yeni ismi ve imajı ile TORNADO T2085 TRAINER MODELİM.

Yasin_Yanık

Çalışkan Uye
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
226
Tepkime puanı
772
Yaş
39
İlgi Alanı
Uçak
Daha önceki ismi sedona idi, ancak bir çok özelliği güncellendiği ve geliştiği için isminide değiştirme kararı aldım, ve TORNADO T2085 olarak yeniledim. sport trainer içinde TORNADO GT T2085 olarak yapacağım. modelimin bir çok kez elektirkli ve nitro motorlu uçuşları gerçekleşti. ?. yeni görseli ile sizlerle.
Nitro 40-46 OLARAK tasarladım. kanat açıklığı 160cm boyu 125cm. arf ağırlığı 1560gr. hafta sonu uçuş var:halay:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık Yasin Bey. :bravo: Yerli üretim bir trainerımız olması özellikle şu dönemde çok önemli. :RCKolik:

İsim olarak tornado güzelde, T2085 sanki biraz detay gibi olmuş. :laugh: :laugh:

EyvaAllah türker Bey. Yerli üretim önemli çünkü piyasada hiçbir firmanın trainer modeli yok, tornado güzelde oldu uçuşu ve montajı beğeniliyor.
T2085 e gelince :D. Açıklama yapayım (T)rainer+20(20)yılı+19(85) doğum yılım. T8520 düşündüm ilk olarak ancak akılda kalıcı olmuyor, T2085 geleceğin trainer ı gibi koydum geçtim :saygilar:.
 
hangi motoru kullanıyorsunuz
şu anda üzerine emax GT2826 850 kv 2500gr itme gücüne sahip 4s lipo ile çalışan bir motor taktım. Ancak bu model Nitro 40-46 ve elektrikli olarak tasarladım. Her iki motor ilede uçuşu mevcut. Bir çok kez uçuşu oldu. Hatta Sümer Yamaner hocam ilk lövye ile uçuşunu bu model ile yaptı :).

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçak gerçekten güzel. İlk halinde yatay stab ve elevatörü gereksiz büyüktü. Ben onları küçülttüm. Kuyruğu da bir miktar kısalttım. Bu şekilde ön tarafa koyduğum tüm ek ağırlıkları çıkarabildim ve uçak çok daha hafif ve güzel uçar hale geldi. Sanırım Yasin, yatay stab ve elevatörü benim yaptığım şekilde küçülttü. Ama uçağın boyu eskisi gibi. Kuyruk elemanlarında gereksiz sağlamlık ve ağırlıktan kaçınılırsa sorun olmayacaktır.
Tel iniş takımlarından hiç hoşnut değilim. Ben zaten profil kullandım. Yapacak herkese de öneririm. Teller yeterince sert olmuyor ve çok titreşiyor yerde.
Yapacak olanlara bir önerim de, ön dikme için ayrı bir servo kullanmaları. O kanalı rudder ile miksleyerek kullanacaklar. Ön dikme kanalının endpointleri iyice kısılacak. Bu şekilde uçağın yerde kontrolü çok rahatlıyor. Servo için gövdede yeterli yer var.
Uçak çok keyif veriyor ama en sevdiğim yeri aileron menteşe sistemi oldu. Ehh ne de olsa fikir babası benim. :p :D
İsimlendirmeye gelince... Ben havacılık dilinin İngilizce oluşu nedeniyle trainerde bir sakınca görmedim. Ama tanımı sadeleştirmek iyi olur. Tornado Trainer yeterince güzel olur. En fazla Tornado Trainer 40 - 46 denilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Eline sağlık @Yasin_Yanık kardeşim, çok güzel görünüyor. Çabalarını da takdirle izliyorum. ? Keşke yakından görme, hatta uçurma imkanım olsaydı. Ama, mademki yerli yapmaya çalışıyoruz, ben olsam "trainer"'ın T'si yerine "eğitim"'in E'sini koyardım.
Hezarfen ziyaretinde uçurma şansın olacak. Hem de hem kumanda ile hem lövye ile! :D :D :D
 
Eline sağlık @Yasin_Yanık kardeşim, çok güzel görünüyor. Çabalarını da takdirle izliyorum. ? Keşke yakından görme, hatta uçurma imkanım olsaydı. Ama, mademki yerli yapmaya çalışıyoruz, ben olsam "trainer"'ın T'si yerine "eğitim"'in E'sini koyardım.

çok teşekkür ederim. t-e konusunda Haklı olduğunuzu düşünüyorum, Ancak Trainer kelimesi artık model uçak camiasında ağızlarda çok kalıplaştığı için değişiklik yapmadım. öneriniz için teşekkür ederim. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Uçak gerçekten güzel. İlk halinde yatay stab ve elevatörü gereksiz büyüktü. Ben onları küçülttüm. Kuyruğu da bir miktar kısalttım. Bu şekilde ön tarafa koyduğum tüm ek ağırlıkları çıkarabildim ve uçak çok daha hafif ve güzel uçar hale geldi. Sanırım Yasin, yatay stab ve elevatörü benim yaptığım şekilde küçülttü. Ama uçağın boyu eskisi gibi. Kuyruk elemanlarında gereksiz sağlamlık ve ağırlıktan kaçınılırsa sorun olmayacaktır.
Tel iniş takımlarından hiç hoşnut değilim. Ben zaten profil kullandım. Yapacak herkese de öneririm. Teller yeterince sert olmuyor ve çok titreşiyor yerde.
Yapacak olanlara bir önerim de, ön dikme için ayrı bir servo kullanmaları. O kanalı rudder ile miksleyerek kullanacaklar. Ön dikme kanalının endpointleri iyice kısılacak. Bu şekilde uçağın yerde kontrolü çok rahatlıyor. Servo için gövdede yeterli yer var.
Uçak çok keyif veriyor ama en sevdiğim yeri aileron menteşe sistemi oldu. Ehh ne de olsa fikir babası benim. :p :D
İsimlendirmeye gelince... Ben havacılık dilinin İngilizce oluşu nedeniyle trainerde bir sakınca görmedim. Ama tanımı sadeleştirmek iyi olur. Tornado Trainer yeterince güzel olur. En fazla Tornado Trainer 40 - 46 denilebilir.
Sümer abi senin tüm önerilerini ekledim. mesela bu uçak son hali değil sen detayları bana iletmeden önce ben bu modele başlamıştım. bana 3 noktada kritik bilgi vermiştin;
1- aileronlar artık kanat ucunda bitmiyor 1 sinir içeri aldım aileronlar kanat içinde kapalı oldu ve aileron telini C1 sinirinden içeri veriyorum. (bu fotoda görünmüyor çünkü bunu tamamlamıştım.)
2-kanat vida altına 4mm kontraplak koyduğunu söylemiştin, evet onuda ayarladım.
3-Elevatör ve yatay stab. bir çıta daha küçüldü.
ve bu tüm ince detayları üşenmeden bana söylediğin için çok teşekkür ederim. Tornado nun bu seviyeye gelmesinde çok emeğin var.

-Aileron fikir babası sümer hocamdır:). ve bu sistem trainerda bile çok güzel çalışmakta, hele ki 1/3.5 scale piper V3 te bu sistem harika oldu diyebilirim.
- İniş takımı teli olarak arkalar 5mm yay teli kullanıyorum, ön için ise 4mm yay teli büktürdüm. özellikle inişlerde bükülme yapmıyor. ancak tel sonuçta alüminyum profil kadar konforlu olmaz. Ancak şu anda alüminyum iniş takımı bulmak çok zor hiçbir hobi mağazasında yok malesef. en azından ben iniş takımını bu şekilde çözdüm, hiç yoktan iyidir.:)
-T2085 biraz hoşunuza gitmedi, onuda TORNADO TRAİNER 40-46 olarak güncelledim.
-TORNADO yazısının fontunu ben çok beğendim abi onu değiştirmeyeceğim :). Kanatlar içinde çok hoş imajı var onu neden beğenmedin ??
 
Şu anda uçak ekstra ağırlık koymadan tam CG sinde, yani motor 145gr+ 4s6000 mah pil 480gr ile öne ağırlık gerekmeden CG tuttu. Balsa kaplama malzemesi olarak 1mm levhayı, Yatay-Dikey stab. + elevatör - rudder + kanat hucüm ve firar+aileron üzerlerinde kullandım. 1mm balsa levha boyut için yeterli geldi.
 
Hezarfen ziyaretinde uçurma şansın olacak. Hem de hem kumanda ile hem lövye ile! :D :D :D
lövye şansını bende değerlendirmek istiyorum o nasıl birşey ya :heartxf:, abi sen ilk uçuşu yaparken bana videosu geldi ve hezarfen ekibinden sonra ilk gören benim :halay:. Bu arada artık şu trainerı bu kadar zorlamayın canı çıktı uçağın :D.