600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Hımm hazır kanınıza nitro girmişken aklınızı çeleyim. Align Trex 700 Nitrolu alıp sonra gasoline çevirebilirsiniz. Ayrıca NX7 yerin NX4 alıp biraz küçük ama Gaui'nin T10 motoru ile gasoline yapabilirsiniz. Helifreak'de NX4 den birçok kişi çok memnun OS37 veya T10 motor ile kullanan birçok kişi var. Ama bana sorarsanız tabiki "size does matter" Trex 700 nitro ve sonrasında bir süre nitro yakıt parası ödeyip ben yakıta niye bu kadar çok para veriyorum dedikten sonra gasoline çevrimi. Bir depo ile 30-45 dakika uçan canavar gibi bir makina. :thumbup:
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Devrim ANIL' Alıntı:
Hımm hazır kanınıza nitro girmişken aklınızı çeleyim. Align Trex 700 Nitrolu alıp sonra gasoline çevirebilirsiniz. Ayrıca NX7 yerin NX4 alıp biraz küçük ama Gaui'nin T10 motoru ile gasoline yapabilirsiniz. Helifreak'de NX4 den birçok kişi çok memnun OS37 veya T10 motor ile kullanan birçok kişi var. Ama bana sorarsanız tabiki "size does matter" Trex 700 nitro ve sonrasında bir süre nitro yakıt parası ödeyip ben yakıta niye bu kadar çok para veriyorum dedikten sonra gasoline çevrimi. Bir depo ile 30-45 dakika uçan canavar gibi bir makina. :thumbup:

Devrim abi , 700 sınıfı elimde zaten var. 700 sınıfı nitroya bulaşıpda ekonomik krizde yaşamak istemiyorum :D Nx4 hayalimdi , Trabzondan Mustafa hocam aldı , harika bir model ama performansı beni tatmin etmedi sanki. Kullanmadım ama gördüğüm kadarını söylüyorum. Belki daha iyidir. Hazır kit alacak olursam NX4 düşünebilirim. Nitro model alırsam zaten sadece hafta sonu kullanırım diye düşünüyorum. Her an sakin , sessiz bir yer bulabilceğimi zannetmiyorum uçurmak için :D Öte yandan bir fikir daha tartıştık , raptor 30 alıp 50'lik motor takmak da farklı bir fikir olabilir , performansı tatmin edebilir diye düşündük bilmiyorum yanlışda olabilir. Hem raptorların fiyatıda makul bir de DFC rotor ve ünite ekledik mi tadından yenmez belki de :D
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Nitro işi alignin işi bence. :laugh: Uzun yıllardır nitro heli ürettiği için tecrübesi tartışılmaz.

600n modeli ile uzun süredir uçuyorum. Gerçekten kit olarak kusursuz en ufak kronik sıkıntısı mekanik problemi yok. 5-6 ayda bir devriyaj ve balata değişitirip devam.

Doğukan tertemiz 600n dfc süper combo al. Sadece motor ve ekzozu eksik.
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Abi senin tam aksine burdaki Align 600 kullananlar pişmanlıktan gittiler goblin aldılar elektrikliye döndüler :D Onlarda gaz veriyor bulaşma nitroya diye. Sen de şimdi 600nitro al diyorsun herşey karıştı :lollol:
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Doğukan Ocak' Alıntı:
Abi senin tam aksine burdaki Align 600 kullananlar pişmanlıktan gittiler goblin aldılar elektrikliye döndüler :D Onlarda gaz veriyor bulaşma nitroya diye. Sen de şimdi 600nitro al diyorsun herşey karıştı :lollol:

Gerçekten merak ediyorum niye böyle söylediklerini ? Daha önce nitro tecrüben yoksa nitro heliyi sıfır alıcaksın yoksa pişman olursun.
Neden mi ? Çünkü bir çok aksilik yaşarsın. Veya herşeyi sıfırlaman lazım.Benim konum daha iyi fikir verir bu konuda sana ( )

Şimdi bir çok kişinin yaptığı hata bilinmedik ellerden nitro heli almak. Nitro heli aldığını kişi muazzam tecrübeli olmalı ve sürekli bakımlarını yapmalıdır.

Nitro heli bakım yapmadan sürekli uçulabilecek bir heli değildir.

Örneğin , ( Sadece örnek aklıma gelen )

-Belli zamanlarda yakıt hortumlarının depo içi ve dışı kontrolü yapılmalıdır. Gerekli ise değiştirilmelidir.
-Debriyaj ve balata belli zaman aralıklarında değişmelidir. Yoksa debriyaj çok fazla açar ve kırılır.
-Motor kompresyonu en önemli konu düşük kompresyon motorunuzu fakir bırakır. Ve heliniz havada stop eder.
-Motor içindeki rulmanların gene belli zaman diliminde kontrol edilip değişmesi lazım.
-Ekzoz contası mutlaka kullanılmalı.
-Karbüratör ve iğne temizliği yapılmalı.

Daha aklıma gelmeyen bir sürü etken var Doğukan. Sen bunların hepsini ikinci el bir helide yapacak ve değiştireceksin.

O yüzden sana herşeye sıfır başlamanı tavsiye ediyorum. Belli bir süre tecrübe kazanıp mantığını anlayınca bakımlarını kendin yaparsın zaten.

Bu arada 600n vardır , 600n vardır %p Fabrikadan çıktığı gibi olmayan kitler üzerinden yorum yapmak son derece yanlış olur.
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Güzel uçuş .... Bu zeal paller performansı ne kadar etkliyor? geçen bizim ekipde de konuyu tartıştık ama pek sonuca ulaşamadık? Bende 500 e almayı düşünüyorum kullanan olarak ilk ağızdan duymak istedim..
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Doğukan kardeşim bence Arda Hocam burada çok haklı kit alıp kendin toplaman bencede en iyisi olur. İkinci el bir nitro makina çok sorun çıkarabilir eğer tarihçesini çok iyi biliyorsan bilmiyorum ama motorunun rodajının nasıl yapıldığından toplanırken nasıl toplandığına kadar önem arzediyor tüm detaylar. Bende bu işe yeni başladığımda daha align yeni yeni 450 leri çıkarırken Raptor 30 almıştım. Hatta Raptor 30'u ABD'de den valize koyup getirmiştim. Daha sonra RC panoda kit olduğunu söyleyen bir arkadaştan Raptor 50 SE görüp metal kafa diye hemen alayım diyerek görmeden heliyi aldım. Fakat heli toplanmış olarak geldi arkadaşa ulaşıp hani kit idi felan parayı iade et derken arkadaş parayı çoktan harcadım 2-3 ay sonra geri ödeyebilirim istersen heliyi gönder diyip kestirip attı. Neyse uzatmayayım bende helide üstüne gümbürtüye gitmesin deyip o şekilde kullanmaya başladım. Biraz kontrol etmiştim ama bir gün hover yapmayı denerken helikopter havada infilak etti. Motor fanı gövde içinde sıkışıp gövdeyi ve heliyi tamamen parçaladı. Zannedersen fan motor bir süre fakir çalıştırıldığı için plastik olduğundan eğilip bükülmüş bende gövdeye akuple fan üfleme kanalı içinde olduğu için dikkatimi çekmemiş. Sonuç olarak heli tamamen kayıp oldu. O motoru bile kullanmadım sonra. Anlayacağın motoru, kiti ve tüm elektronikleri kendinin alıp özenerek gerektiğinde bilen kişilerden destek alarak kendinin toplaması en güzeli ve doğrusu. Özellikle nitro motorlarda rodaj denilen olayda çok önemli. Gelelim Raptor, Align ve Gaui NX4'den hangisi alınabilir. Ben aslında ileride gasoline çevirmeyi düşünürsen diye NX4 veya Trex700 dedim. Aslında birçok modelin Raptor 30 ve Trex 600'da dahil conversion imkanları var. Hatırlarsan ben gasoline motorlar ile ilgili bir post yapmıştım orada go 56 gasoline motordan bahsettim. Helifreak'de bu motoru Trex 600 ve Raptor 30'da kullanan kişiler var. Ama anladığım kadarı ile NX4'ün performansını beğenmiyorsan sen hızlı 3D uçmayı seven bir arkadaşımızsın. Bu Raptor 30'a 50'lilik motor takma önerinden de anlaşılıyor. Aslında 30 ile 50 neredeyse aynı heli dişli oranı ve kuyruk buum uzunlukları dışında nerdeyse herşeyleri aynı. 50 motoru Raptor 30'a takmaman için hiçbir neden yok. Kafa turu için dişli oranını da ayarlarsan daha performanslı uçan bir heli olabilir. Lakin Arda hocanın yorumuna katılıyorum. Raptor ve Align olan biri olarak Raptor biraz çağın gerisinde kaldı. Align'nın son çıkan 600, 700 kitleri çok daha güzel. Gelelin Gaui NX4'e bence sahiden 30 sizedan küçük bir alet yanlış hatırlamıyorsan 425 pal çeviriyor. Bu minik arkadaşa 37'lik OS takarsan aslında bayağı sağlam bir performans göstermesi gerekir diye düşünüyorum. Ama bahsettiğin arkadaşımızn helisini performasını neden beğenmedin bilemedim. Belki motor farklı olabilir yada ayar meselesi olabilir. Eğer uçuş alanı sıkıntın yoksa yada heliyi taşıma sorunun araba bagajı ufaklığı vs. aslında 600 veya 700 bir nitro makina daha performanslıdır. NX4'ünde kolay taşıma ve daha ufak olmasınını verdiği avantajlarda var tabiki. Sonuç olarak aslında senin uçuş sitiline göre en doğru kararı yine sen verebilirsin. Ben şimdilik aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Biraz uzun oldu ama inşallah faydalı olabilmişimdir. Sana şimdiden hayırlı kararlar olsun en iyi heliyi seçersin inşallah.
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan

Devrim ANIL' Alıntı:
Doğukan kardeşim bence Arda Hocam burada çok haklı kit alıp kendin toplaman bencede en iyisi olur. İkinci el bir nitro makina çok sorun çıkarabilir eğer tarihçesini çok iyi biliyorsan bilmiyorum ama motorunun rodajının nasıl yapıldığından toplanırken nasıl toplandığına kadar önem arzediyor tüm detaylar. Bende bu işe yeni başladığımda daha align yeni yeni 450 leri çıkarırken Raptor 30 almıştım. Hatta Raptor 30'u ABD'de den valize koyup getirmiştim. Daha sonra RC panoda kit olduğunu söyleyen bir arkadaştan Raptor 50 SE görüp metal kafa diye hemen alayım diyerek görmeden heliyi aldım. Fakat heli toplanmış olarak geldi arkadaşa ulaşıp hani kit idi felan parayı iade et derken arkadaş parayı çoktan harcadım 2-3 ay sonra geri ödeyebilirim istersen heliyi gönder diyip kestirip attı. Neyse uzatmayayım bende helide üstüne gümbürtüye gitmesin deyip o şekilde kullanmaya başladım. Biraz kontrol etmiştim ama bir gün hover yapmayı denerken helikopter havada infilak etti. Motor fanı gövde içinde sıkışıp gövdeyi ve heliyi tamamen parçaladı. Zannedersen fan motor bir süre fakir çalıştırıldığı için plastik olduğundan eğilip bükülmüş bende gövdeye akuple fan üfleme kanalı içinde olduğu için dikkatimi çekmemiş. Sonuç olarak heli tamamen kayıp oldu. O motoru bile kullanmadım sonra. Anlayacağın motoru, kiti ve tüm elektronikleri kendinin alıp özenerek gerektiğinde bilen kişilerden destek alarak kendinin toplaması en güzeli ve doğrusu. Özellikle nitro motorlarda rodaj denilen olayda çok önemli. Gelelim Raptor, Align ve Gaui NX4'den hangisi alınabilir. Ben aslında ileride gasoline çevirmeyi düşünürsen diye NX4 veya Trex700 dedim. Aslında birçok modelin Raptor 30 ve Trex 600'da dahil conversion imkanları var. Hatırlarsan ben gasoline motorlar ile ilgili bir post yapmıştım orada go 56 gasoline motordan bahsettim. Helifreak'de bu motoru Trex 600 ve Raptor 30'da kullanan kişiler var. Ama anladığım kadarı ile NX4'ün performansını beğenmiyorsan sen hızlı 3D uçmayı seven bir arkadaşımızsın. Bu Raptor 30'a 50'lilik motor takma önerinden de anlaşılıyor. Aslında 30 ile 50 neredeyse aynı heli dişli oranı ve kuyruk buum uzunlukları dışında nerdeyse herşeyleri aynı. 50 motoru Raptor 30'a takmaman için hiçbir neden yok. Kafa turu için dişli oranını da ayarlarsan daha performanslı uçan bir heli olabilir. Lakin Arda hocanın yorumuna katılıyorum. Raptor ve Align olan biri olarak Raptor biraz çağın gerisinde kaldı. Align'nın son çıkan 600, 700 kitleri çok daha güzel. Gelelin Gaui NX4'e bence sahiden 30 sizedan küçük bir alet yanlış hatırlamıyorsan 425 pal çeviriyor. Bu minik arkadaşa 37'lik OS takarsan aslında bayağı sağlam bir performans göstermesi gerekir diye düşünüyorum. Ama bahsettiğin arkadaşımızn helisini performasını neden beğenmedin bilemedim. Belki motor farklı olabilir yada ayar meselesi olabilir. Eğer uçuş alanı sıkıntın yoksa yada heliyi taşıma sorunun araba bagajı ufaklığı vs. aslında 600 veya 700 bir nitro makina daha performanslıdır. NX4'ünde kolay taşıma ve daha ufak olmasınını verdiği avantajlarda var tabiki. Sonuç olarak aslında senin uçuş sitiline göre en doğru kararı yine sen verebilirsin. Ben şimdilik aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Biraz uzun oldu ama inşallah faydalı olabilmişimdir. Sana şimdiden hayırlı kararlar olsun en iyi heliyi seçersin inşallah.

Devrim abi eline sağlık , pür dikkat okudum yazdıklarını.
2. el işine girmek hiç istemiyorum ama malum ekonomik nedenlerden dolayı hep 2. ele yönelmek zorunda kalıyorum. En çok istediğim NX4'dü ama bugün biraz soluklu araştırma yaptım ve çok maliyetli oluyor. Maliyet yönünü aşarsak çok kullanışlı tatmin edici model , hem boyutu ideal hem de güzel. Raptorda bir abim de var , ama raptor modeli bana eski geliyor ne yalan söyleyeyim. 3D uçuş için tatminkar gözükmüyor gözüme :D O yüzden raptoruda eledim gibi gözüküyor. Şuan sıcak ''bakabildiğim'' tek model yine Align serisi olacak , Align da olursa 700 sınıfı düşünmüyorum , zaten elimde aynı boyutun elektriklisi var ve fiyat performans oranına baktığımızda 600'lük model daha kafama yattı gibi gözüküyor. Ki kafamda da şöyle bir taslak oluşturdum , boş 2. el Align 600 kiti alıp da diğer kalan kısımlarını sıfır olarak toplasam daha da rahat edecek sanki içim. Sıfır boş kite de 400-500 dolar vermek istemiyorum , gereksiz oluyor biraz. Temiz 2. el boş kit aldıktan sonra güzelce bir bakım yapılıp yine kullanılabilir. Bunun dışında tek problem sıfır motor almak ki onlarda çok pahallı sanırım. Eğer bu işe ciddi girersem ki girecek gibi gözüküyorum :D daha detaylı bir konu açıp sizlerle de paylaşırım. Tabiki sizlerin de desteğini bekliyorum :) Tekrar teşekkürler Devrim abi..
 
600n ile Dumanlı Gün Batımı // Arda Erkan


Çok güzel bilgi ve tecrübeler paylaşılmış, herkesin kalemine sağlık. :bravo:

Elinde hiçbir malzeme olmadığı için bence super combo bir 600N ideal olur senin için. Arda gibi bende mümkünse sıfır tercih etmeni öneririm. ;)