktayamı çekmem gerekiyor şuan itibariyle kullanım açısından bir sorun yaşamadım ama en üste takarsam dahamı kolay kontrol ederim diye şüpheye düştüm.
Swashplate dediğimiz kolların bağlı olduğu içinde rulman olan parçanın gaz verdiğinizde tam paralel olarak hareket etmesi lazım. Bu nedenle servo kollarının boyları ile oynamadınız ise, 3 kolunda servonun aynı deliklerine takılı olması gerekir.

Şayet gaz verince swahplate yere paralel olarak yükselmiyorsa, sadece gaz vermenize rağmen heli mesela kendiliğinden öne ya da geriye doğru gidecektir.
 
V922 uçuş sorunu

Mehmet bey öndeki iki kol aynı konumda fakat arkadaki orta noktaya bağlı buna rağmen uçuşt bir sıkıntı yok işin garip tarafı ben o kolların konumuyla hiç uğraşmamıştım çünkü orjinal konumunun yerine iz yapmış kollar yani orta noktada orjinal konumu fakat deneme yanılma yoluyla ben iki motorun kollarını en üst kısma taşıdım sorun çözüldü ben yinede olayı yere sert çakılmanın vermiş olduğu hasarın etkisi diye düşünüyorum ama heliyi şuan stabil uçurabiliyorum o yüzden fazlada kurcalamak istemiyorum ;)
 
V922 uçuş sorunu


servo linkleri eski konumundayken heli uçamıyorsa, ana şaft olması gerektiğinden biraz daha yukarıda konumlanmistir.

Bunun da nedeni ana dişli tam yerine oturtulmamıştır.

Hatta ana şafta govdenin hemen üstünden vidalanan halka şeklindeki parçanin
Montaj yönünden de kaynaklanabilir diye düsünüyorum.


Ama uçuşta sorun yoksa bence de kalsın böyle
 
V922 uçuş sorunu

Cahit Kaş' Alıntı:
Hatta ana şafta govdenin hemen üstünden vidalanan halka şeklindeki parçanin
Montaj yönünden de kaynaklanabilir diye düsünüyorum.
Cahit Bey söyleyince yeni aklıma geldi %p Muhtemelen siz gövdesi değiştirmek için tüm parçaları söktünüz. Yeniden montaj sırasında da %90 ihtimalle, Cahit Bey'in de bahsettiği şekilde, ana saftı monte ederken, yukarda ve ortada bulunan orjnal vida deliklerini tam denk getiremediniz. 1-2 mm yukarı ya da aşağıda bir noktada kendiniz fark etmeden vidalama sırasında yeni bir delik açtınız.

İşte bu fark etmeden yaptığınız montaj sonrasında da, paller eskinden aldığı acıyı alamaz ve dolayısıyla heli yerden kalkamaz hale geldi.

%90 ihtimal diyorum, zira ben de ilk tamir sonrası benzer bir hata yapmıştım :laugh: Fakat şu an mutlu iseniz, bence de dokunmayın. Ama bu kritik nokta aklınızda olsun. Bir sonraki tamir sırasında özellikle dikkat edin ;)
 
V922 uçuş sorunu

ana safti da ana disliyide değiştim safta bağlı olan halkayı saftdisardyken monte ettim ki özellikle tam deliklere denk gelsin diye ama bana Cahit beyin dediği kafama daha cok yatti halkanın dönüş yönünü ters çevirmiş olabilirim sırada ikinci v922 de yaşadığım problem var onuda sizlerle paylaşmak istiyorum müsait zamanımda videoyu sizlerle paylaşıcam;)))


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
V922 uçuş sorunu

Cahit Kaş' Alıntı:
...Hatta ana şafta govdenin hemen üstünden vidalanan halka şeklindeki parçanin
Montaj yönünden de kaynaklanabilir diye düsünüyorum.
Cahit bey çok önemli bir noktayı hatırlattı. :bravo: Collar denen bu parçanın mutlaka doğru şekilde monte edilmesi gerekir. Parçanın bir çıkıntı gibi olan tarafı rulman yatağına basacak şekilde takılmalı. Aksi takdirde bu bilezik dönerken mainframe'e sürter ve motorunuzun anormal şekilde ısınmasına ve uçuş performansınızın düşmesine sebep olur. Hatta ters taktıysanız sürtünmekten colların aşındığını bile görebilirsiniz zamanla. Açıda da küçük bir oynamaya sebep olur ayrıca bu durum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
V922 uçuş sorunu

Türker Akgün' Alıntı:
Parçanın bir çıkıntı gibi olan tarafı rulman yatağına basacak şekilde takılmalı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
yani resimdekinin tersi mi olmalı ?
 
V922 uçuş sorunu

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Evet aynen öyle. Çıkıntılı yer gövdeye temas etmeli ;)
bende ters takmışım değiştirmek lazım.