zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

evren

Uye
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Yaş
43
daha önce nazav2li bir ironma650 quad yaptım ancak bir adette ufak bir fpvm olsun amacıyla zmr250 quad toplamaya karar verdim.parçalar geldi.
zmr250karbon gövde-zmr2400kv motorlar-multiwiise2.5 kontrolcü-12a rcx sky simonk esc
ancak ilk defa toplayacağım için ilk planda bazı şeyler kafama takıldı.

1-multiwii kart nereden güç alacak?esclerin üzerindeki becden gelen 5v vericiyi,vericinin throttle kanalından gelen ve multiwiiye giden sokettende multiwiimi 5v alacak.bunun dışında verici ve multiwii ayrıca besleme gönderilcekmi?
2-esclerin kumanda gaz ayarı yapılmalımı? daha önceki quad üzerinde bulunan esclerin kumanda gaz ayarını yaptım.şimdi bu yeni quaddaki yeni escler için tekrarmı yapmam gerek.aynı kumandayı 2 ayrı modea ayarlayarak 2 quadda kullanmak istiyorum.her mode için esc gaz kalibrasyonu ayrı ayrımıdır.yoksa kumandanın bir tane esc gaz kalibrasyonumu olur.bir kez yapılınca tüm esclere uyarmı?
3- zmr250 nin kolları ile motor arasındaki mesafe çok kısa.esclerin kablolarını söküp motorlardan çıkan kabloları direk escymi lehimlemek gerek?
4- daha önce gördüğüm motorlarda 3 kablo kırmızı-beyaz-mavi 3 ayrı renkte oluyordu.escden çıkan 3 kabloda öyle.aynı renkleri birbirine lehimliyordum.şimdi zmr motorlardan çıkan 3 kabloda siyah,esclerden çıkan 3 kabloda mavi.nasıl olacak rastgele lehimleyecekmiyiz.sonradan motor dönüş yönlerini değiştirebilmek için uçlarına soket takmayı düşündüm ancak motorlar ile esc nerdeyse birbirine sıfır .kollar çok kısa.bu sorunu nasıl çözdünüz.
 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

Bende şuan zmr 2400kv motorlar var. Bana fazla ağırlıklardan dolayı motorların yetmeyeceğinin ve eski motorlar olduğu söylendi zmr2400kv yerine DYS BE1806 2300KV daha iyi bir alternatif. Zmt2400kv alırsanız 2cw-2ccw versiyondan almanızı öneririm. Pervane vidalarının diş yönü somunlar gevşemeyecek şekilde ayarlanmış. Ayrıca motorları zmr250 ye monte etmek için m2 5mm vidaya ihtiyacınız var. zmr2400kv nin yanında m2 3mm vidalar geliyor.

1. Bec devresi kullanmazsanız mwc gücü escden alacak. Kontrol kartlarında pinlerdeki tüm + ve - kutuplar birbirine bağlıdır yani mwc alıcıyı da besleyecektir.
2. Evet yapmanız gerekiyor. Ama gaz ayarı esc ye mahsus birşeydir kumandada yazılımsal olarak herhangibir değişiklik olmuyor. Esc kendisini kumandanın en fazla ve en az seviyesine göre ayarlar. Kumanda da değişiklik olmaz. Aynı kumandadan 2 quadı da kullanmak için sadece kumanda üzerinden 2. modeli açmak gerekiyor. Kumandanız ne biilmiyorum ama 2. modeli açamayacak bir kumandaysa trim v.b. sorun yaşarsınız.
3. Zmr2400kv nin kabloları 3-4cm kadar esc yi kola monte ederseniz motorları da direk esc ye lehimleyebilirsiniz.
4. Lehimlemeden önce yönleri deneyerek bulmak gerekiyor:) Esc üzerinden yazılımsal olarak değiştirmek de mümkün.
 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

Harun Bey

sorunuma bukadar hızlı birşekilde cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

2400kv motorlarda 5 adet aldım artık şimdi çok geç.ancak çok ağrılık kaldırmayı düşünmüyorum çokda uzun havada kalmasada olur.ancak bu vida meselesi sıkıntı.inşallah buluruz bu m2 5mm vidalardan.hırdavatçılarda omayacağı kesin ama acaba nerden bulunurki...

esc gaz ayarı olayı ok bu esclere göre yapayım.ancak birde esclerin kumandadan bip sesleri dinlenerek yapılan cutoff vs ayarlarının yapılması gerek,ancak simonk esclerde bu parametreler nedirki,esclerin kılavuzu çıkmadı içinden.hangi ses neye karşılık geliyor nasıl bileceğim?
 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
Harun Bey

sorunuma bukadar hızlı birşekilde cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

2400kv motorlarda 5 adet aldım artık şimdi çok geç.ancak çok ağrılık kaldırmayı düşünmüyorum çokda uzun havada kalmasada olur.ancak bu vida meselesi sıkıntı.inşallah buluruz bu m2 5mm vidalardan.hırdavatçılarda omayacağı kesin ama acaba nerden bulunurki...

esc gaz ayarı olayı ok bu esclere göre yapayım.ancak birde esclerin kumandadan bip sesleri dinlenerek yapılan cutoff vs ayarlarının yapılması gerek,ancak simonk esclerde bu parametreler nedirki,esclerin kılavuzu çıkmadı içinden.hangi ses neye karşılık geliyor nasıl bileceğim?


Evren bey ben bu boyuttaki quadcopterler için biraz ağır olsa da bu ürünü kullanıyorum. Daha once hiç esclerin cut of özelliğini kullanmadım esc lerimi uygun programlama kartıyla nimh ve cut of kapalı hale getiriyorum buyüzden bilgim yok.:

Vida konusunda ben de çok sıkıntı yaşadım. Hiçbiryerde bulamadım ve en son ebaydan sipariş ettim. Forumdan bir büyüğüm 1 ay beklemem için hemen yardıma koştu ve bana uygun vidalardan gönderdi. Ebaydan aldığım vidalar hala gelmedi gelirse ben size gönderebilirim fakat başları görseldeki gibi pul kullanılmazsa kollara zarar verebilir. Sizin linkini attığınız gibi başı olan vidalar daha iyi olacaktır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

Karaköy ve PERPA'yı bayağı dolaşmış biri olarak söyleyebilirim ki M3'den ufak hırdavat Türkiye içerisinde hem çok zor bulunuyor hem de pahalı. Inox M2 vidanın tanesini PERPA'dan 1 TL fiyatla almıştım. Ve de yarım günümü ayırdığım PERPA turumda tek bir dükkanda bunları bulabilmiştim. Bu tür hırdavatları EBAY'den temin etmek o sebeple çok daha mantıklı.

Ek olarak diğer açılan konuda da cevap verdim ama burada da tekrarlıyayım. SimonK ESC'lerde Low Voltage Cut Off gibi özellikler yok ve programlamanın tek yolu, istenilen parametreler ile kodu tekrar derleyip ESC'ye yüklemek... Kumanda ile tek yapılabilecek şey ise ÜST-ALT limit kalibrasyonu.
 
zmr 250 quad esc-motor bağlama sorunu

Bu vidaları Türkiye'de üretenler var ama perakende satış yapıyorlar mı bilmiyorum. Arayıp konuşmak lazım. İzmir'dekiler bu konuda daha şanslı olabilirler. En azından perakende satış yapan bir firma bilgisi verebilirler. Kaybedecek bir şey yok.






Bu da İstanbul'da