Bu pil uçar mı?

Estafirullah, fakat şunu unutmamak gerekiyor, sizin deneyimlerinizin getirdiği soğukkanlılık da beni 10’a katlar.
Ben o deneyimi üniversiteye geçince kazanmak istiyorum sadece.
Şu an derslerime çalışmak odak noktam olduğu için atraksiyon yaşamak istemiyorum.
Ben de ömrümün sonuna kadar değnekle gezmek istemem tabiki.
Kendini asla küçümseme. İstersen yaparsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk

Selamlar! Uzun bir aradan sonra bir uçak yapayım dedim, giriştim işe. Takım ve TeknoFest harici ilk kendi yaptığım model olduğu için hem tam tecrübe kazanırım, hem de tam mekanikleri kavrarım diye başladım. Güzel bir kuş çıktı bence ortaya. Tabii, ilk deneme olunca hata benim için kaçınılmaz oldu...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

"Furkancım!" diye korkup bağıran annemi saymazsak bence komik bir kaza... Uçak ters dönüp sağda bulunan arabaların üzerine doğru dalmaya başlayınca direkt olarak burunu yukarı çektim, minik bir "takla" atıp kurtarmayı başardım. Ama bi' korkuttu...
Tabii, videonun devamını kırptım ama uçağa attığım depar ve dümdüz olan burun bölmesini açtığımda karşılaştığım manzara hem içimi, hem de cebimi oldukça korkuttu...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pil, yediği darbenin etkisiyle biraz hasar görmüştü. Şimdi asıl soruma geliyorum, bir şişme, ısınma, yırtılma yok. Sadece böyle bir darbe var. Sizce bu pil ile uçmak sağlıklı mı?
Neticede uçtuğum bölge yerleşim yerine yakın. Olası bir kayıpta yerleşim yerine çakılmak isteyeceğim son şey...

Not: Kırık kolu ile beni bırakmayıp uçağı atan babama sevgiler :)
4s bir piliniz var. Eğilen hücreler gerçekten zarar görmedi ise sorun yok. Bunu nasıl anlarız. Pilinizi kontrollü bir şekilde şarj ediniz. Şarj esnasında bükülen hücrelerin iç dirençlerini Şarj esnasında pilinizin ısısını kontrol ediniz. Pil voltajlarınızı bms çıkış kablosundan kontrol ediniz. Diğer hücreler ile iç dirençler ve gerilimler çok fark gösteriyorsa yada piliniz aşırı ısınıyorsa şarjı kesip bi fatiha okuyun.
 
Son düzenleme:
Rudder olmasa bir kolum eksik gibi olur. Her saniye kullanıyorum nerdeyse...(Kendi kendime ortayı açtım bakalım gol gelecek mi :lol::lol:)
Ruddersiz uçanlar mı varmış yoksa :eek:
Niye bu eziyeti yapıyorlar kendilerine acaba :)🤔
Malesef var.Bu gözler nelere şahit oldu nelere...
Estafirullah, fakat şunu unutmamak gerekiyor, sizin deneyimlerinizin getirdiği soğukkanlılık da beni 10’a katlar.
Ben o deneyimi üniversiteye geçince kazanmak istiyorum sadece.
Şu an derslerime çalışmak odak noktam olduğu için atraksiyon yaşamak istemiyorum.
Ben de ömrümün sonuna kadar değnekle gezmek istemem tabiki.
Burada ben dahil hiç kimsenin sizin tercihlerinize müdahale etme gibi bir düşüncesi yok yanlış anlaşılmasın.Bahsini ettiğimiz nacizane öneriler ders çalışmanıza engel olacak bir şey de değiller.Gerekçe olarak güvenlikten bahsediyorsanız Gyro'ya bu kadar güvenmemenizi öneririm sonuçta Gyro'nun da arızalanma olasılığı vardır.Manuel uçuşta ters bir durumda (Uçak kumandalara tepki veriyorsa sistemlerde ciddi bir sorun yoksa) uçağı kontrol edip güvenli bir şekilde indirme imkanınız var.Gyro arızalanırsa Pilot temel uçuş hakimiyetine sahip değilse ne olacak? Bu durum daha tehlikeli sonuçlar doğurmaz mı? Sırf tehlikeli olduğunu düşündüğünüz içinse tehlikenin Gyro kullanırken de olduğunu bilmenizi isterim.Genel olarak Model Uçaklara karşı korkunuz varsa başka hobilere de yönelebilirsiniz bunun ayıbı yok.Zaten söylediğimiz şey atomu parçalamak gibi gözde büyütülecek bir şey değil, her yaştan insan sıfır bilgi ve deneyim ile kısa sürede uçmayı öğrenebiliyor.Bizler size yol göstermeye çalıştık tercih size kalmış.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
@Adil Ertuğrul Kaya Hezarfene gelseydin Sümer abi traineriyle sana öğretirdi uçak sağa yatınca ne yapacağını :lol: :lol: Orada hiç uçak uçurmayı bilmeyen adamlar uçmayı öğrenip de gittiler. Konmayı evde hallederler artık :D
Ben tam geri dönecekken biraz uçurdum ama ben mi uçurdum uçak kendi kendine mi uçtu anlayamadım :laugh: Sümer abiye soruyorum 'abi sende mi' falan :lol::lol::lol: Sümer abi diyor bende değil. Ufak ufak çekiştiriyorum stickleri, bakıyorum uçak hiç oralı değil gidiyor :thumbup: Şakası bir yana bol dalışlı tonolar attım. Trainer bile olsa uçması baya keyifli. Bu seferlik kaçırdın. Artık başka sefere :)
 
@Adil Ertuğrul Kaya Hezarfene gelseydin Sümer abi traineriyle sana öğretirdi uçak sağa yatınca ne yapacağını :lol: :lol: Orada hiç uçak uçurmayı bilmeyen adamlar uçmayı öğrenip de gittiler. Konmayı evde hallederler artık :D
Ben tam geri dönecekken biraz uçurdum ama ben mi uçurdum uçak kendi kendine mi uçtu anlayamadım :laugh: Sümer abiye soruyorum 'abi sende mi' falan :lol::lol::lol: Sümer abi diyor bende değil. Ufak ufak çekiştiriyorum stickleri, bakıyorum uçak hiç oralı değil gidiyor :thumbup: Şakası bir yana bol dalışlı tonolar attım. Trainer bile olsa uçması baya keyifli. Bu seferlik kaçırdın. Artık başka sefere :)
Ahaah keşke öyle bir ortam olsa.
Sorun sağa sola yattığında ne yapacağımı bilmek değil, öyle olsaydı uçuramazdım zaten.
Sorun kaza olacağını hissettiğim anda soğukkanlı bir şekilde uçağı yönlendirebilmek. Bazen o kadar stres oluyorum ki uçağın pozisyonunu tam anlayamadığım zamanlar oluyor. İşte o zaman stresi atana kadar bi 15sn kadar gyro açık uçuyorum.
Zamanla rayına oturturum heralde bu panik olayını.
Vakit ayırıp yorumlarınızı paylaştığınız için teşekkür ediyorum. 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Ahaah keşke öyle bir ortam olsa.
Sorun sağa sola yattığında ne yapacağımı bilmek değil, öyle olsaydı uçuramazdım zaten.
Sorun kaza olacağını hissettiğim anda soğukkanlı bir şekilde uçağı yönlendirebilmek. Bazen o kadar stres oluyorum ki uçağın pozisyonunu tam anlayamadığım zamanlar oluyor. İşte o zaman stresi atana kadar bi 15sn kadar gyro açık uçuyorum.
Zamanla rayına oturturum heralde bu panik olayını.
Vakit ayırıp yorumlarınızı paylaştığınız için teşekkür ediyorum. 😊
Zaten o heyecanın peşindeyiz hepimiz.:D
Tamer'i okuyunca hatırladım.
Bir arkadaşım her uçağına gyro takardı. Ama o zamanlar böyle üç eksen stabilizasyon sistemleri falan yok. Üç eksene birer adet helikopter kuyruk gyrosu takıyor. Hatta dalga geçerdik, gaza gyro taktın mı diye.🤣
Birgün 50cc Lavochkin toplamış, maiden yapacak. Uçak yerden kesilir kesilmez aileronlar sapıttı ve çakıldı. Aileron gyrosu yerinden çıkmış, uçağın içinde serbest hareket ediyor haldeydi.;D
Üniversite takımları geliyor. Uçakları elektronik ve kablo dolu. Hep şunu vurguluyoruz: uçağı herhangi bir gyro vs olmadan uçabilir hale getirmeden bu stabilizasyon sistemlerine girişmek hatadır.
Ama genç arkadaşlar, hele bir de mühendislik okuyorlarsa, her şeyi eksiksiz bildikleri için uçaklarını sık sık poşet içinde geri götürmek zorunda kalıyorlar.
 
4s bir piliniz var. Eğilen hücreler gerçekten zarar görmedi ise sorun yok. Bunu nasıl anlarız. Pilinizi kontrollü bir şekilde şarj ediniz. Şarj esnasında bükülen hücrelerin iç dirençlerini Şarj esnasında pilinizin ısısını kontrol ediniz. Pil voltajlarınızı bms çıkış kablosundan kontrol ediniz. Diğer hücreler ile iç dirençler ve gerilimler çok fark gösteriyorsa yada piliniz aşırı ısınıyorsa şarjı kesip bi fatiha okuyun.
Pili şarj ettim bile, cillop gibi her bir hücre 4.20v şuan. Ne bir ısınma, ne bir dengesizlik var, maşallah 🧿
 
Pili şarj ettim bile, cillop gibi her bir hücre 4.20v şuan. Ne bir ısınma, ne bir dengesizlik var, maşallah 🧿
Deşarja da dikkat. Hücrelerden biri kayda değer şekilde daha hızlı bitiyorsa ya da yük altında diğerlerine göre daha çok çöküyorsa yine durum iyi değil demektir. Benim de bu tarz kırımlar başıma çok geldi. Pili kullanmaya devam ettiğim de oldu hücreyi atmak zorunda kaldığım da maalesef.
 
Ben olsaydım batarya tamamen şarjlı haldeyken hücrelerin her biri 3V(4S batarya da 4x3 V yani 12V) olacak şekilde Discharge(deşarj) edip kaç mAh deşarj olduğunu ve iç dirençleri not alırdım.Her bir hücre 3V'dan daha düşük olmamalıdır güvenli tarafta kalmak adına 3.3V gibi değer de olabilir.Daha sonra 1C ile Balance(Balans) modda şarj edip kaç mAh aldığına bakardım.Tabi Lipo bataryanın sıcaklığını kontrol etmek akıllıca olur bu durumda.Daha sonra Storage(Saklama) modunda şarj edip tekrar iç dirençleri not alıp kontrol ederdim.Aşama aşama sonuçları bizimle paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapabiliriz.Bu arada Lipo batarya kullanımında çok çok dikkatli olmak lazım ne zaman ne gibi sonuç doğuracağı belli olmaz.Ben olsam bu bataryayı kullanma konusunda tekrar tekrar düşünürdüm.İlle de kullanacaksanız dikkatli olmanızı öneririm.