"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

çok güzel bir model olmuş elinize emeğinize sağlık. kumanda ile haberleşmesini sağlayacak kontrol kartı kullanılıyormu modelde? hangi makra model ?
Kontrol kartı değil de Kumandaya uyumlu uygun alıcı kullanıyor.

Tanışma konusunda yazdım ma gözden kaçtığı için buraya da yazalım.

Rica etsek forum kuralları gereği müsait bir zamanda Profilinizdeki Kullanıcı Ad-Soyadınızı güncelleyebilir misin @ismoz ?

 
Ali Hocam kumanda motor Esc bağlantısını gösteren bir resim döküman var mı elinizde? veya kabaca anlatma imkanınız var mı ?
Eğer kullandığın esc de dahili bec kullandığın servolara yetiyorsa şu şekilde:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Özkan
hocam bir sorum olacak. projeyi çıktı alırken a0 kağıda matbaada mı baskı yaptırıyorsunuz ? Farklı bir yöntemi var mı acaba ?

Ben bir kırtasiyede çıktı aldım. Proje ozalit çıktıları falan alabilen normal küçük kırtasiyelere göre daha profesyonel bir kırtasiyeden alabilirsin.
 
@Can Sismaneli hocam bir sorum olacak. projeyi çıktı alırken a0 kağıda matbaada mı baskı yaptırıyorsunuz ? Farklı bir yöntemi var mı acaba ?

Merhaba.
Herhangi bir özalitçiden direkt olarak A0 çıktı alabilirsiniz. Yada herhangi bir yazıcı üzerinden, yazdırma ayarlarıyla A4 sayfalara bölerek çıktı alabilir sonrasında sayfaları birleştirerek kullanabilirsiniz.
 
Aslında çıktı almaya da gerek yok.Aşağıdaki teknik resimden yararlanarak maket kartonuna çizebilir, ardından kesim işlemini gerçekleştirebilirsiniz.Ben öyle yapmıştım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni bir çaylak daha doğdu :) Dün maiden yapıldı. Yapım detayları şöyle:

Kullanılan malzemeler:
1- Motor:
2-Esc:
3-Pervane:
4- Pil:
5- Servolar:
Diğer malzemeler : , ,

Öncelikle kanat kesicimi yaptım. Bilgisayar psu'nun 12 V çıkışı ile besledim. 0,8mm nicrome tel ile yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra Aerofillerimi hazırladım ve İzocam'ın 5cm straforundan kanadı kestik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kestiğimiz kanatların içerisine 10mm balsa çita yerleştirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


20x5 balsa çitadan kanat birleştirici (wing joiner) kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Epoksi yapıştıcı ile birleştirdim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronları 5mm fotobloktan yaptım. aileronların kenarlarına da aynı hizada fotoblokları çöp şiş ve uhupor ile sabitledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövdeyi fotobloktan yaptım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruğun sağlam olması için gövde içine bir miktar strafor kesip yerleştirdim ve çöp şişler yardımı ile kuyruğu sabitledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ağırlık merkezinin fazla arkada kalmaması için Servoları kanada yakın yerleştirdim ve push rodları gövde içerisinden uzattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kontraplaktan motor mountunu kesip sıcak silikon ile sabiltledim. Alıcı pil ve esc yi de yerleştirdikten sonra görüntü şöyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada aldığım 10x5 pervane motorun yanında gelen adaptöre uymadı. Bir makas ile dikkatli bir şekilde dengeyi bozmadan deliği genişlettim ve yerleştirdim.

Kanat servolarının yerleştirilmesi :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sivil Havacılıktan aldığımız barkodumuzu da yapıştırmayı unutmuyoruz:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve uçuşa hazır :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Son dakika kararı ile kanadı bant ile kaplıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SONUÇ
Hava rüzgarlıydı. Yaklaşık 5 dk'lık uçuş sonrası wing joiner kırıldı ve kanat katlandı. Burdan da şunu öğrendim ki BALSADAN WİNG JOİNER OLMAZ.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yeni kanat kesip gövde onarımından sonra uçuşlara devam edebilir gibi görünüyor.
 
Eline sağlıkl Ali Emre.:saygilar:
Balsa yerine Joiner için 5-6 mm. kavak kontraplak kullanabilirsin. Gerekirse iki kat lamine edilir.
Bana göre motor biraz abartılı olmuş...:bravo:
Ayrıca fotoğrafın birinde gördüğüm kadarı ile aileron servosu hucum kenarına parelel yerleştirilmiş. Servonun yarısı dışarda. Dikey yerleştirilse daha az hava direnci oluşurur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ali Emre hocam elinize emeğinize sağlık işçilik gayet güzel olmuş fakat bazı noktalara dikkat ederseniz daha iyi olacaktır.Balsa'nın mukavemeti çok düşük onun yerine kontraplak kullanırsanız yeteri kadar sağlam olur.Ben kendi yaptığım modelde hiç kanadın üzerine çıta yerleştirmedim, kontraplaktan kestiğim wing joiner i epoxy ile yapıştırmıştım her türlü akrobasi hareketine rağmen katlanma olmadı.Bir de nacizane önerim ilk uçuşu herzaman rüzgarsız havada yapın.Herhangi bir sorun var mı yok mu daha iyi anlarsınız.
 
Eline sağlıkl Ali Emre.:saygilar:
Balsa yerine Joiner için 5-6 mm. kavak kontraplak kullanabilirsin. Gerekirse iki kat lamine edilir.
Bana göre motor biraz abartılı olmuş...:bravo:
Ayrıca fotoğrafın birinde gördüğüm kadarı ile aileron servosu hucum kenarına parelel yerleştirilmiş. Servonun yarısı dışarda. Dikey yerleştirilse daha az hava direnci oluşurur.
Teşekkür ederim. :) Motor abartı sayılır mı bilmiyorum ama kullanması kolay oluyor yüksek güçlü olduğundan. Servoları mecburen öyle yerleştirdim. Kanadın en kalın yeri orası dikey yerleştirdiğimde firar tarafının kalınlığı kurtarmadı. Kontraplaktan joiner'ı deneyeceğim.

Ali Emre hocam elinize emeğinize sağlık işçilik gayet güzel olmuş fakat bazı noktalara dikkat ederseniz daha iyi olacaktır.Balsa'nın mukavemeti çok düşük onun yerine kontraplak kullanırsanız yeteri kadar sağlam olur.Ben kendi yaptığım modelde hiç kanadın üzerine çıta yerleştirmedim, kontraplaktan kestiğim wing joiner i epoxy ile yapıştırmıştım her türlü akrobasi hareketine rağmen katlanma olmadı.Bir de nacizane önerim ilk uçuşu herzaman rüzgarsız havada yapın.Herhangi bir sorun var mı yok mu daha iyi anlarsınız.
Size özellikle teşekkür ederim paylaştığınız tecrübelerinizin çok faydasını gördüm. Hava rüzgarlı değildi gittiğimiz alanda rüzgar çıktı. Mecburen uçurduk. Strafor ararken straforcunun palet olarak kullandığı yüksek densiteli eps dikkatimi çekti yeni kanadı bundan kestim. bunu sağlam malzemeden yapacağım inşallah.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öncelikle hayırlı sonrasında da geçmiş olsun @Ali Emre KAYGIN . Bunlar birer tecrübe. Tamir sonrası kaldığın yerden devam edersin :thumbup:

Teşekkür ederim :) elbette düşmesi iyi olmadı ama edindiğim bilgilerle yeniden onarması fazla sürmeyecektir. Haftaya tekrar göklerde olacağını umuyorum :)
 
Eline sağlıkl Ali Emre.:saygilar:
Balsa yerine Joiner için 5-6 mm. kavak kontraplak kullanabilirsin. Gerekirse iki kat lamine edilir.
Bana göre motor biraz abartılı olmuş...:bravo:
Ayrıca fotoğrafın birinde gördüğüm kadarı ile aileron servosu hucum kenarına parelel yerleştirilmiş. Servonun yarısı dışarda. Dikey yerleştirilse daha az hava direnci oluşurur.

Mehmet bey'in söylediklerini resimleri gördüğümde ben de düşünmüştüm. İlave olarak, servoyu kanada yatırarak ta yerleştirebilirsiniz. Böylece kanat dışına daha az taşar. Yön dümeni için belki başka yol yoktu ama, yükseliş dümen telinin bağlantısını yükseliş dümeninin alt tarafından yapsaydınız, daha kısa yoldan ve düz olarak yapmış olurdunuz.