Yeni Modelim Gaui X7

Motor şaftı çok sert bir çelik dolayısla eğilmesi imkansız, muhtemelen geometrik bir sorun oldu montaj yaparken, zaten yük altında değil hover aşamasında kırılması bunu kanıtlıyor, rulmanların da zorlanmadan nasibini almış olması muhtemel, kontrol edilmesini şiddetle tavsiye ederim.
Abi nasıl kontrol edebilirim ?

Düzeltme: Elimle hepsini kontrol ettim. Göbekte herhangi bir sallantı veya sıkışma gibi bir durum yok. Düzgün gözüküyorlar. Tabi kullanınca daha net anlaşılır sanırım.
 
Son düzenleme:
Abi nasıl kontrol edebilirim ?

Düzeltme: Elimle hepsini kontrol ettim. Göbekte herhangi bir sallantı veya sıkışma gibi bir durum yok. Düzgün gözüküyorlar. Tabi kullanınca daha net anlaşılır sanırım.
Ali, boşluk varmı bakacaksın, bir de dönerken takılmadan, pürüzddüz dönmesi lazım rulmanın
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Bu konu ne ara açıldı ben görmemişim yav :eek:
Neyse ,önce hayırlı olsun sonra geçmiş olsun diyeyim Ali Haydar, modelin bir bütün halde kalması bile , bence bir tesellidir bu tür arızalarda...
Bu arada hızına ve şansına da gıpta ettim , millet tıkıldı kaldı , adam 700 maiden yapmış , ayrı bir tebrik konusu ;D
@kenan özendi hocam , 2215 lerin kronik sorunudur zaten şaft kırmak , bende 2218 var , şükür kırmak nasip olmadı ;D
Motor şaftı nasıl kırılır , acaba sertliğini fazla mı verdiler ki , aklıma mantıklı başka sebep gelmedi , :evil:
 
Abi teşekkür ediyorum öncelikle :saygilar:

Benim en yavaş maidenim sayılabilir. Normalde model elime geçtikten sonra en fazla 3 gün içerisinde maiden yapardım. Bunda neredeyse 1 ay oldu :)

Şaftın kırılması tamamen benim hatam. 1mm civarında bir kastırma yapmıştım. Nasıl sorun olacağını düşünmedim hiç bilmiyorum. Aslında bahanem var ama anlamı yok. Sonuçta bariz bir hata. Dediğin gibi modelin şaft haricinde hasarı olmaması güzel birşey.
 
Abi teşekkür ediyorum öncelikle :saygilar:

Benim en yavaş maidenim sayılabilir. Normalde model elime geçtikten sonra en fazla 3 gün içerisinde maiden yapardım. Bunda neredeyse 1 ay oldu :)

Şaftın kırılması tamamen benim hatam. 1mm civarında bir kastırma yapmıştım. Nasıl sorun olacağını düşünmedim hiç bilmiyorum. Aslında bahanem var ama anlamı yok. Sonuçta bariz bir hata. Dediğin gibi modelin şaft haricinde hasarı olmaması güzel birşey.

Ali Haydar bilerek ve isteyerek motoru ana dişliye 1mm basacak şekilde mi yapmıştın ? :evil: Şaka bir yana böyle durumlarda konu açmasan bile mesajla sor mesela @Ali Yalçın X7'yi sana baştan sona ezberden anlatabilir :)
Geçmiş olsun bu kaza kırım sayılmaz en kötü oto yaptırır ama masrafı olsun tehlikesi olsun 700 kesinlikle dikkat istiyor.
 
Son düzenleme:
Ali tekrar geçmiş olsun, telefonda da görüşmüştük durumu. X7 lerde motor mounttan sonra şaft uzun olduğu için frame içerisinde motor şaftını tutan ekstra rulman ve blok var. Pinyonun ana dişliye yakınlığını-uzaklığını ayarlarken hem motor mounttan hemde alttaki rulman mounttan eşit şekilde ana dişliye olan uzaklık ve yakınlığını ayarlamak lazım. Sen muhtemelen denk getiremedin :(


Fotoğraftaki gibi muhtemelen ya 1. seçenekteki gibi ya da 2. seçenekte ki gibi monte etmişsin. Milimetrik fark muhtemelen motorun yüksek deviriyle birlikte bıçak gibi kesmesine sebep olmuş. Keşke pinyonu değiştirmeseydin :laugh: Şaka bir yana tekrar geçmiş olsun, çözüm bulmuş olmanada sevindim :thumbup:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motor Mount
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şaftın oturduğu mount
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fotoğraftaki 2 numara gibi taktım ben.
Olay şöyle oluyor :) Dikkatli bir şekilde vidaları gevşettim. Sonra kağıt koydum dişli arasına. Ondan sonra alt kısmı iyice bastırdım motorla birlikte. Ve locktitelayıp sıktım. Böylece alt taraf hizalandı.

Şimdi motoru mount üzerinde doğru konuma getirmem lazım dedim ve alt hizaya göre onu da ayarladım. En son motor mountu monte ederken bir taraftaki vida yeri tam denk gelmiyordu. 1mm yukarıda kalıyordu motor mount. Güya dikkatli yaptığım için bunu sorun olarak görmedim :lol::lol: Bastırıp vidaları taktım ve devam ettim :laugh:

Bende böyle bir huy var. Neyi yeni yapıyor olsam önce bir kere hata yaparım. Sonrasında dikkat etmeye başlarım ve hata yapmam. Muhtemelen 'ben biliyorum' kafasında olduğum için hep bir problem yaşamam gerekir ki kendime geleyim.

Motor milinin fiyatı 30 dolar. Kargo gümrük hariç. Tek masraf bu olduğu için verilebilir bir fiyat ama amcamın yapacağı millere göre karar veririm artık.
 
Abi elimde promodelden almış olduğum 2218 de var, onu mini titan e325s için tutuyorum, inş onda shaft kırmayız:p
Kenan hocam, bunlar haliyle ekonomik motorlar, malzeme ve işçilik hakkında çok beklentiye girmek yanlış olur, ama iş görüyor mu? kullanıma bağlı olarak bence iş görüyor , acayip kuvvetli minik bir canavar.
Set skurun tutunması için açılan çentiğe , sanki 700 sınıf helikoptermiş gibi abanmazsan bişey olmuyor. Öte yandan bir Nick Maxvel tarzı uçuşun varsa , zaten bu motoru kullanmazsın olur biter :)
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonunda şaftlar elime ulaştı. Gerçi daha önce ulaşsa bile uğraşacak vaktim yoktu. Her neyse. Şaftlar gayet güzel olmuş. Bir tane de yedek şaftımız oldu. Tabi daha modeli bile deneyemedik :D Artık uçarken hem şaftı hem modeli denemiş olurum :D

Model kaç aydır elimde ama 2-3 dakika anca uçtum. Ve kumanda tutuş şeklim değiştiği için kendimi kötü hissediyorum. Simulatörde çok rahat bir şekilde uyum sağlamıştım. Ama gerçekte o kadar rahat değilim. Alışmam biraz zaman alacak gibi.

En kısa zamanda tekrar bir maiden yapmak için sabırsızlanıyorum :D
 
Simulatörde çok rahat bir şekilde uyum sağlamıştım. Ama gerçekte o kadar rahat değilim. Alışmam biraz zaman alacak gibi.
Kolay gelsin Ali :thumbup: Hatırladığım kadarıyla elinde küçük modeller hala var. Yerinde olsam yeni kumanda tutuş alıştırmalarını küçük modeller ile yapardım ;)
 
Bugün hayatımda yapmadığım bir hatayı daha yaptım ?

Şaftı falan takıp modeli dikkatlice topladım. Birde ikonu takayımda; rescue kullanırım lazım olunca dedim. Ama başıma iş aldım. 2. Gün bitti hala adam akıllı ayarları bitiremedim. Bu akşam artık oldu diye sahaya gittim. Evin önünde olmuştu çünkü :D

İlk pili uçarken model çok fazla ileri elevatör veriyordu. İndirip sub trim verdim. Yaklaşık 50 birim. Sonra tekrar kaldırdım heh düzeldi dedim. Ama helikopter o kadar uysal ki anlatamam. Yani kardeşime verip al uçur diyecektim neredeyse. Helikopterin 4 kanal helikopterden farkı yok. Ne yaparsam yapayım tekrar eski konumuna geliyor. Heralde ayar yaparken self leveli açtım ben falan diyorum kendi kendime :D İndikten sonra farkettim ki rescue swichim açık konumda kalmış... Yaylı kullanmıyorum. Neyse pilleri değişip tekrar uçayım dedim. Bu sefer de geri çekiyor model. Verdiğim subtrimi geri aldım. Artık tamam uçuşa hazır dedim. Ama bu sefer gaz kesmeye başladı model. Öyle böyle 2 dakika uçtum. Model çok uysal. Dual rate 100ken 120 yaptım. Bu sefer fena olmadı ama yine de yeterli değil. Üniteden ayarlamayı düşünüyorum. Halbuki 8.5 açı ayarlamıştım cyclic için. Muhtemelen uçuş modu olarak acro veya 3d seçmem gerekecek.

Gaz kesme konusunda önerisi olan varsa esc castle Phoenix 160a motor scorpion 4530 540kv
Motor timing high 10°
Pwm 12khz

Kabloları bir kontrol edecem temassızlık olabilir mi diye.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fotoğraf için hazırlıklı gitmedim ama idare eder :D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Sanki ayarlarda bazı sorunlar Ali :rolleyes:
İlk pili uçarken model çok fazla ileri elevatör veriyordu. İndirip sub trim verdim.
Sub trim derken kumanda üzerindeki trimlerden bahsetmiyorsun inşallah ! zira ünite kullanıyorsa kesinlikle kumanda üzerinden trim verilmez. Hatta yanlışla vermemek için ayarlarken kumanda üzerindeki bu trimler iptal edilir.
İndikten sonra farkettim ki rescue swichim açık konumda kalmış
Şimdi sen rescue sürekli açıkken mi uçtum diyorsun ? Burada bir yanlışlık var gibi.
 
Selam,

bence rescue'da böyle uçmaz, gaz konusuna gelince esc governor mu yoksa unite gov mu kullanıyorsun?
 
Rescue ile alakalı bir video çektim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Esc gaz kesme sebebi kablo gevşekliğinden sanırım. Çünkü bir tane uzatma kablosu gevşemiş. Onu düzelttim. Muhtemelen sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum.

Bu arada yukarıdaki video rescueli uçuş videosu değil. Birde Mehmet abi. Trim vermek tavsiye edilmiyor, biliyorum. Zaten normal trim baya sorun olabilir. Ama subtrim o kadar da problem değil. Tabi idare etmek için problem değil. Çünkü subtrim aynı ünitede olduğu gibi servo konumunu değiştiriyor. Sürekli olarak bir tarafa gitmesini sağlamıyor.
 
Son düzenleme: