- Katılım
- 3 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,270
- Tepkime puanı
- 2,691
- Yaş
- 30
- Konum
- Ordu
- Web sitesi
- www.facebook.com
- İlgi Alanı
- Heli
Herkese selam ,
Geçende bahsettiğim pil konusunda ki tecrübelerimi sizlerle paylaşarak yüksek C değerli pillerin çokta avantajlı olmadığını , bence biraz ''şehir efsanesi'' olduğunu sizinle paylaşmak istiyorum.
Not: Geçtiğimiz pazar günü video ile destekleyerek paylaşacaktım ancak olumsuz hava şartlarından dolayı ne uçuş yapabildik , ne de video çekebildik. Bu hafta sonu çekeceğimiz videolar ile konuyu destekleyeceğim.
Bu konuyu sadece belli başlı pil markaları için yazıyorum. (Thunder Power , Gens ve Pulse) Belirtmek isterim ki hiç bir markayı kötülemek ya da övmek için bu konuyu açmıyorum , tamamen tecrübelerime dayanarak bu konuyu paylaşıyorum. Matematiksel değil , edindiğim tecrübeler karşısında bu bilgileri paylaşıyorum!
Bildiğiniz gibi yüksek C değerli pillerin herkes avantajlı olduğunu söylüyor , performans açısından gerçekten öyle. Yüksek akım verebiliyorlar , bu konuda hemfikiriz. Ama kritik nokta burası ,
''Yüksek akım verebilmesi'' . Verdiği yüksek akımdan kaynaklı bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Şöyle ki inceleyeceğimiz konular şunlar olacak ;
Öncelikle belirtmek isterim ki bu yazılanlar 12S 700 sınıfı bir helikopter için yazılmıştır.
Şuan ki kullandığım ve eski kullandığım ekipman ile arasındaki değerler yine aynıdır. Yani eski ekipmanda da aynı unsurlar göz önündeydi.
Şuan kullandığım ekipman ;
Motor: Xnova 4530-525kv
ESC: Castle 160A
Eskiden kullandığım ekipman;
Motor : Align 800mx
ESC : Castle 120A
-Sıcaklık
-Pilin çabuk boşalması (bitmesi)
-Uçuş süresi
-Fiyat
Sıcaklık hakkında biraz konuşalım ;
ThunderPower pilleri ilk aldığımda bana söylenen şuydu , yüksek C değerli olduğu için piller ısınmaz rahat akım verir vs.. gibi şeyler söylendi. Tamamen traş kimse kusura bakmasın.
Biraz mantığımızı konuşturalım , sürekli akım verebilen bir pil (kesintisiz olarak akım veriyor , yani hücreler sürekli aktif olarak çalışıyor) nasıl olur da soğuk kalabilir?
Örnek verecek olursak ; çalışan bir araba motoru sıcak mı kalır yoksa soğuk mu? Ya da dışarıdan bir soğutma unsuru olmadan sürekli yüksek devirde çalışan bir arabanın motoru soğuk kalabilir mi?
Bu pillerin de soğutma unsuru olmadığı için ESC daha çok akım istedikçe pil de verebiliyor , haliyle pil de otomatik olarak ısınıyor. Ne kadar çok akım o kadar çok ısı demek oluyor.
Geçtiğimiz yaz yaptığım uçuşlarda pillere el değmediği zamanlar oldu.
Pillerin çabuk bitmesi ;
Yine arabalardan örnek vereceğim ,
Yüksek devirle çalışan herhangi bir araba motoru (ya da herhangi bir motor), devir üretmek için yakıtı da aynı orantıda daha fazla tüketecektir. Pillerde ki durumda böyle , ESC ne kadar çok akım isterse pilin de boşalma süresi o kadar çok etkileniyor. Yine ne kadar çok akım verirse , pil o kadar çabuk bitiyor.
Uçuş süresi ;
Tekrar ThunderPower dan örnek vereceğim çünkü en yüksek C değerli pil olarak onu baz alıyorum. ThunderPower piller ile yaptığım uçuşlar ne yazık ki 3 dakikadan öteye gidemiyor.
Diyeceksiniz ki artık piller eskimiş olabilir ondan kaynaklı olabilir.. Hayır ne yazık ki pillerin durumu çok sağlıklı , iç direnç değerleri çok iyi ve pilin performansında ilk günden bir farkı yok.
Düşük C değerli pillere baktığımızda , aynı model aynı ekipman , aynı kafa devri , aynı uçuş stili ile birlikte 3,5 dakikanın üzerine rahatlıkla çıkabiliyor. Bayat piller ile de tecrübem oldu , HK'nın Rhino adlı 25C'lik piller ile ThunderPower'dan daha uzun uçtuğumu bilirim. Hemde piller şişmekten yuvarlak olmuştu! , hala güvenip uçuruyordum. Pilleri Mordo ve Cenk abi bilirler onlar modelin yanında hediye etmişlerdi
Fiyat ;
Aslında en büyük etken burada ama sona ekledim , ne yazık ki ''Yüksek C olsun 3 kuruş fazla olsun'' mantığıyla hareket eden insanlar olduğu için fiyat konusunu en sona ekledim
Yüksek C değerli piller ne yazık ki diğer pillere göre %30-40 daha pahalı. Fiyatları aşağı yukarı biliyorsunuz , bu konuda örnek vermek istemiyorum.
Genel olarak bir de Profesyonel pilotlardan örnek vermek istiyorum ,
Ben izlediğim çoğu profesyonel pilotun kullandığı ekipmanları incelemekten zevk alırım. Hangi dişli oranları kullandığını bile meraktan araştırdığım oluyor.
Hiç dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama çoğu pilotun yüksek C değerli pil kullandıklarını görmedim , göremedim.
-Alan Szabo en basit örneği , ThunderPower piller kendisine sponsor ama kendisi de paylaştığı son videolarının (yaklaşık 1 seneden fazladır) çoğunda hep 55C'lik pil serisini kullanıyor ve uçuş süreleri daha uzun.
-Tareq Al Saadi bir diğer örnek , kendisi kabul etmese de Gens ve Pulse markaları kendisine sponsor olduğunu tahmin ediyorum , eski videolarına bakarsanız hep 45C 'lik pil kullanıyor. Ben hiç bir uçuşunda yüksek C değerli pil kullandığına şahit olamadım (Gözümden kaçtıysa da affola)
-Dunkan Bossion , biraz gereksiz bir örnek olabilir ama burada firma önemli bir nokta. Biliyorsunuz ki Dunkan'a OptiPower markası sponsor. OptiPower'ın en yüksek C değerli pili 50C bildiğim kadarıyla. Bu firma daha yüksek C değerli pil üretemiyorlar mı sizce? Ayrıca optipower son dönemde çıkardığı yeni 5300 ve 5800mAh'lık yeni pilleri de bu konulara etken olabilir. ''Daha uzun uçuş süresi'' Ayrıca pillerin yapısı gereği 5000'lik piller bile çok küçük kalıyor. Bizzat inceleme fırsatım oldu.
-Belli başlı örnekler bunlar olabilir aklıma geldikçe örnekleri çoğaltırım...
Sanki biraz olumsuz konuştuk ama birazda iyi yönlerinden bahsedelim ,
Yine ThunderPower'dan örnek verirsek , gerçekten kaliteli bir pil hakkını yiyemeyiz. 2 yıl aynı performans için firma garanti bile veriyor. Ayrıca yüksek akımlarla şarj edebilme olasılığı olduğu için bu konuda da baya avantajlı kendisi. Ama ben 1-2 deneme haricinde 5A akımın üzerine çıkarmadım , denemedim. O yüzden bu konuda bir şey söyleyemeyeceğim Gens ve Pulse marka pillerin böyle bir özelliği yok ama yüksek C değerli pillerin performansı gayet güzel.
Şimdi de normal C değerleri olan pillerden bahsedelim (30-45C)
Benim elimde şuan ThunderPower 70C , Gens 45C , Gens 30C ve Pulse 45C piller var. Şuan hangisinden en çok tat alıyorsun diye sorarsanız , Gens 45 ve 30C'den açık ara fark ile tad alıyorum. Sebebi ise , uçuş süresinin artması, aşırı ısınma yapmaması ve düşük C değerli piller ile motor ve ESC'yi yormadan performanslı uçuşlar yapabildiğimden dolayı çok zevk alıyorum.
Hemen belli unsurlar hakkında özet geçelim ,
-Sıcaklık konusunda yüksek C değerli pillere göre daha az ısınma oluyor
-Çok fazla akım veremediği için voltaj hemen yerle bir olmuyor
-Uçuş süresi 3,5 dakikalara rahatça çıkabiliyor
-Fiyat konusu zaten ortada , çok daha uygun
Bu pillerin ömürleri ne kadar olur henüz onu deneyecek kadar modelcilik hayatım olmadı. Ama en önemli etken tabi ki burada pili nasıl sakladığınız , nasıl kullandığınız ve nasıl koruduğunuzdur. Yani kritik nokta sizsiniz!
Ben piller konusunda çok hassasım , pilleri özenle kullanmaya hatta 2 gün bile dolu bekletmemeye çalışırım. Pillerin ne kadar uzun ömürlü olacağı tabiki de sizin elinizde!!!
NOT: Bu hafta sonu ''14.02.2016'' tarihinde çekeceğim videolar ile konuyu desteklemeye çalışacağım. Yine de söz vermek istemiyorum bir aksilik olmaz ise o gün videoları çekip paylaşmayı düşünüyorum. Şimdilik geçen hafta ki denemelerimden bir video paylaşıyorum. Anlayışınız için teşekkürler.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar , daha uzun bir yazı yazarım diye düşünüyordum ancak yazmaya başladıkça yazacaklarımı unuttum
Üstüne basa basa tekrar belirtiyorum , hiç bir markayı ne kötülemek ne de övmek amacıyla bu yazıyı paylaşmıyorum. Tamamen edindiğim tecrübeler karşısında sizlerle paylaşmak istedim.
Öyle ki size elinizde ki pilleri satın bunlardan alın da demek istemiyorum. Demek istediğim pil alırken biraz mantıklı hareket ederek , kulaktan duyma sözlerle hareket etmeyin. Ben kimseyi yanlış yönlendirmek istemem Sanırım benimde fikirlerim önemsenecek kadar sakalım çıkmıştır diye düşünüyorum
Teşekkürler , iyi forumlar
Geçende bahsettiğim pil konusunda ki tecrübelerimi sizlerle paylaşarak yüksek C değerli pillerin çokta avantajlı olmadığını , bence biraz ''şehir efsanesi'' olduğunu sizinle paylaşmak istiyorum.
Not: Geçtiğimiz pazar günü video ile destekleyerek paylaşacaktım ancak olumsuz hava şartlarından dolayı ne uçuş yapabildik , ne de video çekebildik. Bu hafta sonu çekeceğimiz videolar ile konuyu destekleyeceğim.
Bu konuyu sadece belli başlı pil markaları için yazıyorum. (Thunder Power , Gens ve Pulse) Belirtmek isterim ki hiç bir markayı kötülemek ya da övmek için bu konuyu açmıyorum , tamamen tecrübelerime dayanarak bu konuyu paylaşıyorum. Matematiksel değil , edindiğim tecrübeler karşısında bu bilgileri paylaşıyorum!
Bildiğiniz gibi yüksek C değerli pillerin herkes avantajlı olduğunu söylüyor , performans açısından gerçekten öyle. Yüksek akım verebiliyorlar , bu konuda hemfikiriz. Ama kritik nokta burası ,
''Yüksek akım verebilmesi'' . Verdiği yüksek akımdan kaynaklı bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Şöyle ki inceleyeceğimiz konular şunlar olacak ;
Öncelikle belirtmek isterim ki bu yazılanlar 12S 700 sınıfı bir helikopter için yazılmıştır.
Şuan ki kullandığım ve eski kullandığım ekipman ile arasındaki değerler yine aynıdır. Yani eski ekipmanda da aynı unsurlar göz önündeydi.
Şuan kullandığım ekipman ;
Motor: Xnova 4530-525kv
ESC: Castle 160A
Eskiden kullandığım ekipman;
Motor : Align 800mx
ESC : Castle 120A
-Sıcaklık
-Pilin çabuk boşalması (bitmesi)
-Uçuş süresi
-Fiyat
Sıcaklık hakkında biraz konuşalım ;
ThunderPower pilleri ilk aldığımda bana söylenen şuydu , yüksek C değerli olduğu için piller ısınmaz rahat akım verir vs.. gibi şeyler söylendi. Tamamen traş kimse kusura bakmasın.
Biraz mantığımızı konuşturalım , sürekli akım verebilen bir pil (kesintisiz olarak akım veriyor , yani hücreler sürekli aktif olarak çalışıyor) nasıl olur da soğuk kalabilir?
Örnek verecek olursak ; çalışan bir araba motoru sıcak mı kalır yoksa soğuk mu? Ya da dışarıdan bir soğutma unsuru olmadan sürekli yüksek devirde çalışan bir arabanın motoru soğuk kalabilir mi?
Bu pillerin de soğutma unsuru olmadığı için ESC daha çok akım istedikçe pil de verebiliyor , haliyle pil de otomatik olarak ısınıyor. Ne kadar çok akım o kadar çok ısı demek oluyor.
Geçtiğimiz yaz yaptığım uçuşlarda pillere el değmediği zamanlar oldu.
Pillerin çabuk bitmesi ;
Yine arabalardan örnek vereceğim ,
Yüksek devirle çalışan herhangi bir araba motoru (ya da herhangi bir motor), devir üretmek için yakıtı da aynı orantıda daha fazla tüketecektir. Pillerde ki durumda böyle , ESC ne kadar çok akım isterse pilin de boşalma süresi o kadar çok etkileniyor. Yine ne kadar çok akım verirse , pil o kadar çabuk bitiyor.
Uçuş süresi ;
Tekrar ThunderPower dan örnek vereceğim çünkü en yüksek C değerli pil olarak onu baz alıyorum. ThunderPower piller ile yaptığım uçuşlar ne yazık ki 3 dakikadan öteye gidemiyor.
Diyeceksiniz ki artık piller eskimiş olabilir ondan kaynaklı olabilir.. Hayır ne yazık ki pillerin durumu çok sağlıklı , iç direnç değerleri çok iyi ve pilin performansında ilk günden bir farkı yok.
Düşük C değerli pillere baktığımızda , aynı model aynı ekipman , aynı kafa devri , aynı uçuş stili ile birlikte 3,5 dakikanın üzerine rahatlıkla çıkabiliyor. Bayat piller ile de tecrübem oldu , HK'nın Rhino adlı 25C'lik piller ile ThunderPower'dan daha uzun uçtuğumu bilirim. Hemde piller şişmekten yuvarlak olmuştu! , hala güvenip uçuruyordum. Pilleri Mordo ve Cenk abi bilirler onlar modelin yanında hediye etmişlerdi
Fiyat ;
Aslında en büyük etken burada ama sona ekledim , ne yazık ki ''Yüksek C olsun 3 kuruş fazla olsun'' mantığıyla hareket eden insanlar olduğu için fiyat konusunu en sona ekledim
Yüksek C değerli piller ne yazık ki diğer pillere göre %30-40 daha pahalı. Fiyatları aşağı yukarı biliyorsunuz , bu konuda örnek vermek istemiyorum.
Genel olarak bir de Profesyonel pilotlardan örnek vermek istiyorum ,
Ben izlediğim çoğu profesyonel pilotun kullandığı ekipmanları incelemekten zevk alırım. Hangi dişli oranları kullandığını bile meraktan araştırdığım oluyor.
Hiç dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama çoğu pilotun yüksek C değerli pil kullandıklarını görmedim , göremedim.
-Alan Szabo en basit örneği , ThunderPower piller kendisine sponsor ama kendisi de paylaştığı son videolarının (yaklaşık 1 seneden fazladır) çoğunda hep 55C'lik pil serisini kullanıyor ve uçuş süreleri daha uzun.
-Tareq Al Saadi bir diğer örnek , kendisi kabul etmese de Gens ve Pulse markaları kendisine sponsor olduğunu tahmin ediyorum , eski videolarına bakarsanız hep 45C 'lik pil kullanıyor. Ben hiç bir uçuşunda yüksek C değerli pil kullandığına şahit olamadım (Gözümden kaçtıysa da affola)
-Dunkan Bossion , biraz gereksiz bir örnek olabilir ama burada firma önemli bir nokta. Biliyorsunuz ki Dunkan'a OptiPower markası sponsor. OptiPower'ın en yüksek C değerli pili 50C bildiğim kadarıyla. Bu firma daha yüksek C değerli pil üretemiyorlar mı sizce? Ayrıca optipower son dönemde çıkardığı yeni 5300 ve 5800mAh'lık yeni pilleri de bu konulara etken olabilir. ''Daha uzun uçuş süresi'' Ayrıca pillerin yapısı gereği 5000'lik piller bile çok küçük kalıyor. Bizzat inceleme fırsatım oldu.
-Belli başlı örnekler bunlar olabilir aklıma geldikçe örnekleri çoğaltırım...
Sanki biraz olumsuz konuştuk ama birazda iyi yönlerinden bahsedelim ,
Yine ThunderPower'dan örnek verirsek , gerçekten kaliteli bir pil hakkını yiyemeyiz. 2 yıl aynı performans için firma garanti bile veriyor. Ayrıca yüksek akımlarla şarj edebilme olasılığı olduğu için bu konuda da baya avantajlı kendisi. Ama ben 1-2 deneme haricinde 5A akımın üzerine çıkarmadım , denemedim. O yüzden bu konuda bir şey söyleyemeyeceğim Gens ve Pulse marka pillerin böyle bir özelliği yok ama yüksek C değerli pillerin performansı gayet güzel.
Şimdi de normal C değerleri olan pillerden bahsedelim (30-45C)
Benim elimde şuan ThunderPower 70C , Gens 45C , Gens 30C ve Pulse 45C piller var. Şuan hangisinden en çok tat alıyorsun diye sorarsanız , Gens 45 ve 30C'den açık ara fark ile tad alıyorum. Sebebi ise , uçuş süresinin artması, aşırı ısınma yapmaması ve düşük C değerli piller ile motor ve ESC'yi yormadan performanslı uçuşlar yapabildiğimden dolayı çok zevk alıyorum.
Hemen belli unsurlar hakkında özet geçelim ,
-Sıcaklık konusunda yüksek C değerli pillere göre daha az ısınma oluyor
-Çok fazla akım veremediği için voltaj hemen yerle bir olmuyor
-Uçuş süresi 3,5 dakikalara rahatça çıkabiliyor
-Fiyat konusu zaten ortada , çok daha uygun
Bu pillerin ömürleri ne kadar olur henüz onu deneyecek kadar modelcilik hayatım olmadı. Ama en önemli etken tabi ki burada pili nasıl sakladığınız , nasıl kullandığınız ve nasıl koruduğunuzdur. Yani kritik nokta sizsiniz!
Ben piller konusunda çok hassasım , pilleri özenle kullanmaya hatta 2 gün bile dolu bekletmemeye çalışırım. Pillerin ne kadar uzun ömürlü olacağı tabiki de sizin elinizde!!!
NOT: Bu hafta sonu ''14.02.2016'' tarihinde çekeceğim videolar ile konuyu desteklemeye çalışacağım. Yine de söz vermek istemiyorum bir aksilik olmaz ise o gün videoları çekip paylaşmayı düşünüyorum. Şimdilik geçen hafta ki denemelerimden bir video paylaşıyorum. Anlayışınız için teşekkürler.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdilik aklıma gelenler bunlar , daha uzun bir yazı yazarım diye düşünüyordum ancak yazmaya başladıkça yazacaklarımı unuttum
Üstüne basa basa tekrar belirtiyorum , hiç bir markayı ne kötülemek ne de övmek amacıyla bu yazıyı paylaşmıyorum. Tamamen edindiğim tecrübeler karşısında sizlerle paylaşmak istedim.
Öyle ki size elinizde ki pilleri satın bunlardan alın da demek istemiyorum. Demek istediğim pil alırken biraz mantıklı hareket ederek , kulaktan duyma sözlerle hareket etmeyin. Ben kimseyi yanlış yönlendirmek istemem Sanırım benimde fikirlerim önemsenecek kadar sakalım çıkmıştır diye düşünüyorum
Teşekkürler , iyi forumlar