Vbar Neo 6.4 Anti Gravity Özelliği

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,126
Tepkime puanı
3,984
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Sanırım yeni güncelleme ile eklenmiş bir özellik. Alt yapısı zaten vardır tabi ünitede. Yer çekimi hissiyatını azaltmak amaçlamış anladığım kadarıyla.

Piroflip yada normal flip atarken gaz koluna hiç dokunmadığı halde model irtifa kaybetmiyor. Ama full pozitif pitch verilmemeli gibi birşeyler söylüyor üstad.

Kısaca modeli yere düşürmeyen ünite yapmış adamlar :D Tabi bu özellik rescue gibi paralı bir özellik mi bilmiyorum. Vbar Neo kullananlar bu güncellemeyi yapıp bize de detaylı bir şekilde anlatırlarsa mutlu oluruz :):saygilar:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kesi
E birakalim kendisi ucsun gelsin heli...
Kesinlikle katılıyorum. Modelcinin rolünü çalıyorlar. Kendi kendine dünya kadar kabiliyeti olan modelden kim ne zevk alacak. Git havalimanında inip kalkan yolcu uçaklarını izle daha iyi.
 
Videoda üstadın elleri titriyor. Heyecan dorukta :D

Güzel bir özellik gibi görünüyor. Ancak sanıyorum ki yine aynı soru akıllara geliyor. "Bu ekstra özellikler pilotajı öldürüyor mu"? Ancak yine de teknolojik bir gelişme olması Model Helikopter hobimiz adına iyi bir haber diye düşünüyorum.:)
 
Bence mikado pilotaja yardımcı özellikler getirerek yanlış yapıyor, acemi kullanıcıları yanına çekicem diye usta pilotları kaybedecek, çünkü, adam çok iyi net uçtuğu zaman, aman vbar ile uçuyor ünite yardım ediyordur diye bir durum oluşacak. Artık vbar ile uçuş yapanlardan kanıt isterük? yanılmıyorsam oto içinde yardımcı bir özelliği vardı hiç etik değil ?
 
Bu özellik her ünitede bulunan pitch pump fonksiyonundan çok da farklı değil, tek farkı belirlenen pitch aralığının dışına çıkıyor olması,
yani 13 belirlediniz, 16 da yapıyor meret. Ama ne kadar faydası olur bilemiyorum, kuyruğu çok güçlü olmayan modeller için direk kuyruk kaçırma sebebi, yada eski pil yada güçsüz motora gelmez.
Kısacası yeni çıkan logo 200 ve low rpm uçuşlarda ( hala kuyruğu iyi tutan setuplar için ) güzel sonuçlar veriyormuş, yoksa gerisi yalan, şahsen ben 2200 çevirdiğim bir 700'de 15-16 derece pitch istemem :rolleyes:

Ekleme: Bence pilotaja herhangi bir yardımı yok diye düşünüyorum
 
...pitch pump fonksiyonundan çok da farklı değil, tek farkı belirlenen pitch aralığının dışına çıkıyor olması,
yani 13 belirlediniz, 16 da yapıyor meret...
Neden 16 derecelere falan çıkması gerekiyor anlamadım. Modelin yere doğru hareketini durdurabilmek için o derecelere ihtiyaç var mı gerçekten ?

Ekleme: Bence pilotaja herhangi bir yardımı yok diye düşünüyorum
Pilotaja faydası değil zararı dokunacağını düşünüyorum ben şahsen. İzleme zevkini arttıracak, kırım riskini düşürecek midir orasını zaman gösterecek.
 
Neden 16 derecelere falan çıkması gerekiyor anlamadım. Modelin yere doğru hareketini durdurabilmek için o derecelere ihtiyaç var mı gerçekten ?


Pilotaja faydası değil zararı dokunacağını düşünüyorum ben şahsen. İzleme zevkini arttıracak, kırım riskini düşürecek midir orasını zaman gösterecek.
Abi normal bir kafa turunda bence de gerek yok, ama microda ve low rpmde işe yarayabilir belki,
Bir de kırımla nerden bağdaştırıldı bilmiyorum konuyla kırımın hiç alakası yok, tamamen uçuş hissiyatıyla alakalı bir parametre.
 
Basit bir mantık yaparsak yeni model uçurmaya başlayan biri çok rahat takla atar ve kırım yaşama ihtimali sıfır olur. Bu kırımla alakalı en basit seneryo. Genel anlamda modelin irtifasını korumak gibi bir durum yok. Yani model kırmak istenilirse gayet rahat kırılır. Sadece bu konuda negatif ve pozitif açıyı henüz oturtamamış biri için ünite yardımcı oluyor ve kırım riskini azaltıyor. Veya mesela piro flip gibi hareketlerde sürekli negatif ve pozitif açı vermemiz gerekiyor; aynı zamanda rudder, elevatör ve aileron vermemiz gerekiyor. Yani biz tüm stickleri çekiştirirken mümkün mertebe modelin irtifası korunuyor ve kırım riski azalıyor.
Bunlar benim yorumlarım. Adamlar bu ünite modeli yere düşürmez demiyor tabi :D Ben sadece çok yardımcı olduğu için biraz abarttım :)
 
Son düzenleme:
Basit bir mantık yaparsak yeni model uçurmaya başlayan biri çok rahat takla atar ve kırım yaşama ihtimali sıfır olur. Bu kırımla alakalı en basit seneryo. Genel anlamda modelin irtifasını korumak gibi bir durum yok. Yani model kırmak istenilirse gayet rahat kırılır. Sadece bu konuda negatif ve pozitif açıyı henüz oturtamamış biri için ünite yardımcı oluyor ve kırım riskini azaltıyor. Veya mesela piro flip gibi hareketlerde sürekli negatif ve pozitif açı vermemiz gerekiyor; aynı zamanda rudder, elevatör ve aileron vermemiz gerekiyor. Yani biz tüm stickleri çekiştirirken mümkün mertebe modelin irtifası korunuyor ve kırım riski azalıyor.
Bunlar benim yorumlarım. Adamlar bu ünite modeli yere düşürmez demiyor tabi :D Ben sadece çok yardımcı olduğu için biraz abarttım :)
Ben hala çok yardımcı olduğunu düşünmüyorum, bununla piroflip atarken de aynı stick kombinasyonu ile atılıyor, sadece collective konusunda az hareket istiyor.
Pilotaj az ise bence bu özellik tehlikeli bile, ani stick hareketinde 14-15 derece pitch ile 550 üzeri helikopter bildiğin ışınlanır, hele de tam dikey hareket değil yataya yakın açılarda.
Eğer kırım ve pilotaj desteğiyse aradığın, spirit-geolink tavsiye ederim. Manisa'dan bir arkadaşımıza ayarladık, 3 metreden aşağı inince rescue çekiyor ?
 
arkadaşlar şahsen dronelar da anti gravity kullanan biri olarak yardımcı olacağını düşünüyorum cihaz daha hafifmiş gibi uçuyor fakat %20 yi aşmamak lazım ozaman gps li phantomlar gibi uçar,denemek isterdim ama ünitem k-bar en son 2014 te falan son yazılımı çıktı ;D