Başlangıç modellerinden hangisi?

Başlangıç modellerinden hangisi?

Omer Erkan' Alıntı:
Buji patlatma konusunda, sanırım panelden besledin ve ayar düğmesi gereğinden fazla açıktı. Eğer varsa şarjlı buji ısıtıcı kullanmanı tavsiye ederim. Çünkü paneldeki ayar düğmesine dikkat etmeden ısıtıcıyı takarsan ve eğer ayar düğmesi sonda ise, aşırı akım yüzünden bujinin içindeki tel kopar ve buji kullanılamaz hale gelir.

Tabii panelde doğru yere bağladığını varsayıyoruz buji kablosunu. :D :D :D Zamanında çok buji yemiştim o şekilde. :)
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Abilerim çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Rudder ile ön tekerin bağlantısı beni çok rahatsız etti. Yarın yeni bir tel temin edip farklı bir yol deneyeceğim şayet hiç olmadı ön tekeri ruder servosundan ayırıp yani teker için ayrı servo kullanma imkanım var mı? Tek kanaldan yönetmem gerekecek ikisinide Y kablo tarzında bir şey ile iki servoyuda aynı şekilde yönetebilir miyim? Ayrıca elevatör servosuda erken zorlanıyor onuda tekrar gözden geçireceğim. Açıkçası amacım manevra kabiliyetlerini en üste çikarmak modelde bunuda servolar tam olarak çalışırsa elde edebileceğimi düşünüyorum. Bu modelde yaptığım hataların farkına varmakda güzel şey her an trainer model olduğunu hissettiriyor [emoji3]

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Modelin "manevra kabiliyetini" kendi kişisel "manevra kabiliyeti"'nin ilerisine taşırsan ilk uçuşun kırımla sonlanır. F3A dediğimiz hassas uçuş yapılan branşta kontrol yüzeyleri sadece milimetrik hareket eder. Ama mükemmel "manevra"'lar yapar uçaklar.
Kontrol yüzeyi hareket alanları uçağın kılavuzunda verilmiştir ve bu değerlere uymak uçağının ömrü açısından iyi olacaktır.
Bir trainerde burun tekeri için ayrı bir servo kullanmak fantezinin önde gideni olur. Ufak bir çaba ile yapılacak mekanik ayardan kaçıp ikinci servo takacaksan modelcilik yaşamının ilerisi biraz puslu demektir. İlla yapacaksan, evet Y kablo ile olur ama hiç bir anlamı kalmaz. Farklı kanal kullanıp miks yapmak daha mantıklı olur.Bu arada, kumanda endpoint ayarlarında throttle dışındaki yüzeylerin iki uçlarının da eşit olması beklenir.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Modelin "manevra kabiliyetini" kendi kişisel "manevra kabiliyeti"'nin ilerisine taşırsan ilk uçuşun kırımla sonlanır. F3A dediğimiz hassas uçuş yapılan branşta kontrol yüzeyleri sadece milimetrik hareket eder. Ama mükemmel "manevra"'lar yapar uçaklar.
Kontrol yüzeyi hareket alanları uçağın kılavuzunda verilmiştir ve bu değerlere uymak uçağının ömrü açısından iyi olacaktır.
Bir trainerde burun tekeri için ayrı bir servo kullanmak fantezinin önde gideni olur. Ufak bir çaba ile yapılacak mekanik ayardan kaçıp ikinci servo takacaksan modelcilik yaşamının ilerisi biraz puslu demektir. İlla yapacaksan, evet Y kablo ile olur ama hiç bir anlamı kalmaz. Farklı kanal kullanıp miks yapmak daha mantıklı olur.Bu arada, kumanda endpoint ayarlarında throttle dışındaki yüzeylerin iki uçlarının da eşit olması beklenir.

Abi mesela endpoint ayarları rudder için 60-60 olsa gerçekten çok az bir açıklık var. Şimdiye kadar gördüğüm uçan uçaklarda sadece smilatördekiler olunca onların bir rudderı kadar oynamıyor benim uçakta rudder. O nedenden ötürü sanki endpointleri arttırmak bana daha doğru gibi gelmişti. Tekrar bir ayar yaptıktan sonra video ile net açıları çekebilirsem en azından içim rahat edecek. Zaten Konya'da hobicilerle de tanıştım uçağın ilk uçuşunu tecrübeli birine yaptırmayı düşünüyorum trimler için. Her ne kadar buradada yıllarca hobicilik yapmış abilerimiz olsada sizin kadar güven duyamadım onlara o nedenle imkanım olsa istanbula kadar getireceğim uçağı. :D
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Neye göre, kime göre "az bir açıklık"???
Neden uçağın kılavuzundaki ölçülere sadık kalmayı kabullenemiyorsun ki??? Üretici belirlemiş. Sen kullan da ilk uçuşta kırma diye.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Neye göre, kime göre "az bir açıklık"???
Neden uçağın kılavuzundaki ölçülere sadık kalmayı kabullenemiyorsun ki??? Üretici belirlemiş. Sen kullan da ilk uçuşta kırma diye.

Tamamdır abi fabrika verileri, Ailerons için 3/8 inç (0,95cm), Elevatör için 3/8 inş (0.95cm), Rudder için ise 1/2 inç (1,27cm) olması gerekir demiş ona göre ben tekrar bir ölçüm yapayım. :)

Bu arada abi rodajı yaptım, ama kumandamın pilleri 8x2100mAh 1.2V kullanıyorum. Bunun yerine alabileceğim başka bir pil var mı bunları doldurmasıda kullanmasıda dert şimdiden.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Peki sıkıntın nedir bu pillerle?

Bugün rodaj yaparken 3 depo yakıt kullandım abi, açıkçası kumandalıkta bir iş yoktu ilk başta. 3. depomda bir test edeyim motorun geçişlerini dedim. Bir baktım servolara sinyal gelip gidiyor Kumanda 10.3'ün altına düşmüş. Ya ben pillere tam dolum yapamıyorum. Yada bu piller erken boşalıyor abi.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Bu piller yeni teknoloji NiMh pil. Yani durduk yerde şarj kaybı çok az olan ve biraz daha yüksek akımla şarj edilebilen piller. O kadar kısa sürede bitiyorlarsa iki olasılık var. Ya pillerden birisi veya birkaçı sorunlu ya da iyi şarj edilemiyorlar. Pilleri tek tek mi kullanıyorsun? Yani kumandaya tek tek mi takılıyor? Eğer öyle ise tek tek 0.9 V'a kadar deşarj edip 400 mA akımla şarj etmeyi dene. Pillerin paket halindeyse 7.2 V'a kadar deşarj et, sonra 400 mA ile şarj et.

Ama...

Senin pillerinde bir sorun yok. Bil bakalım neden...
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bu piller yeni teknoloji NiMh pil. Yani durduk yerde şarj kaybı çok az olan ve biraz daha yüksek akımla şarj edilebilen piller. O kadar kısa sürede bitiyorlarsa iki olasılık var. Ya pillerden birisi veya birkaçı sorunlu ya da iyi şarj edilemiyorlar. Pilleri tek tek mi kullanıyorsun? Yani kumandaya tek tek mi takılıyor? Eğer öyle ise tek tek 0.9 V'a kadar deşarj edip 400 mA akımla şarj etmeyi dene. Pillerin paket halindeyse 7.2 V'a kadar deşarj et, sonra 400 mA ile şarj et.

Ama...

Senin pillerinde bir sorun yok. Bil bakalım neden...

Abi yazının içinde bir ipucu aradım ama onuda bulamadım. Pillerde neden sorun yok, yada sorun kimde?
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Bir NiMh pilin tam şarjlı gerilimi 1.4 V dolaylarındadır. Ama "nominal voltaj" olarak 1.2 V verilir. Yani 8li paketin "nominal voltajı" 9.6 V'dur. Şarj bitiminde 11.2 V olması gerekir. Voltaj, pil kullanılmaya başlandığı anda önce çok hızlı düşer ve 9.6 ile 10 V arasında plato yapar. Pilin normal çalışma aralığıdır buralar. Ancak 9.6 V'un altına inmeye başladığında pilin bitmeye başladığı söylenebilir.
Yani...
10.3 V son derece normal bir değer.

NOT: Servolara sinyalin gelip gidiyor oluşunun sebebini ara mutlaka.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


Sümer Yamaner' Alıntı:
Bir NiMh pilin tam şarjlı gerilimi 1.4 V dolaylarındadır. Ama "nominal voltaj" olarak 1.2 V verilir. Yani 8li paketin "nominal voltajı" 9.6 V'dur. Şarj bitiminde 11.2 V olması gerekir. Voltaj, pil kullanılmaya başlandığı anda önce çok hızlı düşer ve 9.6 ile 10 V arasında plato yapar. Pilin normal çalışma aralığıdır buralar. Ancak 9.6 V'un altına inmeye başladığında pilin bitmeye başladığı söylenebilir.
Yani...
10.3 V son derece normal bir değer.

NOT: Servolara sinyalin gelip gidiyor oluşunun sebebini ara mutlaka.

Abi fabrika verilerine göre kanatları ayarlıyorum. Ön teker kısmı çok zorluyor oraya yeni tel alıp öyle deneyeceğim bunu mekanik olarak düzeltmeye çalıştığımda fazla yoydum.

Ama elavatör neden olduğunu anlamadığım şekilde çok zorlanıyor. 4.8 volt ile çalıştiriyorum uçağı belki 6 volt ile çalıştırınca biraz daha rahatlar. Servoda en içe bağlı kanatta en sona bağlı tel. Pushroad telini biraz inceltip denememi önerir misin abi şu anda 2 mm pushroad teli var.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Hayır inceltme...
Ben bu kadar sorunu nasıl yaşayabildiğini çözemiyorum.
Elevatör zor hareket ediyor diyorsun. Pushrodu servodan ve elevatörden ayırırsın. Tek tek kontrol edersin. Elevatör boşta rahat hareket ediyor mu? Pushrod boşta rahat hareket ediyor mu? Pushrod elevatöre bağlanınca rahat hareket ediyor mu? Pushrod servoya bağlanınca rahat hareket ediyor mu? Toplam iki dakikalık bir iş. Sorun hangi bağlantıdaysa onun üzerine yoğunlaşırsın daha sonra.
Aynısı ön dikme için geçerli.
Neden adım adım ve sakince gidip sorunu bulup düzeltmek yerine panikle olmadık çözümler peşinde koştuğunu anlayamadım lütfen bağışla.