Arkadaşlar herkese merhaba.
Bir buçuk yıl önce başlayan model uçak aşkı bu gün itibariyle vuslatla sonuçlandı. Heyecanı ve mutluluğu tarifsiz.
İlk uçağım olan Volantex Firstar'ı gerek CG (ağırlık merkeze) noktasının önemini kavrayamamış olmam gerekse simülasyon çalışmamış olmam nedeniyle kullanılmaz hale getirdim. Hoş her hangi bir yeri kırılmadı elektroniğini dağıttım sonrada toplamak zor geldi. NOT: köpük uçaklar tahmin edildiği gibi kolay kırılmıyor.
Bu hayal kırıklığının ardından bari dron ile devam edeyim dedim kullanımı rahat gibi geldi. Apm 2.8 ile TBS Discovery'nin klonunu topladım. Fpv için kamera gps gözlük her şey tamam. Uçuruyorum da bir şey eksik ben dron sevmiyorum ki.
Beni dronlardan iten şeyleri şöyle sıralayabilirim.
1. Dört pervaneye bağlı kalmak süzülme şansının olmaması.
2. Üreticilere (çine) bağlı kalmak. tamirat imkanının çok az olması
3.Aşırı derecede tehlikeli olması.(en son apm barometre hatası yaptığında tüm kıyafetlerimi parçalamıştı. Pervane takmak benim hatam olsa da bu her aceminin yapabileceği hata).
4. Dar alanda çok fazla yükleme yapılması(apm, gps, osd, güç sensörü, esc, alıcı derken dron kablo yığınına dönüyor. Ki şimdiki aklım olsa bir tane f4 uçuş kontrolcüsü alırdım. kablo kalabalığı bu kadar olmazdı)
5. Uçağa göre kontrol edilmesi gereken çok fazla parametre olması.
Aklımda halen uçak olması nedeniyle köpük kesim aleti aldım. kendim yapmaya karar verdim bu seferde aksilikler peşimi bırakmadı motor civatası fırladı, 50 metre uçtuktan sonra servo teli çıktı, kanadı tutan lastik koptu.
Derken sahibinden de kırılmayan zagi ilanını gördüm dedim tamam buldum. Zagi geldi baktım hız zagisi baya ağır bir şey, topladım elektroniği havaya attım taş gibi yere düştü yani o iş de olmadı.
Kanda virüs gibi dolaşıyor uçak vazgeçilmiyor dronu gördükçe moralim bozuluyor. Ve o uçak çıktı karşıma Zohd Nano Talon sevimli görüntüsüyle ilgimi çekiyordu Bangood'da indirime girmişti. Gyro'lu versiyonuna 500tl civarı verdim hala kampanya devam ediyor. gümrüğe girdi 35 tl'yi teslimatı yapan ptt görevlisine ödedim. bangood bana gümrük ücretini iade etti daha sonra.
Uçak çok portatif bir dakikada kurulumu tamam kutusu çok küçük arabanın bagajında dursun pilimi şarj edeyim gideyim yada pikniğe gidildiğinde ailece güzel vakit geçireyim diyenler için ideal. Yok ben 85 km fpv yapacam diyorsanız uymayabilir size. Youtube'da 30 km üzeri fpv yapanlar var bu arada.
Uçağın altında bir üstünde iki olmak üzere üç adet bölme var. Bunlar dilediğiniz fpv malzemesini katabileceğiniz kadar geniş. uçağın burnunun altındaki havalandırma deliğinin aynısı kuyrukta da var bu içerdeki fpv malzemelerinin soğutulması için yapılmış bir havalandırma sistemi.
Kanatlarda clipsler var girip çıkmalı kuyruklar ise mıknatıslı.
PicaSim adında bir simülasyon ile çalıştım bu arada. Gerçeğe çok yakın diyemem ama kontrollere alışmak için ideal.
Uçuş öncesi uçağın altına fiber destekli bant çekmek ve kumanda dan end points ayarlarını %35'e getirmek dışında bir şey yapmadım
Sabah elime alıp çıktım uçağı Etimesgut Bağlıca arasında kalan tarlanın birine geçtim bildiğim tüm duaları ederek fırlattım uçak elimden çıktıktan sonra bir buçuk yıllık başarısızlığın verdıği stresle karnıma bir ağrı girdi bir kaç saniye sonra gyro'nun da etkisiyle süzüldüğünü fark ettim işler yolundaydı ilk iniş çok rahat oldu. Havada end points'i fazla kıstığımı fark ettim %65'e çıkardım. Ben bir kaç saat uçtuğumu düşünüyorum ama dört tur attım. heyecandandır büyük ihtimalle. Ardından üç defa daha uçtum ve çok keyifliydi.
Ben atlattım bundan sonra yeni başlayacaklara tavsiyeler:
1. Uçağı kesinlikle öneririm kanatlarda dihedral açısının olması, üstten kanatlı olması, arkadan pervaneli olması, gyrosunun olması en büyük avantajı.
2. Ağırlık merkezi hangi uçağı alırsanız alın en önemli konu.
3. Simülasyona gerek yok ben yaparım demeyin olmuyor tecrübeyle sabit.
3. Kolay olduğu için drone benzeri şeylere gönlünüzde uçak var iken girmeyin. Uçağın tek eksisi drona göre daha geniş bir uçuş alanı istiyor.
Bu anlamda bir eksiklikte forumlardaki ve sosyal medyadaki uçak'cı üstadların yeterince etkin olmaması. Dronun popülerleşmiş olmasının en büyük nedeni youtube'daki dron kanalları olduğunu düşünüyorum. Yazıda dronlara fazla yüklendim yanlış anlaşılmasın sözüm gönlünde uçak hobisi olup kolaya kaçmış benim gibi hobicilere.
Çok yazdım affınıza sığınıyorum heyecanıma verin.
Bir buçuk yıl önce başlayan model uçak aşkı bu gün itibariyle vuslatla sonuçlandı. Heyecanı ve mutluluğu tarifsiz.
İlk uçağım olan Volantex Firstar'ı gerek CG (ağırlık merkeze) noktasının önemini kavrayamamış olmam gerekse simülasyon çalışmamış olmam nedeniyle kullanılmaz hale getirdim. Hoş her hangi bir yeri kırılmadı elektroniğini dağıttım sonrada toplamak zor geldi. NOT: köpük uçaklar tahmin edildiği gibi kolay kırılmıyor.
Bu hayal kırıklığının ardından bari dron ile devam edeyim dedim kullanımı rahat gibi geldi. Apm 2.8 ile TBS Discovery'nin klonunu topladım. Fpv için kamera gps gözlük her şey tamam. Uçuruyorum da bir şey eksik ben dron sevmiyorum ki.
Beni dronlardan iten şeyleri şöyle sıralayabilirim.
1. Dört pervaneye bağlı kalmak süzülme şansının olmaması.
2. Üreticilere (çine) bağlı kalmak. tamirat imkanının çok az olması
3.Aşırı derecede tehlikeli olması.(en son apm barometre hatası yaptığında tüm kıyafetlerimi parçalamıştı. Pervane takmak benim hatam olsa da bu her aceminin yapabileceği hata).
4. Dar alanda çok fazla yükleme yapılması(apm, gps, osd, güç sensörü, esc, alıcı derken dron kablo yığınına dönüyor. Ki şimdiki aklım olsa bir tane f4 uçuş kontrolcüsü alırdım. kablo kalabalığı bu kadar olmazdı)
5. Uçağa göre kontrol edilmesi gereken çok fazla parametre olması.
Aklımda halen uçak olması nedeniyle köpük kesim aleti aldım. kendim yapmaya karar verdim bu seferde aksilikler peşimi bırakmadı motor civatası fırladı, 50 metre uçtuktan sonra servo teli çıktı, kanadı tutan lastik koptu.
Derken sahibinden de kırılmayan zagi ilanını gördüm dedim tamam buldum. Zagi geldi baktım hız zagisi baya ağır bir şey, topladım elektroniği havaya attım taş gibi yere düştü yani o iş de olmadı.
Kanda virüs gibi dolaşıyor uçak vazgeçilmiyor dronu gördükçe moralim bozuluyor. Ve o uçak çıktı karşıma Zohd Nano Talon sevimli görüntüsüyle ilgimi çekiyordu Bangood'da indirime girmişti. Gyro'lu versiyonuna 500tl civarı verdim hala kampanya devam ediyor. gümrüğe girdi 35 tl'yi teslimatı yapan ptt görevlisine ödedim. bangood bana gümrük ücretini iade etti daha sonra.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak çok portatif bir dakikada kurulumu tamam kutusu çok küçük arabanın bagajında dursun pilimi şarj edeyim gideyim yada pikniğe gidildiğinde ailece güzel vakit geçireyim diyenler için ideal. Yok ben 85 km fpv yapacam diyorsanız uymayabilir size. Youtube'da 30 km üzeri fpv yapanlar var bu arada.
Uçağın altında bir üstünde iki olmak üzere üç adet bölme var. Bunlar dilediğiniz fpv malzemesini katabileceğiniz kadar geniş. uçağın burnunun altındaki havalandırma deliğinin aynısı kuyrukta da var bu içerdeki fpv malzemelerinin soğutulması için yapılmış bir havalandırma sistemi.
Kanatlarda clipsler var girip çıkmalı kuyruklar ise mıknatıslı.
PicaSim adında bir simülasyon ile çalıştım bu arada. Gerçeğe çok yakın diyemem ama kontrollere alışmak için ideal.
Uçuş öncesi uçağın altına fiber destekli bant çekmek ve kumanda dan end points ayarlarını %35'e getirmek dışında bir şey yapmadım
Sabah elime alıp çıktım uçağı Etimesgut Bağlıca arasında kalan tarlanın birine geçtim bildiğim tüm duaları ederek fırlattım uçak elimden çıktıktan sonra bir buçuk yıllık başarısızlığın verdıği stresle karnıma bir ağrı girdi bir kaç saniye sonra gyro'nun da etkisiyle süzüldüğünü fark ettim işler yolundaydı ilk iniş çok rahat oldu. Havada end points'i fazla kıstığımı fark ettim %65'e çıkardım. Ben bir kaç saat uçtuğumu düşünüyorum ama dört tur attım. heyecandandır büyük ihtimalle. Ardından üç defa daha uçtum ve çok keyifliydi.
Ben atlattım bundan sonra yeni başlayacaklara tavsiyeler:
1. Uçağı kesinlikle öneririm kanatlarda dihedral açısının olması, üstten kanatlı olması, arkadan pervaneli olması, gyrosunun olması en büyük avantajı.
2. Ağırlık merkezi hangi uçağı alırsanız alın en önemli konu.
3. Simülasyona gerek yok ben yaparım demeyin olmuyor tecrübeyle sabit.
3. Kolay olduğu için drone benzeri şeylere gönlünüzde uçak var iken girmeyin. Uçağın tek eksisi drona göre daha geniş bir uçuş alanı istiyor.
Bu anlamda bir eksiklikte forumlardaki ve sosyal medyadaki uçak'cı üstadların yeterince etkin olmaması. Dronun popülerleşmiş olmasının en büyük nedeni youtube'daki dron kanalları olduğunu düşünüyorum. Yazıda dronlara fazla yüklendim yanlış anlaşılmasın sözüm gönlünde uçak hobisi olup kolaya kaçmış benim gibi hobicilere.
Çok yazdım affınıza sığınıyorum heyecanıma verin.
Son düzenleme: