Cessna 182 skylane 81"

Aileron, flaps ve diğer yerlere menteşe olarak bunu önerirmisiniz yada ne önerirsiniz? Depo olarak 500gr lık depo düşünüyorum sizcede uygun mu?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: hasan çeli k
Kirişin genişliğinde 15*100mm sağdan ve soldan iki kat elyaf atabiliriz.
Kirişin gövdeye güvenli şekilde temas edebileceği şekilde kırpık elyaf ile malzeme serip epoksiyle kürleyin derim...Fırça ile kolayca çalışmanız da mümkün olur. Kalıp formu sürekli eğri olduğundan kontraplak ile arkadan destek atın desem kontraplağı nereye sabitleyeceğiniz sorusu doğuyor bu sefer... İlk alternatif çok teknik olmasa da iş görür diye düşünüyorum...
 
Elevatör ve Rudder kalıpları için model hazırlığı


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elevatör ve Rudder kalıpları için model hazırlığı


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Güzel olmuş bu müdahale... Umarım kuyruk çok ağır çıkmaz... DLE 30 ya da 35 uygun olacak gibi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Detaylar nefis...Elinize sağlık güzel gidiyor...

Servoları gövde içerisine koyarak pull-pull yöntemiyle kuyruğu hafifletme imkanınız halen mevcut... Elevatör için pull-pull biraz uğraştırıcı olabilir (özellikle simetrik çalışma bakımından) belki ama sonucu yüz güldürür...

Hazır aklıma gelmişken, kalıp içerisindeyken yekelerin geleceği kısımlara takoz parça koyarsanız uzun vadede sorunsuz çalışır...

Yeke için de sırası gelmişken birkaç şey yazayım, zira kalıp içerisinde rezervasyon gerekebilir:

Alternatif 1:
4 mm civatayı, kütüğe deleceğiniz delikten geçirdikten sonra alttan ve üstten pul ve somunla yüzeye sabitleyebilirsiniz.. Sonrasında civatadan menteşe merkez hizasına kadar olacak şekilde bir kulak ihtiyacınız olacaktır. Somuna plaka kaynatabilirsiniz, ya da hazır birşey alabilirsiniz... Zarif ve işlevsel çalışır

Alternatif 2:
Hazır yeke kullanabilirsiniz. Genelde plastik olduklarından güvenemiyorum, kalitesinden emin olmak gerekir

Alternatif 3:
G-10 plakadan imal edebilirsiniz. Şu an çinli üreticilerin de popüler şekilde kullandığı yöntem bu. Çift G-10 plakayı freze ile kanalı açılmış takozdan geçirip, iki plaka arasına ball link koymak. Biraz kaba durabilir ve freze olayı zahmetli olabilir ama yine çok güvenli bir yöntem.
 
Son düzenleme:
Servoları gövde içerisine koyarak pull-pull yöntemiyle kuyruğu hafifletme imkanınız halen mevcut... Elevatör için pull-pull biraz uğraştırıcı olabilir (özellikle simetrik çalışma bakımından) belki ama sonucu yüz güldürür...
Aynı şeyi düşünüyordum,,uğraştırsada bu şekilde yapmayı düşünyordum.
 
Elavatör için böyle bir plan yapmıştım, rudder içinde benzer bir mantık olacak. Fazladan 40-50 gr agırlık gelecek
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi
Elavatör için böyle bir plan yapmıştım, rudder içinde benzer bir mantık olacak. Fazladan 40-50 gr agırlık gelecek
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu scale bir imalat olur tabi... Nasıl imal edersiniz bu tarz bir bellcrank sistemini bilemiyorum ama diyelim ki ettiniz, ciddi bir ek ağırlık oluşturacak. Artı hem sağda hem de soldaki elevatör içerisine girecek olan rodlar torsiyona çalışacak elemanlar olacak, onları merkezlemek ve uzun vadede gevşemeden hizmet vermelerini sağlamak da başlı başına külfet olabilir...
 
Bu scale bir imalat olur tabi... Nasıl imal edersiniz bu tarz bir bellcrank sistemini bilemiyorum ama diyelim ki ettiniz, ciddi bir ek ağırlık oluşturacak. Artı hem sağda hem de soldaki elevatör içerisine girecek olan rodlar torsiyona çalışacak elemanlar olacak, onları merkezlemek ve uzun vadede gevşemeden hizmet vermelerini sağlamak da başlı başına külfet olabilir...
İmalatını yapabilirim diye düşünüyorum, deneyeceğim olmazsa alternatif 2 olanı metal yeke kullanarak yapabilirim
 
Feetech. 35 kg aldım. Bu yeterli gelmezse iki servo yerine daha güçlü bir servo olabilirmi?
Tek servo risk. İki olması daha güvenli. Bu arada Feetech servolarda bir sorun saptadık. PCB'ler boşta. Motor ve potansiyometre kablolarının lehim yerlerinde herhangi bir titreşim önlemi de yok. Servoyu açıp PCB'nin altına sünger koyuyoruz, lehim noktalarına da varsa sıvı elektrik bandı ya da T7000, yoksa sıcak silikon uyguluyoruz. Yoksa kablolar durup dururken titreşimden kopuyor.
 
Son düzenleme:
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Servoyu açıp PCB'nin altına sünger koyuyoruz, lehim noktalarına da varsa sıvı elektrik bandı ya da T7000, yoksa sıcak silikon uyguluyoruz. Yoksa kablolar durup dururken titreşimden kopuyor.
Naptin Sumer abi, oda olmadi sifirdan yapiverirdik :)

Bu boyutta bir uçakta elevatörü tek servoya emanet etmezdim ben olsam.
Abi, uc tane de koysan, yukarda yazdigini gordukten sonra yakinindan gecmem...

Ikili servo fikri fena olmaz bence de... Midi boy (35 -40gramlik) servolar var, 25kg+ veriyor. Fiyatlari da kotu degil... Orn. FRSKY MD5301H: 38.3g... Hem guvenli olur, hem de agirlik artmamis olur...

Feetech. 35 kg aldım. Bu yeterli gelmezse iki servo yerine daha güçlü bir servo olabilirmi?
35 kg servonun yetmeme durumu olmaz. Sumer abi guvenlik acisindan sag ve solun ayri ayri servolara baglanmasi taraftari... Olasi bir kilitlenme durumunda zor da olsa modeli guvenli sekilde indirme sansiniz olur...
 
Fazladan 30gr ağırlık oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol